Πρόγραμμα αναβάθμισης 123 F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας: Όλες οι λεπτομέρειες

211

Στον ιστότοπο της Υπηρεσίας Συνεργασίας Ασφαλείας του υπουργείου Άμυνας (DSCA) των ΗΠΑ αναρτήθηκε σήμερα η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση για το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, την ώρα που ο Πρόεδρος Donald Trump υποδεχόταν τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στον Λευκό Οίκο. Πρόκειται κατ΄ουσίαν για την απάντηση στο ελληνικό αίτημα (Letter of Request: LOR) που είχε διαβιβαστεί στις αρμόδιες υπηρεσίες των ΗΠΑ στις 7 Φεβρουαρίου 2017 για τη σύναψη σχετικής διακρατικής συμφωνίας.

Κατά την τυποποιημένη ορολογία των ανακοινώσεων αυτών, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε μια πιθανή Στρατιωτική Πώληση Εξωτερικού (FMS) στην Ελλάδα για την αναβάθμιση 123 αεροσκαφών F-16 στο επίπεδο F-16 Block V, εκτιμώμενου κόστους $2.404 εκατ. (€2,04 δισ. με την τρέχουσα ισοτιμία). Το πακέτο αναβάθμισης που ζήτησε η Ελλάδα περιλαμβάνει έως:

  • 125 συστήματα ραντάρ APG-83 Active Electronically Scanned Array (AESA), περιλαμβανομένων 2 εφεδρικών
  • 123 υπολογιστές αποστολής (Modular Mission Computers: MMCs)
  • 123 τερματικά ζεύξης δεδομένων Link-16
  • 123 συστήματα ναυτιλίας LN260 Embedded Global Navigation Systems (EGI)/Inertial Navigation Systems (INS)
  • 123 προηγμένες γεννήτριες παραγωγής συμβολογίας οθονών (iPDGs)
  • 123 προηγμένα συστήματα Αναγνώρισης Φίλου ή Εχθρού (AIFF) APX-126
  • Έναν εξομοιωτή πτήσεων F-16V και αναβάθμιση των δύο υφισταμένων
  • Αναβάθμιση και ολοκλήρωση Συστήματος Αυτοπροστασίας Advanced Self-Protection Integrated Suite (ASPIS) I σε ASPIS II για 26 αεροσκάφη F-16
  • Συστήματα ασφάλειας και κρυπτογράφησης επικοινωνιών, εξοπλισμός ναυτιλίας, σταθμός δοκιμών αεροπορικών ηλεκτρονικών, Σύστημα Επίγειας Υποστήριξης (GBS), συστήματα ολοκλήρωσης και δοκιμών, ανταλλακτικά, εξοπλισμός υποστήριξης, παροχή εκπαίδευσης προσωπικού και σχετικός εξοπλισμός, βιβλιογραφία, υπηρεσίες τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης καθώς και λοιπά συναφή στοιχεία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin -προφανώς για λόγους συμπίεσης της δαπάνης, η οποία θα αποπληρωθεί σε βάθος δεκαετίας, όπως κατά πάγια πρακτική ισχύει σε αντίστοιχα προγράμματα.

Ουσιαστικά, η Πολεμική Αεροπορία προωθεί την αναβάθμιση του συνόλου των F-16C/D Block50/52+/Adv. στο κορυφαίο επίπεδο Viper Block70 με στόχο την αύξηση της φονικότητας, της διαλειτουργικότητας και επιβιωσιμότητας του κορμού μαχητικών της αεροσκαφών με την ενσωμάτωση τεχνολογίας αιχμής καθώς και την ομογενοποίηση του στόλου που θα οδηγήσει στη βέλτιστη διαθεσιμότητα, επιχειρησιακή αξιοποίηση και εφοδιαστική υποστήριξη των αεροσκαφών μακροπρόθεσμα.


Στις 19 Οκτωβρίου 2017 εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση από το ΓΕΕΘΑ:

«Γνωρίζεται ότι μετά την έκφραση ενδιαφέροντος για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 (Letter of Request από 7/2/2017) ζητήθηκε από τις Αρχές των ΗΠΑ να μας γνωστοποιηθεί το κόστος συγκεκριμένης διαμόρφωσης (Έκδοση VIPER), για το σύνολο ή μέρος του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας.

Από τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, το πρόγραμμα για το σύνολο των αεροσκαφών κοστολογείται έως 2,4 δις δολάρια. Η τελική αναλυτική απάντηση από τις Αρχές των ΗΠΑ (Letter of Offer & Acceptance) αναμένεται εντός των επόμενων ημερών.

Στην παρούσα φάση και με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, εξετάζεται η αναβάθμιση μέρους των αεροσκαφών η οποία θα γίνει στην ΕΑΒ, με κόστος που δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δις δολάρια και το οποίο θα προσδιοριστεί τελικά μετά από τις διαπραγματεύσεις που θα γίνουν μεταξύ των φορέων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Αρχών των ΗΠΑ».

  • jim_97

    Είναι θετικό το γεγονός ότι προχωράει το πρόγραμμα αλλά έχουμε ακόμα δρόμο και νομίζω δεν ξέρουμε ακόμα τι θα γίνει με τα όπλα, το σύστημα IRST, την αναβάθμιση των block 30. Επίσης ποια θα είναι η συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας? Νομίζω 2,4$ είναι μεγάλο ποσό για τον εκσυχρονισμό, αλλά δεν είναι και υπερβολικό καθώς περιλαμβάνονται και συμπληρωματικά υλικά και υπηρεσίες. Μακάρι να πάρουμε με την ευκαιρία και μεταχειρισμένο υλικό για να καλύψουμε και άλλες ανάγκες οικονομικά.

    • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

      Έχεις απόλυτο δίκιο. Επίσης, πρέπει να συνυπολογιστεί και ποσό για την αναβάθμιση των block 30 σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο επίπεδο (ει δυνατόν 50+ Adv) με τα απάρτια που θα περισσέψουν από τις ανώτερες εκδόσεις μετά την αναβάθμισή τους σε Viper.

  • Erevos

    αναβάθμιση του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS I σε ASPIS II για 26 αεροσκάφη F-16….Τα υπόλοιπα? Θεωρείται το ASPIS I επαρκές?

    • John Moustakas

      Αφορά μάλλον τα 30/32.

  • Harder

    Εργασίες στην lockheed martin και τίποτα για ΕΑΒ μεριά?

  • Βασιλης

    Όπλα; Σύστημα Αυτοπροστασίας; Jhmcs? Pods? Ελπίζω να είναι μέσα όλα αυτά. Άντε να παίρνουν σειρά και τα M2k5 και με link 16 …

    • Οδυσσέας

      Ό,τι δεν αναφέρεται, δεν είναι μέσα.

    • tkostas

      Jhmcs όπως και CFT είναι πλέον στάνταρ εξοπλισμός

      • manolis

        CFT δεν μπαινουν στα μπλοκ-50, χρειαζονται πολλες εσωτερικες δομικες αλλαγες.

  • Ανδρέας

    Κάτι κινείται τουλάχιστον.

  • AegeanBlue

    Αυτοί που μέχρι χθες πανηγύριζαν και δικαιολογούσαν την αναβάθμιση πέντε (5) P-3B Orion με 500 $ εκατομμύρια , τώρα τους φαίνονται πολλά τα 2.400 εκατ. για 123 F-16. Mπουρλότο!

    • aris32

      σκεψου να μην τα ειχαμε δωσει τα 500 μυρια . θα τα αναβαθμιζαμε ολα τα φ16

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Μάλλον τα 500 μύρια ήταν το ταβάνι,με όλες τις προαιρέσεις.

  • John Moustakas

    WASHINGTON,
    Oct 17, 2017 – The State Department has made a determination approving a
    possible Foreign Military Sale to the Government of Greece for an
    upgrade of F-16 aircraft to an F-16 Block V configuration. The
    estimated cost is $2.404 billion. The Defense Security Cooperation
    Agency delivered the required certification notifying Congress of this
    possible sale on October 16, 2017.

    The Government of Greece has requested a possible purchase of an
    upgrade of its existing F-16 fleet to an F-16 Block V configuration
    which includes up to one hundred twenty-five (125) APG-83 Active
    Electronically Scanned Array (AESA) Radars (includes two (2) spares);
    one hundred twenty-three (123) Modular Mission Computers (MMCs); one
    hundred twenty-three (123) LINK-16 Multifunctional Information
    Distribution System Joint Tactical Radio Systems (MIDS-JTRS) with TACAN
    and EHSI; one hundred twenty-three (123) LN260 Embedded Global
    Navigation Systems (EGI)/Inertial Navigation Systems (INS); and one
    hundred twenty-three (123) Improved Programmable Display Generators
    (iPDGs). Also included in the proposed sale are up to one hundred
    twenty-three (123) APX-126 Advanced Identification Friend or Foe (AIFF)
    Combined Interrogator Transponders (CIT); one (1) Joint Mission Planning
    System (JMPS); one (1) F-16V Simulator; upgrade to two (2) existing
    simulators; one (1) Avionics Level Test Station; Secure Communications,
    cryptographic equipment and navigation equipment; upgrade and
    integration of the Advanced Self-Protection Integrated Suite (ASPIS) I
    to ASPIS II on twenty-six (26) F-16s; Ground Support System, systems
    integration and test; spares and repair parts, support and test
    equipment; personnel training and training equipment; publications and
    technical documentation; U.S. Government and contractor engineering,
    logistical, and technical support services; and other related elements
    of logistics and program support. The total estimated program cost is
    $2.404 billion.

    This proposed sale will contribute to U.S. foreign policy and
    national security objectives by helping to improve the security of a
    NATO ally which is an important partner for political stability and
    economic progress in Europe. The upgrade of F-16 aircraft to an F-16
    Block V configuration will bolster the Hellenic Air Force’s ability to
    support NATO and remain interoperable with the U.S. and the NATO
    alliance. It will also help Greece sustain operations in the future,
    thereby reducing the threat the alliance’s enemies pose to the U.S. and
    the alliance.

    The proposed sale will improve Greece’s capability to meet current
    and future security threats. Greece will use this capability as a
    deterrent to regional threats, strengthen its homeland defense, and
    execute counter-terrorism operations.

    Greece currently employs a mix of F-16s in Block 30, Block 50, Block
    52+, and Block 52+ Advanced configurations. Therefore, Greece will have
    no difficulty absorbing the upgrade of these aircraft from an operation
    and support standpoint.

    The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

    The principal contractor will be Lockheed Martin of Fort Worth, TX.
    There are currently no known offsets. However, Greece typically
    requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations
    between Greece and the contractor.

    The proposed sale will require the assignment of approximately 3-5
    additional U.S. Government or contractor representatives to Greece.

    There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

    This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded.

    All questions regarding this proposed Foreign Military Sale should be
    directed to the State Department’s Bureau of Political Military
    Affairs, Office of Congressional and Public Affairs, pm-cpa@state.gov.

  • tkostas

    ΕΑΒ;;; ΓΑΡΓΑΡΑΑΑΑΑΑΑ

    • John Moustakas

      Διαβάζοντας την ανακοίνωση της DSCA θα δεις πως λέει ότι η Ελλάδα ζητά συνήθως offsets.

    • Larisaios

      «The principal contractor will be Lockheed Martin of Fort Worth, TX. » Έτσι λέει η ανακοίνωση. Δε λέει που θα εκτελεσθούν οι εργασίες, μπορεί άνετα η Lockheed να αναθέσει τις εργασίες στην ΕΑΒ ως υπεργολαβία, πράγμα που θεωρώ και πιθανότερο να γίνει.

      • tkostas

        Τόσο υπονοούμενο; !!!

      • tsourelaki

        Αν κρίνουμε τις προεκλογικές δεσμεύσεις Τραμπ τότε η εργολαβία δεν πρόκειται μας συμβεί. Βγήκε με το σύνθημα επιστροφής της εργασίας στις ΗΠΑ.

    • Cynaegeirus

      Άσε μας ρε αδερφέ με την ΕΑΒ

      • tkostas

        Σε αφήνω…τα παραμύθια περί ανάπτυξης δεν μπορώ…

        • Cynaegeirus

          Ποια ανάπτυξη; με τους μπολσεβίκους;

  • Οδυσσέας

    Θετικό το γεγονός ότι προχωράει το πρόγραμμα.
    Ως προς το ύψος του ποσού, αυτό είναι το ταβάνι («up to 2,4 billion»), στην περίπτωση που η ελληνική πλευρά επιλέξει ολόκληρο το πακέτο. Δεν αποκλείεται να πάρουμε μικρότερο/φτηνότερο πακέτο, απλώς δίνεται εξ αρχής έγκριση για όλα.
    Κατά τη γνώμη μου δεν αποκλείεται το σενάριο «cascade» για μείωση του κόστους. Δηλαδή υλοποίηση του παραπάνω πακέτου (AESA κλπ) στα 30 Block 52Adv και τα 55 Block 52+ και μετεγκατάσταση των δικών τους ραντάρ κλπ στα Block 50 + 30.

    • Spock

      Ήδη ο υπουργός Άμυνας μιλάει για 1,1 δις, αν κατάλαβα καλά!

      https://uploads.disquscdn.com/images/e7a661f083eac18abaf6501190284ec1dfc855dec2121dfabaf4dbfdb9376b95.png

      • Οδυσσέας

        Εντάξει, ο μεν Τραμπ προσπαθεί να δείξει στους Αμερικανούς ότι πέτυχε σπουδαία πώληση (άρα ανεβάζει το ποσό), ο δε Καμμένος προσπαθεί να δείξει στο μέσο ΣΥΡΙΖΑίο ότι δε θα πληρώσουμε και τόσα πολλά.
        Αναμενόμενα και τα δύο. Όταν υπογραφεί η συμφωνία θα δούμε τι ακριβώς ισχύει.

        • Spock

          Ο Καμμένος θα προτιμούσε να αγοράσουμε πέντε F-35!

        • manolis

          Παντως οδυσσεα, σε εκεινο το περιφημο και προφητικο αρθρο λιγο πριν τις εκλογες του 2015, αν και προεβλεψες πολλα, δεν πρεπει να περιμενες με τιποτε τις τεραστιες κολωτουμπες του κυβερνωντος πια κομματος, σε σχεση με την αμυνα και ειδικοτερα στις σχεσεις με τις ΗΠΑ …

          • Οδυσσέας

            Χαχαχα όντως φίλε… Πού να το προβλέψω αυτό…

      • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

        Εθνικιστής, όχι από τα Λιντλ, από το παζάρι, τρομάρα του!!!

    • Ivy Chris

      επρόκειτο για μια ωραία βεγγέρα όπου ο καλεσμένος και ο οικοδεσπότης έδειξαν ευτυχισμένοι… μην τους το χαλάς.
      Βέβαια το πακέτο είναι μεγάλο και δεν υπάρχουν αυτά τα δώρα, όπως επίσης δεν περιλαμβάνονται IRST, JHMCS & colour multi-function displays…

      ΥΓ: εκείνα τα 20 LANTIRN τα πήραμε, ή όχι ακόμη, γιατί δεν τα πληρώσαμε?

      • Ivy Chris

        τελικά ανέσυρα από το αρχείο τι εστί ακριβώς «V configuration» σύμφωνα και με συγκεκριμένη περσινή δήλωση του αρμόδιου κου. Ντενυ Πλέσσα…
        «…This newly developed and tested configuration (called V) incorporates, besides the AESA radar, an improved Modular Mission Computer (MMC), upgraded programmable displays generator, a large, high-resolution center pedestal display, and integrated control for the various electronic warfare displays and systems all supported by a gigabit Ethernet architecture. In addition, a wide variety of modern systems such as Link-16, Joint Helmet Mounted Cueing System (JHMCS), Auto Ground Collision Avoidance, in combination with Advanced Standoff Weapons, are also part of the configuration…»
        http://bponline.amcham.gr/?p=4250

  • Ameinias o Pallinefs

    Όλο το ερώτημα είναι αν συμφώνησαν για την Σούδα (5 ή 10 χρόνια)… από εκεί θα εξαρτηθεί και το μέλλον της μαχητικής μας ισχύος για την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον… ακόμα κι αν δεν πάρουμε εξοπλισμό πρώτης γραμμής, μπορούμε να μπαλώσουμε πάρα πολλές τρύπες… (μτχ ΤΟΜΑ, MLRS)…

  • LupoLupo1

    e-amyna, γιατί προμήθεια 123 LINK-16; Τα 30 BLK52M δεν το διαθέτουν ήδη;
    Μια λογική εξήγηση είναι να είναι διαφορετικό αυτό που διαθέτουν, εκτός κ αν προορίζονται για τα 30αρια.

    • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

      Κι εγώ νομίζω ότι είναι για να το λάβουν και τα 30ρια.

  • alekos goudi 13

    Πιστεύω ότι η αναβάθμιση των f16 αν και σημαντική ως προς την ομοιογένεια του στόλου των αεροσκαφών, δεν θα μας προσφέρει λύση στο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε στο εγγύς μέλλον, μετά δηλαδή την απόκτηση από την Τουρκία 100 f35. Η αγορά έστω και μιας μοίρας f35 από την Ελλάδα θα ήταν στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για επιχειρησιακους λόγους αλλά και για άλλους πολύ πιο σημαντικούς για την εθνική ασφάλεια………….

    • Β.Κ

      120 F35 είναι η προφορική δέσμευση της Τουρκίας για συνολική παραγγελία.Τα F16 της δλδ τα πήρε όλα μαζί;;;Πάντως αυτό που έχει κάνει για την ώρα, είναι να παραγγείλει 30 F35, και να τα έχει πλήρως επιχειρησιακά το 2023-2025.Αυτό το χρ.διάστημα μας δίνει χρόνο να συμμαζέψουμε τα δικά μας αεροπλάνα(–>αναβάθμιση F16), και να κάνουμε μια παραγγελία μίας Μοίρας F35 το 2020-2022, με το θετικό στην όλη υπόθεση, μια πολύ καλύτερη τιμή αεροσκάφους(60 εκ.€ αντί για 100 εκ.€), και ολοκλήρωση-αντιμετώπιση παιδικών ασθενειών….

