Περικοπές στις αμυντικές δαπάνες από το 2017

70
Στο διάστημα της θητείας του, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος υπέγραψε περικοπές μισού δισ. ευρώ από τον αμυντικό προϋπολογισμό.

Το 2017 αναμένεται τελικά να μεταφερθεί η υποχρέωση εξοικονόμησης €400 εκατ. από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος, η προσπάθεια περικοπής αμυντικών δαπανών θα καταβληθεί το 2017 στο πλαίσιο της διαδικασίας επισκόπησης δαπανών (spending review) των υπουργείων καθώς εκτιμάται πως το κενό θα καλυφθεί φέτος από την υπέρβαση του στόχου για την είσπραξη φορολογικών εσόδων και συνεπώς δεν απαιτείται καμία παρέμβαση.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς το πρώτο εξάμηνο του 2015, η συγκυβέρνηση πρότεινε περικοπές αμυντικών δαπανών ύψους €200 εκατ. το 2016 και €400 εκατ. το 2017 ενώ επανέφερε στο τραπέζι το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων. Τελικά, το τρίτο Μνημόνιο προέβλεπε περικοπές μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, εκ των οποίων τα €100 εκατ. του 2015 εξασφαλίστηκαν με την επιστροφή αδιάθετων κονδυλίων στο Υπουργείο Οικονομικών ενώ οι περικοπές ύψους €400 εκατ. του 2016 θα προέρχονταν από την πώληση στρατιωτικού υλικού.

H πρώτη σελίδα της επιστολής Τσίπρα προς τους θεσμούς, με την οποία προτείνει τριπλάσιες περικοπές των ελληνικών αμυντικών δαπανών, στο πλαίσιο ενός τρίτου προγράμματος. Λίγες ώρες αργότερα, το Μέγαρο Μαξίμου εξέδωσε ανακοίνωση ότι «δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε και ούτε θα υπάρξει πρόταση από την ελληνική κυβέρνηση για μείωση των αμυντικών δαπανών»…
H πρώτη σελίδα της επιστολής του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα προς τους θεσμούς στις 30 Ιουνίου 2015, με την οποία πρότεινε περικοπές 600 εκατ. ευρώ από τις ελληνικές αμυντικές δαπάνες, στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος. Λίγες ώρες αργότερα, το Μέγαρο Μαξίμου εξέδιδε ανακοίνωση ότι «δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε και ούτε θα υπάρξει πρόταση από την ελληνική κυβέρνηση για μείωση των αμυντικών δαπανών».

Για το ζήτημα αυτό υπήρξαν τους τελευταίους μήνες συσκέψεις επί συσκέψεων χωρίς απτό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, τα συναρμόδια Υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών περιόρισαν τις διαθέσιμες πιστώσεις για έργα ΝΑΤΟ, καθυστερώντας τις πληρωμές του Δημοσίου, ενώ παταγώδη αποτυχία συνάντησε η προσπάθεια εκποίησης «μη επιχειρησιακά αναγκαίου» αμυντικού υλικού και κυρίως πυρομαχικών. Η μοναδική προσπάθεια που ευοδώθηκε προς την κατεύθυνση αυτή ήταν η πώληση στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ενός μικρού αριθμού βλημάτων αέρος-αέρος που είχαν υπερβεί το όριο ζωής. Υπενθυμίζεται ότι στο μεσοδιάστημα καλύφθηκε το σχετικό νομικό κώλυμα ενώ φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ γνωστοποίησαν την πρόθεση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου για πώληση κύριων οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των οποίων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης ΒΜΡ-1 στην Αίγυπτο και αεροσκαφών F-16 στη Βουλγαρία.

Πέραν όμως αυτών, ζήτημα υπάρχει και με τα €118 εκατ. που αφορούν στα ειδικά μισθολόγια. Η κυβέρνηση έπρεπε μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να είχε ψηφίσει ισοδύναμα μέτρα για να μην παγώσουν οι μισθολογικές προαγωγές από την 1η Ιανουαρίου 2017. Αυτά δεν βρέθηκαν και όλα δείχνουν πως για δύο χρόνια τα μισθολόγια του στρατιωτικού προσωπικού θα παγώσουν. Τα παραπάνω τέθηκαν επί τάπητος σε προχθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών, με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτου και των αναπληρωτών υπουργών Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη και Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Βίτσα, με τον τελευταίο να εναποθέτει τις ελπίδες για μη περικοπή των αμυντικών δαπανών στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ο Πάνος Καμμένος απουσίαζε και μένει να διαπιστωθεί αν θα συμφωνήσει με τα όσα αποφασίστηκαν.

  • Fanis Boskos

    Μπράβο τους!!! Ελβετία θα μας καταντήσουν όπως το πάνε!!!

    • Snt.Domingo

      Ελβετία του Νότου :)

  • tkostas

    Λεφτά υπάρχουν.

    Ας μας πει πως θα υπάρχει το αξιομαχο για να το εφαρμοζω και στο σπίτι μου!!!

  • Nestor Thomsen

    Βαθμιαια πτωση ηθικου ΕΕΔ,απαξιωση οπλικων συστηματων και καμια προοπτικη ενισχυση με νεα οπλικα συστηματα,μηδαμινη εθνικη πολεμικη βιομηχανια και ο εχθρος προ των πυλων.

  • supercop748

    Οι αρχηγοί των ενόπλων δυνάμεων δεν έχουν την ευθιξία να παραιτηθούν; Έχουμε πέσει και δυστυχώς δεν ρίξαμε ούτε σφαίρα…!!!

  • Cynaegeirus

    Αναμενόμενη η βουλγαροποίηση των ΕΕΔ.

    Που είναι άραγε αυτοί που πριν 2 χρόνια σχεδόν πριν τις εκλογές του 15 επευφημούσαν την αλλαγή προς τα άκρα;

    Οι ΕΕΔ για να επιβιώσουν, χωρίς να διαλυθούν όπως η ΕΣΣΔ, πρέπει να προβούν άμεσα σε απολύσεις που θα φτάνουν ποσοστά μεγαλύτερα του 60-70%, επαναφορά της 2ετούς (τουλάχιστον) θητείας, άμεση σμίκρυνση του πίνακα οργάνωσης και μείωση-εξαφάνιση θεσμών και πρωτοκόλλων.

    • net

      δυστυχώς η ΕΔ εχουν καταντησει δημοσιο που το μονο που τους ενδιαφερει ειναι τα επιδοματα και ο μισθος τους
      διαβαζεις τα νεα και το μονο που βλεπεις ειναι μερικες ασκησεις , διαφορα εθιμοτυπικα αντε και ποιος εγινε στρατηγος που θα προστεθει τους δεκαδες που ηδη εχουμε )

      στο τελος θα ειναι περισσοτεροι οι αξιωματικοι απο τους οπλιτες αλλα αυτο μαλλον δεν απασχολει κανενα.

    • Ivy Chris

      στην Ελβετία οι αντίστοιχοι Ι5 & οι αντιρρησίες πληρώνουν extra 3% φόρο εισοδήματος μέχρι 30 ετών & επιπλέον υποχρεούνται σε κοινωνική εργασία διάρκειας 50% περισσότερης της θητείας.
      Επειδή το θέμα της άρνησης σε υπηρεσία έχει εξελιχθεί σε φάμπρικα των ψυχιάτρων θα πρότεινα ότι εφ’ όσον κάποιος επικαλείται ψυχολογικά/πνευματικά προβλήματα να στερείται συγκεκριμένων πολιτικών δικαιωμάτων επί μία 5ετία τουλάχιστον έτσι ώστε να μην επηρεάζει και με τη ψήφο του…
      Επίσης, αν οι «πολιτικοί» -ή κάποιοι εξ αυτών – επιθυμούν οι νέοι να ψηφίζουν από 16 ετών – όπως είχε πρόσφατα προταθεί- τότε γιατί όχι και προκαταρκτική στράτευση για εκπαίδευση από 16 ετών (έστω 1 μήνα κάθε καλοκαίρι μέχρι τα 18).
      Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει πρόβλεψη αποκοπής της εκπαίδευσης από την συνολική θητεία/υπηρεσία την οποία θα μπορούσε να υπηρετήσει αργότερα π.χ. λόγω σπουδών στο εξωτερικό- όχι πλέον των 4 ετών – έτσι ώστε να μειωθούν και οι ανυπότακτοι.
      Για να μη συγκρίνουμε με τους 36μ του Ισραήλ τα θέματα των εφέδρων , εθελοντών & γυναικών πρέπει να επανεξεταστούν υποχρεωτικά.

      • Spyros Poli

        Συγχαρητήρια για τον εύστοχο σχολιασμό σας

      • Bit Papadokostas

        Δια βίου κανένα πολιτικό δικαίωμα σε όποιον είναι ψυχιατρικά ανισόρροπος. αφού είσαι ανίκανος να κάνεις σκοπιά σίγουρα είσαι ανίκανος να αποφασίσεις για το καλό του έθνους. Πολίτες = οπλίτες. Αν κάποιοι βρουν τα λογικά τους ας επανεξεταστούν, να υπηρετήσουν και ύστερα επαναφορά πολιτικών δικαιωματων.

        Επίσης οι επαγγελματίες οπλίτες δε μπορούν να παραμένουν στο στράτευμα μέχρι τα γεραματά τους. Ο θεσμός των ΕΠΟΠ πρέπει να είναι σύμβαση ορισμένου χρόνου και όχι αορίστου.

        • romanos

          καλησπερα…δηλαδη εσυ προτεινεις να τιμωρουνται οι ανθρωποι με ψυχικα νοσηματα με αφαιρεση των πολιτικων τους δικαιωματων? δεν καταλαβαινεις οτι με αυτο τον τροπο πιεζουμε αυτους τους ανθρωπους να αποκρυψουν το προβλημα τους για να στρατευθουν και να αποφυγουν τη στερηση των δικαιωματων τους..ετσι ομως αυξανεται η πιθανοτητα να βλαψουν τους εαυτους τους ή τους αλλους στρατευσιμους…νομιζω οτι τετοιες αποψεις ειναι αναχρονιστικες

      • notis kas

        Μιλάμε για χώρα με 40-45% αποχή από τις εκλογές. Πόσο πιστεύεις ότι θα επιηρρεάσει η στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων;

        Φάμπρικα ψυχολόγων εκτός στρατού δεν ξέρω αν υπάρχει, αλλά από ότι κατάλαβα υπάρχει τόση ευθυνοφοβία στο στρατό, που αν το παίξει κάποιος τρελός τον διώχνουν μη τυχόν και μια στις χίλιες είναι όντως τρελός, γίνει τίποτα και έχουν τρεχάματα.

        • romanos

          καταρχας για να μπορεσεις να στρατευθεις δε φτανει απλα να μην εισαι τρελος οπως λες αλλα πρεπει να διαθετεις γενικοτερα σωματικη και ψυχικη υγεια…δηλαδη εσυ τι προτεινεις? να μπαινουν ολοι οι ψυχικα ασταθεις στο στρατο για να λεμε οτι εχουμε ισχυρες ενοπλες δυναμεις? τα τρεχαματα που αναφερεις μπορει να ειναι αυτοκτονιες ή και ανθρωποκτονιες..νομιζω οτι και εσυ δε θα ηθελες το δικο σου παιδι να κανει διπλη σκοπια με καποιον αλλο φανταρο με ψυχικα προβληματα….

          • notis kas

            Με τη λογική σου θα πρέπει από το φόβο να αυτοκτονήσει κάποιος ή να σκοτώσει κάποιον άλλο οποίος εμφανίζει την παραμικρή υποψία τρέλας να απέχει από το σύνολο της κοινωνικής ζωής. Θα εμπιστευοσουν να είναι αυτός ο άνθρωπος οδηγός του λεωφορείου στο οποίο επιβαίνεις; Να σερβίρει ή να φτιάχνει το φαγητό σου;

            Είτε αποδεχόμαστε ότι κάποιος ειναι επικίνδυνος για τον εαυτό του και τους άλλους παντού και όχι μόνο στις υποχρεώσεις του και πράττουμε αναλόγως, είτε όχι.