      Εξ’άλλου το πρόβλημα F35, δεν λύνεται με F35, αλλά με σύγχρονο ΣΑΕ, διακλαδικό τρόπο σκέψης, πλοία Α/Α περιοχής κτλπ…

  • Genesis

    »They are looking at buying additional planes from boeing» στο 10:50-10:55.Παμε και για f15?
    https://www.youtube.com/watch?v=hMQ9dpGjQ40&feature=youtu.be

    • John Moustakas

      Μήπως λέει για τα αεροσκάφη που θέλει να αγοράσει η Αegean?

      • GRGR

        και μενα εκει πηγε το μυαλο μου αφου τσεκαρα ξανα οτι το F35 ειναι της LM…

      • Thanos

        Η aegean δύσκολα να πάρει boeing…. Eίναι «δεμενη» με την airbus

        • John Moustakas

          Δες την συνέντευξη Βασιλάκη που λέει ότι πριν το τέλος του 17 θα αποφασίσουν μεταξύ Airbus Boeing.

      • KonstantinosM

        Αμφιβάλλω αν σχετίζεται, σε όποιο βαθμό. Η Aegean πάει για αγορά από έναν κατασκευαστή και μόνο, δεν θα την σπάσει μεταξύ (των) δύο για κανένα λόγο. Αν το κάνει, έχει καταστραφεί την επόμενη μέρα.

        Πόσο μάλλον αν μακρόπνοα στοχεύει να «χωρέσει» (που κι αυτό το αμφιβάλλω) ως option κάποια αεροσκάφη ευρείας ατράκτου στο τελικό πακέτο της, και το οποίο θα είναι μεγαλύτερο σε κόστος ακόμα και αν η ΠΑ αναβαθμίσει και τα 123 F-16. Μακάρι να το καταφέρει η ΠΑ να αναβαθμίσει και τα 123 αεροσκαφη.

  • alex

    Επιτέλους! Δεν μεμψιμοιρω, δεν λέω τίποτα. Επιτέλους! Κάτι κινείται!

  • EYTYXΩΣ. Αυτό μου άρεσε.

    Απλά , μακάρι να αποφευχθεί η »αγορά» των Πατάτα-35 »5ης γενιάς».
    Στους απέναντι ας πάει. ΕΔΩ ΜΗΝ ΕΡΘΕΙ.

    ΥΓ…..Βέβαια….Μιλάμε ΠΑΛΙ για αναβάθμιση , έτσι ;
    Μην ξεχνιόμαστε. Άλλο ΑΓΟΡΑ ΝΕΟΥ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ….και άλλο αναβάθμιση.

  • Caspian

    Δεν αναφέρεται κάτι για κράνη με σκοπευτικά επί κάσκας ή μου φαίνεται; Λογικά η ΕΑΒ θα αρκεστεί στις εργασίες αναβάθμισης των Block 30, υποθέτω πως αρκετά κερατιάτικα έχουν φαγωθεί μέχρι τώρα. Προς το παρόν για κλάμματα οι πρώτες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, φαίνεται όταν κάποιος είναι μακρυά από την καρέκλα είναι πιο εύκολο «να το ρισκάρει».

  • Cynaegeirus

    Μην λέτε κουβέντα ακόμα πριν πέσουν οι υπογραφές. Τότε θα δούμε τι πήραμε και πόσο.

    • M.K.E

      Σανο πηραμε και μαλιστα υπερατλαντικο και με διαφορα ωρας.Το ειπαν, πως ο,τι γινει μετα τα μνημονια..και εξακολουθουμε και τους εχουμε κυβερνηση και να κυκλοφορουν ελευθεροι.

  • TheMillenium

    Πέρα απο την γκρίνια που επικρατεί τις τελευταίες ώρες στο ελληνικό διαδίκτυο περί αυτης της πρώιμης συμφωνίας θα ήθελα να ρωτήσω έαν αξίζει να εισάγουμε το σύστημα IRST, που έχει το Block 60 των Σαουδάραβων, στο στόλο μας με μια μικρή μείωση του αριθμόυ των F16 προς αναβάθμιση. Ουσιαστικά, τα Block 60 δεν είναι ανώτερα των Block 70 αφού διαθέτουν και AESA αλλά και IRST;

    • Vagelis T

      κάθε μονάδα είναι πολύτιμη… και το κόστος του Irst μεγαλο

  • Νικολάκη Εφέντης

    Καλημέρα.

    Καλά λέει ο Κυναίγειρος. Ας περιμένουμε να μάθουμε
    περισσότερα.

    Το ότι γίνεται αναφορά σε 123 ραντάρ AESA δυστυχώς δεν
    σημαίνει ότι πάμε για τόσα. Πάντα οι εγκρίσεις της DSCA αναφέρονται στον μέγιστο αριθμό για
    διάφορους λόγους.

    Άλλωστε και το τιτίβισμα του «ελικοπτερά» αυτό υπονοεί… Προσωπικά, θεωρώ πως στο όλο πακέτο θα πέσει άγριο πετσόκομμα – στο FOS στα ατρακτίδια, στα όπλα κλπ… Δεν νομίζω η ηγεσία να διστάσει να περικόψει τμήματα της συμφωνίας με αποκλειστικό γνώμονα το οικονομικό και το πολιτικό κόστος απέναντι στους κομπλεξικούς νεοέλληνες. Πολύ
    πιθανόν να μιλάμε για «εκσυγχρονισμό του αιώνα» κατά την «αγορά του αιώνα που
    προπαγάνδιζαν τότε οι πρασινοφρουροί του Αντρέα», όποις θυμάται το τότε καταλαβαίνει…

    Είναι σαφές όμως (και από αυτή την περίπτωση) πως η κατάσταση στις ΕΔ είναι απελπιστική κι η στρατιωτική ηγεσία προσπαθεί να διατηρήσει έναν αξιοπρεπή πυρήνα δυνατοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό η ΠΑ προσπαθεί να διατηρήσει έναν στόλο 125 F-16 τα οποία
    (i) μαζί με 25 Μ-2000-5ΜΚ2 και
    (ii) υπό την προϋπόθεση θα υπάρξει μια στοιχειώδης λογιστική υποστήριξη (ειδικά για τα
    Γαλλικά είναι γνωστά τα σοβαρά προβλήματα),
    θα επωμισθούν το σύνολο των αποστολών της και θα έχουν να αντιμετωπίσουν 200+ F16 και τα (100 σε βάθος χρόνου) F35 της ΤΗΚ.

  • Sarkastikos

    Τα οπλα που ειναι ?

  • Fanis Boskos

    Ακόμη δεν τον είδαμε Γιάννη τον εβαφτίσαμε!!! Είπε κάτι ο τύπος με το κομοδινί μαλλί και άρχισαν τα όργανα!!! Και για πολλά άλλα οπλικά συστήματα ακούσαμε πολλά και τελικά πήραμε να μην πω τι… Προσωπικά κρατάω μικρό καλάθι γιατί λεφτά δεν υπάρχουν και δυστυχώς αποφασίζουν οι πολιτικοί και όχι οι στρατιωτικοί. Άσε που μπορεί να δούμε το γνωστό έργο: κάνουμε μόνο τα βασικά και τα υπόλοιπα τα αφήνουμε για το μέλλον συνήθως μακρινό…
    Επιτυχία για μένα θα είναι όταν προσεχώς επιστρέψει ο Α/ΓΕΕΘΑ από τις ΗΠΑ να έχει εξασφαλίσει όχι υποσχέσεις αλλά παραχώρηση μεταχειρισμένων οπλικών συστημάτων από τις ΗΠΑ. Εκεί θα φανεί πόσο σημαντικό σύμμαχο μας θεωρούν… Και δε με ενδιαφέρουν τα 2 αντιτορπιλικά ή καταδρομικά όσο άλλα συστήματα που μας χρειάζονται πιο άμεσα…

  • tkostas

    Cockpit με νέα κεντρική οθόνη ;

  • spy

    F-16C/D Block50/52+/Adv αναβαθμίζονται στο επίπεδό Viper Block70.
    Χρήση των απαρτίων των F-4E PI2000 (που ξεκινάει η απόσυρσή τους) σε F16block30, σε συνδυασμό με τις απαρτίες απο τα F-16C/D Block50/52+/Adv (APG-68(v)9 και MMC 7000) τα F16block30 παραµένουν αξιόµαχα μειώνοντας το κόστος συντήρησης αφού τα απάρτια είναι σε παραγωγή ενώ έχουν Mean Time Between Failure πολύ µεγαλύτερο που µε τη σειρά του σηµαίνει µικρότερο κόστος συντήρησης σε σχέση µε τα υπάρχοντα.
    Η αναβάθμιση των F16 block 30 και μέρους των υπόλοιπων block θα γίνει στην ΕΑΒ.
    Όλα τα αεροσκαφη θα έχουν link 16.
    Η αγορά των F35 πάει για μετά το 2020 με το κόστος κτίσης τους να έχει πέσει στα 60 εκατομμύρια ανά μονάδα και αγορά 40 εξ αυτών.
    Η παράδοσή του πρώτου F35 στην Τουρκία πάει για το 2019 και βλέπουμε…

    • Cynaegeirus

      καλό σενάριο

    • John Moustakas

      Έχω την εντύπωση ότι το ραντάρ του φάντομ,απλά δεν χωράει στο ράντομ του Φ16.

    • Yo soi Yo

      Βλέποντας καθημερινά τον υπουργό της ρουλέτας μα μαγεύει στο κοινοβούλιο και τους από κάτω να μη μιλάνε και την κοινή γνώμη να μην καταλαβαίνει τι γίνεται και τους στρατιωτικούς να κάθονται σαν γλάστρες είναι σίγουρος ότι το πρόγραμμα θα στεφθεί από απόλυτη επιτυχία

  • Snt.Domingo

    Τα περίπου σαράντα block 50 θα μείνουν με τον κινητήρα General Electric F110-GE 129 ενώ όλα τα υπόλοιπα 52+ και 52 adv. θα έχουν τους Pratt & Whitney F100-PW 229.

    Αναρωτιέμαι αν θα είχε οικονομικό νόημα ν’αλλάζαμε και τους περίπου 40 κινητήρες General Electric F110.

    • Νικολάκη Εφέντης

      Νομίζω πως είναι αδύνατο όχι μόνο από οικονομική πλευρά, αλλά και από τεχνική πλευρά λόγω της εισαγωγής του αεραγωγού.
      Αμαρτίες παλιές…

      • manolis

        Τα μπλοκ-50 θεωρητικα μπορουν να παρουν τον P&W διοτι εχουν τον κοινο αεραγωγο. Το αντιστροφο δεν ειναι δυνατον. Ουτως ή αλλως ομως, το κοστος μετατροπης και αγορας 40 Pratt & Whitney F100-PW 229 ειναι εκτος συζητησης.

        • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

          Υπάρχουν κιτ αναβαθμισης αυτων των κινητήρων;

  • Ivy Chris

    Παρ’ όλο που δεν προκύπτει απ΄τις δηλώσεις – πως θα μπορούσε άλλωστε – θα το θέσω προς συζήτηση & προβληματισμό.
    Οτιδήποτε μη Αμερικανικής προέλευσης, που έχει αξία μεταπώλησης, θα πωληθεί πάραυτα για να χρηματοδοτηθεί αυτό το πακέτο, πέραν του ποσού που δύναται να πληρωθεί εκ των ενόντων…
    Οι Αμερικανοί για να εγκρίνουν FMF – που δεν είναι υποχρεωμένοι – θα απαιτήσουν τα NH-90, S-300, Zubr να πουληθούν, οι ΜΕΚΟ & τα Mirage να μην εκσυγχρονιστούν και τα Leo 2A4 να ενοικιαστούν.
    Φυσικά όχι όλα μαζί, αλλά σε μια διαδοχική σειρά, σύμφωνα με ένα πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασης από Αμερικανικά αποθέματα & παραγγελίες για εκσυγχρονισμό των ήδη υπηρετούντων Αμερικανικής προέλευσης συστημάτων.
    Και θα είναι ευνόητο να το αναμένουμε, μια που το ταμείο είναι μείον.
    Τα περί F-15 που γράφονται από συγκεκριμένους παρατρεχάμενους αγγίζουν τα όρια της γελοιότητας, Ναι για να μη γράψω κάτι πιο βαρύ και λογοκριθεί.
    Δεν αντιλαμβάνομαι δε, από που προκύπτει η αισιοδοξία περί εμπλοκής της ΕΑΒ, μάλιστα και σε μεγάλο ποσοστό στον εκσυγχρονισμό, όταν ο «made in USA» όχι μόνο άλλα δήλωσε, αλλά το απαιτεί ρητά από όλους όσους προστρέχουν στην ευσπλαχνία του…
    Επίσης παραγνωρίζουν οι περισσότεροι το ποιόν & το επιχειρηματικό ιστορικό του κυρίου αυτού, ο οποίος έχει πτωχεύσει Δισ στο παρελθόν φεσώνοντας πιστωτές, εργαζομένους & τράπεζες.
    Θα απαιτήσει «γη & ύδωρ», κυριολεκτικά…
    Αν ήδη τα προσφέραμε, μένει να αποδειχτεί λίαν συντόμως.
    Άποψη μου ότι πρόκειται περί μέγιστου ερασιτεχνισμού, από ανθρώπους οι οποίοι διακατέχονται από εξουσιαστικά σύνδρομα, όμως με πλήρη άγνοια διπλωματικών χειρισμών & επιχειρηματικού προσανατολισμού.
    Ποντάραμε τα ρέστα μας (Σούδα, ενεργειακά, γεωπολιτικά, κλπ) λες και ήταν η τελευταία γύρα, αντί να πάμε «one at a time» με χειροπιαστά & μετρήσιμα αποτελέσματα.
    Ας όψεται ο κος. Pyatt ο οποίος έκανε πολύ καλή δουλειά (dealer) στην προάσπιση των Αμερικανικών συμφερόντων.

    • Cynaegeirus

      «Άποψη μου ότι πρόκειται περί μέγιστου ερασιτεχνισμού, από ανθρώπους οι οποίοι διακατέχονται από εξουσιαστικά σύνδρομα, όμως με πλήρη άγνοια διπλωματικών χειρισμών & επιχειρηματικού προσανατολισμού.»

      πήραν 2 εκ ψήφους.

      • Ivy Chris

        δεν είναι αλληλοσυγκρουόμενα, ούτε αυτοαναιρούμενα.
        και τα 2 όμως συμβαίνουν/συνέβησαν ταυτόχρονα και τις τυχόν αναληφθείσες δεσμεύσεις θα τις ανακαλύψουμε εν ευθέτω χρόνω.
        Τις επιπτώσεις δε, αργότερα…
        Μην αγχωνόμαστε, ουδέν κρυπτόν.

    • Ανδρέας

      Να άκουγες χθές τον ηγέτη στο Brookings Institute και δεν θα άλλαζες γνώμη.

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Ivy,χωρίς να γνωρίζω ποιές είναι οἱ προθέσεις των Αμερικανών σχετικά με την σύνθεση του ἑλληνικού οπλοστασίου,είμαι υποχρεωμένος να επισημάνω ότι ιστορικά δέν υπάρχει καμμία απόδειξη ότι επεδίωξαν έξωση μή αμερικανικού υλικού.
      Ένα πολύ χτυπητό παράδειγμα,είναι ἡ περίπτωση των αρμάτων Μ-48.
      Πιό συγκεκριμένα,το 1969 τον Δεκέμβριο,το τότε καθεστώς παρήγγειλε 60 γαλλικά άρματα ΑΜΧ-30,αρκετά για μία μόνο επιλαρχία,την 30ή,ἡ οποία μάλιστα έδρευε στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων στο Γουδί τότε ακόμη.
      Ποιά ήταν ἡ αμερικανική αντίδραση;
      Λοιπόν,το 1971,παρεδόθησαν 565 Μ-48,πρώϊμου τύπου,και μεταχειρισμένα βεβαίως,αλλά αρκετά για 10 επιλαρχίες.
      Και μετά την αγορά των 106 Λέοπαρντ-1 το 1980-81,που υλοποιήθηκε το 1983-84,έβρεξε εκ νέου 390 Μ-48 από αρχικώςσχεδιαζόμενα 500,τα τελευταία 110 έγιναν στην πορεία Μ-60 Α-1,αλλά μεσολάβησε ἡ Συνθήκη της Βιένης (CFE),και παρελήφθησαν στο πλαίσιο άλλης μεταβιβάσεως.
      Ακόμη,μετά την παραγγελία των γερμανικών υποβρυχίων Τ-209,το 1967,οἱ ΗΠΑ παρέδωσαν τουλάχιστον δύο υποβρύχια GUPPY,τα «Παπανικολής» και «Κατσώνης»,ενώ δέν γνωρίζω ἄν το «Τρίαινα» είχε «κλειδώσει» για μεταβίβαση πρίν ἤ μετά την παραγγελία των γερμανικών,αλλά ἄν δέν κάνω λάθος,παρεδόθη μετά.
      Βέβαια,οἱ Αμερικανοί ούτως ἤ άλλως δέν ναυπηγούσαν πλέον συμβατικά υποβρύχια,για να παραγγείλουμε σ᾿αυτούς,αλλά ἄν ήθελαν να «κόψουν» τα γερμανικά,μπορούσαν παρασκηνιακώς να υποδείξουν μεταβίβαση δικών τους μεταχειρισμένων.
      Κατα τρόπο παρόμοιο με την περίπτωση των αρμάτων,μετά την αγορά των 40 εν όλω Μιράζ F-1,έβρεξε μεταχειρισμένα F-5 και F-104,ενώ μετά τα 40 Μιράζ-2000,έβρεξε F-4 και Α-7.
      Άλλες βεβαίως εποχές τότε,αλλά και σήμερα δέν έχει πολύ νόημα να κάνουν έξωση π.χ του γερμανικού υλικού από το ἑλληνικό οπλοστάσιο,για να το μετακομίσουν σε χώρες εντός ΝΑΤΟ,όπου θα ικανοποιηθούν ανάγκες που σε διαφορετική πρίπτωση θα μπορούσαν να καλυφθούν με αμερικανικό υλικό.
      Τώρα βέβαια,ἄν βολεύει κάποιον Καμμένικωφ να εξωπετάξει τίποτε ΝΗ-90,ψιθυρίζοντας ότι «πιέζουν οἱ Αμερικάνοι»,είναι άλλο κεφάλαιο.
      Ἡ δική μου αγωνία,είναι μήν βρεθούμε καμμιά ώρα χωρίς π.χ Λέοπαρντ-2,ΚΑΙ χωρίς αντικαταστάτη.