            Είτε το κάνουμε όπως εδώ που όποιος πουλησει λίγη τρέλα στην κατάταξη παίρνει την απαλλαγή και καληνύχτα. Υποψιάζομαι οτι τα ποσοστά τρελών που παίρνουν απαλλαγή από το στρατό θα είναι αυξημένα σε σχέση με τα ποσοστά τρελών στην κοινωνία.

      • Cynaegeirus

        Η θητεία ειναι ένα μέρος του συνόλου και να πούμε την αλήθεια δεν είναι και μείζον θέμα πια.
        Εδώ έχουμε σοβαρότατα προβλήματα σε επίπεδο στελέχωσης διμοιριών και απώλειας βασικών γνώσεων απο το στρατό όπως οχύρωσης μάχης. Είμαστε τεχνολογικά λίγο πάνω απο τον Β Πόλεμο του Κόλπου με μεγάλο μέρος του στρατού να βρίσκεται στην δεκαετία του 80. Το να βάλεις 50,000 έφεδρους (για γυναίκες ούτε για αστείο) στο στρατό για να βάφουν παγκάκια καλύτερα να τον κλείσεις να να δηλώσεις ουδετερότητα.

        Χρειαζόμαστε σοβαρότατη μελέτη, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ αλλάγες, ΕΦΑΡΜΟΓΗ αυτών και όλα μέσα σε 12-18 μήνες γιατί και να αλλάξει η κυβέρνηση η οικονομία θα επανέλθει σε 5-10 χρόνια.

        • Ivy Chris

          Δεν έχω καμμία αμφιβολία ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να προσφέρουν ως στρατεύσιμες σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Φυσικά και δεν θεωρώ ότι είναι ποτέ δυνατόν οι σημερινές Ελληνίδες να συγκριθούν με τις Κούρδισες μαχήτριες, μη τρελλαθούμε…
          Αλλά ας ξεκινήσουν με κάποια κριτήρια έτσι ώστε να στελεχωθούν υπηρεσίες υποστήριξης & να απελευθερωθούν άτομα ικανά να επανδρώσουν μάχιμες μονάδες.
          Εξυπακούεται ότι το δόγμα εκπαίδευσης όφειλε να είναι τουλάχιστον τεχνολογικά ανώτερο του δυνητικού αντιπάλου με δεδομένη την αριθμητική υστέρηση…
          Ομως 50.000 έφεδροι να βάφουν παγκάκια?
          Προσωπικά γνωρίζω εφέδρους 40-45 ετών που βρισκόμαστε σε γυμναστήριο για 2 ώρες(δισ. εβδομαδιαίως) και σε φυσική κατάσταση είναι ανώτεροι από εικοσάρηδες.
          Δλδ εάν έως τα 35 ήταν υποχρεωμένος για 1 μήν/ετος (με καλυμμένες τις ασφαλιστικές εισφορές από το στρατό) να συμμετάσχει σε επανεκπαίδευση, πιστοποίηση νέων όπλων δεν θα δημιουργείτο μια διαφορετική αντίληψη στη κοινωνία & σχέση με τις ΕΔ πέρα από τις παρελάσεις? Δεν θα καλύπτονταν ανάγκες στελέχωσης από ανθρώπους εμπειρότερους, ωριμότερους & περισσότερο μορφωμένους? και ίσως και ικανότερους…
          Τώρα μήπως οι στρατεύσιμοι δεν βάφουν παγκάκια?

          • Cynaegeirus

            οι κούρδισες μαχήτριες είναι 99% μάρκετινγκ – όπως και οι ισραηλινές.
            υπάρχουν περιπτώσεις στην παγκόσμια ιστορία όπου γυναίκες επικουρικά βοήθησαν σε πολέμους αλλά είναι εξαίρεση στην κανόνα

            δεν κατάλαβες το σχόλιο για τα παγκάκια. αν ο στρατός εισάγει 50,000 18χρονους χωρίς να έχει δόγμα για την χρήση τους αυτοί θα καταλήξουν να κάνουν ότι και οι σημερινοί κληρωτοί: αγγαρείες.

            λεφτά για μηνιαίες μετεκπαιδεύσεις δεν υπάρχουν.

            θα μπορούσε ο στρατός να εκμεταλλευτεί τους άνεργους που παίρνουν ΟΑΕΔ για πάνω απο 6 μήνες και να τους κρατά ένα μήνα σε στρατόπεδο ταυτόχρονα με το να μαθαίνουν μια τέχνη τα πρωινά αλλά αυτό θέλει φαντασία και πρωτοβουλία που δεν υφίστανται ως έννοιες στον στρατό μας.

          • Ivy Chris

            διευκρίνισε μου λίγο τι εννοείς ότι «οι κούρδισες μαχήτριες είναι 99% μάρκετινγκ» , γιατί αν εννοείς ότι είναι fake, δεν συμφωνώ, μια που εκπαιδεύονται στη χρήση όπλων, αποφοιτούν απο Στρ.σχολές & συμμετείχαν & συμμετέχουν ενεργά στην απελευθέρωση του Cobani & της Manbij αλλά και στο Afrin & όχι σε υπηρεσίες υποστήριξης.

            Η χρήση οφείλει να είναι μία, αυτή της εξοικείωσης με το στρατό & της εκπαίδευσης σε όπλα, επαναλαμβάνω, εφ’ όσον η πολιτεία τους θεωρεί ικανούς για ψήφο…

            Αν αυξήσεις τη θητεία σε 2 χρόνια δεν απαιτούνται χρήματα? Η λογική της μηνιαίας ετήσιας μετεκπαίδευσης στηρίζεται αφ’ ενός στη συνεχιζόμενη σχέση με το στρατό και εξ αυτού σε ικανότερη εφεδρεία και αφ’ ετέρου σε επιμήκυνση του κόστους εκπαίδευσης/έφεδρο σε βάθος 10-15ετίας.
            Βοηθά επίσης στη σωστότερη απεικόνιση του εργατικού δυναμικού, ένταξη στην παραγωγή χωρίς τα φτιασιδώματα της 24μηνης αγγαρείας-θητείας και της απομάκρυνσης των νέων από την εκπαίδευση.
            Η εκμετάλλευση των ανέργων του ΟΑΕΔ από το στρατό προϋποθέτει και αυτό αφ’ ενός χρήματα, αφ’ ετέρου ανάλογο δικαίωμα γιατί να μην έχει η τοπική αυτοδιοίκηση, ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, δλδ. σημαίνει επίδομα εργασίας & όχι ανεργίας με ότι αυτό συνεπάγεται

          • Cynaegeirus

            «γιατί αν εννοείς ότι είναι fake,»

            τρίχες για διαφήμιση. κάποιες πήγαν γιατί δεν είχαν άλλη επιλογή και κάποιες (μια δρια) πήγε με ταξιαρχο και φωτογράφους για προπαγάνδα.
            25 εκ κούρδοι σε 3 χώρες, δεν πανε οι άντρες να πολεμήσουν θα πάνε οι γυναίκες; νομίζω οτι ποιο πολλούς κούρδους 18 χρονών έχει η λέσβος παρά το YPG.
            η περιοχή δεν έχει πολεμική παράδοση. μια ζωή έλληνες, πέρσες, άραβες τους έκαναν κουμάντο. κοτόπουλα.

            ποιες σχολές; οι κούρδοι δεν ξέρουν να γράφουν… εδω εμείς 200 χρόνια κράτος και σχολές της προκοπής δεν έχουμε φτιάξει ακόμα, ακόμα είμαστε στο 1870.

            «Αν αυξήσεις τη θητεία σε 2 χρόνια δεν απαιτούνται χρήματα? »

            Λιγότερα απο το να έχεις 80,000+ επαγγελματίες στους 3 κλάδους.

            Συμφωνώ με την μετεκπαίδευση αλλά αν με καλέσουν πχ ποιός θα μου πληρώσει το μηνιάτικο; Καλό για κάποιες ειδικότητες αναγκαστικά αλλά πανάκεια για την φτωχή μας χώρα.

            Οι άνεργοι κάθονται. Μακάρι να τσίμπαγαν όλο το δημόσιο (και ελασ και λσ) ένα μήνα το χρόνο σε ασκήσεις. τους πληρώνουμε έτσι και αλλιώς.

          • NK

            Μπουμπουλίνα, Μαντώ Μαυρογένους, έτσι πρόχειρα, υπαρκτά πρόσωπα, όχι Αμαζόνες.

            Πριν 200 χρόνια, χωρίς spin doctors.

            Eπικουρικές μεν, αλλά μην μου πεις ότι δεν είχαν σωματική δύναμη, οι γυναίκες της Ηπείρου το 1940, που αντικατέστησαν τα μουλάρια…

            Είμαστε micronation και δεν περισσεύει κανείς.

            Για Ισραήλ και Κούρδισσες συμφωνώ, τα λέει κι ο van Creveld.

            Για Κούρδους γενικά, δεν νομίζω ότι είναι κοτόπουλα, από τον Σαλαδίνο μέχρι την Σμύρνη, απέδειξαν σε όλους ότι δεν είναι.

            Σε στρατούς άλλων βέβαια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα, είναι σαν να λέμε ότι οι Γκούρκα δεν αξίζουν γιατί υπηρετούν στον στρατό των Άγγλων και των Ινδών.

          • Cynaegeirus

            2 γυναίκες σε αναλογία μαχητών;

            όχι δεν είχαν σωματική δύναμη, αλλά ψυχική. φυσικά και δεν πρόσφεραν τίποτα εν συκγρίσει με ένα οργανωμένο στρατό που δεν θα άφηνε γυναίκες να ασχοληθούν με την ΔΜ του.

            micronation; 700,000 – 1,000,000 ικανοί άντρες απο 18 – 58. (50,000 το χρόνο)

            «Για Κούρδους γενικά, δεν νομίζω ότι είναι κοτόπουλα, από τον Σαλαδίνο μέχρι την Σμύρνη, απέδειξαν σε όλους ότι δεν είναι.»

            και το γιορτάζουν κάθε χρόνο στο ανεξάρτητο κράτος τους με παρέλαση όπως και εμείς…

            κατσαμπλιάδες είναι, σφάζουν κανα γυναικόπεδο αν τύχει και έχουν καμιά μονάδα πίσω τους. τους είδαμε το 22

            οι γκούρκα προσφέρουν ότι έχουν εκπαιδευτεί και εξοπλιστεί. πχ μια αγγλικη μονάδα μπορεί να διαλύσει ινδική μεραρχία γκούρκα για την πλάκα. το οτι έχουν καλά πνευμόνια δεν τους κάνει υπεράνθρωπους. εδώ έχει φάει σφαλιάρες η λεγεώνα τι να λέμε τώρα.

          • NK

            Γενικά έχεις δίκιο, απλά μην τα ισοπεδώνουμε.

            (Περίμενα να μου πεις ότι ήταν καπετάνισσες, ναυταίες, λάιτ ;) )

            Οι Εβραίοι είχαν 2000 χρόνια να κάνουν παρέλαση στο ανεξάρτητο κράτος τους, αλλά τώρα που άρχισαν δεν νομίζω να σταματήσουν.

            Micronation, ναι.

            -Μεγάλες χώρες είναι η Ινδία και η Κίνα, πάνω από ένα δις ανθρώπους.
            -Μεσαίες χώρες οι ΗΠΑ, η Ινδονησία, το Πακιστάν, η Βραζιλία, 200 εκατομμύρια και πάνω.
            -Μικρομεσαίες η Ρωσία, Ιαπωνία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές, 100-150.
            -Κάτω από 100 εκατομμύρια είναι πια οι μικρές χώρες, Γερμανία, Τουρκία, κτλ.

            Οπότε τα 10 εκατομμύρια, ναι είναι micronation και ανάλογα πρέπει να πορευτούμε σε σύνορα, υπηκοότητες, στρατό κλπ.
            Ισραήλ ή εξαφάνιση, απλά.

          • Cynaegeirus

            όχι γυναίκες στο στρατόοοοοοοοοοοοοοο

            η λύση των γυναικών αυτόματα σημαίνει κάκιστη στρατιωιτκή προπαραγωγή.

            το ισραήλ θα μπορούσε μετά το 73 να μην παίρνει γυναίκες. είναι πολιτική και κοινωνική επιλογή (γέννες)

    • Dimitris S.