  • WB

    λιγοτερα συστηματα ,λιγοτερα αεροσκαφη σε σχεση με οσα γραφονταν κατα καιρους και σιγουρα πολυ περισσοτερα απο τα 1.5 δις που παρουσιαζαν
    το εργο το εχουμε ξαναδει
    το λενε Ρ3 με κοστος μονο 500 εκατ και δεν εχει ουτε asw δυνατοτητες

  • Cynaegeirus

    Επαναλαμβάνω οτι όταν είπα να κάψουν τα Ρ-3 για να εκσ τις ΜΕΚΟ ήταν καθαρά θέμα ναυτικού και όχι ΠΑ.

    Η ΠΑ έχει φάει τρελά λεφτά σε πτέρυγες παρελάσεως (πατριοτ / σ300 / κτλ κτλ), πτέρυγες-σμηναρχίες και μονάδες φαντάσματα, εργοστάσια που έχουν να βγάλουν κάτι απο το 90 και χιλιάδες μόνιμα στελέχη σε θέσεις οδηγών κηπουρών σκοπών κτλ
    Μπορεί η ΠΑ να πληρώνει πολιτικές αποφάσεις ξεκινώντας με την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ αγορά του αιώνα (μετέτρεψε μια αεροπορία τύπου ισραήλ σε αεράμυνα αεροδρομίων με τρελό κόστος εκπαίδευσης και συντήρησης) φτάνοντας στον ελλειπή εκσ των Μ2000 ΑΛΛΑ φταίει και η ίδια που εδώ και 9 χρόνια που κρατάει η κρίση δεν προχώρησε σε βαθιές περικοπές προσωπικού, υλικού, βάσεων κτλ

    Δεν μπορεί η ΠΑ να έχει μόνιμο πολιτικό μηχανικό και 3 σχολές υπαξιωματικών. Δεν μπορεί η ΠΑ να διατηρεί αεροσκάφη μονού ρόλου. Δεν μπορεί να διατηρεί βάσεις με 1500 άτομα για ΜΗΔΕΝ αεροσκάφη την περίοδο επιχειρήσεων. Δεν μπορεί να δικαιολογεί ΕΠΟΠ.

    Σας είχα πει πριν 4 χρόνια οτι θα δούμε τα στελέχη μας να κλαίνε απολυόμενοι και χωρίς συντάξεις. Ελπίζω να μην φτάσουμε σε αυτό το σημείο γιατί ο στρατός είναι το ΜΟΝΟ πράγμα που κρατάει την ελλάδα απο το να γίνει η ταιλάνδη της δύσης.

    Ποτέ δεν είναι αργά για αλλαγές. Και οι μόνες αλλαγές αυτήν την δύσκολη στιγμή είναι οι περικοπές.

    Για τα 16ρια κρατήστε μικρό καλάθι. τουλάχιστον αν βγω λάθος θα χαρούμε και όχι το αντίθετο – να θυμίσω τον εκσ των Μ2000 που μας βγήκε ξινός, την απόσυρση του MF-1 και τον εκσ των f-4 αντί να πάνε για σκραπ.

    • Πλους

      «Σας είχα πει πριν 4 χρόνια οτι θα δούμε τα στελέχη μας να κλαίνε απολυόμενοι και χωρίς συντάξεις. Ελπίζω να μην φτάσουμε σε αυτό το σημείο γιατί ο στρατός είναι το ΜΟΝΟ πράγμα που κρατάει την ελλάδα απο το να γίνει η ταιλάνδη της δύσης.»

      Εύγε γι’όλα τα παραπάνω αλλά ειδικά γι’αυτό. ‘Ετσι ακριβώς είναι.

    • Ανδρέας

      Ας ρίχνανε και μια ματιά στις μοίρες εφοδιασμού να κόψουν λίγο το πανηγύρι με άχρηστο υλικό που πωλείται και ξαναγοράζεται ως καινούργιο ή κάτι απευθείας αναθέσεις που γινόντουσαν παλιά.

  • Cynaegeirus

    Μεταγωγικό γιοκ, δεν έχουμε λεφτά για να πετάνε τα μαχητικά όσο πρέπει.
    ποια ανταλλάγματα; μας επέτρεψαν να εκσ τα 16ρια που αλλιώς θα ήταν μόνο για παρελάσεις. τι άλλο να θέλουμε;

    ΧΩΡΙΣ ΑΙΜΑ στους πολέμους των ΗΠΑ μην αναμένετε χάρες.

    • M.K.E

      Και ποιος σου διαβεβαιωνει οτι αν μετειχες θα ειχες μια καλυτερη αντιμετωπιση;Με την Β.Ηπειρο καπως ετσι δεν εγινε;και αν δε δωσαμε αιμα και κοκκαλα στον Β!παγκοσμιο και στην κορεα.

      • Cynaegeirus

        Πήραμε 12νησα, το ξέχασες;

  • John Moustakas

    Σε μέρος αυτών.Αν μπορείς ψάξε τις δηλώσεις Βενιζέλου σαν ΥΕΘΑ για την καθυστέρηση στην παράδοση του συστήματος αυτοπροστασίας και τη τελική λύση.

  • John Moustakas

    Το έχει κάνει ήδη.Μάλλον ο Τσίπρας το ανέφερε για να γεμίσει το καλάθι με τα δώρα.Μην μας πουν ότι πήγαμε επίσκεψη με άδεια χέρια.

  • Yo soi Yo

    Ήταν τόσο αποτυχημένη η διαπραγμάτευση τόσο ουσιαστικά όσο και επικοινωνιακά που ρισκάρω να πω ότι η ΠΑ θα μείνει σε 5 χρόνια με 86 αεροπλάνα που θα είναι φυσικά ικανότητα για παρελάσεις και για να παίζει ο γιος του καμμένου ωστόσο είναι βέβαιο πως θα είναι και νεκροφόρες για τους Έλληνες πιλότους. Το Αιγαίο τελείωσε οριστικά η Τουρκία βγαίνει από τη Συρία πανίσχυρη και εμείς έχουμε σουργελα να κάνουν κουμάντο στη χώρα είμαστε άξιοι της μοίρας μας

    • freeman

      φιλε μου οχι αλλη μιζερια..
      δεν καταλαβαινω πως βγαινει πανισχυρη η τουρκια απο τη συρια..
      σουργελα εχουμε συμφωνω.
      τα φ-35 δεν τα χουν παρει ακομα και δεν ξερουμε αν τα παρουν..το ιδιο με τους s-400
      δεν τους εχουμε μαθει ακομα τοσα χρονια οθωμανικη στρατηγικη της πλακας..απλα βρισκουν και τα κανουν

  • tkostas

    Ωπα!!!
    Και ποιος θέλει τα ανταλλακτιά των A7 και Φ4;
    Εχουμε ανταλλακτικά;

  • Theodoros

    Κανένα τρένο δεν χάθηκε αγαπητέ.
    Απλά αυτό το τρένο που λέτε δεν κάνει στάση στο ΝΑΤΟ. Ποτέ δεν έκανε.
    Για να ταξιδέψει κάποιος με αυτό το τρένο πρέπει να πάει σε άλλο σταθμό.
    Αλλά το θέμα δεν είναι η αφετηρία. Το θέμα είναι ο τερματισμός. Γιατί δεν πάνε όλα τα τρένα στο ίδιο μέρος.
    Δεν νομίζω ότι θα ήθελα να το κάνω αυτό το ταξίδι.

  • Xx1 Xx1

    Υπάρχει περίπτωση να δούμε κάποια διθέσια να μετατραπούν σε ηλεκτρονικού πολέμου ?

  • Ευτυχία Όρκα

    Πρόλαβες να αγοράσεις σαρίκι στις εκπτώσεις;

  • Γανγκανός Λαθρομετανάστης

    Αναρωτιέμαι τι θα έλεγες τον Οκτώβρη του 1940…
    Λυπάμαι αν ακούγομαι μελό, αλλά με τέτοια κλάψα και ηττοπάθεια, δεν θα πάμε πουθενά…
    Λυπάμαι που θα ξαναγίνω (πάρα πολύ) μελό, αλλά:
    «ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ».
    Δηλαδή, αν δεν το έχεις, δεν σου αξίζει να είσαι ελεύθερος και καλά θα κάνεις να κάτσεις να υποδουλωθείς…

    Κουτσά-στραβά, ό,τι και να γίνει, ότι μέσα και να έχουμε, ότι σούργελα κυβερνώντες και να έχουμε, με αυτά θα βγάλουμε τα κάστανα απ΄τη φωτιά… Η κλάψα δεν χρειάζεται.
    Αν βελτιώσουμε τον εξοπλισμό μας, καλώς.
    Αν όχι, τόσο το χειρότερο.

    • Yo soi Yo

      Γράφω να μην βελτιώσουμε τον εξοπλισμό μας ; Γράφω πόσο απατεώνες είναι οι άνθρωποι και πόσο πεταμένα λεφτά άλλη μια φορά

      • Γανγκανός Λαθρομετανάστης

        Γράφεις ότι με 2:1 στο Αιγαίο δεν πας πουθενά, όποιος κι αν είναι πιλότος.
        Γράφεις ότι η Τουρκία έλιωσε τους Κούρδους.
        Και γενικώς, σε πολλά ποστ σου σπέρνεις την ηττοπάθεια…

        Άραγε, όταν χρειαστεί, πώς θα πολεμήσεις?
        (Και δικαίως αναρωτιέμαι, από ποιά μεριά?)

        • Yo soi Yo

          Εγώ να δεις για πόσα πράγματα αναρρωτιεμαι όταν βλέπω ανθρώπους που λέγαμε ότι όντως μέχρι τώρα οι συμφωνίες για την αεροπορία ήταν εντέλει επιζήμιες τα υποβρύχια που νσυπηγηθηκαν Ελλάδα ήταν απάτη αλλά αυτό το έκτρωμα που κοστολογηθηκε 140% πάνω από το πιο μεγάλο ντηλ της Κορέας είναι σωτήριο ενώ μάλιστα δεν υπάρχει κανένας κανένας όμως σε κανένα επίπεδο σχεδιασμός για την ΠΑ. Αν θα έρθει ο πόλεμος δεν ανησυχώ για μένα την πτήση που θα αδειάζει από αυτούς που έκαναν τη συμφωνία και τους υποστηρικτές τους εγώ θα τη γεμίζω εκείνο που σκέφτομαι είναι πως θα κρατήσω έξω αυτούς που έφυγαν όμως

        • Yo soi Yo

          Παρεμπιπτόντως οι Κούρδοι λιωθηκαν γιατί κάνουν αυτά που κάνουμε κι εμείς όποιος προτιμάει καρέκλες αντί για πατρίδα δεν παίρνει τίποτα και φυσικά απαντώντας σε σχόλιο του κυναιγειρου όταν ο Ασσαντ ξεμπερδέψει με ισις και το στείλει όλο στα νησιά μας δεν έχει νόημα να κινηθεί εναντίον του Ερντογάν θα πάει μαζί με τον Ερντογάν να κλείσει στη γωνία τους χλιαρους αυτονομιστές

        • Yo soi Yo

          Και για να λέμε τι έγινε στην Ουάσινγκτον αυτό που διαπραγματεύτηκε ο Αλέξης και ο Πάνος είναι τι πρέπει να δώσουν για να πάρουν υποστήριξη ρουβικωνα και Εξαρχείων μέχρι το 2020 και με αντάλλαγμα αυτή την υποστήριξη έδωσαν Σούδα και 2.4 αντί 1 δις δολλάρια ίσως και λιγότερα για αναβάθμιση 86 f16 με αυτούς που περιμένουν να φτάνουν τα Abraams κατά εκατοντάδες να πάνε να τα υποδεχτούν στη Σαλαμίνα γιατί θα τα φέρει ο ναύαρχος Πάνος με τον πτέραρχο Αλέξη μέσα στα ticonderoga …..Αν θα έχουμε νέους ηλιακηδες μη δω κανέναν να κλαίει υποκριτικά ή αν ψάχνετε να βρείτε γιατί δεν επενέβη η αεροπορία στο Καστελόριζο ή όπου αλλού η προδοσία ξεκινάει από εδώ και μαζί την κάνετε παραφράζοντας μια από τις ελάχιστες σωστές δηλώσεις πάγκαλου γιατί και τη σημαία στα Ίμια μαζί μας την πήρε ο αέρας αφού επανεξελέγη τότε…..

  • Νικολάκη Εφέντης

    Εμπάθεια γιατί; Οι δηλώσεις του «ελικοπτερά» ή του Κικίλια σε καλύπτουν, τις θεωρέις στο ύψος των περιστάσεων;

    Όλοι που παρακολουθουμε τα θέματα αμύνης γνωρίζουμε ότι η αναβάθμιση των F-16 είναι η ΝΟ1 ΠΡΟΤΕΡΑΙΌΤΗΤΑ όχι για την ΠΑ αλλά για τις ΕΔ.

    Η δική μου άποψη είναι ότι αν δεν ήταν η εξουσία ούτε αυτό θα έκαναν – μιλάμε για άτομα που μέχρι πριν λίγα χρόνια ζητούσαν να αυτοδιαλυθεί το ΝΑΤΟ…

    Με βάση την απειλή, το να παρατάξεις 123 α/φη radar AESA και τα 25 Μ2000-5 δεν είναι πολυτέλεια ,είναι το λιγότερο που θα έππρε πε να γίνει.

    Τι να λέμε λοιπόν, μπράβο που έπραξαν – μάλλον καλύτερα πάνε
    να πράξουν – στοιχειωδώς το καθήκον τους;

  • Vagelis T

    να Αγιαση το στόμα σου

  • Vagelis T

    και τι προτιμούσςε εσυ να γίνει σήμερα που μιλάμε και όχι πέρσι.προπερσι κτλ?

    • Yo soi Yo

      Τον συ δεσμό που ανέβασα τον ανοιξες η είσαι ο Κουρουμπλής ;

      • Vagelis T

        επιδη ειμαι…. Κουρουμπλης δεν ξέρω Αγγλικά σε παρακαλώ εαν μπορεις ξαναποσταρησετο με μετάφραση… σε ευχαριστω

  • M.K.E

    Με τη διαφορα οτι τοτε υπηρχαν καποια λεφτα και αν αληθευει,λεω αν, το περριρεον κλιμα της εποχης,δεχοταν και φρουτα και λαχανικα για πληρωμη.
    Τωρα βεβαια πως θα τα επαιρνε ο μεγας στοχαστης την ωρα που εωγαζαν σπυρακια ολοι οι ΝΑΤΟικοι και επαιρνε πλειστα σημαδια αρνητικα,αυτο μονο ο ιδιος και οι καλοπληρωμενοι μελετητες του ινστιτουτου Κωσταντινος Καραμανλης μπορουν να απαντησουν.

    • spookiewon

      Αυτή η ιστορία με τα ραπανάκια και τις φράουλες είναι απο τα μεγαλύτερα παραμυθια ever. Το Ελληνικό Κράτος δεν καλλιεργεί εκτάσεις(πάλι καλα), ιδιώτες την καλλιεργούν, για να ανταλλάξει το κράτος οπλα με φρούτα θα πρέπει να πάει να τα αγοράσει απο τους αγρότες συνεπώς ποιο ακριβώς είναι το κέρδος για το Ελληνικό Δημόσιο, και γιατί ακριβώς οι ρωσικές εταιρειες πώλησης φρούτων/λαχανικών να μην αγοράζουν απο τις εκάστοτε εταιρείες εμπορίας(όχι απαραίτητα Ελληνικές) χωρίς μεσάζοντες(οπως το Ρωσικό/Ελληνικό δημόσιο)?

      Δεν υποστηρίζω ότι δεν υπάρχει προηγούμενο αποπληρωμής δανείων/υλικού με κάποιο προιον αλλά υπάρχουν δύο προυποθέσεις
      α) Περιζήτητη πρώτη ύλη(πετρέλαιο, χρυσός)
      β) Μεγάλο discount σε σχέση με την διεθνή τιμή του εμπορεύματος.

      Οι Βενεζολάνοι αποπληρώνουν χρέη προς την Κίνα με πετρελαιο σε μια φριχτή για τους ίδιους συμφωνία αφού αναγκάζονται να πουλάνε περίπου φθηνότερα απο ότι αν το διέθεταν ελεύθερα. Ακόμα και αν υπήρχε η επιλογή να πληρώσουμε με προιοντα μια κανονική κυβέρνηση θα έπρεπε να αρνηθεί χωρίς 2η κουβέντα.

      https://www.cnbc.com/2017/02/10/venezuela-falls-behind-on-oil-for-loan-deals-with-china-russia.html

  • Antigonos Gonatias

    Σύμφωνοι.Το θέμα είναι,μπορούμε να «σηκώσουμε» το κόστος δημιουργίας υποδομών και γενικά της υποστήριξης;

  • M.K.E

    Αγαπητε πως την εννοεις την αποθηκη;στο υπαιθρο και εκτεθειμενα σε ολες τις συνθηκες και καταστασεις;Ποιος θα παρει και τι απο Α-7;ακομη και κατσαρολικα να τα κανεις,το ποσο θα ειναι πολυ μικρο.
    Τα φαντομ η μονη ελπιδα,αν μπορουμε να την ονομασουμε,θα ηταν το Ιραν αλλα αφου τα χοντρυνε παλι ο πλανηταρχης,ξεχνα το,ιδια κατασταση με Α-7.
    Τα μιραζ μενουν μονο και με πολλους αστερισκους.Παντως χωρις ρευστο και με εκποιηση υλικου,δεν υπαρχει περιπτωση να παρεις καινουριο α/φος.

  • Antigonos Gonatias

    Όσο για τα ανταλλακτικά των A-7 και τα F-4 πούλησε τα στο….Ιράν!Τα απάρτια του κουρσάρου βάφτισε τα ανταλλακτικά F-14!Και άμα υπάρχει και καμιά ξεχασμένη αποθήκη ανταλλακτικών F-5…100 γίδες θα σφάξουν οι Ιρανοί για να μας υποδεχτούν!

    Υ.Γ.Τι μόνο οι Αμερικάνοι θα εμπλέκονται σε σκάνδαλα με του Ιρανούς;Εμείς εδώ,οι πρώτοι διδάξαντες!

    • manolis

      Αν πραγματοποιουταν αυτα που λες, δεν θα ηταν η πρωτη φορα που θα λαμβαναμε μερος σε πωληση ανταλλακτικων α/φων στο Ιραν.