      Σωστό αυτό φίλε Κυναίγειρε, αλλά για να γίνουν αυτά που λες πρέπει να υπάρξει μια αφορμή. Αιτίες υπάρχουν, ένας σωρός. Αλλά για να δικαιολογήσεις σήμερα στην Ελλάδα τα αυτονόητα πρέπει να εφεύρεις πρώτα τον τροχό και να εκμεταλλευτείς ένα ή περισσότερα γεγονότα/κρίσεις (στη συγκεκρ. περίπτωση θλιβερά και επικίνδυνα) γιατί ο Έλληνας πολίτης έχει εδώ και καιρό ορίζοντα σκέψης 12 μηνών το πολύ (από καλοκαίρι σε καλοκαίρι).

      Επειδή ούτε εγώ πιστεύω σε θαύματα, νομίζω ότι ρεαλιστικά μόνο έτσι μπορούν να παρουσιαστούν οι προϋποθέσεις και έπειτα, ένα άλλο εξίσου σημαντικό ζήτημα είναι να γίνουν τότε οι σωστές κινήσεις με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Μέχρι τότε στον αυτόματο να χάνουμε 1.000 πόδια το δευτερόλεπτο. Είναι απαισιόδοξο, αλλά εγώ αυτό βλέπω. Μπαλώματα επί μπαλωμάτων, σχέδιο μηδέν, μια κοινωνία που συνολικά σε όλα τα ζητήματα κοιμάται όρθια και περιμένει Μεσσίες. Έχει μαλλιάσει η γλώσσα 10-20-30 νοματαίων εδώ μέσα, αλλά, φωνή βοώντος εν τη ερήμω, κύμβαλον αλαλάζον. Σχεδόν βαριέμαι να το γράφω γιατί γίνομαι ο γραφικός γκρινιάρης που κράζει.

    • Nestor Thomsen

      Αγαπητέ Κυναίγειρε,βλέποντας όλες τις κυβερνήσεις που υπέγραψαν μνημόνια απλά κάνουν ότι τους πουν..Νομίζεις ότι αν είχε κερδίσει η ΝΔ δεν θα είχαμε παρόμοια πράγματα..Το μόνο που θα καταφέρναμε θα ήταν να μην βλέπαμε τους κρατούντες δημόσια αξιώματα ντυμένους σαν τον Ταμτάκο..ΚΑΜΙΑ κυβέρνηση ΔΕΝ μπορεί να κάνει τίποτα όσο είναι δεσμευμένοι από τα μνημόνια.Μην αυταπατάστε.

      • Cynaegeirus

        Φυσικά δεν έχω αυταπάτες.

        Η ΝΔ δεν είναι τυφλός. Μονόφθαλμος ναι. Τυφλός όχι.

    • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

      Άμεσες απολύσεις σε ποσοστά άνω του 60-70%, ή έστω 10%, ξέχνα τις αν θες να έχεις Ενοπλες Δυνάμεις και όχι ένοπλη αγέλη. Οι στρατιωτικοί οργανισμοί δεν είναι ούτε πίνακες προσωπικού, ούτε ισολογισμοί εταιρίας ούτε οργάνωση αποθήκης. Θα αφανισεις ολοκληρωτικά κάθε εννοια ηθικού, μαχητικού πνεύματος και πατριωτισμού. Θα γίνει αντιληπτή και θα είναι μια απολύτως εχθρική ενέργεια κατά του στρατεύματος. Μόνο οι μπολσεβίκοι το 1917-1920 εκαναν τέτοια πράγματα. Η διοίκηση είναι πρωτίστως διοίκηση ανθρώπων. Οι αρχαίοι το καταλαβαν 2.500 χρόνια πριν και πρωτιμούσαν ελεύθερους πολίτες ως επαγγελματίεα κωπηλάτες αντί για σκλάβους στις τριήρεις. Πλοία με ελευθερους ως κωπηλάτες ήταν πάντα πιο γρήγορα. Ήξεραν ότι διοικούν πληρώματα, όχι σανίδες κι έμβολα.

      Να κλείσει τα ΚΕΝ ο Καμμένος Να ενοποιήσει διακλαδικά τη ΔΜ, να κατσργήσει μονάδες φαντάσματα. Να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία. Να οργανώσει εράνους και τηλεμαραθωνίους απευθυνόμενους και στην ομογένεια. Να εκδώσει ομόλογα και repos. Να επιτρέψει σε πολίτες τη χρήση των χώρων που γίνονται βολές φορητων όπλων ως σκοπευτήρια, με αντίτιμο και αγορά σφαιρών απο το σκοπευτήριο: Πόσοι Κρητικοί, έφεδροι κλπ θα πηγαίνουν ετησίως και πόσες 100δες ή 1000δες σφαίρες θα ρίχνουν ετησίως με G3 ή και (κατασχεμένα) καλάσνικωφ, ή ακόμα και Μ60; Να πληρώσουν κατόπιν συμφωνίας κάποιους προμηθευτές σε είδος πχ σε καύσιμα όπου θα πουλήσουν σε τιμές πρατηρίου ή εταιρίας θέρμανσης καύσιμα που αγοράσθηκαν σε τιμές διλιστηρίου. Εκπαιδεύσαμε τα ΗΑΕ, βγάλαμε χρήματα; Έχουμε προσπαθήσει να βγάλουμε λεφτά εκπαιδεύοντας τρίτους πχ αφρικανικές, ασιατικές και λατινοαμερικανικές χώρες;

      Η κυβέρνηση γιατί δεν κλείνει Οργανισμούς, αλλά συστήνει νέους; Γιατι δεν μετεστεγάζει υπουργεθα και υπηρεσίες από νοικιασμένα σε ιδιόκτητα κτίρια;

      Δεν υπάρχει καμμία δικαιολογία για περικοπές στους αμυντικούς προυπολογισμούς και αρμαγεδώνα απολύσεων που θα διαλύσει απόλυτα τις ΕνΔ.

      • Cynaegeirus

        «Άμεσες απολύσεις σε ποσοστά άνω του 60-70%, ή έστω 10%, ξέχνα τις αν θες να έχεις Ενοπλες Δυνάμεις και όχι ένοπλη αγέλη. »

        για ποιο λόγο θα είναι οι εναπομείναντες 30,000 αξκοι και υπαξκοι αγέλη;

        » Θα αφανισεις ολοκληρωτικά κάθε εννοια ηθικού, μαχητικού πνεύματος και πατριωτισμού.»

        πώς το βγάζεις αυτό το συμπέρασμα;

        τώρα δηλαδή έχουν τα άνω; του χρόνου με χειρότερη οικονομία και μειώσεις μισθών και προυπολογισμού θα το έχουν;

        ότι πλάνο και να βγάλεις θα χαλάει απο την οργανική ανάγκη πλήρωσης θέσεων και μισθοδοσίας 80,000 ανθρώπων και την συνταξιοδότηση δεκάδων χιλιάδων άλλων.

        Δεν με νοιάζει τι κάνει η κυβέρνηση, με νοιάζει τι κάνει το ΓΕΕΘΑ και το ΥΠΑΜ. Του χρόνου θα πέσει πολύ κλάμα όταν θα ψάχνουν για πόρους…

        ΕΣΣΔ 1989 – Ρωσία 2010 -> είκοσι και βάλε χρόνια κρίσης την οποία και έσβησε η συμμετοχή των ΗΠΑ σε πολέμους κόστους 7 τρις$, καθώς δόθηκε χρόνος για σταδιακή ανασυγκρότηση με τα λεφτά απο τις πωλήσεις τεχνολογίας και πετρελαίου στην κίνα.
        φαντάζεσαι το 2001 να έμπαιναν οι ΗΠΑ στην ρωσία; θα βλέπαμε ιράκ 91 μέρος 2ο.

        εμείς πόσα χρόνια ειρήνης θα μας αφήσει να δούμε ο σουλτάνος;

        • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

          Έλα τώρα. Μην κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά. Και στο συγκεκριμένο ζήτημα μην διαχωρίζεις τις φράσεις γιατί συνδέονται πολύ στενά. Να το εξηγήσω έτσι που να το καταλαβαίνουν και παιδιά του Δημοτικού;

          Είναι πολύ διαφορετικό να έχεις 30.000 άνδρες και να θες να τους οργανώσεις από το να έχεις 80.000 και να απολύσεις άμεσα τις 50.000 στα πλαίσια αναδιοργάνωσης. Χάσμα διαγαλαξιακών διαστάσεων. Στην 2η περίπτωση ισοπεδώνεις το στρατευμα, καταστρέφεις το ηθικό, την αξιοπρέπεια και τη συνοχή του ανεπανόρθωτα. Θα αντιληφθούν τις απολύσεις των 2/3 του στρατεύματος σαν επίθεση και δολοφονία του στρατιωτικού επαγγέλματος κι έτσι θα είναι.

          Θα τραυματίσεις ανεπανόρθωτα το αίσθημα ασφάλειας και προσωπικής και συλλογικής αξίας και σε αυτούς που θα απομείνουν, αν συμπεριφερθείς στην μεγάλη πλειοψηφία τους λες και είναι εποχικοί πακιστανοί εργάτες γης. Τι συνείδηση στρατιωτικού προσωπικού αξίας, τι εμπιστοσύνη θα έχουν στο κράτος οι 30.000 όταν θα νιώθουν ότι είναι τιποτένιο αναλώσιμο προσωπικό, αριθμοί στα πινακάκια ενός λογιστή; Με τη ψυχη θα εκτελέδουν την σποστολή τους; Χέσε τους αριθμούς. Τσακίζεις οριστικά κι αμετάκλητα το πνεύμα αν κανεις τις σταλινικές κι ερντογανικές εκκαθαρίσεις να μοιάζουν με ωριαία αποβολή άτακτου μαθητή. Γι αυτό οι 30.000 θα μετατραπούν σε ένοπλη αγέλη, όχι γιατί είναι λίγοι.

          Έχεις ρωτήσει έναν πιλότο, έναν υποβρυχιά ή καταδρομέα, που λογικά θα ανήκαν στις 30.000, πως θα ένιωθε αυτός και οι υπόλοιποι μετά την εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου; Αν θα μπορούσε να σταθεί το στράτευμα, αν θα είχε τις ηθικές δυνάμεις να πολεμήσει; Είναι πολύ προτιμότερο να χασεις τους 50.000 σε πόλεμο παρά να τους απολύσεις σε ειρήνη.

          Όταν αναρωτιέσαι αν έχουν τώρα ηθικό και πατριωτισμό τερματίζεις την υπερβολή. Δεν ρωτάς έναν από τους παραπάνω; Εξάλλου είναι καλύτερα να έχεις μέτριες ηθικές δυνάμεις από καθόλου ή αρνητικές. Το οργανόγραμμά σου μπορεί να φτιαχτεί σε βάθος χρόνου, μέσω συνταξιοδοτήσεων των εν ενεργεία και μη ανανέωσης συμβάσεων.

          Άμεσες απολύσεις των 2/3 έως 3/4 του προσωπικού ισιδυναμεί με πλήρη κατάργηση των ΕνΔ και απόλυση όλων. Αντί για μικρό στράτευμα θα έχεις καθόλου στράτευμα και θα πληρώνεις το καθόλου σαν μικρό στράτευμα.

          Και όπως είπα παραπάνω, με τόσες δυνατότητες εξοικονόμησης δαπανών ή αναζήτησης συμπληρωματικών πηγών χρηματοδότησης, η έλλειψη χρημάτων και οι περικοπές είναι μνημείο ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ. Ας κλείσουμ τα ΚΕΝ με πρώτο αυτό τις Άρτας κι ας ψαχτούν μετά για απολύσεις και σε τι ύψος.

          • Δευκαλίων

            Χωρίς να θέλω να γίνω εριστικός είμαι σίγουρος πως υπάρχει πολύ λίπος για κόψιμο ακόμα στις Ένοπλες δυνάμεις. Σε όλους τους βαθμούς….
            Η απόλυση η μετάταξη ή οτιδήποτε άλλο, ενδεχομένως να λειτουργήσει και κάπως διαφορετικά καθώς αυτοί που θα παραμείνουν θα ξέρουν ότι έχουν να κάνουν με στρατιωτικούς και όχι με ΑΧΙΦ (Άτομα Χρήζουσας Ιδιαίτερης Φροντίδας)

          • Cynaegeirus

            Αδερφέ τις συνθήκες αυτές – των απολύσεων 60-70% τις αντιμετωπίσαμε πριν 4 χρόνια στον ΙΤ και είναι πια καθημερινότητα για μας.

            νομίζω οτι οι ψυχολογικά εκπαιδευμένοι στρατιωτικοί θα τα βρουν πολύ καλύτερα. κάποιος που έχει μάθει να χάνει πόλεμο και να ανασυντάσεται θα αντέξει μια απόλυση. ένας που θα μείνει και που έμαθε να διοικεί εικονικά λόχο με 15 άτομα θα μάθει να διοικεί πραγματικά με 150 και να έχει και γραφείο και άλλα 2-3 καθήκοντα.

            αν μπορεί κάποιος να αντέξει απόλυση απο όλο το δημόσιο είναι ο στρατός.

            προσωπικά αφού με ξέρεις και με διαβάζεις εδώ και 4 χρόνια προώθησα αλλαγές τέτοιες που θα επέφεραν και οικονομία αλλά και μαχητική ισχύ.

            έγινε κάτι απο αυτά; όχι

            η μείωση του προϋπολογισμού δεν ήταν δική μου ιδέα, εγώ θα έδινα στον στρατό το 5% του ΑΕΠ ετησίως και ας κάθονταν τα παιδιά μου στο πάτωμα με πίνακα και κιμωλία για να μάθουν να διαβάζουν με τριπλή μπλούζα και 2 μπουφάν το χειμώνα.

            απο το 8 η κρίση, 8 χρόνια μετά κουβεντιάζουν ορισμένοι (και εσύ που μου κάνει πολύ εντύπωση) ακόμα για στρατόπεδα;

            πια στρατόπεδα ρε παιδιά; ακόμα εκεί είστε;;;;;;;

            μακάρι αδερφέ μου να γίνουν τάχιστα εκλογές ή ακόμα καλύτερα να γίνει μια κυβέρνηση τεχνοκρατών υπο τον στουρνάρα ή κάποιον που να ξέρει επιτέλους να διαβάζει και να μην απολυθεί κανείς στις ΕΕΔ. μακάρι. απο εκεί και πέρα η επιρροή μου φτάνει μέχρι την πόρτα της οικίας μου. ας βρουν την λύση μόνοι τους. εγώ εύχομαι το καλύτερο για το μέλλον της φυλής μου

          • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

            Αδελφέ, το λάθος σου είναι ότι συγκρίνεις επιχειρήσεις με στρατιωτικούς οργανισμούς. Και το πρόβλημα δεν είναι με αυτούς που φεύγουν, αλλά με αυτούς που μένουν. Όταν κλείνει πχ ο Κωτσόβολος, όσοι μένουν στο σχέδιο εξυγίανσης νιώθουν ευτυχισμένοι. Σε ένα στράτευμα που σε λίγους μηνες απολύει το 70% του προσωπικού του όσοι μένουν νιώθουν μηδενικά. Έτσι είναι η ψυχολογία. Πρέπει να λαμβάνεις υπ όψιν σου ότι σε 3 μήνες ή έστω σε 3 χρόνια μπορεί να αλλάξει η κυβέρνηση. Πως θα διορθωθούν πληγές αθεράπευτες;

            Φυσικά και θέλει ΠΟΛΥ νοικοκύρεμα, αλλά μην κατεδαφίσουμε και το σπίτι! Μην εύχεσαι για Στουρνάρα, όχι άλλα ορφανά του Σημιτη, τέτοιοι τύποι το πρώτο πράγμα που θα κόψουν είνσι αμυντικές δαπάνες και μάλιστα με την ψευδοσφραγίδα της πολιτικής και οικονομικής σοβαρότητας. Αυτοί άλλωστε έκαναν τις μέψρι τώρσ περικοπές, αυτοί έκαναν τον κατευνασμό και την φιλσνδοποίηση εθνικό δόγμα κι αυτοί έθισαν την αστική τάξη και τα λαικά στρώμματα σε μια σειρά γελοίων αντιμιλιταριστικών μύθων, σπό το ότι τα ελληνοτουρκικά προβλήματα τα προκαλούν υπόγεια οι αμερικάνοι για να πουλάνε και στους 2 όπλα και το πολεμος δεν προκειται να γίνει ποτέ, μέχρι το μάταιο της σντιπαράθεσης γιατί τελικά θα γίνει ότι συμφωνήσουν οι ξένοι ή ότι ο ερντο κανει εσωτερική κατανάλωση, τις παραβιασεις τις κάνουν οι στρατιωτικοί κλπ.

          • Cynaegeirus

            Δυσκολεύουν τα πράγματα αδερφέεεεεεε……

  • dim73

    Θελουμε ΕΔ ή δεν θελουμε ? Εαν θελουμε το χερι πρεπει να μπει στην τσεπη … τελος !
    Η ελευθερια ειναι το μεγιστο ακομα και απο την υγεια.
    Περιθωρια ορθολογισμου των δαπανων (αλλα τωρα πια και των υποχρεωσεων) των ΕΔ υπαρχει, σε συνδυασμο με αυξηση των κονδυλιων θα μπορουσαμε να κραταμε το αξιομαχο με μια ελαφρια αυξηση της στρατιωτικης μας ισχυος.

  • Eforius30

    Μου αρέσει το timing του αρθρου!

  • Giorgos

    Προβλέπω μαύρες ημέρες στις ΕΔ…ότι συζητάμε για Arleigh Burke, Viper, ΕΜΖ για MEKO200, τορπίλες κτλ είναι εντελώς εκτός budget. Άρα ο μπουλης (ελπίζω να μην είναι βάρια λέξη) το μόνο που του απομένει είναι να ρίξει κανένα ψίχουλο ο θείος Σαμ…

    • Cynaegeirus

      ότι έρθει αυτόματα σημαίνει και τεράστιες απομακρύνσεις υλικού.
      γιατί και η καθυστέρηση στα KIOWA;;;;

      από πέρυσι το είπα οτι η άφιξη αυτών καθιστά αυτόματα άχρηστο ένα μεγάλο μέρος του ΕΣ που λιμνάζει σε ΤΑΞΠΖ και μετόπισθεν

      • Fanis Boskos

        Ας αρχίσουμε επιτέλους να πετάμε τη σαβούρα!!! Πήξαμε στο Μ113!!! Ας κλείσουμε κανένα άχρηστο στρατόπεδο!!!

  • readerhistory

    Αφού υπάρχει ανάγκη εξοικονόμησης κονδυλίων γιατί τα ποσά που εισπράτονται από πωλήσεις παλαιών πυρομαχικών – ελαστικών – αρμάτων για σκράπ και λοιπών υλικών πηγαίνουν κατευθείαν στο ταμείο των στρατιωτικών το ΕΚΟΕΜΣ, το οποίο δίνει μέρισμα στους απόστρατους. Με δικάτους λεφτά αγοράστηκαν όλα αυτά που εκποιούνται απο τη ΔΕΠΥ;

  • SPY_GR
  • Πάτε καλά;

    Ξέρουμε τίποτα για το δυστύχημα;
    http://www.cnn.gr/news/ellada/story/52907/fotia-se-f-16-sta-xania-traymatias-o-pilotos

  • Nestor Thomsen

    Ας καταλάβουν στην Ελλαδα επιτελους οτι οι επενδυσεις στην εθνικη αμυνα δημιουργουν συνεργιες και οφελη στην οικονομια.Δεν βλεπουν το παραδειγμα της Τουρκιας;;;Ποτε επιτελους θα επενδυσουμε σε R&D;

    • Cynaegeirus

      όσο έχουμε αριστερο»σοσιαλισμό» και αει με κόμματα και άσυλο ξεχάστε το .

  • George Liverpool

    Ολα ειναι θεμα προτεραιοτητων.8,5 δις κοστιζουν μονο οι προωρες συνταξεις καθε χρονο,αλλα ας κοψουμε απο τις ενοπλες δυναμεις,μηπως θα ενδιαφερθει κανεις;Ας ειμαστε καλα να διοριζουμε και τα υπολοιπα θα γινουν,θα κανουμε οικονομια απο τα μελανια και τους εκτυπωτες…
    https://www.youtube.com/watch?v=-5cDGa5MGNs

  • δοκιμος

    Πως εκποιούνε τους εξοπλισμούς χωρις να ρωτήσουν τον Λαο;;;;;
    εμεις τους πλειρωσαμε. Η ηγεσία των ΕΔ πρεπει να διαμαρτυρηθεί εντονα
    Και στο φινάλε έμεις και τα παιδιά μας θα βρεθούμε απέναντι από τον ψυχασθενή γειτονα
    όταν θα ‘ρθει η ωρα , με τι οπλα θα το κανουμε;;;
    Εάν θελουνε να βρουνε χρηματα (400 εκ) να ισοσκελίσουνε το ισολογισμο ας σταματήσουνε
    να βάζουν και αλους χαραμοφαιδες στο δημόσιο, ετοιμαζονται να προσλάβουν 15% παραπάνω υπαλλήλους στο δημοσιο ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ !!!!!
    ευθύνη φέρνουν και οι στρατιωτικοί!!

  • Tasos Prasinos

    Α. Άμεση αποστρατεία των ανωτάτων κατά τα 2/3 κι αυτόματη κατάργηση των ανάλογων διακοσμητικών πόστων (β΄,γ΄ υπαρχηγοί, επιτελάρχες, άχρηστες γραμματείες κ.α)
    Β. Συγχώνευση ΤΧ, ΕΜ, ΥΠ σε κοινό σώμα ΔΜ υπό διοίκηση Σχη, υποχρεωτική εκ των έσω ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών κι αλληλογραφίας και ενσωμάτωση κοινού πρωτοκόλλου με τις αντίστοιχες ΔΜ των άλλων δύο κλάδων.
    Γ. Διακλαδικό σώμα πληροφορικής ,κυβερνοπολέμου και ΗΠ.
    Δ. Κλείσιμο όλων των στρατοπέδων του ΣΞ σε Πελοπόννησο, Στερεά, Θεσσαλία και Κρήτη και συγκέντρωση του προσωπικού σε τέσσερις Μ/Κ μεραρχίες plus ΑΣΔΕΝ επανδρώσεως 100%.
    Ε. Κοινή διακλαδική συντήρηση όλων των κοινών χρησιμοποιούμενων συστημάτων από Ε/Π και οπλισμό μέχρι οχήματα και ασυρμάτους από 3ο και πάνω κλιμάκιο.
    ΣΤ. V.I.P και οχήματα μεταφοράς διοικητών μονάδων, ανωτάτων, βουλευτών, Π/Θ κομμένα.
    Ζ. S.A.R και δασοπυρόσβεση σούμπιτα στην πολιτική προστασία. Ο στρατός μόνο C.S.A.R.
    Η. ΕΠΟΠ τέλος. Μόνο ΟΒΑ έως πέντε έτη σε οικήματα εντός των μεραρχιών με το βασικό μισθό. Ανεργία έχουμε κάργα δυστυχώς.
    Θ. F-4, UH-1H, M-60, M-48, BMP πώληση ή σκραπ κι έκκληση στο θείο Σαμ για βοήθεια. Για τους ναυταίους επιφυλάσσομαι.
    Ι. Αν υλοποιηθούν τα παραπάνω τότε αποκτά κάποιος το δικαίωμα να τραβήξει το αυτάκι της πολιτικής ηγεσίας γι’ απαξίωση των Ε.Δ και να απαιτήσει αντιθέτως αύξηση των αμυντικών δαπανών.

    • Cynaegeirus

      Α,Β,Γ,Δ -> ιδέες μπορείς να δεις και εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Defense_Forces#/media/File:Structure_idf.png

      Οι παρούσες δυνάμεις μας είναι κοντά στις 85 χιλιάδες άντρες και δεν επαρκούν για 4 μεραρχίες συν ασδεν συν υποστήριξη και εκπαίδευση. Λυπάμαι που το λέω αλλά έχουμε δυνάμεις πια για ΔΥΟ μεραρχίες μάχης, ΜΙΑ μεραρχία ταχείας αντίδρασης και αεροπορίας στρατού και ΜΙΑ μεραρχία υποστήριξης, και εκπαίδευσης.