      • Antigonos Gonatias

        Αστειεύομαι,εξού και τα θαυμαστικά :)

    • Cynaegeirus

      Τέλεια θα ζητήσουμε εκσ όπλων πληρωτέο με χρήματα απο παράνομο εμπόριο όπλων σε εχθρικό κράτος του κατασκευαστή…

      • Ανδρέας

        όχι παράνομο. Θα το πούμε εξωθεσμική μεταβίβαση κινητών πραγμάτων.

  • Ameinias o Pallinefs

    Όσο πιο προηγμένα τα μπλοκ παραγωγής τόσο πιο μικρό το ποσό ανα αεροσκάφος… το καλό τής υπόθεσης είναι ότι μιλάμε για αποπληρωμή 10+ ετών, οπότε μπορεί να υπάρξουν καλά νέα…

  • Ameinias o Pallinefs

    Θυμάσαι που σου έλεγα , όταν ήσουν φουλ απαισιόδοξος, ότι θα γυρίσει το φύλλο; Ότι δεν θα είμαστε αιωνίως στον πάτο; Διάβασα ( οκ, δεν είναι διασταυρωμένο) οτι θέλουν οι Γιανκηδες και βάση στην Αλεξανδρούπολη… καταλαβαίνεις τί μπορεί να σημαίνει αυτό σε στρατιωτικά ανταλλάγματα; Επειδή είσαι ισως ο πιο ειδήμων στα στρατιωτικά, κάνε μια υπόθεση εργασίας και γράψε μας τι μπορεί , ρεαλιστικά να ζητηθεί για 5ετη παραχώρηση της Σουδας και για δημιουργία βάσης στη Θράκη, βασισμένος στην προηγούμενη πολυετή παραχώρηση , επι Μητσοτάκη…

    • M.K.E

      Με συγχωρεις,αλλα αυτο που κυκλοφορησε και μαλιστα σε στυλ παραφιλολογιας ειναι οτι οι αμερικανοι εξετασαν το ενδεχομενο μοναδας συναρμολογησης ε/π.Τι και πως και αν και ποτε,ειναι τοσο καθαρο οσο ο βυθος στο φρεαρ των Οινουσσων.
      Οσο ειδαμε τον αγωγο,την βιομηχανικη περιοχη και το αμερικανικο ιδρυμα εν οψει του αγωγου,αλλο τοσο βλεπουμε και αυτη την εξελιξη.

    • Cynaegeirus

      Ακόμα πάτο είμαστε βρε!!!! Τι μου λες;;;;
      Εγώ απαίσιοδοξος; Με τον τύπο που έφαγε την καμήλα και περιμένει στην ουρά;;;; Πότε! ;-D

      Τι μπορεί να ζητηθεί; Ότι ζητάνε και οι Ισραηλινοί. Από εκτυπωτές και υλικά γραφείου μέχρι αντιτορπιλικά.

      Στην Θράκη πάντως δεν νομίζω, είναι δίπλα η πολύ φτηνότερη Βουλγαρία και Ρουμανία με σύνορα κοντά στους Ρώσους.

      • Ανδρέας

        άκουσες και συ το queue;

      • Ivy Chris

        αν προχωρήσει, ως λέγεται σε εφαρμογή, η από το 2012 μελέτη εγκατάστασης FLNG στην Αλεξ/πολη και στο Μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade εισέλθει η Cheniere Energy, τότε να το θεωρείς δεδομένο ότι θα υπάρχει παραπλεύρως στη παραλία και US Army βάση & με Ε/Π…

  • John Moustakas

    Ο Βίτσας στο ραδιοφωνο έλυσε αρκετές απορίες.85 βάιπερ τα υπόλοιπα αναβάθμιση με απάρτια από 52+ και 52+Adv.Eργασίες στην ΕΑΒ,περίπου το 1/3 του 1.1δις ευρώ.Μένει φυσικά να επιβεβαιωθούν όλα αυτά στο συμβόλαιο που είπε ότι θα υπογραφεί την άνοιξη του 18.

    • manolis

      Αν ειναι ετσι και γνωριζει πιο πολλα ο Βιτσας, σημαινει οτι η ΕΑΒ εκσυγχρονιζει σε βαιπερ τα υπαρχοντα 52+ και 52+Adv που ειναι αρκετα κοντα δομικα και τεχνολογικα και δεν θελουν τιποτε δομικα. Ξεκινουν τα 52+ που υπολειπονται δυνατοτητων και λογικα ακολουθουν τα -σημερα- ικανοτερα Adv., περιπου στα 15 χρονια ζωης τους. Τα μπλοκ-50 παιρνουν απαρτια απο τα 52+ (αρα προηγουνται οι εργασιες στα 52+) και εκσυγχρονιζονται συμφωνα με το ηδη υπαρχον εκσυγχρονισμενο προτοτυπο μπλοκ-50 sn 1045, που επιχειρει αυτη τη στιγμη με τα 52+Adv στον Αραξο και μαλλον φερει και link-16. Οι δομικες παρεμβασεις στα μπλοκ-50 , τα πιο αξιοπιστα F-16 της ΠΑ, μαλλον θα ειναι τυπου IRAN (Inpect & Repair As Necessary). Ομως ετσι θα μεινουν αναξιοποιητα τα πιο συγχρονα απαρτια των Adv.
      Μενει το θεμα των μπλοκ-30 που θελουν πολυ δουλεια.

      • Ivy Chris

        Αν έχει έτσι η τοποθέτηση του Βίτσα, τότε γιατί αιτήθηκαν 125 APG-83 AESA (40 επιπλέον), ενώ θα μπορούσαν να αιτηθούν JHMCS, AutoCGSA, CMFDs ή ακόμη και όπλα?
        Δηλ ο simulator θα είναι ανώτερης διαμόρφωσης -πραγματικής Viper – του Α/φους?
        Tότε πρόκειται περί upgrade αφού δεν περιέχονται στην έγκριση (LOR/LOA κλπ)
        https://www.youtube.com/watch?v=I01C6XmLnx4

        • John Moustakas

          Σύμφωνα πάντα με τον Βίτσα προτείναμε τρια σενάρια σε ότι αφορά τον αριθμό των αεροσκαφών που θα αναβαθμισθούν και οι Αμερικάνοι απάντησαν για το ακριβότερο από αυτά.Δεν είναι κάτι παράξενο,έτσι γίνεται συνήθως για να εγκρίνει το κογκρέσο το πρόγραμμα με μεγαλύτερη ευκολία.Επί υπουργίας Σπηλιωτόπουλου η ανακοίνωση της DCSA ήταν για 3.2 δις και τελικά το συμβόλαιο ήταν ύψους 1.9 δις.

          • Ivy Chris

            Πολύ ωραία, αλλά και πάλι το ερώτημά μου είναι άλλο και προφανώς έμμεσα περιέχεται και η απάντηση ότι δλδ., δεν αιτήθηκαν αυτά τα επιπλέον συστήματα της διαμόρφωσης «V», αφού δεν πρόκειται για αξεσουαρ…εκτός αν έκριναν ότι δεν είναι αναγκαία.

            Αυτό που θα ήθελα να ξέρω είναι που έγινε το κούρεμα
            Από την Π.Α. ή το ΥΠΕΘΑ??
            Οσον αφορά τη παραγγελία/έγκριση επί Σπηλιωτόπουλου τα $3.2Δισ προέκυψαν από 30+10 Α/φη με πλήρη αναβάθμιση και στην πορεία εκτελέστηκε στα 30 Α/φη με ελειππή αναβάθμιση.
            Ετερον-εκάτερον

            Όταν ο προμηθευτής είναι μοναδικός και γνωρίζει επακριβώς, μια που είναι και ΟΕΜ, τις ανάγκες σου, τότε καθορίζει τις τιμές/ κομμάτι ανάλογα με τη παραγγελία. Εξ ου προέκυψαν και τα 125 ΑΕSA, 123 MMC κλπ, με fix τιμολόγηση, προκαταλαμβάνοντας τυχόν μελλοντικές πολιτικές αλλαγές… γιατί αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι το cost- breakdown δλδ τιμή/κομμάτι/είδος & τα min κομμάτια για τις συγκεκριμένες τιμές…
            Υπάρχει πρόσφατο ιστορικό με τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις για λιγότερα-μισά Α/φη με παραπλήσια κόστη των δικών μας…

          • John Moustakas

            Τί ακριβώς εννοείς λέγοντας με πλήρη ή ελλειπή αναβάθμιση;Το μόνο που θυμάμαι είναι η προβληματική αναβάθμιση του ASPIS και η περικοπή όπλων όπως οι περιλήπτες CBU.Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι κούρεμα μόνο το ΥΠΟΙΚ κάνει.Οι άλλοι μόνο ζητούν.

        • manolis

          OXI, δεν ειναι ετσι, απλα αιτηθηκαμε τον μεγιστο αριθμο παρελκομενων ωστε εαν αλλαξει κατι προς το καλυτερο (οσο απιθανο και αν ακουγεται) να μην χρειαζοματε εκ νεου τυπικη εγκριση απο το κογκρεσο τους, η οποια καθυστερει λογω γραφειοκρατιας. Η ανακοινωση της DSCA αυτο το νοημα εχει και μονο. Ομως απο την ανακοινωση της DSCA , λειπουν παντελως προσθετα οπλα και κυριως ατρακτιδια, αυτο ειναι το προβλημα κατ’εμε…

          • Ivy Chris

            Αυτό είναι το πολιτικό παραμύθι που πλασάρει ο Καμμένος μετά τις αντιδράσεις των συριζαίων και κατά προτροπη φυσικά του Τσίπρα, γι αυτό και εμφανίστηκε από το πουθενά €1.000.000.000 κοινωνικό επίδομα για να χωνευτεί.
            Αυτά είναι παραμύθια της χαλιμάς.
            Το Κογκρέσο ενημερώνεται για όλες ανεξαιρέτως τις προμήθειες και για όσες είναι άνω των $300Ek δίνει έγκριση εντός 15 ημερών.
            Σιγά την καθυστέρηση.
            Η Π.Α. θέλει αναβάθμιση όλου του στόλου.
            Ο Καμμένος είναι υπόλογος γιατί συναινεί στη περικοπή του αναγκαίου επιχειρησιακού αριθμού Α/φων.
            Οι συριζαίοι, ως άσχετοι, είδαν το βιντεάκι στο youtube που το Viper τα ρίχνει δύο-δύο, οπότε σου λέει 250 αυτοί, 120 εμεις, μια χαρά.
            Εδώ βουλευτίνα η Αυλωνίτου βγήκε και είπε ότι στην επιτροπή της Βουλής ενημερώθηκαν ότι τα «V» βλέπουν τα F-35.
            Tι άλλο θα δούμε & θα ακούσουμε.
            Τι επικίνδυνος ερασιτεχνισμός στο βωμό του μικροκομματισμού.

      • John Moustakas

        Πιθανόν,πάντως η ΕΑΒ έχει ήδη πραγματοποιήσει ανάλογες εργασίες για τα αεροσκάφη της USAF οπότε δεν αποκλείεται να συμβεί και το αντίθετο, δηλ.η αναβάθμιση σε βαιπερ να γίνει στο Τέξας.

    • HBS

      Πριν από 8 μήνες, στις 10 Φεβρουαρίου, η eA ενημέρωνε τους αναγνώστες της:

      «Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελληνικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ»
      θα είναι σπονδυλωτό. Σε πρώτη φάση θα αφορά τα 56 αεροσκάφη F-16C/D
      Block 52+ του προγράμματος Peace Xenia III, με σειριακούς κωδικούς
      500-513, 515, 517-521, 523-539, 600-603, 605-619 – πρόθεση της ΠΑ είναι
      να αποτελέσει μια διαμόρφωση του F-16 Viper με πυρήνα το APG-83 SABR.
      Μέχρι το καλοκαίρι οι πολιτικές ζυμώσεις και διαπραγματεύσεις θα είναι
      συνεχείς με σκοπό να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια και να
      καθοριστούν οι όροι χρηματοδότησης της πρώτης φάσης του προγράμματος. Αν
      όλα πάνε καλά και οριστικοποιηθεί η πρώτη φάση εκσυγχρονισμού, σε
      δεύτερη φάση θα ακολουθήσουν τα 30 αεροσκάφη F-16C/D Block 52+ Adv. του
      προγράμματος Peace Xenia IV, με σειριακούς κωδικούς 001-030. Το σκεπτικό
      της ΠΑ είναι μάλλον προφανές και ο στόχος διττός: να εκσυγχρονιστούν
      κατ΄ελάχιστον τα αεροσκάφη των προγραμμάτων Peace Xenia III/IV στο
      επίπεδο F-16V και να γίνει επιμερισμός του εκτιμώμενου κόστους $1-1,2
      δισ. σε βάθος δεκαετίας, ώστε αυτό να καταστεί διαχειρίσιμο. Παράλληλα,
      στο ενδιάμεσο διάστημα, η ΠΑ θα εξετάσει διάφορα ενδεχόμενα για τον
      εκσυγχρονισμό (και εν γένει τη μοίρα) και των υπολοίπων αεροσκαφών – εν
      προκειμένω, όλα είναι ζήτημα κόστους».

      • John Moustakas

        Αν έχεις την καλοσύνη διευκρινίζεις ποιό είναι το 56ο αεροσκάφος;Το μπλοκ 50 που αποτέλεσε το προτότυπο για την αναβάθμιση σε Μ,κάποιο που είχε ατύχημα αλλά δεν θεωρήθηκε ολική απώλεια ή κάποιο άλλο;

        • HBS

          Δεν υπάρχει – τότε, είχε αναφερθεί εκ παραδρομής. Το νούμερο διορθώθηκε, οι σειριακοί κωδικοί είναι αυτοί που αναφέρονται στο αρχικό σχόλιο.

      • Giorgos Tsagaris

        Eιναι λαθος το σκεπτικο.
        Πρεπει να εκσυγχρονιστουν τα -30 και -50 πρωτα σε »V».
        Aν περιμενουμε να τους φορεσουμε τα απαρτια απο τα -52 θα ειναι 5-6 χρονια πιο »φορτωμενα».
        Χώρια που θα μπουν ολα τα α/φη στην ΕΑΒ αντι για τα μισα…

        • Οδυσσέας

          Όχι, σωστό είναι το σκεπτικό (αν αυτό είναι όντως το σκεπτικό).
          Η αναβάθμιση των -52+ σε »V» είναι τεχνικά ευκολότερη, αφορά το μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών (55) και είναι αυτή που θα αποφέρει πιο σύντομα το πιο καίριο αποτέλεσμα.
          Δηλαδή αν το 2020-21 έχουμε φέρει τις 337, 340 και 343 Μ σε ανώτερο τεχνολογικό επίπεδο από τις τουρκικές (ενώ και οι 335, 336 και 331 θα παραμένουν τεχνολογικά ισάξιες με τις τουρκικές), θα έχουμε κάνει το σημαντικότερο ποιοτικό άλμα.
          Στο μεταξύ θα μπορεί με τα απάρτια των 52+ να αναπτυχθεί με χρονική άνεση το πρωτότυπο για τα -50 (και για τα -30 ελπίζω).

          • Ανδρέας

            Δηλαδή παίζει και για τα -30 να γίνει κάτι; νομίζω είναι τα ελαφρότερα με πλεονέκτημα στις αερομαχίες και καλό είναι να μείνουν ενεργά.

          • anaspetr1

            Για τα -50 το πρωτότυπο (adv.) νομίζω πως υπάρχει ήδη…

          • Οδυσσέας

            Δεν ξέρω αν αφορά όλα τα απάρτια

      • John Moustakas

        Σήμερα 22/10 ο Βίτσας ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι τα 52+ θα είναι τα πρώτα προς αναβάθμιση.Αν θα ακολουθήσουν τα 50άρια ή τα 52+Adv,μάλλον δεν το ξέρει ούτε ο ίδιος.Θα περιμένει και αυτός την ακριβή πρόταση της εταιρίας κατά τις 2 Νοεμβρίου.Λέγοντας ότι ο Σπηλιωτόπουλος έκανε καλή δουλειά μάλλον δίνει πλεονέκτημα στα 50άρια.

        • HBS

          Η eA βρίσκεται εν εγρηγόρσει. Για οτιδήποτε προκύψει θα ενημερωθείτε άμεσα.

    • Giorgos Tsagaris

      Ο Βιτσας προχθες αναφερθηκε και σε καποα ε/π που θα παρουμε απο τις ΗΠΑ και ηταν σαφες οτι ΔΕΝ εννοουσε τα Σινουκ.Εχουμε κατι ???

      • Στην επόμενη ανασκόπηση.

      • John Moustakas

        Το θέμα είναι αν αναφέρθηκε σε ελικόπτερα που θα θέλαμε να πάρουμε εμείς(καιοβα μπλακχοκ) ή σε αυτά που θέλει να συναρμολογεί η ΤΕΣΛΑ στην Αλεξανδρούπολη.Επανέλαβε πολλές φορές ότι η χώρα μας θα καταστεί κέντρο συντήρησης επισκευής αμερικανικού υλικού.

  • lakis komninos

    οι πολιτικοι μας ειναι γιδια διοτι εμεις ψηφιζουμε γιδια…για πρωτη φορα ενω πραγματικα δεν γουσταρω μια τον τσιπρα ηθελα να υπαρχει μια συμπνοια στο συνολο του πολιτικου κοσμου , διοτι η επισκεψη του στις ΗΠΑ ηταν ο,τι πιο σημαντικο εγινε τα τελευταια 10 χρονια απο πλευρας εξωτερικης πολιτικης, αλλα φευ ακομη και οι δεξιουληδες τον κατεκριναν για την υπογραφη των f16. επισης θα τον κατεκριναν και αν δεν το εκανε.τωρα για το προκειμενο , σημασια εχει οτι κατι εστω και επιδερμικα ξεκινησε μετα απο πολλα χρονια αδρανειας. για μενα το πιο σημαντικο ειναι τι ενδεχομενως εχει κουβεντιαστει για την διαρκεια της συμφωνιας στη σουδα και κατ’επεκταση τα οποια μη ανακοινωσιμα ακομη ανταλλαγματα σε υλικο υπαρχουν. τελικα ειναι καλυτερο να γινονται συμφωνιες για μεταχειρισμενο υλικο σε χαλαρη φαση οπως για τα chinook που περασε σχεδον στο ντουκου απο ολους , παρα να ανακοινωνονται δημοσια γιατι ειμαστε τετοια λαμογια που μας καιει να μην ξοδευονται λεφτα για οπλα ,αλλα μονο για συνταξεις , οταν ομως γινεται κανα επεισοδιο θελουμε να εχουμε στον αερα την αεροπορια του darth vader…αγαπητη e-Amyna πραγματικα περιμενω πως και πως να αναρτησετε καμια εβδομαδιαια ανασκοπηση και να εχετε περισσοτερες λεπτομερειες αναφορικα με τα οσα ειπωθηκαν με τον vice president γιατι νομιζω το ζουμι για μεταχειρισμενα οπλα υπαρχει εκει. ευχαριστω πολυ!