      το επαγγελματικό προσωπικό είναι υπερπολίτιμο και αναντικατάστατο. δυστυχώς δεν αντέχουμε πια το πλήθος αυτών οικονομικά.

    • notis kas

      To Θ πως θα βοηθήσει; Εννοώ ότι Μ48 και Μ60 είναι το 40% του αρματικού δυναμικού της χώρας. Τα Χιούι το κύριο ελικόπτερο, 70 στα 96 σύμφωνα με το ισοζύγιο. Τα Φάντομ είναι ένας σημαντικός αριθμός αεροσκαφών που έχουν μια αποστολή τέλος πάντων. Καταλαβαίνω ότι θα μειωθεί δραματικά το κόστος λειτουργίας του στρατού, αλλά αυτό θα είναι όχι λόγω εξυπνότερης διαχείρισης αλλά απλώς λόγω δραματικής μείωσης αξιόμαχου.

      Χώρια που για τα άρματα π.χ. τι βοήθεια μπορεί να δώσει ο θείος Σαμ; Να δώσει δωρεάν τα Μ1, που ποιος ξέρει πόσο ακριβότερο κόστος λειτουργίας και συντήρησης έχουν, συν το ότι θα προκαλέσουν και την απαίτηση για προμήθεια πολλών επιπλέον πυρομαχικών των 120 mm.

      Ελικόπτερα τι να γίνει; Θα μας δώσουν 30-40 Black Hawk για να αντικαταστήσουμε τα Χιούι; Και όλα αυτά τζάμπα; Και αν τα πάρουμε όλα τα παραπάνω τζάμπα, μετά που θα τα έχουμε δεν θα έχουμε πάλι να συντηρήσουμε τον επιπλέον αριθμό μέσων;

      • Cynaegeirus

        «Εννοώ ότι Μ48 και Μ60 είναι το 40% του αρματικού δυναμικού της χώρας.»

        και το 90% των νεκρών στα ΤΘ και το 90% της υποστήριξης σε πεζικό και αεροπορία για να επιβιώσουν όσοι μείνουν, αν γίνει πόλεμος ακόμα και με τους αλβανούς.

        «Τα Χιούι το κύριο ελικόπτερο, 70 στα 96 σύμφωνα με το ισοζύγιο»

        και; υπάρχει χρήση του χιούι εν καιρώ πολέμου εκτός απο μεταφορά προσωπικού (4 άτομα) στα μετόπισθεν. θα τα πέταγαν εδώ και 20 χρόνια αλλά τι θα έκανε η ΑΣ; θα απέλυε προσωπικό; θα ξαναέστελνε τους πιλότους (όπως έκαναν άλλες σοβαρές χώρες) σε άλλο ‘Οπλο; απο πιλότος με ρέυμπαν αλα τομ κρουζ και μπιτς βόλευ λαδωμένος, τζιτζίκι με 5 κωλοφάνταρα;

        «Καταλαβαίνω ότι θα μειωθεί δραματικά το κόστος λειτουργίας του στρατού, αλλά αυτό θα είναι όχι λόγω εξυπνότερης διαχείρισης αλλά απλώς λόγω δραματικής μείωσης αξιόμαχου.»

        Εξυπνότερη διαχείριση είναι ΚΑΙ να πετάξεις ότι έχει παραγθεί πριν το 80 και είναι μη εκσυγχρονισμένο ή δεν έχει ένα βουνό ανταλλακτικά και αποστολή που δεν θα πάρει το πλήρωμα στον τάφο στα πρώτα πέντε λεπτά.

        «Χώρια που για τα άρματα π.χ….»

        Ο θείος Σαμ δίνει. Αλλά πρέπει να πάρεις και αποφάσεις που ΠΟΝΑΝΕ.

        Πχ μας δίνει 100 άρματα Μ-1. Αυτόματα δεν χρειαζόμαστε την 2 Μ/Κ ΜΠ και μία ακόμα απο τις 2 ΜΠ του έβρου.
        Που θα βάλουν τόσο κόσμο;

        Πές οτι πάρουμε τα κίοβα. Ο μισός στρατός αυτόματα δεν χρειάζεται. Φαντάζεσαι να πουν σε μια μέρα «εεεε ξέρετε οι 25,000 πρέπει να πάτε σπίτι σας»;

        «Ελικόπτερα τι να γίνει;»

        Απολύτως τίποτα. Τούμπανο μας τα έχουν κάνει με την μόδα της 71 και την δήθεν αεροκίνηση, κάτι που ισχύει μόνο προ πολέμου και για προσωπικό 1-2 ταγμάτων
        Την ίδια στιγμή το προσωπικό της 71, των 3-4 ΤΑΞΠΖ και των 2 Μ/Κ ΤΑΞΠΖ της μακεδονίας ΑΝΕΤΑ θα μπορούσαν να είναι ΗΔΗ στην ΑΣΔΕΝ με ένα τάγμα ανα νησί, πολύ περισσότεροι απο ότι θα στέλναμε υπο ιδανικές συνθήκες πριν η ΤΗΚ κατεβάσει ότι πετάει ανατολικά της Εύβοιας και δεν έχει ΑΙΜ-120.

        αερομεταφορές και τρίχες κατσαρές. σε λίγο θα μας πούμε οτι χρειαζόμαστε 100 galaxy για αλεξίπτωτα.

        Μην τρώτε κλαδικό σανό. Σκεφτείτε την χώρα όχι τον στρατό σαν επάγγελμα.

        • Tasos Prasinos

          Μ’ έβγαλες από τον κόπο να γράψω το σεντόνι.
          Ιδανικά για μένα η θητεία βέβαια 18 στα 18. Με κατανομή των νεοσυλλέκτων στις τέσσερις Μ/Κ ΜΠΖ για ρεαλιστική επ’ έργω εκπαίδευση.
          Ο θείος Σαμ θα μας δώσει εάν ποτέ γίνουμε κανονικό μέλος του ΝΑΤΟ, ήτοι αν στείλουμε κάνα F-16 να βομβαρδίσει τη Ράκα ή κάνα τάγμα Πεζοναυτών να συνδράμει τα Αμερικανά σε πραγματικές επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν και στη Λιβύη κι όχι μόνο κάτι ΚΙΧΝΕ για να γελάει ο κόσμος.
          Ας αφήσουμε λοιπόν τα κολλητιλίκια με ξανθά γένη και μίζερη (γεωπολιτικά) ΕΕ γιατί αν φταρνιστεί ο Αμερικανός παθαίνει πνευμονία η υφήλιος.

        • notis kas

          Δηλαδή θα αποσύρουμε 400 Μ48, 100 Μ60 (και τα 500 Λέο 1; Αυτά τη γλυτώνουν; Γιατί, της ίδιας εποχής δεν είναι; την ίδια φτωχή ξεπερασμένη θωράκιση δεν έχουν;) και θα μείνουμε με 350 άρματα, ΜΕΧΡΙ να αποφασίσουν να μας χαρίσουν οι Αμερικάνοι 100 Μ1, τα οποία θα έχουν ακριβότερο κόστος συντήρησης και θα πρέπει και αυτά να γεμίσουν από τον κουμπαρά των 25.000 βλημάτων 120mm? Ή μήπως και τα Μ1 δεν γίνονται και αυτά παρανάλωμα του πυρός με ένα ΑΤ σύστημα;

          https://www.youtube.com/watch?v=1thg7VvTpaI

          Τα Χιούι έχουν αποκλειστική αποστολή την αεροκίνηση; Δεν ικανοποιούν καμία άλλη ανάγκη;

          Σαφώς, αν έρθουν τα 70 Kiowa (για τα οποία δεν ακούμε τίποτα εδώ και καιρό) να αποσυρθούν για να είναι λειτουργικά τα Kiowa. Μέχρι τότε; Ο στρατός με 25 Σινούκ και 11 ΝΗ90; Καλά, το «από εκεί και μετά ο στρατός δεν χρειάζεται» μου φαίνεται υπερβολή της υπερβολής.

          Λες για την ΑΣΔΕΝ. Εκεί να μην υπάρχουν άρματα; Επειδή αν αποσύρεις όλο το υλικό 40-50 ετών, δεν απομένουν άρματα για εκεί. Τι να κάνει ένα τάγμα επίλεκτου πεζικού ανά νησί χωρίς άρματα; Δεν θα υπάρχει μηχανοκίνηση; Θα μετακινούνται με τα Μ113; Θα τα πετάξουμε και αυτά;

          Είμαι πολύ καλοπροαίρετος πάντα σε ότι διαβάζω να προτείνεις, όσο ρηξικέλευθο και να φαίνεται αυτό. Και έχω διαβάσει πολλές φορές τις ενστάσεις σου απέναντι στη χρήση παλιού υλικού. Προσωπικά θα προτιμούσα για κάθε τι που αποσύρω να έχω ήδη τον αντικαταστάτη του σε ανάλογους αριθμούς και να μην περιμένω αν και σε τι ποσότητα θα έρθει στο μέλλον, υποθετικά. Κατανοώ και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο το να συμμετέχει η Ελλάδα στις αποστολές του ΝΑΤΟ όχι για το δωρεάν υλικό αλλά για την τεχνογνωσία. Απλά είμαι πολύ διστακτικός απέναντι στην δραματική μείωση υλικού και μονάδων. Δεν είναι μόνο τα υλικά άλλωστε. Πες ότι σε 5 χρόνια ξαφνικά εμφανίζεται η δυνατότητα να αποκτήσεις 500 σύγχρονα άρματα επιπλέον. Πως θα επανδρώσεις ξανά 10 ΕΜΑ, εδώ κλαιμε για την κατάργηση μιας ΤΘΤ, σκέψου να μειωθεί το αρματικό δυναμικό από τα 1300 στα 350 άρματα. Ή (έστω) και στα 850 (αν και ξαναλέω δεν βρίσκω που είναι η τρομερή διαφορά ανάμεσα στα Λέο 1 και τα Μ60-48 σε ότι αφορά την επιβιωσιμότητα).

          Και επιπλέον όλων αυτών δεν βλέπω πως ο θείος Σαμ, εκτός από πλοία, τανκ, εκτοξευτές ρουκετών και ελικόπτερα θα μας εξοπλίσει και με το αεροσκάφος που θα αντιμετωπίσει την αυξημένη απειλή από το F35.

          • Cynaegeirus

            «Δηλαδή θα αποσύρουμε 400 Μ48, 100 Μ60 (και τα 500 Λέο 1; Αυτά τη γλυτώνουν; Γιατί, της ίδιας εποχής δεν είναι; την ίδια φτωχή ξεπερασμένη θωράκιση δεν έχουν;) και θα μείνουμε με 350 άρματα, »

            ναι απο το 2000 έπρεπε να τα είχαμε αποσύρει αλλά η μικρή αγορά των λεο2 και η μη αγορά τομα τα κράτησε.

            με 500 άρματα και 300 τόμα που θέλαμε το 2000 θα είχαμε πετάξει χιλιάδες άρματα και τομπ του 60.

            άσε που δεν είναι καν άρματα πια! είναι α/κ πυροβόλα εφόδου πεζικού. τα οποία στερούν απο το ΔΣΣ προσωπικό 8+ ΕΑΝ/ΕΜΑ.

            «και θα μείνουμε με 350 άρματα, »

            ΝΑΙ και κάποια εν ενεργεία λεο1 στα νησιά ως ΔΤΑ. κάποια τα κρατάμε σε αποθήκευση για ολικό πόλεμο και τα άλλα τα πάμε για μετατροπή.

            Σχετικά με τα 350. πόσα έχουν οι αντίπαλοι; 600 σε 2 μέτωπα χαμηλότερων δυνατοτήτων με 7πλάσιο μπάτζετ. Αυτή τη στιγμή έχουμε περισσότερα μάλιστα άρματα στην δυτική θράκη απο ότι έχουν στην ανατολική. αν κάναμε μια βόλτα ανατολικά μια 200ρια λεο2α4 θα πήγαιναν άκλαυτα

            ——————-
            Άλλο να δεις Μ-1 να καίγεται απο κορνετ και άλλο να δεις Μ48 να καίγεται απο βαρύ τυφέκιο ελ σκοπευτού όταν και αν καταφέρει να βγει απο το στρατόπεδο. και υπάρχουν και RPG και βλήματα των 25 χλς τα οποία δεν τρυπάνε τα Μ-1 απο τα 500 μέτρα αλλά κάνουν ζημιά και πιθανόν και διάτρηση στα παλιά άρματα.