    • Νικολάκη Εφέντης

      Καμιά συμπόνια φίλε μου καμιά… Ούτε σ’αυτόν, όπως δεν είχαμε
      δείξει (εννοώ όσοι ενδιαφερόμαστε για την Εθνική άμυνα) σε Μεϊμαράκη (με εκείνο που είχε βάλει για Δ/ντη εξοπλισμών…) τον Μπεγλίτη και άλλους.

      Είναι ξεκάθαρο ότι ο Τσίπρας δεν θα έκανε τίποτα αν δεν ήταν
      η εξουσία…

      Υπάρχουν τεράστια προβλήματα για τα οποία η παρούσα συγκυβέρνηση απλά αδιαφορεί. Όταν προσπαθήσει στοιχειωδώς να ασχοληθεί με ζητήματα όπως η αντικατάσταση των ληγμένων ρουκετών των MLRS κι άλλων πολλών πυρομαχικών, όταν βρει τρόπο να διατηρήσει σε ετοιμότητα τα APACHE, όταν βρει λύσεις με τα προβλήματα του συνόλου του κύριων σκαφών του ΠΝ, όταν σταματήσει να ακυρώνει κινήσεις όπως τα Abrams κ.α., τότε ΟΚ να δείξουμε συμπόνια.

      Ας περιμένουμε να μάθουμε και κάτι περισσότερο για τα F16 και εδώ είμαστε να τα αναλύσουμε – φαντάζομαι ο σύντροφος Υφυπουργός θα κάνει κι άλλα ταξιδάκια/επιθεωρήεις στις εγκαταστάσεις της Lockheed, όπως το αυτό πριν μερικές ημέρες, να δει αν τα «Αμερικανάκια» δουλεύουν ή τεμπελιάζουν και θα μας πει κι άλλα.

  • Xx1 Xx1

    Ταπεινή μου γνώμη να δωθεί όσο γίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον ηλεκτρονικό πόλεμο το Ασπίς 2 θα αναβαθμιστεί ? είναι τεράστια ευκαιρία επί του παρόντος να βελτιώσει η Π.Α τις ικανότητες ηλεκτρονικού πολέμου ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση των αμμραμ η και στην παρεμβολή του Λινκ 16 και GPS εάν γίνεται , το μέλλον είναι ψηφιακό πολυπιπεδο και απαιτεί ταχύτατη επεξεργασία δεδομένων και λήψης αποφάσεων .

    Μπορεί κάποιος ή το ε-αμυνα να μας δώσει κάποιες πληροφορίες για το ποια τα ιδανικά απαρτία οι συσκευές θα βελτίωναν την δυνατότητα παρέμβασης παρεμβολής αυτοματοποιημένα στο μελλοντικό πεδίο μάχης? για τον εξοπλισμό των φ16 βιπερ

  • jim_97

    Αναρωτιέμαι αν ο Τραμπ δεν ανέφερε καθόλου τον εκσυγχρονισμό πότε θα μάθαιναν τα περισσότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η αντιπολίτευση για τις εξελίξεις. Σίγουρα όλο και κάτι θα είχε ακουστεί αλλά δεν ξέρω πόσο σημασία θα έδιναν αφού οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν τεράστια άγνοια σχετικά με την άμυνα της χώρας και η Νέα Δημοκρατία όπως είδαμε από την ανόητη αντίδρασή της ( αλλά και από τα τεράστια λάθη και παραλήψεις των κυβερνήσεων του παρελθόντος ) δεν ενδιαφέρεται για την άμυνα της χώρας. Θα ήταν πολύ προτιμότερο τα νέα να διέφευγαν της προσοχής τους,να προχωρούσε το πρόγραμμα και να μην ακούγαμε όλες αυτές τις λαϊκίστικες δηλώσεις για ακριβό εκσυγχρονισμό που μου προκαλούν πονοκέφαλο…

    Η στάση των Βρυξελλών και των «θεσμών» είναι επίσης απαράδεκτη, δεν ξέρω αν δουλεύουν για τα τουρκικά συμφέροντα ή απλά είναι ανίκανοι να κατανοήσουν την πραγματικότητα όπως οι δικοί μας πολιτικοί.
    Κάποιος πρέπει να πει στον υπουργό άμυνας ( ο οποίος ελπίζω να απομακρυνθεί από το συγκεκριμένο υπουργείο ) να μην βιάζεται να κάνει εκπτώσεις καθώς θα κάνουμε το λάθος που κάναμε στο παρελθόν να δημιουργήσουμε μια αεροπορία με πολλές διαφορετικές εκδόσεις αεροσκαφών εις βάρος της υποστήριξης, της εκπαίδευσης και της αξιοποίησης γενικότερα των αεροσκαφών. Επίσης όσοι μετράνε με το σταγονόμετρο τις επενδύσεις στην άμυνα ξεχνάνε πως άμεσα χρειαζόμαστε και συμφωνία για μερικά όπλα και ατρακτίδια IRST και Sniper για κάποια από τα αεροσκάφη που θα έχουν ρόλο κρούσης. Αν λοιπόν κάνουν πως ενδιαφέρονται για την οικονομία της χώρας ας ξεκινήσουν από το περιττό προσωπικό σε δημόσιες υπηρεσίες,να μειωθεί ο αριθμός και ο μισθός βουλευτών και υπουργών, ας κάνουν περικοπές στην εκπαίδευση που υπάρχουν μαθητές «τουρίστες» σε τάξεις του λυκείου, να σταματήσουμε να ξοδεύουμε χρήματα για τους πρόσφυγες και τα χρήματα που υπάρχουν να διατεθούν για τις πραγματικές ανάγκες που δεν είναι μόνο στο χώρο της άμυνας.

  • Yo soi Yo

    Καλώς…

    • Cynaegeirus

      Μην με παρεξηγείς λόγω ύφους αλλά μας διαβάζουν και νέοι που δεν γνωρίζουν τι εστί ΠΑ και τι ΕΕΔ.

  • Φτωχός και μόνος κάου – μπόυ

    Μ113 φίλε και μακαρίτης μέσα σ’αυτό από ριπή πολυβόλου των 7.62 από 300 μέτρα μακριά. Και με την ευκαιρία, ο σουλτάνος ετοιμάζεται για S-400 χωρίς να τολμάνε να του πούνε κουβέντα.

    • Cynaegeirus

      Κάτσε να τα πάρει πρώτα. Κάτσε να έχουν ανταλλάκτικά κτλ κτλ
      Τα 300ρια για γλάστρες τα είχαμε κοντά 15 χρόνια.

  • gorbaty

    Φαίνεται ότι το πρόγραμμα θα λάβει τη μορφή που είχε έγκαιρα προβλεφθεί από το 2014:

    «…Οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της αναλογίας αυτής δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού αποστολής και κυρίως του ραντάρ των F-16 της ΠΑ, όμως αυτό δεν ισχύει τουλάχιστον για τα μαχητικά του Block 30, λόγω της συσσωρευμένης καταπόνησής τους, η οποία περιορίζει πλέον δραστικά το διαθέσιμο υπόλοιπο ζωής τους, δεδομένου ότι εντάχθηκαν σε υπηρεσία με ΠΑ το 1989. Επίσης, ριζική αναβάθμιση των αεροσκαφών του Block 50 δεν πρόκειται να μετριάσει ιδιαίτερα την τουρκική υπεροχή, λόγω του περιορισμένου αριθμού των μόλις 39 μονάδων και της ηλικίας τους, καθ’ όσον εντάχθηκαν σε υπηρεσία στην ΠΑ τα έτη 1997-1998. Δεδομένου ότι βραχυπρόθεσμα δεν αναμένεται αριθμητική ενίσχυση του στόλου μαχητικών της ΠΑ, η μόνη προοπτική αντιστάθμισης του σοβαρού τουρκικού ποιοτικού προβαδίσματος μπορεί να προέλθει μόνο από την αναβάθμιση των 86 πλέον σύγχρονων F-16, αυτών των Block 52+ και 52+Adv. Όμως αυτά διαθέτουν ήδη το ραντάρ AN/APG-68(V)9, το οποίο θα εγκατασταθεί σε περίπου 200 μαχητικά της THK! Επομένως, το συχνά προτεινόμενο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Block 50 και 52+ στο επίπεδο των Block 52+Adv. της ΠΑ, το οποίο περιλαμβάνει το ραντάρ AN/APG-68(V)9, αντικατάσταση του κεντρικού υπολογιστή στις λιγότερο σύγχρονες εκδόσεις και εγκατάσταση ζεύξης δεδομένων Link 16 και JHMCS στα αεροσκάφη από τα οποία απουσιάζουν, θα ασκήσει οριακή επιρροή στο ισοζύγιο ισχύος μεταξύ ΠΑ και THK, καθώς θα μεταβάλει την αναλογία σύγχρονων μαχητικών σε 150:200 μόλις, με το προβάδισμα των μαχητικών της ΠΑ να εξαντλείται στο μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών που φέρουν Σύμμορφες Δεξαμενές Καυσίμου (CFT). Αντίθετα, η αναβάθμιση των F-16 Block 52+ και 52+Adv. με ραντάρ AESA θα αποδώσει 86 μαχητικά με απτή και μετρήσιμη υπεροχή δυνατοτήτων εναέριας μάχης και επίγειας προσβολής, διατηρήσιμη μέχρι την εμφάνιση του επόμενου τύπου μαχητικού της THK. Περαιτέρω, η αντικατάσταση των κεντρικών υπολογιστών MMC 7000 και MMC 5000 των ίδιων αεροσκαφών και του Βελτιωμένου Μόντεμ Δεδομένων (IDM) των μαχητικών του Block 52+ από ζεύξη δεδομένων Link 16 θα επιτρέψει τη μετεγκατάσταση των εν λόγω συστημάτων, όπως και των ραντάρ AN/APG-68(V)9, στα αεροσκάφη των Block 50 και Block 30, με αποτέλεσμα να προκύψουν ακόμη 71 F-16 με αξιόλογες επιχειρησιακές δυνατότητες, ενώ ο αριθμός των ραντάρ AN/APG-68(V)9 θα επαρκεί για τη δημιουργία αποθέματος ανταλλακτικών με σκοπό τη μελλοντική υποστήριξή τους. Προφανώς στην περίπτωση αυτή απαιτείται η αντικατάσταση πεπαλαιωμένου εξοπλισμού των αρχικών εκδόσεων, όπως ενδεικτικά των συστημάτων ναυτιλίας, IFF και απεικόνισης στο θάλαμο χειρισμού, όμως το σχετικό κόστος είναι ανεκτό. Βεβαίως, ακόμη ευρύτερες δυνατότητες θα εξασφάλιζε η εγκατάσταση ραντάρ AESA στα μαχητικά του Block 50, όμως, πέραν του προφανούς κόστους της, η λύση αυτή θα είχε ως συνέπεια την απαξίωση της επένδυσης στο σύγχρονο ραντάρ AN/APG-68(V)9, το οποίο θα αποσυρόταν ολοκληρωτικά με τον παροπλισμό τωναεροσκαφών του Block 30, οπωσδήποτε τον πρώτο μεταξύ των περισσότερων εκδόσεων του F-16 της ΠΑ. Στην περίπτωση αυτή, εναλλακτική λύση θα αποτελούσε η μετεγκατάσταση σ’ αυτά των ραντάρ AN/APG-68(V)7 των μαχητικών του Block 50 και η εκποίηση των συστημάτων AN/APG-68(V)9, προκειμένου να διατεθούν διεθνώς σε συλλογές αναβάθμισης ραντάρ AN/APG-68, όμως το ζήτημα περιλαμβάνει παραμέτρους που δεν μπορούν να εξετασθούν στην παρούσα ανάρτηση. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η έγκαιρη εκκίνηση του ελληνικού προγράμματος θα εκμεταλλευόταν την ευνοϊκή συγκυρία της απασχόλησης της THK με το πρόγραμμα Peace Onyx III και τη συνακόλουθη αδυναμία της να αντιδράσει άμεσα εκ νέου στο ελληνικό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα την επαναφορά της τεχνολογικής και επιχειρησιακής υπεροχής στα χέρια της ΠΑ».

  • Yo soi Yo

    Αφού δεν περιμένεις εισβολή τι τι θες την αναβαθμιση;

    • Β.Κ

      Η εισβολή-παρενόχληση δεν γίνεται για όσο είσαι κι εσύ έτοιμος….Εξάλλου, τόσο εμείς, όσο κι αυτοί(σ.σ. οι Τούρκοι), έχουμε με άλλα να ασχοληθούμε απ΄το να τσακωνόμαστε.Είπαμε, οι τσακωμοί για αποπροσανατολισμό.

      • Yo soi Yo

        Είμαστε με 2:1 ή απλώς φτάνει η παρενόχληση για να γίνουν οι παραχωρήσεις με δημοψήφισμα;

        • Β.Κ

          Τι εννοείς 2:1;;

          Γιατί αν εννοείς σε αριθμούς οπλικών συστημάτων δεν ισχύει αυτή η αναλογία ….Σε ΠΝ και ΠΑ ειναι 7-8:10 κατι απολυτα φυσιολογικό, μιας και αμυνόμαστε…

          Επισης, για να φερει η Τουρκία τα παντα δυτικά, θα την παρει μηνες.Για την ακριβεια της ειναι αδυνατο…Συν οτι θα χασει το σημαντικοτερο πλεονεκτημα ενος επιτηθεμενου, τον αιφνιδιασμο….
          Σαν παραδειγμα αναφερω αυτο που ειπε κι ενας Ινδος στρατηγος, προσφατα, οταν ρωτηθηκε για την αεροπορικη υπεροπλια της Κινας…

          «Σημασια δεν εχει ποσα παραπανω αεροπλανα εχει η Κινα, αλλα ποσα μπορει να αντιπαραβαλλρι στο Θιβετ.»

    • Cynaegeirus

      Στο αμάξι σου αλλάζεις μηχανή στα 20 χρόνια ή στα 300,000 χλμ;

  • John Moustakas

    Να ευχόμαστε όλοι, να δώσουν πολλά δις για να έχουν δικό τους αεροσκάφος.

  • Cynaegeirus

    Λες και δεν ξέρουμε τον Κύρτσο και όλα τα εγγόνια του Στάλιν στην Ελλάδα…

    Ξέρετε γιατί είχαμε ΤΡΕΛΗ ανάπτυξη τις δεκαετίες 55-75? Γιατί όλοι αυτοί ήταν Μακρόνησο και Γυάρο.
    Εχθροί του έθνους επήλθαν στην εξουσία με το ΠΑΣΟΚ και μετά πέρασαν στο ΣΡΖ εξελίσσοντας την τεχνική βδέλλας μολύνοντας τα πάντα με την παρουσία τους.

    • Γεράκι

      Αδερφέ ήταν τόσο ΤΡΕΛΗ η ανάπτυξη την περίοδο που περιγράφεις που παρήγαγε άλλο τόσο ΤΡΕΛΗ μετανάστευση ανέργων. Η μεγάλη πλάκα είναι ότι τα κύματα οικονομικών μεταναστών της …τρελής ανάπτυξης που λες, σταμάτησαν μετά τη χούντα κι ειδικά μετά το 1980. Όχι βεβαίως επειδή απλώς και μόνο μπήκε το ΠΑΣΟΚ, αλλά επειδή έπεσαν τα ευρωπαϊκά προγράμματα και πακέτα, αυξήθηκαν τα εξωτερικά δάνεια κι αυξήθηκαν τα ελλείμματα με τη διόγκωση του δημόσιου τομέα στον οποίο οι μισθοί σχεδόν διπλασιάστηκαν εκείνη την περίοδο οδηγώντας στην καταστροφική νοοτροπία – όνειρο να μπουν όλοι στο δημόσιο να εξασφαλιστούν ή στην καλύτερη να κάνουν μπίζνες με αυτό. Κατάρα που συνεχίστηκε για πολλές δεκαετίες ΚΑΙ με ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ με ΝΔ.

      ΤΡΕΛΗ ανάπτυξη λοιπόν ΔΕΝ είχαμε 55-75, αντίθετα ο κόσμος πεινούσε για αυτό και ξενιτευόταν, ανάπτυξη είχαμε μετά το 1980 αλλά η πείνα των περασμένων δεκαετιών για χρήμα και δημοκρατία κατέληξε στην κατάχρηση, ασυδοσία, διαπλοκή και αναπόφευκτα στην παρακμή που πληρώνουμε εμείς τώρα στα φαγοπότια των προηγούμενων.

      • notis kas

        Ο κόσμος ξενιτευόταν επειδή η χώρα μέσα σε μια δεκαετία ισοπεδώθηκε και αυτό που υπήρχε το 1949 ήταν ανεπαρκές για να στεγάσει, να ταίσει, να γιατρέψει και να καλύψει τις φιλοδοξίες και τα όνειρα των ανθρώπων που ζούσαν εδώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι την περίοδο 1950-1973 δεν υπήρχε οικονομική ανάπτυξη, για την ακρίβεια υπήρξε όχι απλώς ανάπτυξη αλλά οικονομικό θαύμα, συγκρίσιμο με αυτό της Ιαπωνίας, της Γερμανίας και των τιγρών της ΝΑ Ασίας. Το ότι η ελληνική οικονομία όταν ολοκλήρωσε την απότομη ανάπτυξη (με διψήφιο ποσοστό για πόσα χρόνια σερί) ταυτόχρονα βίωσε την μείωση έως και διακοπή του μεταναστευτικού ρεύματος είναι απολύτως λογικό: Όταν το ΑΕΠ μέσα σε 20-30 χρόνια είναι διπλάσιο, εκλίπουν και οι λόγοι μετανάστευσης.

        Μετά το 1980 η ανάπτυξη θα μπορούσε να είναι αντίστοιχη αυτής των χωρών της ΝΑ Ασίας, οι οποίες όπως και η Ελλάδα είχαν πέσει με τα μούτρα μετά τη δεκαετία του 50 στην βιομηχανοποίηση. Η Ελλάδα εκείνη την περίοδο αντί να εντείνει ή έστω συνεχίσει στο δρόμο που είχε τραβήξει τα προηγούμενα 30 χρόνια ξεκίνησε την αποβιομηχανοποίηση και την αποεπένδυση, με τον εξωτερικό δανεισμό και τα ευρωπαϊκά πακέτα να κάνουν πλάτες ώστε η χώρα αντί για κατάρρευση να γνωριζει ήπια ανάπτυξη, φλερτάροντας όμως συχνά πυκνά με τη χρεοκοπία κάθε 4-5 χρόνια (85, 89, 94).

        • Γεράκι

          Εποχή με εποχή έχει διαφορά, όπως και το είδος της ανάπτυξης τους. Τα μεταπολεμικά αμερικανικά πακέτα κατασπαταλήθηκαν, δεν επενδύθηκαν, όπως και τα ευρωπαϊκά του 80. Λαϊκισμός, διαπλοκή, κατασπατάληση πόρων υπήρχαν διαχρονικά. Η διαφορά για την περίοδο μετά 80 είναι ότι υπήρξε σημαντική διεύρυνση στην κοινωνική μερίδα ωφελημένων.

          Ενώ πριν το 80 ωφελημένοι ήταν λίγοι εις βάρος πολλών, μετά το 80 ήταν πολλοί εις βάρος όλων. Το γεγονός πως μετά το 80 προσπάθησαν όλοι να ωφεληθούν, καρπωθούν, φάνε, εκμεταλλευτούν το (δανεικό) χρήμα και η πολιτική βασίστηκε, ενίσχυσε κι εκμεταλλεύτηκε την έκρηξη του καταναλωτισμού είναι δείγμα της πείνας και της ανισότητας των προηγούμενων περιόδων. Πολλοί αναφέρονται σε ανάπτυξη παλαιότερων περιόδων ρίχνοντας το ανάθεμα σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους. Όμως δεν σκέπτονται ότι η πολιτική είναι καθρέπτης της κοινωνίας, αφενός πεινούσαν και έπεσαν με τα μούτρα στο εύκολα χρήμα, κι αφετέρου εκατομμύρια ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, άλλαζαν αναλόγως του αν πραγματοποιούνταν τα προσωπικά τους συμφέροντα, και ΑΚΡΙΒΩΣ αυτή η δεξαμενή ψηφοφόρων στηρίζει πλέον το τσίπριζα.

          φλερτάροντας όμως συχνά πυκνά με τη χρεοκοπία κάθε 4-5 χρόνια (85, 89, 94).

          Τότε άνοιγε ο λάκκος, αλλά υπήρχε θεωρητικά ο χρόνος και οι ευκαιρίες πριν γεμίσει με τη κάσα. Τελευταία και η πλέον κρίσιμη χαμένη ευκαιρία ήταν η περίοδος Καραμανλή όπου όμως και οι κρατικές δαπάνες εκτοξεύθηκαν, και το χρέος διπλασιάστηκε και τα ελλείμματα υπερδιπλασιάστηκαν παρουσιάζοντας τα διαβόητα greek statistics.

          Η ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν διασώθηκε με την πολιτική του, αλλά μπήκαν και τα τελευταία καρφιά στην κάσα. Η οικονομία μας κατέρρευσε και πτώχευσε οριστικά και αμετάκλητα την περίοδο Καραμανλή, για αυτό κι επίσπευσε τις εκλογές πριν του σκάσει στα μούτρα η πτώχευση και την πλήρωσε μετά το γκιοργκο που ονειρεύονταν ότι θα βρει λεφτά, βάσει των παραποιημένων στοιχείων μάλιστα, από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

          Επειδή η κομματική καφρίλα, ο λαϊκισμός και ο οπορτουνισμός του ψηφοφόρου δεν αλλάζουν και η όποια σχετική συζήτηση είναι άχαρη και ατέρμονη, ειδικά αν είναι μονόπλευρης κριτικής με ή χωρίς εξωραϊσμό παλαιότερων εποχών, το ελάχιστο που μένει να επιθυμούμε είναι μια το δυνατόν ισχυρή στρατιωτική παρουσία έναντι της τουρκικής καφρίλας.

          Επειδή ξεφύγαμε με τα πολιτικά, επί του θέματος αναβάθμισης των F-16 θεωρώ πως είναι μονόδρομος. Επιθυμητό θα ήταν να γίνει στο μέγιστο δυνατό βαθμό και αριθμό α/φων, ενώ δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός πως η αναβάθμιση της αεροπορικής αποτροπής αφορά και το θέμα της έγκαιρης προειδοποίησης.

          • notis kas

            «Εποχή με εποχή έχει διαφορά, όπως και το είδος της ανάπτυξης τους. Τα μεταπολεμικά αμερικανικά πακέτα κατασπαταλήθηκαν, δεν επενδύθηκαν, όπως και τα ευρωπαϊκά του 80. Λαϊκισμός, διαπλοκή, κατασπατάληση πόρων υπήρχαν διαχρονικά. Η διαφορά για την περίοδο μετά 80 είναι ότι υπήρξε σημαντική διεύρυνση στην κοινωνική μερίδα ωφελημένων.»

            Εδώ υπάρχει η σημαντική διαφορά, ότι άλλο το βέλτιστο και άλλο το αν υπήρχε όντως ανάπτυξη ή όχι. Όποιος πιστεύει ή ισχυρίζεται ότι ο Έλληνας το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα δεν πλούτισε και μάλιστα σημαντικά δεν έχει αντικειμενική εικόνα της χώρας. Τις δεκαετίες του 50, 60 και 70 εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες σε όλη την χώρα απέκτησαν ολοκαίνουρια, σύγχρονα, με όλες τις σύγχρονες ανέσεις σπίτια. Και το κατάφεραν οι περισσότεροι χωρίς να υπερχρεωθούν, και χωρίς να πληρώσει το κράτος σεντ. Η χώρα που είχε ολόκληρα γεωγραφικά διαμερίσματα χωρίς ίχνος δρόμου, παρά μόνο με μεσαιωνικά – οθωμανικά μονοπάτια (π.χ. Ήπειρος, δυτική Στερά) απέκτησε δίκτυο εθνικών οδών μέχρι και αυτοκινητοδρόμων.

            Ένας λαός που έτρωγε κρέας δυο φορές το μήνα, πλησιάζει να γίνει από τους πλέον παχύσαρκους στην Ευρώπη. Αυτό μπορεί να μην σημαίνει ότι τρέφεται σωστά, σημαίνει όμως σαφώς ότι τρώει περισσότερο σε σχέση με πριν.

            Αυτά που γράφεις εσύ είναι οι αποδείξεις ότι η χώρα δεν πέτυχε το μέγιστο των δυνατοτήτων της σε αυτό το διάστημα. Χαίρω πολύ. Η γνώση των λαθών και των προβλημάτων του παρελθόντος είναι χρήσιμη στο να μην τα επαναλαμβάνουμε. Άλλο η αυτογνωσία όμως και άλλο ο μηδενισμός.

    • neverwill

      Δυσάρεστη έκπληξη τό κειμενάκι σου . Ελπίζω να ήταν κακό χιούμορ , γιατί δέν μπορώ να καταλάβω πώς ένας άνθρωπος πού δικαίως χαίρει τής εκτίμησης όλων εδώ μέσα , μοιάζει σάν νά έχει μάθει τήν πρόσφατη ιστορία μας μέσα από περιοδικά τής Χωροφυλακής , χρησιμοποιώντας εκφράσεις τού τύπου » Εχθροί του έθνους» κλπ . Περιμένω βέβαια νά βάλεις τήν εννιάρα καί νά βγάλεις διάγγελμα σε άκρα καθαρεύουσα . Μέ συγχωρείς ‘αν σε έχω αδικήσει .

      • PetrosR

        Οι ινστρουχτορες που κατηχησαν τον συγκεκριμενο δημοσιογραφο/ευρωβουλευτη ηταν ΣΙΓΟΥΡΑ «εχθροι του Εθνους».
        Καποιοι απο αυτους ξυπνησαν απο τον παταγο που εκανε η πτωση του τειχους το 91 και εγιναν «Φιλοι της μασας»
        Αλλοι συνεχιζουν να ακολουθουν το δρομο των μαρτυρων του Ιεχωβα.
        Το οτι δεν γιναμε Αλβανια η’ Πολποτικη Καμποτζη το οφειλουμε σε μεγαλο βαθμο στην ΕΒΧ.

    • ΝΙΚΟΣ

      Σε αυτή την χώρα ζει ο καθένας τον δικό του μύθο…

      Για ποια τρελή ανάπτυξη λέμε την περίοδο 55-75; Ορισμένοι αφού
      έβαλαν στη τσέπη τους την αμερικάνικη βοήθεια, άνοιξαν επιχειρήσεις παραγωγικές μεν αλλά που δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν στην ελεύθερη αγορά με αποτέλεσμα να καταρρεύσουν όλες με την είσοδο στην ΕΟΚ. Που στηρίχθηκαν οι επενδύσεις αυτού του είδους; Στο φθηνό εργατικό δυναμικό και στο κρατικό παρεμβατισμό. Η αποβιομηχανοποίηση είναι η μεγαλύτερη απόδειξη ότι δεν μπορούσε η οικονομία να λειτουργήσει χωρίς κρατικό παρεμβατισμό.

      Και ενώ, την δεκαετία του 50 η αμερικάνικη βοήθεια αφορούσε τα τζάκια της εποχής (ορισμένα από αυτά ήταν και συνεργάτες των κατακτητών άρα προδότες που ποτέ δεν πειράχτηκαν), την δεκαετία του 80 η «αλλαγή» εισάγει και την μικροαστική τάξη στο παιχνίδι της καταλήστευσης των πακέτων της ΕΟΚ. Τα διάφορα πακέτα έγιναν για τον έλληνα «επενδυτή» πεδίο λαμογιάς. Τα συμπτώματα της εποχής όλοι τα γνωρίζουμε. Ενδεικτικά οι επιδοτήσεις στο αγροτικό τομέα έγιναν γαρύφαλλα, σπασμένα πιάτα και καμένα
      πεντοχίλιαρα, οι επιδοτήσεις στον βιομηχανικό τομέα κουφάρια κτιρίων και εθνικό σπορ πώς να κοροϊδέψουμε τους κουτόφραγκους.

      Και ενώ, θα περίμενε κανείς στις αρχές της δεκαετίας του 90 ότι η οικονομική κρίση που είχε ξεσπάσει εκείνη την περίοδο θα ξύπναγε την οικονομική και πολιτική ηγεσία συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Δύναται έμφαση στις υπηρεσίες και στα δημόσια έργα. Ο συνδυασμός είναι καταστροφικός.

      Καμία χώρα δεν επιβιώνει μόνο με υπηρεσίες. Το εκρηκτικό
      παραγωγικό μείγμα της οικονομίας, η παγκόσμια οικονομική κρίση που ξεσπάει το 2008, η κακοδιαχείριση του δημοσίου σε συνδυασμό με τη χρήση του Πινακίου Επιταγών από τις τράπεζες (όποιος δουλεύει στον ιδιωτικό τομέα γνωρίζει τι εννοώ με τη λέξη πινάκιο επιταγών) φθάσαμε στην κατάρρευση πρώτα του δημόσιο και μετά του ιδιωτικού τομέα.

      Άρα δεν ήταν τα παιδία του Στάλιν που κατέρρευσαν την οικονομία. Η ανάπτυξη δεν έγινε επειδή ένα μέρος των κομμουνιστών ήταν στην Μακρόνησο και στην Γυάρο και αυτό που λέμε ανάπτυξη ήταν ένα στρεβλό πράγμα. Το ΠΑΣΟΚ
      και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν καμία σχέση με την μαρξισμό. Είναι κόμματα αστικού τύπου που με μια δήθεν αριστερή φρασεολογία εξαπατούν όσους τους πιστεύουν εφαρμόζοντας εύκολα ότι δεν μπορούν να περάσουν οι υπόλοιποι.

      Τα πράγματα είναι απλά. Επειδή Κύρτσοι υπάρχουν παντού. Όταν θα γίνουν οι εκλογές όπου τους δείτε, μαυρίστε τους.

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Εντάξει,μαυρίζουμε τους Κύρτσους,όσους έχουν εκδηλωθεί και επισημανθεί εννοείται,διότι πολλοί ακόμη είναι «εν υπνώσει».
        Το ερώτημα τώρα γίνεται,έστω ότι ψηφίζουμε τα καλύτερα παιδιά,ἤ τους πιό «αντάρτες»,όπως προτιμά ὁ καθένας,αλλά…πόσο νόημα θα έχει αυτό όταν όλα τα κόμματα βρωμάνε απο το κεφάλι;

  • Cynaegeirus

    Ποιο TF-X φίλε μου;;;;

    ούτε στο χαρτί δεν υπάρχει. μόνο το λογισμικό για το fly-by-wire θέλει ΔΕΚΑ χρόνια για να αναπτυχθεί.

    μην κοιτάμε μέσα απο γυάλινες μπάλες πχ ξέρουμε αν θα έχουμε εμφύλιο απέναντι τα επόμενα χρόνια και ολική κατάρρευση;

    • Mk

      H Aselsan και το πανεπιστημιο Μπιλκεντ,ιδρυσαν την ΑΒ Micro Nano,για την αναπτυξη κ κατασκευη MMIC Τεχνολογιας αζωτουχου γαλλιου για το ρανταρ AESA του TFX.
      (GaN).

      Η υπερτιμηση Η η υποτιμηση της Τουρκιας,ειναι εννοιες εξισου επικυνδινες.

  • Cynaegeirus

    Η δικαιολογία ήταν οτι ήταν υπο κατοχή. Γι αυτό και δεν πήραμε και την Ανατολική Ρωμυλία.

    • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

      Ας μην είχαμε Εμφύλιο… Αν είχαμε διατηρήσει και την Κρήτη θα περναμε ακόμα και τον Αυλώνα.

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Το να διατηρήσουμε την Κρήτη δέν ήταν δυστυχώς στο χέρι μας,έτσι όπως ήλθαν οἱ περιστάσεις.
        Οἱ Βρετανοί είχαν το γενικό πρόσταγμα,και ὁ ελέφαντας στο δωμάτιο ήταν/είναι ότι αυτοί δέν ήθελαν να αποθαρρύνουν τον Χίτλερ από το να εισβάλει στην Σοβιετική Ένωση.
        Με την Κρήτη στην διάθεση των συμμάχων,το Πλοέστι και τα πετρέλαια του ήτν εντός ακτίνος ενεργείας των βομβαρδιστικών…
        Ενώ με την Κρήτη στα χέρια του,ὁ φύρερ αισθανόταν προφανώς πολύ ασφαλέστερος.

        Απορία ψάλτου:την ενέργεια,πόρους,μίσος και αίμα που «επενδύσαμε» στον Εμφύλιο,ἄν τα είχαμε επενδύσει διεκδικώντας -λέμε τώρα- την Βόρειο Ήπειρο ἤ την Βόρειο Θράκη,τί θα χάναμε στην χειρώτερη περίπτωση;

  • ΝΙΚΟΣ

    Με 1,1 δις θεωρητικά αναβαθμίζεις τα 52+ και 52+ adv αν όχι όλα σίγουρα το μεγαλύτερο μέρος. Οι υπόλοιποι τύποι θα αναβαθμιστούν φυσιολογικά από τα απαρτία των προαναφερόμενων τύπων εάν και εφόσον υπάρχουν χρήματα ή ως αντισταθμίστηκα για την αναβάθμιση των 52+και 52+ adv. Συγνώμη επειδή έχω διαβάσει εξωφρενικά πράγματα αριστερά και δεξιά όπως για παράδειγμα ότι με 1,1 δις αναβαθμίζεις 55 αεροσκάφη με την λογική ότι 2,4 δις δια 123 περίπου 20 εκατομμύρια άρα 1,1 δις δια 20 μας κάνει 55 λες και το κόστος εκσυγχρονισμού είναι ίδιος για όλους τους τύπους αεροσκαφών ή για υπέρμετρο κόστος λες και μπορούμε με 2,4 δις, που δεν
    τα έχουμε, να στήσουμε στόλο με καινούργια αεροσκάφη. Βαρέθηκα να διαβάζω μπούρδες και σαχλαμάρες από δήθεν ειδήμονες που τελικά αποδεικνύονται πιο αδαής από εμένα τον αδαή.

  • Vagelis T

    να προσεχείς τις πηγες σου

  • Ανδρέας

    Η αναβάθμιση των ASPIS αφορά τον παρεμβολέα ή και το RWR;

  • SPY_GR

    Μα για αυτό (ή μάλλον και για αυτό) είμαστε μέχρι τα μπούνια μέσα στα μνημόνια, ο κάθε ανεγκέφαλος που θέλει να κάνει αντιπολίτευση του…πρωκτού – και βεβαίως βεβαίως να δικαιολογήσει τα 20-25.000 € που εισπράττει μηνιαίως, δεν σκέφτεται άν με αυτό κάνει ζημιά συνολικά στην χώρα…

  • giannis kalyvas

    Μία ερώτηση , διάβασα το παρακάτω άρθρο
    https://www.theregister.co.uk/2017/10/19/f35_fighter_engines_turkey_overhaul/?mt=1508499576200

    αν κατάλαβα καλά και εμείς αν αγοράσουμε ποτέ F-35 θα πρέπει να κάνουμε τις εργοστασιακές σκάφους στην Ιταλία , τα ηλεκτρονικά στην Μ. Βρετανία και τους κινητήρες στην Τουρκία

    ισχύει ? γιατί αυτό είναι υποχρεωτικό για όλους τους χρήστες του F-35 τουλάχιστον στην Ευρώπη

    • Γιώργος

      Σωστό το ερώτημα…

  • notis kas

    Δέκα χρόνια μετά την Κορέα μας χάριζαν την Κύπρο. Αν εμείς δεν τη θέλαμε είναι δικό μας πρόβλημα.