            «Τα Χιούι έχουν αποκλειστική αποστολή την αεροκίνηση; Δεν ικανοποιούν καμία άλλη ανάγκη;»

            ρόλο συνδέσμου έχουν στα μετόπισθεν στο είπα απο την αρχή. όταν και αν πετάνε. αυτή τη στιγμή έχουμε ελάχιστα ΝΗ90 για αεροδιακομιδές και έναν αριθμό σινούκ για ΔΤΑ. απο τα χιούι κάποια που πετάνε κάνουν εκπαίδευση με πλήρωμα 2 ατόμων και κάποια είναι σε διασπορά για μεταφορά ανώτατων. όλα μαζί δεν συμπληρώνουν 2-3 δεκάδες.

            «Ο στρατός με 25 Σινούκ και 11 ΝΗ90; Καλά, το «από εκεί και μετά ο στρατός δεν χρειάζεται» μου φαίνεται υπερβολή της υπερβολής.»

            ναι. και πολλά είναι τα ελικόπτερα για τον πραγματικό ρόλο που θα έχουν εν καιρώ πολέμου: την μεταφορά ΕΕ και ΕΔ.

            φυσικά και δεν χρειάζεται. έχω αναλύσει το θέμα στο άρθρο για τα κίοβα. 100 ελικόπτερα με 4-8 hellfire θα έχεις, για 400 άρματα, 300 πυροβόλα και 600 τομα.

            αν είχες 10 επιθετικά ε/π και ο αντίπαλος 40 άρματα, 30 πυροβόλα και 60 τόμα πόσο στρτό πιστεύεις οτι θα ήθελες ακόμα;

            «Τι να κάνει ένα τάγμα επίλεκτου πεζικού ανά νησί χωρίς άρματα; Δεν θα υπάρχει μηχανοκίνηση; Θα μετακινούνται με τα Μ113; Θα τα πετάξουμε και αυτά;»

            οχύρωση και μεταφορά με τζιπ/τούνελ. χεσμπολάχ 2006, ιράκ 2016, υεμένη 2016. τροχοφόρα με οπλισμό θα ήταν καλό να υπάρχουν αλλά λεφτά γιοκ καλύτερα να έχεις 4 ΤΠ ανα νησί με φουλ υλικά παρά 8-10 λόχους μοιρασμένους σε 6 ΤΠ, 60 σάπια άρματα και αναμονή πότε θα έρθει κόσμος απο την ζάκυνθο να τα γεμίσει.

            «πες ότι σε 5 χρόνια ξαφνικά εμφανίζεται η δυνατότητα να αποκτήσεις 500 σύγχρονα άρματα επιπλέον. Πως θα επανδρώσεις ξανά 10 ΕΜΑ»

            με μεταφορά απο άλλα όπλα και εκπαίδευση. θες χρόνο φυσικά αλλά δεν υπάρχει άλλη λύση όταν πάμε για 4ο μνημόνιο
            τα 500 άρματα σαν σενάριο είναι τρομερά τραβηγμένο απο όπου και να το πάρεις οι εποχές των εκατοντάδων αρμάτων στο πεδίο της μάχης έχει τελειώσει. κάτσε να δεις πόσα αλτάυ θα παράγουν τελικά οι τούρκοι

            Για να κλείσω: όλα τα μέτρα είναι ακραία! Είμαστε κράτος με διαρκή πτώχευση.
            Ή κρατάμε δυνάμεις σε μονάδες με σύγχρονα υλικά ή αφήνουμε το στρατό ως είναι και όπως έκανε η ΕΣΣΔ μέχρι το γκρόζνι. όποιος θέλει ας διαβάσει μαρτυρίες στρατιωτών (κληρωτών με μηδέν εκπαίδευση και στην πείνα) να μάθει απο πρώτο χέρι
            Αν δεν έχεις λεφτά δεν έχεις στρατό. .

  • DrJ

    απολυτα ορθη κινηση – χρεοκοπημενο κρατος, με τους περισσοτερους οικονομικους δεικτες στα ορια του failed state, προφανως και δεν μπορει να υποστηριξει ανορθολογικα επιλεγμενη πανσπερμια στρατοπεδων, πληθωρισμο ανωτατων αξιωματικων και πολλα αλλα που εχουν επισημανθει πολλακις απο τους ειδημονες του παροντος ιστολογιου

    Η χωρα δεν καταφερε να δημιουργησει την κουλτουρα καινοτομιας/διασυνδεσιμοτητα και να παραξει, αλλα και γιατι οχι να εξαγει, εγχωρια προστιθεμενη αξια και αναποφευκτα θα υποκεινται σε συνεχεις μειωσεις των εξοπλιστικων (και λοιπων) δαπανων μεχρι το επομενο σημειο ισορροπιας – το οποιο θα ειναι χαμηλοτερο απο αυτο των χωρων της ευρευτερης περιοχης

    Το οποιο κενο, μεταξυ των υπαρκτων απειλων και των εν γενει δυνατοτητων της χωρας, με καποιο τροπο θα κλεισει

  • ΝΙΚΟΣ

    Αυτά που θα αναφέρω έχω την εντύπωση δεν θα αρέσει σε αρκετό κόσμο.

    Είναι απλή λογική. Ένα κράτος σε πτώχευση δεν μπορεί να συντηρήσει τις ίδιες στρατιωτικές δυνατότητες με αυτές που είχε πριν από την κρίση.

    Και μειώσεις θα γίνουν στις οροφές και πώληση στρατιωτικού υλικού θα πραγματοποιηθεί και κλείσιμο στρατοπέδων θα γίνουν και μισθολογικές αφαιμάξεις θα υποστούν οι στρατιωτικοί και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει χρήμα.

    Αυτή είναι η πραγματικότητα . Το θέμα είναι ότι σε αυτή τη χώρα ζούμε σε αυταπάτες και όταν αυτές εξανεμισθούν και πρέπει να δούμε την αλήθεια κατάματα απλά δεν αντιδράμε ή μας ενοχλούν «οι άλλοι».

    Τόσο καιρό κάναμε λίγα πράγματα για να προσαρμοστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα πραγματικότητα.

    Είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει ένα τετραετές πλάνο όπου με στρατηγικό σχεδιασμό να καθορίζεται:

    Ποια μέσα θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και από ποίες πήγες.

    Ποια στρατόπεδα θα πρέπει να διατηρηθούν και όσα δεν εξυπηρετούν άμεσες ανάγκες να κλείσουν χωρίς να υπολογίζεται το πολιτικό κόστος.

    Πως θα πραγματοποιηθεί ο εξορθολογισμός της στρατιωτικής επετηρίδας.

    Την διάρκεια της στρατιωτικής θητείας προσαρμοσμένη στις νέες ανάγκες.

    Ποια μέσα δεν δύναται με βάση τις οικονομικές συνθήκες να εκσυγχρονιστούν και θα πρέπει να εκποιηθούν για να προχωρήσουν τα προγράμματα εκσυγχρονισμού ή για αγορά όπου είναι δυνατό νέου υλικού.

    Που πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στο αμυντικό δόγμα με βάση τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες.

    Ποιες θα είναι οι αγορές αμυντικού εξοπλισμού που πρέπει να πραγματοποιηθούν
    άμεσα κατά προτεραιότητα μόλις αντιστραφούν οι οικονομικές συνθήκες . Με άλλα λόγια από πριν σχεδιασμός για ποια μέσα θα πρέπει να αγορασθούν μόλις τα οικονομικά το επιτρέψουν .

    Το τετραετές πλάνο θα πρέπει να είναι συμφωνία όλων των πολιτικών δυνάμεων και θα πρέπει να εφαρμοσθεί ανεξάρτητα ποιος θα είναι στην Κυβερνητική εξουσία. Αυτό θα γίνονταν σε κάθε νορμάλ κράτος που βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση.

    • NK

      Η χώρα κάνει επιλογές.

      600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο η κρατική επιχορήγηση συντάξεων της ΔΕΗ, άλλα 600 εκατομμύρια του ΟΤΕ!!!

      Για να παίρνουν 50.000 άτομα πρόωρες συντάξεις των 3.000 ευρώ τον μήνα (δηλαδή οι πλήρεις πόσο είναι;;;;).

      Πόσο είναι η κρατική επιχορήγηση αυτών των 2 μόνο ταμείων (αν πιάσουμε όλες τις ΔΕΚΟ θα κλαίμε) και πόσος ο προ’υ’πολογισμός όλου του ΥΠΕΘΑ;

      Η ΔΕΗ πια αποτιμάται στο χρηματιστήριο λιγότερο από την κρατική επιχορήγηση της ΓΕΝΟΠ ΕΝΟΣ ΕΤΟΥΣ !!! Ας τους χαρίσουν άπαξ την εταιρεία να τελειώνουμε, δεν είναι δυνατόν κάθε χρόνο να τους δίνουμε άλλη μία ΔΕΗ από τους φόρους μας.

      Η χώρα είναι η μόνη χώρα που προσέφυγε στο ΔΝΤ και δεν απέλυσε όχι απλά ούτε έναν ΔΥ, αλλά ούτε καν πλαστογράφους!!!

      Καταλαβαίνουμε τι λέμε, πλαστογράφοι (=κλέφτες και απατεώνες) δεν απολύονται (επίορκοι επί το καλλιτεχικότερον) και μιλάμε για την άμυνα;;;

      Η χώρα έκανε τις επιλογές της, θα πορευτεί πλησίστια προς την εθνική καταστροφή χωρίς να αγγίξει τρίχα από τους αφισσοκολλητές.

      Χάσαμε.

      • ΝΙΚΟΣ

        Για να είμαστε πιο ακριβής για το 2015 δόθηκαν οι εξής
        επιχορηγήσεις οι επιχορηγήσεις των Ασφαλιστικών Ταμείων ανήλθαν σε 10.782.900.000 ευρώ. Πιο αναλυτικά:

        Για τον ΟΓΑ επιχορήγηση 3.277.400.000 ευρώ

        Για το ΙΚΑ 2.835.000.000 ευρώ

        Για το ΙΚΑ/ΤΑΠ-ΟΤΕ 534.600.000 ευρώ

        Για το ΙΚΑ/ΟΑΠ-ΔΕΗ 578.700.000 ευρώ

        Για το ΝΑΤ 1.000.000.000 ευρώ

        Για τον ΟΑΕΕ 954.200.000 ευρώ

        Για ΟΑΕΕ/Κοινωνική Χρηματοδότηση 320.000.000 ευρώ

        Για ΕΚΑΣ (πλην συνταξιούχων Δημοσίου) 672.000.000 ευρώ

        Για τον ΟΑΕΔ 600.000.000 ευρώ

        Για Λοιπά Ασφαλιστικά Ταμεία 11.000.000 ευρώ

        Για την Κοινωνική Προστασία, το ποσό ανήλθε σε 1.039.000.000 ευρώ, τα 585.000.000 ευρώ ήταν για επιδόματα πολυτέκνων και 454.000.000 ευρώ ήταν για το Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών.

        Με μια πιο προσεκτική ματιά γίνεται κατανοητή ποιες κοινωνικές ομάδες η συνταξιοδοτική πολιτική των κυβερνήσεων εξυπηρετεί όπου
        είναι προτιμητέο να κόψουν το ΕΚΑΣ για παράδειγμα από το να μειώσουν την κρατική επιχορήγηση για παράδειγμα στο ΤΑΠ ΟΤΕ ….

        Εάν και αποφεύγω να κάνω πολιτικά σχόλια μόνο μια παρατήρηση. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς σαΐνι για να κατανοήσει ποιους
        ευνοούν και ποιους θίγουν τα μνημόνια. Άλλωστε δεν θεωρώ τυχαίο ότι θίγονται άμεσα οι υπάλληλοι στο ιδιωτικό τομέα (που αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας , την υψηλή φορολογία, την πλήρη καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων, το πετσόκομμα
        στους μισθούς, την μη πληρωμή δεδουλευμένων κ.τ.λ.), τους ελεύθερους επαγγελματίες ( που τους τσακίζει οικονομικά) και τους
        χαμηλοσυνταξιούχους (που στηρίζονται στα επιδόματα) αλλά αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή που ευνοεί άλλες κοινωνικές ομάδες και έχει συγκεκριμένη οικονομική στόχευση. Και μην μου πει κανείς περί εκβιασμού και λοιπών ηλιθιοτήτων. Η υπογραφή των μνημονίων είναι συνειδητή επιλογή και για αυτό οι δανειστές καλούν πάντα να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα. Εάν οι άλλες επιλογές ήταν καλλίτερες ή χειρότερες είναι κάτι αρκετά σύνθετο για να απαντηθεί αφού στις αποφάσεις
        αυτές εμπεριέχονται και μη οικονομικοί παράγοντες και στοχεύσεις.

        • NK

          http://www.capital.gr/arthra/3167094/oi-teleutaies-meres-tis-autapatis

          «(…)Όταν το 2004 είχαμε ΑΕΠ €181 δισ., το σύνολο της συνταξιοδοτικής δαπάνης ήταν €14 δισ. Το 2016 με το ίδιο ΑΕΠ των €181 δισ. έχουμε συνταξιοδοτική δαπάνη πάνω από €31 δισ.

          Οι ετήσιοι μισθοί του δημοσίου για το 2016 είναι περί τα €15 δισ. και η κρατική επιχορήγηση των ταμείων είναι άλλα €15-€18 δισ. Από το 2000 ως το 2016 τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν επιχορηγηθεί από το κράτος περί τα €230 δισ. που έχουν πληρωθεί σε συντάξεις.

          Αυτά εμπεριέχονται στο συνολικό κρατικό χρέος των €320 δισ. που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι στα επόμενα χρόνια. Σε αυτούς τους φορολογούμενους το κράτος χρωστά περί τα €10 δισ συμπεριλαμβανομένων και των «κρυφών κωδικών” που ανακάλυψε προ λίγων ημερών η τρόικα.

          Η ημιαπασχόληση με 53% των συνολικών θέσεων εργασίας, ξεπέρασε την πλήρη απασχόληση που έπεσε στο 47% για πρώτη φορά στη χώρα μας. Αυτό ενώ ο συνολικός αριθμός των εργαζόμενων της παραγωγικής οικονομίας, που πληρώνει τους φόρους, έχει περιοριστεί στους 2.900.000 ανθρώπους περίπου οι φόροι των οποίων πρέπει να ταΐσουν 3.000.000 συνταξιούχους και 700.000 δημόσιους υπαλλήλους. Πλέον από τους 2.900.000 εργαζόμενους, άνω των 1.500.000 είναι ημιαπασχολούμενοι.

          Από τη δημιουργία αξίας με την εργασία αυτών των 2.900.000 ανθρώπων, πρέπει να ζήσουν και να φάνε επίσης άλλοι 1.500.000 άνεργοι, συν άλλοι 2.500.000 μη οικονομικά ενεργοί Έλληνες περιλαμβανομένων και των παιδιών. Ευτυχώς, περί των 500.000 Ελλήνων έχουν μεταναστεύσει για εργασιακούς λόγους στο εξωτερικό και δεν χρειάζεται να τους ζουν οι 2.900.000 Έλληνες που ακόμα εργάζονται.

          [Όποιος πληρώνεται από το Δημόσιο Ταμείο, δυστυχώς δεν συνεισφέρει πραγματικά στους φόρους, καθώς οι φόροι του είναι απλά έκπτωση στην αμοιβή που λαμβάνει από το κράτος.]

          Η Ελληνική οικονομία είναι σαν μια ανάποδη πυραμίδα όπου 10.800.000 άνθρωποι στηρίζονται πάνω στην παραγωγή 2.900.000 ανθρώπων, δηλαδή μια αντιστοιχία 1 : 3,7 ή δουλεύει ένας για να ζήσουν 3,7 χωρίς καν να υπολογίσουμε τους μετανάστες και πρόσφυγες που ζουν στη χώρα μας χωρίς δικαίωμα εργασίας, δηλαδή τους ζει το κράτος, ή δουλεύουν παράνομα χωρίς να πληρώνουν τους φόρους και εισφορές που πληρώνουν οι υπόλοιποι.

          (…)

          Αντίστοιχα, η λειτουργία της Ελληνικής Οικονομίας βασίζεται σε μια υπερβολικά μεγάλη γραφειοκρατία, όπου πχ χρειάζεσαι 17 πιστοποιητικά και χαρτιά για να πάρεις μια άδεια να ανοίξεις ένα μαντρί (!), η οποία θρέφει μια διαφθορά εξίσου τεράστιου κόστους!

          Με αριθμούς, το κόστος της γραφειοκρατίας ξεπερνάει το 6,5% του ΑΕΠ, ενώ της διαφθοράς του δημοσίου ξεπερνάει το 6% του ΑΕΠ. Σε απλά νούμερα, η διαφθορά και η γραφειοκρατία κοστίζουν στην Ελληνική Οικονομία 13,5% του ΑΕΠ ή €24,4 δισεκατομμύρια, ή ποσό ίσο με το 81% των συντάξεων που πληρώνει η χώρα φέτος, ή διπλάσιο των συνολικών ασφαλιστικών εισφορών που μαζεύτηκαν το 2016!!!»

          Για να αντιληφθούμε τι συμβαίνει, ουσιαστικά ΟΛΕΣ οι κρατικές δαπάνες είναι πια μισθοσυντάξεις κι επιδόματα. (Το χρέος είναι στον μηχανισμό στήριξης, οι Δημόσιες Επενδύσεις επίσης ουσιαστικά είναι μόνο λεφτά της ΕΕ.)

          Με μισθοσυντάξεις 32 δις , 5 δις λειτουργικές δαπάνες, και 500 εκατομμύρια δόσεις παλαιότερων (υποθέτω) εξπολισμών, τι ακριβώς εννοούμε 500 ή 200 εκατομμύρια περικοπές από την άμυνα;

          Προσεχώς δηλαδή περνάμε υπό το μηδέν, σε λίγο το ΥΠΕΘΑ θα κληθεί να πληρώσει το ΥΠΟΙΚ.

          Το ξαναγράφω για να χωνέψουμε τι συμβαίνει: Οι αμυντικές δαπάνες μιας ολόκληρης χώρας είναι χαμηλότερες από την κρατική επιχορήγηση των συντάξεων 20.000 ατόμων της ΔΕΗ…

          Εδώ και κάποια χρόνια, όχι μόνο φέτος.

          Επισυνάπτω το σχέδιο προ’υ’πολογισμού του 2016, που περιλαμβάνει και τα 3 προηγούμενα έτη.

          Είναι σαφές ότι οδεύουμε για αρνητικές δαπάνες άμυνας το 2017.

          Προφανώς ένα κράτος του οποίου η πρώτη και κύρια δαπάνη είναι οι συντάξεις, είναι ένα κράτος συνταξιούχων.

          Οι συνταξιούχοι κέρδισαν, όλοι οι άλλοι χάσαμε.

          Οι συνταξιούχοι όμως δεν έχουν μέλλον, το μέλλον του συνταξιούχου είναι ο τάφος.

          • notis kas

            «Με μισθοσυντάξεις 32 δις , 5 δις λειτουργικές δαπάνες, και 500 εκατομμύρια δόσεις παλαιότερων (υποθέτω) εξπολισμών, τι ακριβώς εννοούμε 500 ή 200 εκατομμύρια περικοπές από την άμυνα;»

            Τα νούμερα γίνονται χειρότερα αν στα 32 δις προσθέσει κανείς και τα 12-13 δις των συνταξιοδοτικών εισφορών (εισφορές χωρίς ανταποδοτικότητα = φόρος εργασίας). 45 δις το χρόνο για συντάξεις και εισφορές, με συνολικά έσοδα από φορολογία και εισφορές λιγότερα από 60. Με τα υπόλοιπα πληρώνουμε στρατό, αστυνομία, λιμενικό, σχολεία, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, τοπική αυτοδιοίκηση, κλπ κλπ. Η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη αν δεν λυθεί ο γόρδιος δεσμός του ασφαλιστικού.

            Και φυσικά πλέον οι αμυντικές δαπάνες είναι ψίχουλο στον ωκεανό της σπατάλης.

          • ΝΙΚΟΣ

            Αυτό που αναφέρεις για τις συντάξεις είναι πολύ σωστό αλλά είναι και αυτό αποτέλεσμα της κρίσης. Είχαμε αύξηση των πρόωρων συντάξεων και στο ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα επειδή ένας άνεργος άνω των 50 δεν έχει καμία άλλη προοπτική πέρα από το να περιμένει να βγει στη σύνταξη και μέχρι τότε το μόνο που του μένει είναι να προσπαθήσει να επιβιώσει με κάθε τρόπο. Στον δημόσιο τομέα επειδή ο δημόσιος υπάλληλος φοβάται ότι θα χάσει περισσότερα εάν παραμείνει στην υπηρεσία από αυτά που θα χάσει εάν συνταξιοδοτηθεί. Είναι ένα ακόμη σπιράλ της ελληνικής οικονομίας προς της καταστροφή…

          • NK

            Με τα 2/3 σχεδόν του προ’υ’πολογισμού συντάξεις, δεν λέγεσαι πια κράτος αλλά γηροκομείο.

            Το μέλλον του γηροκομείου είναι ο τάφος.

            Απλά, οι συνταξιούχοι θριάμβευσαν επί των παιδιών τους.

            Με τις πρόωρες συντάξεις έχουμε 3.000.000 συνταξιούχους.
            Για βιώσιμο κρατικό ασφαλιστικό απαιτούνται 5 εργαζόμενοι για κάθε συνταξιούχο, δηλαδή 15.000.000 εργαζόμενοι.
            Αυτό σημαίνει 25.000.000 πληθυσμό μίνιμουμ!

            Δεν αναφέρω καν το ανέκδοτο της μέσης σύνταξης 700 ευρώ σε χώρα με 52% ημιαπασχόληση και άρα μισθούς 200 ευρώ.

            (Είδα χτες έναν να παραπονιέται ότι δεν μπορεί να θρέψει τα 3 ενήλικα παιδιά του με μια σύνταξη, χωρίς να υποψιάζεται την ΑΝΩΜΑΛΙΑ που είναι να τρέφει ο συνταξιούχος 3 ενήλικους κι όχι το αντίστροφο…)

            Όσον αφορά τους ΔΥ, ο εργοδότης τους φαλίρησε. Όπως φαλίρησε ο εργοδότης άλλων 2.000.000 εξ ημών που είτε πεινάσαμε είτε ξενιτευτήκαμε.

            Όμως ο λόγος ύπαρξης ενός κράτους δεν είναι η μισθοδοσία των εξαρτωμένων του πάση θυσία, ακόμα κι αν καταλύσουμε τα σύνορα.
            Ο λόγος ύπαρξης μιας ταβέρνας δεν είναι η μισθοδοσία των γκαρσονιών. Τα γκαρσόνια μισθοδοτούνται αν πουλάνε αρκετές μπριζόλες για να λειτουργεί η ταβέρνα. Στην συγκεκριμένη ταβέρνα τα γκαρσόνια έβαλαν φωτιά στο μαγαζί (με τα Μη Σύνορα) και αν βρεθεί κανένας τρελός να μπει να παραγγείλει σε φλεγόμενη ταβέρνα, του σερβίρουν παραθείο (νομιμοποίηση και υπηκοότητες σε όλο τον πλανήτη , δωρεάν σπίτια σε αλλοδαπούς εξόδοις των Ελλήνων…). Προφανώς τα γκαρσόνια αυτά όχι μόνο θα μείνουν στον δρόμο, αλλά πλέον ΤΟΥΣ ΑΞΙΖΕΙ να πεινάσουν.

            Ο λόγος ύπαρξης του ελλαδικού κράτους είναι η προστασία του ελληνικού έθνους. Από ιδρύσεως.

            Εφόσον το ελλαδικό κράτος στρέφεται κατά του έθνους, δεν έχει λόγο ύπαρξης και , προφανώς, αυτοκαταργείται.

            Δεν μιλάω για στρατιωτικά κινήματα κλπ, ούτε νομικούρες και Κολοκοτρώνη και το σύνταγμα, πολύ απλά μια μέρα, στη δική μας ζωή, η χώρα θα ανήκει στην Ισλαμική Διάσκεψη.