  • PetrosR

    Δεν υπαρχει «πρωην» Κνιτης.

  • Γιώργος

    Κάφροι υπάρχουν παντού. Στην Ελλάδα μετράει που είναι οι λιγότεροι, και άρα έτσι ψηφίζεις.

  • Γεράκι

    Αδερφέ επειδή οι περισσότερες, αν όχι όλες, οι κυβερνήσεις κοίταζαν να «αναπτυχθεί» το κράτος για αυτό πήγαμε κατά διαόλου. Και οι εχθροί του έθνους που λες να δεις τι αναπτυγμένο κράτος ήθελαν και θέλουν! Δεν μπορεί να μην είσαι κομμουνιστικό κράτος αλλά να θέλεις το μισό πληθυσμό να πληρώνεται από το κράτος με το άλλο μισό να εξαρτάται από τους δημόσιους υπαλλήλους!

    Το αν μεταναστεύει ο κόσμος δεν είναι καθόλου αδιάφορο. Τότε μετανάστευε επειδή η ανάπτυξη δεν τους άγγιζε, πληρώνονταν ψίχουλα αν κι εφόσον είχαν δουλειά, και το χειρότερο δεν έβλεπαν προοπτική προσωπικής ευημερίας, ευκαιρίες που θα τους έδιναν ελπίδα να μείνουν και να πολεμήσουν. Τις αναζήτησαν αλλού. Τώρα μεταναστεύουν όχι εργάτες, δλδ ανειδίκευτο δυναμικό, αλλά επιστημονικό. Η διαχρονική πολιτική αφορά σε ένα ενισχυμένο κράτος που να έχει δέσμιο κι υπό εξάρτηση τον ιδιωτικό τομέα, πέρα από γραφειοκρατίες και διαφθορά, μέσω της αγοραστικής δύναμης των δημοσίων υπαλλήλων που είναι η πλέον σημαντική καταναλωτική δύναμη της αγοράς. Η κρατική οικονομική κατάρρευση σήμανε καθίζηση της αγοραστικής δύναμης των Δ/Υ, δλδ της ιδιωτικής κατανάλωσης πέραν των δημόσιων επενδύσεων.

    Συμπαρασύροντας και τις τράπεζες στην κρίση ρήμαξε και των ιδιωτικό τομέα στον οποίο προσδοκούσε να απορροφηθεί το επιστημονικό μας δυναμικό. Με ρημαγμένο τον ιδιωτικό τομέα ελέω της κρατικής εξάρτησης που περιέγραψα αναπόφευκτα το επιστημονικό μας δναμικό έχει μεγαλύτερες πιθανότητες και προοπτικές στο εξωτερικό παρά εδώ.

  • General lee

    Το ζήτημα είναι το ASPIS ΙΙ να παρεμβάλει αποτελεσματικά τους ΑΜΡΑΑΜ D και τους ΜΕΤΕΟΡ. Το ίδιο και το ICMS. Έχω ακούσει ότι αυτό κάνει το ICMS και δεν ξέρω για ASPIS.

    Αν γίνει αυτό πάμε σε κοντινές αποστάσεις όπου εκμηδενίζεται το πλεονέκτημα του Φ35 και μάλλον χάνει και από μεσαίες αποστάσεις από ΜΙΡΑΖ ΜΚ5.

    Όλα στον ηλεκτρονικό πόλεμο πρέπει να δωθούν και σε ΜΙΡΑΖ (μεταχειρισμένα) μαζί με το νέο ΜΙΚΑ με μεγαλύτερη εμβέλεια.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Tί τραβάω καί με τους δυό σας…

    • Cynaegeirus

      άντε βρε και εσύ πρωί πρωί

      πλακώσανε κάτι μ@@νόπ@@να το ΣΚ ευέλπιδες και στρατιώτες στο Μοναστηράκι.

      Αυτό αν γινόταν εκεί που σπούδαζα που ο στρατός είναι 1 στους 100,000 θα είχε βγει η αστυνομία ΟΛΗ, η εθνοφυλακή ΟΛΗ και ίσως και ο στρατός και στο τριμπούρδελο (πάει για τετραμπούρδελο σιγά σιγά) ήταν κυριακή και είχε συννεφιά.

      Καμία δικαιολογία πια σε «αριστερούς», «αγωνιστές», αντιφά και λοιπά ΣΚΑΤΑ.

      Γυάρο και λίγο τους είναι. όχι για την 2ετία που περνάμε τώρα, αλλά για τα ψέματα της 7ετίας 2008-2018

      Γ Υ Α Ρ Ο

      και Καλπάκι μην ξεχάσω, και βγω πάλι αμόρφωτος στον κ καθηγητή μας.

      • Ανδρέας

        Πολεμικές τέχνες δεν κάνουν στην Ευελπίδων;

        • Βασιλης

          Εκτός του ότι απαγορεύεται να εμπλακούν, έστω ότι τους χτυπούσαν τι πιστεύεις θα γινόταν μετά; Το χειρότερο είναι αυτό να ξέρεις από πριν ότι είσαι χαμένος…αυτή είναι η ήττα μας σαν κοινωνία.

          • Ανδρέας

            Απλη αυτοάμυνα. Δεν νομίζω ότι κοινωνικά θα ήταν κατακριτέο. Η μεγάλη και βουβή πλειοψηφία θα επιδοκίμαζε.

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Θα-με-σκά-σεις!
        Τί φταίει ὁ ΦΚΜΚ για το φαινόμενο;
        Ἤ μήπως πιστεύεις ότι ὁ ΦΚΜΚ είναι σάν κι᾿αυτα τα παρτάλια που έκαναν τον τραμπουκισμό;
        Και για τον Κύρτσο μήπως ὁ Κάου μπόυ φταίει;

        • Cynaegeirus

          Γιατί είπα εγώ οτι φταίει ο ΦΚΜΚ;

          Ο κύρτσος και ο κάθε κύρτσος φταίει. Αν ήταν γραμμένοι στην ΧΑ και είχαμε ΧΑ τώρα κυβέρνηση μετά απο 7 χρόνια προπαγάνδας ποιός θα έφταιγε;
          Κανένα άλλοθι στους μπολσεβίκους, πασόκους και λοιπά απομεινάρια του στάλιν του λένιν του μαρξ που έκαναν ότι πέρναγε απο το χέρι τους για να πεινάμε τώρα.

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Πρόσεξε:ὡς λαός έχουμε πολλά αμαρτήματα,ίσως όμως το κυριώτερο είναι ἡ μισαλλοδοξία,κύριο αίτιο του διχασμού και αλληλοσπαραγμού.

            Ἡ σημερινή Ἑλλάδα είχε πολλές γενετικές ανωμαλίες από τότε που έγινε (ημι)ανεξάρτητη.
            Στις αρχές του 20ού αιώνα,φάνηκε ότι αυτές οἱ γενετικές ανωμαλίες ήταν περίπου ανίατες,και μετά την Μικρασιατική Καταστροφή φανερώθηκαν σε όλο τους το μεγαλείο περί τα μέσα του αιώνος,όταν περισσότεροι Ἕλληνες ήταν στην υπηρεσία του κατακτητή,από όσους έκαναν αντίσταση.
            Ψάξε την περίοδο εκείνη της Κατοχής και του Εμφυλίου,βάλε στην άκρη τον βίο και πολιτεία της «αριστερής» αντίιστασης,και σκέψου τί κληροδότησε στην Ἑλλάδα και την πολιτική της σκηνή ἡ σύμπραξη κάποιων με τον κατακτητή,και ἡ εκ των υστέρων αναβάπτιση τους σε «εθνικόφρωνα παράταξη».
            Ακόμα,σκέψου οἱ λίστες Χριστοφοράκου σε ποιά ιστορική περίοδο έχουν την καταγωγή τους.
            Το κλείνω εδώ,πρίν παραγίνω δυσάρεστος,όχι επειδή δέν το αντέχει ὁ οργανισμός μου να γίνομαι δυσάρεστος,αλλά επειδή νομίζω ότι έδωσα αρκετό ερέθισμα.

          • Antigonos Gonatias

            Αχέροντα αν και καταλαβαίνω του τι λές,θα διαφωνήσω στο θέμα της(ιδεολογικής/παραταξιακής) μισαλλοδοξίας.Αν και έχει παίξει,κατά καιρούς τον ρόλο της,είναι πιο πολύ ένα σύμπτωμα και όχι η ασθένεια.Το πρόβλημα είναι οτι πολλοί επιδίωξαν τα «πρωτεία»(για να το θέσω πιο κόσμια)με κάθε μέσο,κοντόφθαλμα και μην αναλογιζόμενοι τις συνέπειες των πράξεων τους.Για να μην πιάσουμε και το μέγα κεφάλαιο απο τις απαρχές του Ελληνικού κράτους μέχρι την Χούντα που λέγεται «παλάτι».
            Μπόρει να θεωρείς την περίπτωση ανίατη (λόγικο είναι),αλλά είναι απότοκος ένος χρόνιου φαύλου κύκλου λαθών,εγωκεντρισμών και νοοτροπίας.Κάθε φαύλος κύκλος «σπαεί» δυσκόλα και χρονοβόρα(στην δικιά μας περίπτωση),αρκεί να γίνεται η αρχή.Κατ’ εμένα απο νοοτροπίες που αφορούν τα μυρηκαστικά του γείτονα…

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ
  • Antigonos Gonatias

    Απλά συρρικνώθηκε ο «μπουφές»…

  • Β.Κ

    To F35, αποτελεί το επόμενο αεροσκάφος, δεν είναι μόνο το στελθ το πλεονέκτημα του.Έχει τέτοιο εξοπλισμό(ραντάρ-EW-σύστημα επικοινωνιών) που το καθιστά αναγκαίο για την Ελλάδα.
    Επίσης ακόμα και να ανακαλυφθεί δείγμα γραφής «αντιστελθ»,δεν σημαίνει ότι θα μπορεί να αποκαλύπτει το F35 σε αποστάσεις ίσες με το F16. Πιστεύω πως το αντιτελθ που θα εφευρεθεί τα επόμενα έτη, απλά θα βελτιώσειι τις αποστάσεις εντοπισμού του.(Από 30 χλμ π.χ., στα 60 χλμ).

    Η τιμή εκτιμώ πως θα «πέσει» σε πιο ανεκτά επίπεδα, επειδή θα μπει σε κανονικούς ρυθμούς παραγωγής, κι επειδή θα αυξηθούν οι παραγγελίες.

  • Β.Κ

    Εννοείται πως ήταν αστείο αγαπητέ Μκ.
    Πιστεύω πως η ΠΑ μας θα έχει τον τρόπο εντοπισμού του F35 σε ικανές αποστάσεις.Σχηματισμοί F16 Low-High, αντιμετώπιση του ΑΜRAAM μέσω EW, συνεργασία με Link 16 και ΣΑΕ-Εrieye-πλοία, κατάλληλη χρήση των ρανταρ των F16V σε συνεργασία με το έδαφος, ίσως είναι μερικοί από αυτούς. Επίσης η όποια αναβάθμιση των ραντάρ του ΣΑΕ θα είναι καλοδεχούμενη.

    Δύο σχόλια απόψεις για προβληματισμό.
    α) Και οι 2 αεροπορίες έχουμε τον ΑΜRAAM, το μοναδικό BVR όπλο του F35.Άρα και οι δύο αεροπορίες έχουμε τρόπο παρεμβολής του, αποφυγής του, κι εν γένει αντιμετώπισης του.Το καλό για μας όμως είναι οτι σαν BVR όπλο έχουμε και τους MICA IR/RF.

    β) Όταν ένα αεροσκάφος, (ειδικά στο Αιγαίο λόγω εδαφικών εξάρσεων-μικρής απόστασης), θέλει να αποφύγει εμπλοκή BVR, μπορεί να την αποφύγει.Όταν τα πράγματα πάνε σε WVR, τότε αλλάζει και το φαβορί.

  • Β.Κ

    Και τα F16 πριν από εμάς τα είχε, αυτό δεν την έκανε καλύτερο χρήστη F16 από εμάς.

    Πρόβλημα είναι ότι δεν μας αφήνει στην ησυχία μας.Και αυτά να μην είχε, και πάλι θα αποτελούσε σοβαρό αντίπαλο.Έχουμε μπλέξει με τους Γενίτσαρους.Σκέφτομαι το 1071 στο Μάτζικερτ, και κλαίω.

  • ΝΙΚΟΣ

    Δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα!!! Δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες αναβάθμισης οι διάφοροι τύποι F16 και άρα τα ίδια κόστη. Για να στο πω διαφορετικά δεν είναι το ίδιο κόστος για να αναβαθμίσεις το 30 σε V με το να αναβαθμίσεις το 52+ adv σε V. Σου έβαλα ένα ακραίο παράδειγμα για να γίνω κατανοητός. Με άλλα λόγια, όσο νεότερο είναι το αεροσκάφος τόσο λιγότερες εργασίες πρέπει να γίνουν. Για αυτό ανέφερα ότι τα χρήματα φθάνουν για το μεγαλύτερο μέρος αν όχι όλα τα 52+ και 52+adv. Δηλαδή μέγιστος αριθμός 85 αεροσκάφη. Η λογική ότι πάμε σε σούπερ μάρκετ με την λίστα και αγοράζουμε με φέρνει αντίθετο. Υπάρχουν και άλλα κόστη που πρέπει να υπολογιστούν και δεν αναφέρονται στη λίστα. Τώρα που είδες σε αυτή την ανακοίνωση τιμές σαν τιμοκατάλογο αλήθεια δεν το έχω δει.

    http://www.dsca.mil/sites/default/files/mas/greece_17-54.pdf

  • argitheatis

    Μηπως ηρθε η στιγμη να τσονταρουν και τα αδελφια μας απο την Κυπρο στον κουμπαρα που λεγεται Εθνικη Αμυνα τωρα που πηρε παλι μπρος η οικονομια τους? Και δεν μιλαω για πολλα . Με ενα ποσο ας πουμε 25, 30 εκατ./ετος σε βαθος 10ετιας εχουν συμβαλει στον εκσυγχρονισμο μιας μοιρας f16.

    • GRGR

      τα F16 και γενικοτερα οι εξοπλισμοι μας, δεν τους αφορουν καπως. Καλυτερα να τα ριξουν στην δικη τους άμυνα που την εχουν αφησει στο ελεος του κυριου… χειροτερα και απο μας…

  • Cynaegeirus

    Ευχαριστώ για την ειρωνεία!

    Πες μας πάλι που ψήφησες τουλάχιστον 1 φορά τον αγαπημένο μας αλέκση με ποιες γνώσεις ιστορίας το έκανες και με ποια κριτήρια.

    Καθότι εγώ πες είμαι αγράμματος και ανιστόρητος, εσύ είσαι καθηγητής κάποιας ηλικίας έχεις ζήσει την δεκαετιάρα του 80 του αντρίκου μας του ηγέτη και την μάνα ΕΣΣΔ στα μπούνια της!

    Για πες εδώ που μας ακούνε και οι μαθητές σου:Πως ένας άνθρωπος 45+ ψήφισε χωρίς υπερβολική δόση LSD τον αλέκση;;;;;;;;

    «1. Τα Α/Α όπλα είναι πεταμένα λεφτά. Μόνο αεροσκάφη, μόνο F16/M2000-5. Καμία αναφορά σε Ρ-3, θα γίνει τούρμπο (όπως όλοι μας πάντως)
    2. Το ναυτικό δε χρειάζεται πάνω από 4-5 φρεγάτες. Μόνο υποβρύχια και πυραυλακάτους.
    3. Τα άρματα όλα πέταμα (μετατροπή σε ΒΤΟΜΠ) εκτός από καμιά 200ρια Λέο 2Α7. Να πάρουμε και κάποια Μ1Α1 στο μέλλον για αναβάθμιση (το συζητάει)
    4. Θητεία δυο χρόνια τουλάχιστον και όλοι κομμάντο με το μαχαίρι στα δόντια.
    Τέλος: Ο Κυναίγειρος έχει πάντα δίκιο. Ο Κυναίγειρος έχει πάντα την τελευταία λέξη»

    1. φυσικά
    2. φυσικά
    3. φυσικά
    4. φυσικά
    αφού τα θυμάμαι εσύ κατα γράμμα δεν πάει ο χρόνος μου πεταμένος – σε ευχαριστώ πάρα πολύ

    Και φυσικά «Ο Κυναίγειρος έχει πάντα δίκιο. Ο Κυναίγειρος έχει πάντα την τελευταία λέξη»

    γιατί ο Κυναίγειρος έχει την τάση να επιβεβαιώνεται απο τις εξελίξεις δυστυχώς. μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου θα επιμένω.

    ΥΓ μην αργήσεις να απαντήσεις στα άνω ε;

    • Φτωχός και μόνος κάου – μπόυ

      Τα είπαμε Κυναίγειρε, να μην τα ξαναλέμε. Είδα ποιοι είναι απέναντι. Και τώρα οι απέναντι είναι τρεις φορές χειρότεροι από τους προηγούμενους. Δεν ξέρω αν θα συνεχίσω να πετάω τη μπάλα στην κερκίδα για να βγει στην εξουσία υβρίδιο της Δράσης και του ΛΑΟΣ, με το «μητρώο αριστείας» να ετοιμάζει τη νέα έφοδο στις καρέκλες του δημοσίου. Οτιδήποτε έχει έστω και αόριστη, έστω και προσχηματική σχέση με την αριστερά, θα είναι για μένα πάντα προτιμότερη λύση. Άκουσα και τις θέσεις του Κυριάκου για την εκπαίδευση και διαλύθηκαν όλες μου οι αμφιβολίες. Αυτά και τέλος από εμένα, αν θέλεις διευκρινήσεις γράψε μου.
      ΥΓ δε σε ειρωνεύτηκα, ξέρεις ότι συμπαθώ τον αυθορμητισμό σου άσχετα αν διαφωνούμε στα πολιτικά. Σε περιέγραψα όπως σε βλέπω, τώρα που δεν εξοργίζομαι με τα χωροφυλακίστικά σου και έχω βρει κάποιους κωδικούς σου. Μην παρεξηγιέσαι άσκοπα.

      • Cynaegeirus

        Δεν παρεξηγούμαι απο σένα – ξέρω τι άνθρωπος είσαι. το μόνο σου ελάττωμα οτι αριστεροφέρνεις, δεν θα μπορούσες να έπινες ξέρω γω ή να κάπνιζες ε ;-Ρ

        Τι να πει ο κούλης; με μονιμότητα στο δημόσιο και χωρίς αξιολόγηση όλα είναι ημίμετρα, τα έχουμε ξαναπει.

        κάτσε να δούμε που θα πάει η ΝΔ. μια πάει προς κέντρο μια δεξιοφέρνει – δεν ακροδεξιοφέρνει σίγουρα πάντως και αυτό είναι καλό.

        πάντως με κομμενες τις μαλακίες για γυάρο (όχι οτι δεν τους αξίζει αλλά δεν είμαστε μπολσεβίκοι και ελπίζω όχι χουντόζωα) η χωροφυλακή θα βοηθούσε στο μεταναστευτικό.

        για κάτι άλλο που πάει το μυαλό σου αυτά τέλειωσαν. εδώ μιλάμε οτι έχουν γίνει οι καλύτεροι φίλοι του τράμπ… οι καρέκλες και το μηνιάτικο και όσα έρχονται πακέτο (αμάξια, φαγητά, ταξίδια, γκόμενες, ποσοστά κτλ) κάνουν και τις πιο ακραίες ιδεολογίες χώμα

        στην 17 νοέμβρη θα έχουμε BBQ έξω απο την πρεσβεία με τζόνυ και applepie. ;-)

        καλό βράδυ φίλε μου

  • Nestor Thomsen

    Είναι Δευτέρα και ακόμα από την ΝΔ να παραιτησουν τον ευρωβουλευτή Γιώργο Κύρτσος μετά τις αντεθνικές ενέργειες του που υπονομεύουν την εθνική άμυνα.

    Έχω την εντύπωση ότι, εφοσον δεν θα αναβαθμίσουμε το σύνολο δυστυχως,τότε τα advanced 52+ δεν πρέπει να αναβαθμιστούν καθως είναι εφάμιλλα με τα τουρκικά οπότε θα πρέπει να αναβαθμιστούν τα υπόλοιπα με ερωτηματικό την τύχη των block30..

  • Cynaegeirus

    έχω άδικο λέγε βρε!!!! έχω άδικο;;;;;

    το ούγκανο απο την καλαμάτα με τα «παντελόνια» ήταν ο μονόφθαλμος στους τυφλούς τελικά
    και θα φτάσουμε πολλά πολλά χρόνια ακόμα να δούμε προσωπικότητες τύπου Παπαδήμου ή Πικραμμένου στην ανώτατη καρέκλα.

    Επειδή ξέρω οτι σε πονάει η Ελλάδα μας, όταν ξαναφτιαχτεί χωροφυλακή θα σε πάρω να πάμε μαζί στα εγκαίνια της σχολής.
    άντε να δει λίγο γκρι το ματάκι μας ;-Ρ
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5oK2FqhCiJojHZ2-XIXsWati-LjJdfBSpWjp9vyrlUS6A_iMj

  • Ανδρέας

    Ναι θα μας ταλαιπωρούν πολυ ιδεολογίες αλλης εποχης.

    • Antigonos Gonatias

      Φυσικό είναι.Κάπως πρέπει να δικαιολογούν τις πράξεις και την ύπαρξη τους μερικοί….

  • Cynaegeirus

    «θα κατέβω από το χωριό ντυμένος θείος Σαμ και θα ψήσω BBQ απέξω με συνοδεία μουσικής κάντρι και Jim Beam black. »

    Και γω μαζί σου!

    «Είναι που το κάνουν άτσαλα και με δουλοπρέπεια και με τον τρόπο αυτό και εξευτελίζονται και τους έχουν στη φάπα και στην περιφρόνηση. Δεν είναι κακό στην πολιτική να τρως ξύλο άμα είναι να γίνει η δουλειά σου, ούτε να βάζεις και λίγο νερό – και πολύ άμα χρειαστεί – στις ιδέες σου.Τα κέρδη τα πολιτικά και τα εθνικά προέχουν.»

    Σωστότατος!

    «Οπότε ας το κάνουμε αυτό κατανοητό: σαφώς και έχουμε αρκετά να δώσουμε, θέλουμε να το κάνουμε αλλά πρέπει και να υπάρχουν κάποια αξιοπρεπή πολιτικά και στρατιωτικά ανταλλάγματα. Έστω και με FMS»

    Μπράβο έτσι ακριβώς πρέπει να δράσουμε.

    Ο Κοτζιάς έχει εξελιγχθεί στον ΚΑΛΥΤΕΡΟ υπουργό του Σύριζα και ΚΟΡΥΦΑΙΟ έλληνα ΥΠΕΞ εδώ και δεκαετίες. Δεν θυμάμαι άλλον έτσι.
    Μόνη μαλακία η αδράνεια στην στροφή της τουρκικής πολιτικής η οποία θα έπρεπε να έχει τελείως διαφορετική αντίδραση απο μας.

  • General lee

    Τρελή Ιδέα προειδοποιώ. Αλλά τη λέω

    Αν έχεις κάτι σαν Erieye ή Erieye με ένα τεράστιο παθητικό δέκτη IR / IIR με πολλά στοιχεία με μεγαλύτερες αποστάσεις εντοπισμού της τάξεως των 200 – 300 χλμ και έχεις 2 και πετάνε κάθε στιγμή, οπότε χρειάζεσαι 6 το λιγότερο δεν έχεις καλύψει τις απαιτήσεις εντοπισμού στελθ γενικά πάνω από όποια πιθανά σύννεφα?

    Αν τώρα σε κάθε νησί έχεις ίδιους ή μικρότερους αισθητήρες επι κινούμενης βάσης δεν έχεις κάλυψη γενικά αλλά και κάτω από τα σύννεφα?

    Τότε η μόνη επιλογή στον αντίπαλο είναι να πετάξει μέσα στα σύννεφα οπότε θα το βλέπουν τα αφη ή οι βάσεις στο έδαφος ελαφρά χειρότερα.

    Κάποιος ειδικός πρέπει να μας πει από τι εξαρτάται η εμβέλεια των δεκτών IR / IIR.

    • Βασιλης

      IR υγρασία κ περιβάλλον απόκρυψης look up η look down (ήλιος- θάλασσα-αστικο περιβάλλον). IIR ίδιοι περιορισμοί απλά καλύτερη απόρριψη λανθασμένων πηγών θερμότητας για να το πω απλά.

      • General lee

        αν πάμε στην κάρδια του ζητήματος. Πχ τα στοιχεία. Άλλα υλικά ή άλλο μέγεθος, ή άλλοι αλγόριθμοι επεξεργασίας δεν γίνεται να αυξηθεί η εμβέλεια στα 250 – 300 χλμ και να το φορτώσουμε σε ένα Erieye να δίνει στοιχεία? η φαντάσου ένα δέκτη με μήκος 10 μέτρα. Θα έκανε κάτι αυτό όσον αφορά στην εμβέλεια?

  • Antigonos Gonatias

    Καλά το γενικεύεις,και αν και δεν έχεις αδίκο,θεωρώ οτι υπερβάλεις λίγο.Απο κει και πέρα το σχόλιο μου είχε πολιτική χροιά,στιγματίζοντας την άρνηση στην οποία βρίσκέται η πλειοψηφία όσων ασχολούνται με τα κοινά είτε ιδεολογικά είτε σε πιο πρακτικά ζητήματα.Αν το πάμε,πάντως,έτσι πιο γενικά σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνίας,υπάρχει μια άρνηση(εμείς το βλέπουμε συχνά στα hoaxes)και αυτό πολλές φορές το αντιλαμβανόμαστε σαν καθυστέρηση και όχι σαν κομμάτι μιας (εσωτερικής) διεργασίας που οδηγεί στην «ανάρρωση».Και η κοινωνία μας έχει υποστεί πολλαπλά ψυχολογικά τραύματα απο τον 19ο μέχρι σήμερα και στο «καπάκι» έχουμε και διαφόρα ιστορικά διλήμματα τα οποία έχουν μείνει αναπάντητα πχ Δύση ή Ανατολή.
    Πέραν των ζητημάτων δικαιοσύνης και ισονομίας που μας ταλανίζουν απο τις απαρχές του Ελληνικού κράτους…..

  • Panos Karampelas

    Για προβληματισμό:
    Τα Adv. ως έχουν, τα Βlk.50, Blk.30 & 23 Βlk.52+ σε Viper (σύνολο 92 Viper, όσα ακριβώς αν κάναμε τα Βlk.52+ & Βlk.50) και 32 Βlk.52+ ως έχουν.
    Κατά αυτό το τρόπο πληρώνουμε αποκλειστικά για τον εκσυγχρονισμό σε Viper 92 αεροσκαφών και γλυτώνουμε την μεταφορά (με το κόστος και το χρόνο που απαιτείται) των απάρτιων που θα βγούν από τα Βlk.52+ για να μπουν στα Blk.30 έτσι και επιλέγαμε να το προχωρήσουμε.

    Κατ’ αυτό το τρόπο δίνουμε και επιπλέον ζωή στα Blk.30 κεφαλαιοποιώντας έτσι την έτσι κι αλλιώς αρκετή ζωή που έχουν μέσα τους τα Blk.52+.

    Το επιπλέον κόστος που μπορεί να προκύψει από απαραίτητες εργασίες λόγω ηλικίας για τα Blk.30 είναι σίγουρα μικρότερο από το κόστος μετατροπής τους σε ένα υβρίδιο Blk.52+, που στην τελική δεν θα έφταναν αυτό το στάνταρ ακριβώς, εδώ που τα λέμε…

    • Μκ

      Αστάθμητος παράγοντας( φυσικά απόρρητος),είναι τι διαθεσιμότητες αριθμεί ο κάθε τύπος.

  • Billy83

    Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σε σχεση με το λινκ16. Ο εξοπλισμός που απαιτείται για τη ζεύξη δεδομένων λινκ16 είναι «πασπαρτού»? Με λίγα λόγια τα ίδια απάρτια μπορούν να τοποθετηθουν σε οποιοδήποτε Α/Φ, σκάφος, όχημα κλπ? Ή υπάρχει πχ άλλο λινκ16 για F16, άλλο για F15 κ.ο.κ.
    Ο λόγος της ερώτησης είναι ο εξής:
    http://www.isihellas.com/products/tactical-data-links/link-16

    στη συζήτηση περι αμυντικής βιομηχανίας, εγχωριας προστιθέμενης αξίας κλπ…

    • Βασιλης

      Το λειτουργικό ένα είναι, το θέμα είναι η συνδεσιμότητα του με τον κάθε υπολογιστή Α/Φ και η ενσωμάτωσή του στην οθόνη που θα εμφανίζεται εκτός από το HUD, όσο πιο σύγχρονο τόσο πιο εύκολο

  • aris32

    θα βαλεις apg68 v7 με mmc5000 και θα χρειαστει ξανα πιστοποιηση στο παλιο αυτο ρανταρ ενω θα εχεις τουλαχιστον 55 v9 ?? το πιο λογικο ειναι να γινει μια διαμορφωση των μπλοκ 30 σε 52+ με απαρτια απο φ16μπλοκ 52+ ( ρανταρ – υπολογιστης – IDM ) φαντομ ( iff οθονες hud ) χωρις σκοπευτικο στο κρανος και λινκ 16 . το πιο λογικο ειναι αυτο που θα γινει . δηλαδη αναβαθμιση σε viper μπλοκ 50 52+ 52Μ ως εχουν ( αργοτερα μπορει να αναβαθμιστουν στο επιπεδο των υπολοιπων ) και μπλοκ 30 με οτι περισσεψει . το θεμα ειναι τα χρηματα να φτασουν για αγορα οπλων ατρακτιδιων (ιδιαιτερα irst) και εγκατασταση λινκ16 στα μ2000-5

  • aris32

    μειωνοντας τους αριθμους αλλα αυξανοντας τους πορους και τις διαθεσιμοτητες . το φαντομ ειναι μακραν το πιο ακριβο αεροσκαφος σε συντηρηση . προτιμω αναβαθμισω των μπλοκ 30 σε viper απο την διατηρηση των φαντομ σε υπηρεσια

    • Yo soi Yo

      Θα προτιμούσα την ενίσχυση του ελληνικού στόλου του οποίου η οροφή έπρεπε να είναι τουλάχιστον 250 αλλιώς δεν εξυπηρετεί τίποτα

      • aris32

        το εχουμε ξαναπει .δεν εχει νοημα να εχεις 250 αεροπλανα και να εχεις διαθεσιμα απο τα αυτα τα 150 … τα φαντομ δυστυχως τα περισσοτερα ειναι στην εαβ για επισκευες και οχι στην 117 για επιχειρησεις . για αυτο και η αναστολη της μιας μοιρας . ο λογος να μπορει να λειτουργει μια μοιρα με αρκετα αεροπλανα και οχι με 7 ή 8 . αλλο μια μοιρα με 15 αεροπλανα και αλλο με 8 . να προτιμαμαι τις υψηλες διαθεσιμοτητες παρα τα νουμερα. γιατι στα χαρτια καλα ειμαστε στην πραξη ομως ?

  • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

    Μάλλον πάμε για αναβάθμιση α) των 85 Block 52+ και Block 52+ Advance σε V και β) των 38 Block 50 σε Block 52+ Advance. Για τα Block 30 ούτε λόγος, μάλλον γιατί ο Καμένος θέλει να τα πουλήσει για να εμφανίσει μετά ότι η αναβάθμιση κόστισε λιγότερο από 1 δις ευρώ…

    «Σύμφωνα μάλιστα με υψηλόβαθμες πηγές του ΓΕΑ, τα 38 F-16 Block 50 του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας θα αναβαθμιστούν στην τελευταία έκδοση (Block 52+Advance) στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ με την αξιοποίηση των υλικών από τα Block 52+Advance.»
    http://www.enikos.gr/society/542731/arxigos-gea-xekathari-i-yperoxi-tis-elladas-enanti-tis-tourkias-m

    Ο ΑΓΕΑ δήλωσε «Πολύ φιλολογία έχει αναπτυχθεί γύρω από τη σύγκριση του F35 με το Viper. Δεν με προβληματίζουν τα είκοσι F-35 που θα έχει η τουρκική Αεροπορία μετά από δέκα χρόνια. Αν θα τα έχει. Η διαφορά ανάμεσα στα Viper και τα τουρκικά F-16, σας το υπογράφω, θα είναι γεωμετρική».
    ΚΑΤΑΡΧΗΝ, δίκιο έχει. Αυτό που δεν μας λέει είναι και ποιος εμποδίζει τους τούρκους να κάνουν ένα παρόμοιο πρόγραμμα; Οι Τούρκοι έχουν λεφτά. Με 2 δις αναβαθμίζουν σε V (λόγω και οικονομιών κλίμακας) 200 από τα F16 τους και πουλάνε φθηνά κιτ κι εργασίες αναβαθμισης 200 μαχητικών σε τρίτους χρήστες.

    Τι θα γίνει αν αύριο οι Τούρκοι διαθέσουν 1-2 δις κύριε πτέραρχε, ΟΕΟ;
    Ή αν περιμένουν 4-5 χρόνια για να βάλουν στην δική τους αναβάθμιση ραντάρ
    AESA με GaN, μια και θα κατασκευάζουν δικά τους στοιχεία ημιαγωγών αυτού του τύπου;

    Ενα ελληνικό πραγματικό πρόγραμμα αναβάθμισης (και όχι υπεκφυγή προγράμματος) θα περιελάμβανε την συναναπτυξη υποσυστημάτων μόνο για τα ελλληνικά και αμερικανικά μαχητικά και όπου αλλού επιτρέψουμε πχ IRST στο ρύγχος, AESA με GaN, κιτ αναβάθμισης κινητήρων, ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης κλπ. Και φυσικά θα στοίχιζε 4,5-5 δις δολλάρια (4-4,5 δις ευρώ) σε βαθος δεκαετίας.
    Όσο για τη χρηματοδότηση, ας πουλήσουν/χαρίσουν τον ΟΣΕ που παρουσιάζει 1 δις ζημιές ετησίως ή ας διαθέσουν το 1/4 έως 1/8 του υπερπλεονάσματος κάθε έτους.

    • Mk

      Και σε καλο επιπεδο οι συζητησεις για 12 block30 με την κροατια.

  • Yo soi Yo

    Είχα γράψει 96 ζητώ συγγνώμη με 86 αεροπλάνα θα φυλάξει το Αιγαίο ο πτέραρχος Τσίπρας και μετά θα αναρωτιόμαστε για διάφορα πράγματα….

  • John Moustakas

    Με πέντε φράσεις ο αρχηγός σήμερα περιέγραψε την ΠΑ την επόμενη πενταετία τουλάχιστον.Κάτι που ήταν αδύνατον να γίνει από τους Καμμένους και τους Βίτσες.Αυτοί χρειάζονται δύο χρόνια εντατικά μαθήματα για να ξεχωρίσουν το Φ16 από το Φ4.Για τύπους σαν αυτούς όλα φάντομ είναι. Δυστυχώς η ανεπάρκεια των πολιτικών προιστάμενων του ΥΕΘΑ είναι διαχρονική.Επί της ουσίας η ΠΑ αποφάσισε ότι θα είναι μία μικρότερη αλλά σημαντική δύναμη.Μένει να δούμε τις επιλογές που έκανε στα διάφορα υποσυστήματα.Μελανό σημείο ότι δεν ειπώθηκε κάτι για νέα όπλα και IRST.Σίγουρα οι επιτελείς της ΠΑ κάτι παραπάνω ξέρουν.

  • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ΟΣΕ παραμένει. Το λογιστικό τρικ μοιράζει 800 εκ ευρώ ετησίως σε φιλοδωρήματα για ψηφοθηρικούς σκοπούς. Και όσο για τις άλλες σπατάλες σε παραπέμπω σε άλλο σχόλιό μου παρακάτω.
    Παρά την οικονομική κρίση, δεν είναι οικονομικό το πρόβλημα. ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ.
    Δεν είναι δυνατόν να λεμε στα σοβαρά ότι η χώρα δεν μπορεί να διαθέσει 1 δις για εξοπλισμούς ετησίως αλλά να διαθέτει χιλιάδες Οργανισμούς/ΔΕΚΟ/Δημοτικές επιχειρήσεις κλπ και 40 δήμους στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

    Δες λίγο πιο παρακάτω να μην επαναλαμβάνομαι.