            Μοιραία. Όσο κι αν κάποιοι έχουν αλλεργία με τα νούμερα, οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

            Για να παραφράσω τον Βενιαμίν Φρανκλίνο, »λαός που πούλησε τα σύνορά του για τις πρόωρες συντάξεις, δεν αξίζει ούτε πατρίδα ούτε λεφτά και θα τα χάσει και τα δύο».

            ΣΥΝΟΡΑ. ΤΩΡΑ.

            ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΣΕ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥΣ ΠΛΗΝ 1700 ΘΕΡΜΙΔΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΣΕ ΚΡΑΤΗΤΗΡΙΑ.

            Αλλιώς Λίβανος και μετά Κόπτες και εξαφάνιση των Ελλήνων από τον χάρτη

            ΙΔΟΥ, Επίτιμος πρόεδρος του γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου παρεμβαίνει : »ΔΕΝ υπάρχει »δικαίωμα στη μετανάστευση», το άσυλο πρέπει κάποτε να λήγει και οι σχετικές συνθήκες να αναμορφωθούν για την σύγχρονη εποχή (μαζικά αεροπορικά ταξίδια). Η πολιτική της Γερμανίας έχει ξεφύγει».

            https://www.welt.de/politik/deutschland/article159278495/Es-gibt-kein-Recht-auf-Zuwanderung.html

            Είπαμε, ο σκοπός ύπαρξης της Ελλάδας (Γερμανίας, Κατάρ, Μογγολίας, Φιλιππινών, Ρωσίας κλπ) είναι να έχουν μια πατρίδα οι Έλληνες.

            Άρα η χώρα αυτοκαταργήθηκε.

          • notis kas

            Είναι το σπιράλ που λες. Άνθρωποι 55 ετών, που είχαν κάθε διάθεση να μείνουν μέχρι την υποχρεωτική απόλυση, είδαν ότι όχι μόνο κινδυνεύει η θέση τους αλλά και ότι για κάθε χρόνο που παραμένουν σε υπηρεσία, θα χάνουν λεφτά, και ότι αν εντέλει είχαν βγει στα 50, θα έπαιρναν σήμερα μεγαλύτερη σύνταξη από ότι παίρνουν τώρα, θα είχαν πάρει το διπλάσιο εφάπαξ και θα κάθονταν στο μεταξύ και άλλα πέντε χρόνια. Όσο στρεβλό είναι το παραπάνω (που είναι αδιανόητα) δεν μπορείς να κατηγορήσεις τον υπάλληλο που βγήκε στη σύνταξη, αλλά το καθεστώς που του έδωσε αυτές τις επιλογές, αντί άλλων, λογικών. Εντούτοις η ζημιά που έγινε αυτά τα 6 μνημονιακά χρόνια περιλαμβάνει και την αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων κατά μισό εκατομμύριο. Μαζί με τη φυγή μισού εκατομμυρίου της ελληνικής ελίτ (της πραγματικής, όχι την οικονομικής) στο εξωτερικό μιλάμε για Αρμαγεδδώνα.

            Μόνη λύση το απόλυτο πάγωμα συντάξεων (=ΚΑΝΕΙΣ νέος συνταξιούχος πριν τα 67, ανεξαρτήτως πλασματικών και νόμων και κεκτημένων κλπ κλπ, μαζί με έμπρακτα κίνητρα, π.χ. μηδέν σύνταξη σε συνταξιούχο μικρότερο των 55, ίση με το επίδομα ανεργίας στους μέχρι τα 60, μέχρι 600-700 ευρώ στους μικρότερους των 67) ώστε σε μια δεκαετία οι συνταξιούχοι να έχουν επανέλθει στον αριθμό των 2 εκατομμυρίων με προοπτική καταβολής σύνταξης κατά μέσο όρο επί δεκαετία, αντί εικοσαετία και βάλε που είναι σήμερα. Αν με αυτόν τον τρόπο έχεις γλυτώσει και 10 δις ετήσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης, ας διοχετευθούν τα 8 τουλάχιστον από αυτά σε φοροελαφρύνσεις, το 1 για την ασφάλεια της χώρας σε κλιμακούμενες διεθνείς συνθήκες (το οποίο θα περιλαμβάνει και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του στρατού και την επαναφορά όσων διαθεσιμοτήτων έχουν πέσει σε υψηλά επίπεδα), και άλλο 1 σε στοχευμένες δημόσιες επενδύσεις.

  • KonTim

    Σύμφωνα με το περιοδικό «ΕΑ&Τ» εξετάζεται η χρονομίσθωση 100 αρμάτων τύπου LEOPARD-2A4 στην Τσεχία.Με τα χρήματα που θα εξασφαλιστούν υποτίθεται πως θα δρομολογηθούν προγράμματα αναβάθμισης αρμάτων Leopard-1A5 και M-60.

    • Cynaegeirus

      μόλις έπαθα ελαφρύ εγκεφαλικό

      αν είναι να τα μισθώσουμε καλό να φύγουν όλα και να μπουν τα λεφτά στον εκσ των Leo2A6 με ενεργητικό σύστημα άμυνας κατά βλημάτων

      αν είναι να κρατήσουμε τα Leo2A4 μετά το 2020 είτε τα εκσυγχρονίζουμε σε 2Α6/7 (τέλος πάντων σε κάποιο επίπεδο που δεν θα πάνε άκλαφτα) είτε τα μετατρέπουμε σε ΤΟΜΑ ή Α/Κ ΠΒ μαζί με κάποια απο αυτά σε οχήματα μάχης μηχανικού και βαριά Α/Α πρώτης γραμμής.

      τα λεο1 και τα μ60 (τα τραγικά αποτελέσματα των βαρύτερων σε θώρακα Μ60 τα είδαμε πρόσφατα) τα ΠΕΤΑΜΕ ή τα κρατάμε ως είναι -μέχρι να τα πετάξουμε φυσικά – ΣΕ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ.

      αν ισχύσει τέτοια τραγική μλκ τα παρατάω – έλεος πια με τους νεκροθάφτες.

  • net

    540 εκατ € για τα Ρ-3 όμως έχουμε, που είναι τελείως άχρηστα σε σχέση με άλλα οπλικά συστήματα που θα είναι καθοριστικής σημασίας σε μια ενδεχόμενη συρραξη.

    • Cynaegeirus

      καλύπτουν επιχειρησιακές ανάγκες κατα κάποιους σημαντικότερες απο την επιβίωση του κλάδου.

      εκσυγχρονισμός Ρ-3 = ταφόπλακα στο ΠΝ.

      • net

        δεν ειναι μονο στο ΠΝ η ζημια αλλα στο συνολο των ΕΔ
        αυτα τα πραγματα ειναι αλυσιδα !!!.το κενο του ενος ειναι θεμα και για τους αλλους κλαδους
        σκεφτομαστε να πουλησουμε 30 φ16 για μερικα εκατ αλλα δινουμε μισο δις για Ρ3
        ναι εχεις απολυτο δικιο , δυστυχώς οι επιχειρησιακές ανάγκες των οριων για κάποιους ειναι σημαντικότερες απο 30 φ-16 ή των MLRS, ή των KIOWA, ΜΕΚΟ κτλ

    • Άρης

      Αυτή η εμμονή με το κόψιμο των «λιγότερο πολεμικών», πέρα από τα επιχειρήματα σχετικά με την πραγματική διεξαγωγή επιχειρήσεων (έν ολίγοις, τι αξία έχουν τα περισσότερα πολεμικά αεροσκάφη όταν δεν έχεις ιδέα για το που βρίσκεται ο πιο επικίνδυνος στόχος), παραβλέπει και αλλα δυο πράγματα:

      (α) Για να μην στρουθοκαμηλίζουμε, όταν θελουμε να ορθολογισουμε τις δαπάνες πρέπει να θεωρούμε όλες τις δαπάνες γενικά. Αν πρέπει τα λιγότερο πολεμικά να θυσιαζονται, υπαρχουν κάποιες εκατοντάδες μη πολεμικά δισεκατομυρια δαπανών στον προυπολογισμο – εξ ολοκλήρου μη πολεμικών σε συγκριση με τα τουλάχιστον μερικώς πολεμικών ΑΦΝΣ τα οποία απεχθάνονται μερικοί… Γιατί δεν επικεντρώνεστε στα κακουργήματα που γίνονται στον συνολικό προϋπολογισμό; τότε θα συμφωνουσαμε όλοι. Θα ήταν πιο βαρετό το ότι δεν θα ανταλλάζαμε νεοελληνικά επιχειρήματα αλλα θα συμφωνουσαμε.

      (β) Αυτοι που κυβερνούν δυστυχως εφαρμοζουν την οικονομική πολιτική της συνεχούς λιτότητας, κόβοντας και κόβοντας χωρίς καθόλου ανάπτυξη, οδηγώντας στην συνεχή συρρίκνωση. Γιατί να προςπαθουμε να εκλογικεύσουμε αυτή την πορεία, αναλλωνοντας τον χρόνο με προτασεις κοψιματων; Στα ίδια αποτελεσματα οδηγουμαςτε. Ποσα κοψίματα δεν έχουν προταθεί στα σχόλια που γίνονται, σχεδόν δεν έμεινε οπλικο σύστημα, η εγκαταστάσεις, η προσωπικό για τα οποία να μην προτάθηκε κόψιμο από κάποιους… τα πάντα είναι υπό συνεχή μειωση και μαθηματικά δεν υπάρχει τέλος… Ας συγκεντρωθουν οι διαμαρτυρίες στο να αναγνωριστει το ποσο παράλογη είναι η διαδρομή της λιτότητας που μας έχει επιβληθεί καθ’ολη αυτή την διάρκεια της κρισης. Χρειάζονται βήματα ανάπτυξης… με τα οποία και το χρέος θα μπορούσε να ξεπεραστει.

      Θα μπορουσαμε ακόμα να δούμε ότι βρισκομαςτε μεσα σε έναν πόλεμο που διεξάγεται χωρίς πραγματικά πυρά, το οποίο είναι από μόνο του λόγος να αναθεώρησουμε τις απόψεις για το ποια είναι τα «περισσότερο πολεμικά» μέσα. Γιατί όχι μόνο βρισκόμαστε σε αυτό τον πόλεμο αλλα και τον χάνουμε με τροπο δραματικό…

  • NK

    -Αν βλέπεις ότι υπάρχει απειλή και ότι ο Ερντογάν βομβαρδίζει εντός Τουρκίας και εισβάλει σε Συρία και Ιράκ χωρίς δεύτερη σκέψη, αρκεί ένας λόχος ΜΑΤ και ένας φράχτης (βίντεο).

    -Αν πάλι θεωρείς ότι τα σύνορα είναι πληγές στο κορμί του πλανήτη κι έχεις βάλει στόχο να γίνεις Λίβανος εντός δεκαετίας, όσα όπλα και να έχεις είναι απλά ακριβά διακοσμητικά.

    https://www.youtube.com/watch?v=p9fDMVVPe7U

  • Alexandros

    Με οι Ερντογαν να εχει ήδη σχεδιάσει εισβολή στην Ελλάδα οποιαδήποτε περικοπή στα εξοπλιστικά ειναι εσχάτη προδοσία οποίος πιστεύει οτι ο Ερντογαν επιτίθεται λεκτικά αυτή τη στιγμη στην Ελλάδα για εσωτερική κατανάλωση ειναι ηλίθιος εκτός και ειναι προδότης ειναι τόσο απλά τα πράγματα. Αλλα δυστυχώς αυτή τη στιγμη το μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης ειναι να βρει τρόπους να πουλήσει την ήττα και την προδοσία στο εσωτερικό και αυτο αποτελεί πραγματικά ντροπή για τους κυβερνώντες. Δεν ειναι δυνατόν να αναλαμβάνουν θέσεις στα υπουργεία αυτοί που προσπαθούν να μεταφράσουν το διεθνές δίκαιο με τέτοιον τρόπο ώστε να δικαιολογήσουν το ξεπούλημα του Αιγαίου και ίσως και την παράδοση νησιών και όχι εκείνοι που προσπαθούν να μεταφράσουν το διεθνές δίκαιο προς όφελος της πατρίδας. Θα γίνει η Ελλάδα μικρότερη από το κουρδισταν με τέτοια μυαλά και πολυ σύντομα.