Ανασκόπηση εβδομάδας #69

156

Στρατός Ξηράς

Στις 19 και 20 Δεκεμβρίου 2017 o Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής, περιόδευσε μονάδες και φυλάκια στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στις 19 Δεκεμβρίου επισκέφθηκε τα φυλάκια (ΕΦ) 1, 5, ΠΕΤΡΑΔΩΝ, ΜΑΥΡΟΥ ΟΓΚΟΥ, 126 και ΠΛΑΓΙΩΝ, όπου και διανυκτέρευσε. Την επόμενη ημέρα o Αρχηγός επισκέφθηκε επίσης την 7η και την 31η Μ/Κ Ταξιαρχία, τα ΕΦ ΓΕΦΥΡΑΣ, ΠΕΤΑΛΟΥ, ΑΒΑΝΤΑ και ΠΑΛΑΓΙΑΣ, την ΧΧΙΙΙ Τ/Θ Ταξιαρχία και τη ΧΙΙ Μ/Κ Μεραρχία Πεζικού.

Σε συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ στις 20 Δεκεμβρίου εγκρίθηκε η προμήθεια των 70 ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior από τις ΗΠΑ έναντι 47 εκατ. Δολαρίων, αφού προηγουμένως στις 8 Δεκεμβρίου είχε εγκριθεί και από την Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής. Σε ενημέρωσή του προς τους στρατιωτικούς συντάκτες ο Αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Α. Στεφανής διευκρίνισε ότι τα 36 από τα Kiowa θα έρθουν πλήρη σε οπλικά συστήματα, αισθητήρες και μέσα επικοινωνιών, ενώ άλλα 24 θα έχουν έναν αντί για τρεις ασυρμάτους και προφανώς θα χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά. Τα υπόλοιπα 10 ελικόπτερα θα χρησιμοποιηθούν ως πηγές ανταλλακτικών εκτός αν υπάρξει νεώτερη απόφαση αξιοποίησής τους. Τα ελικόπτερα θα χρησιμοποιήσουν υφιστάμενα και γνωστά στον ΕΣ όπλα (βλήματα AGM-114 Hellfire, ρουκέτες Hydra 70, πολυβόλα των 0.50) και γενικότερα η ενσωμάτωσή τους αναμένεται ομαλή με βάση τις ικανότητες του προσωπικού της ΑΣ και του Τεχνικού Σώματος. Για το θέμα των Kiowa θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο.

Η 29 Μηχανοποιημένη Ταξιαρχία Πεζικού (29 Μ/Π ΤΑΞ ΠΖ «ΠΟΓΡΑΔΕΤΣ»), παρουσίασε στο ΓΕΣ το έργο που επιτελεί το προσωπικό της, σε συνδυασμό με την αποστολή και την ιστορία της, την περιοχή που εδρεύει και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.Στο Έμβλημα της Ταξιαρχίας, απεικονίζεται Οπλίτης του Πεζικού, φέρων το τυφέκιο σε θέση φύλαξης ενώ στο φόντο πίσω από τον στρατιώτη, απεικονίζεται χάρτης της Θράκης. Το κόκκινο χρώμα που περιβάλει την παράσταση, συμβολίζει το Όπλο του Πεζικού, καθώς και το αίμα των ηρωικών νεκρών του 29 Συντάγματος Πεζικού, συνέχεια του οποίου αποτελεί η 29 Μ/Π ΤΑΞ ΠΖ.

Η ΛΕΦΕΔ ανακοίνωσε τη διεξαγωγή της διαγωνιστικής άσκησης «Μακεδονομάχος» για 11η συνεχή χρονιά, από τις 27 έως 29 Απριλίου 2018 στην Θράκη. Στην άσκηση συμμετέχουν ομάδες που θα αποτελούνται από οχτώ (8) άνδρες (ομάδα πεζικού) και είναι «ανοιχτή» σε όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες, χωρίς αποκλεισμούς. Αν είστε έφεδροι ή Εθνοφύλακες του Ελληνικού στρατού, μπορείτε να συμμετέχετε για να εκπαιδευτείτε και να κάνετε καλύτερους τους εαυτούς σας και τους άλλους. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Πολεμικό Ναυτικό

Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού “Άμυνα & Διπλωματία”, το ΠΝ βρίσκεται σε συζητήσεις με το US Navy για την παραχώρηση 4 σκαφών ανορθόδοξου πολέμου (ΣΑΠ) Mark V για τις ανάγκες της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογο ενδιαφέρον είχε εκδηλωθεί και παλιότερα χωρίς τελικά να ευοδωθεί, ενώ είχαν εκφραστεί και ενδοιασμοί για την κατάσταση των σκαφών, δεδομένης της αλουμινένιας κατασκευής τους και της πολυετούς χρήσης τους. Τα σκάφη Mark V έχουν μήκος 25 μ., πλάτος 5,25 μ., βύθισμα 1,5 μ. και εκτόπισμα 57 τόνους. Χρησιμοποιούνται κυρίως από τους Seals του US Navy ως μέσο μεταφοράς και διείσδυσης σε περιβάλλον χαμηλής ως μέσης απειλής. Έχουν δυνατότητα μεταφοράς δεκαέξι (16) πλήρως εξοπλισμένων καταστροφέων σε απόσταση 500 ν.μ. (800 χλμ.) από τη βάση τους, με μέγιστη ταχύτητα 50+ κόμβων σε κατάσταση θαλάσσης 2 ή 25-35 κόμβων σε κατάσταση θαλάσσης 3. Διαθέτουν πέντε σταθμούς οπλισμού, όπου συνήθως φέρονται πολυβόλα των 0,50 και 7,62 ή βομβιδοβόλα των 40 χιλ., καθώς και δυνατότητα μεταφοράς Α/Α πυραύλων FIM-92 Stinger για αυτοπροστασία από εναέριες απειλές. Η τυχόν απόκτηση των Mark V θα ήταν ποιοτικό άλμα για τον στόλο ΣΑΠ της ΔΥΚ, υπό την προϋπόθεση ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

Τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017 ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ, με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους, επισκέφθηκε και αντάλλαξε ευχές με το προσωπικό του Ναυτικού Παρατηρητηρίου Νάξου (ΝΞ 50Α), του Ναυτικού Σταθμού Σάμου, του Ναυτικού Παρατηρητηρίου Σάμου (ΣΜ 35Β) και του παράκτιου περιπολικού ΠΗΓΑΣΟΣ.

Πολεμική Αεροπορία

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την πορεία του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 της ΠΑ προέκυψαν στις 21 Δεκεμβρίου από την ενημέρωση δημοσιογράφων που έγινε από τον Αντιπρόεδρο Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών της Lockheed Martin Aeronautics International Ν. Πλέσσα. Σύμφωνα με τον έγκριτο δημοσιογράφο Σ. Βλάσση, μετά την υποβολή του αρχικού σχεδίου LOA τον περασμένο Οκτώβριο η ελληνική πλευρά έθεσε θέμα τροποποιήσεως, επειδή το ΓΕΑ ζήτησε να συμπεριληφθούν κάποια επιπλέον στοιχεία. Στις 11 Δεκεμβρίου ελήφθη η νέα πρόταση LOA κι έκτοτε συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ αξιωματούχων των δύο κυβερνήσεων, προκειμένου να υπογραφεί η LOA κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, κατ’ εκτίμηση.

Από την στιγμή που θα υπογραφεί σύμβαση, θα απαιτηθούν 2 έτη για την ανάπτυξητων τροποποιήσεων των ελληνικών αναβαθμισμένων F-16V. Το τρίτο έτος θα απαιτηθεί να μεταβεί στις ΗΠΑ για πιστοποίηση ένα μόνο αεροσκάφος, επειδή τα F-16 Block 52+ και F-16 Block 52+ Adv δεν έχουν ουσιώδεις διαφορές. Εν συνεχεία κι εφόσον έχουν αγορασθεί όλα τα απαιτούμενα υποσυστήματα και συλλογές (LRU), η εκτέλεση των εργασιών στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο από την ΕΑΒ, μπορεί να αποδώσει ετησίως κατά μέσον όρο 14 αναβαθμισμένα αεροσκάφη. Το πρόγραμμα, που στην παρούσα φάση αφορά μόνο τα 85 F-16 των εκδόσεων Block 52+ Block 52+ Adv, αναμένεται να διαρκέσει περί τα 8 έτη. Αναλυτικότερες πληροφορίες για το χρονοδιάγραμμα και το κόστος του προγράμματος εδώ.

Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017, ο Διοικητής της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ), Υποπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, επισκέφθηκε την 130 Σμηναρχία Μάχης (130ΣΜ), στη Λήμνο, όπου τον υποδέχτηκε ο Διοικητής της, Σμήναρχος (Ι) Ευάγγελος Παναγιώτου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Διοικητής συνομίλησε και αντάλλαξε ευχές με το πλήρωμα και τους τεχνικούς του ελικοπτέρου επιφυλακής Έρευνας και Διάσωσης.

Την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017, ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου, στο πλαίσιο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, επισκέφθηκε την 133 Σμηναρχία Μάχης (133ΣΜ), στο Καστέλι, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής της Μονάδας, Σμήναρχος (Ι) Απόστολος Δουκέλλης. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Αρχηγός συνομίλησε και αντάλλαξε ευχές με τους Ιπτάμενους και Τεχνικούς των αεροσκαφών επιφυλακής, καθώς και με το προσωπικό της Μονάδας.

Την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2017, ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας (ΤΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, επισκέφθηκε την 130 Σμηναρχία Μάχης (130ΣΜ), στη Λήμνο, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής της Μονάδας, Σμήναρχος (Ι) Ευάγγελος Παναγιώτου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ο Αρχηγός συνομίλησε και αντάλλαξε ευχές με το προσωπικό της Μονάδας, καθώς και με τους Ιπτάμενους και Τεχνικούς των αεροσκαφών επιφυλακής.

Στρατιωτική διπλωματία

Την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017, υπεγράφη στα Σκόπια, το Πρόγραμμα Στρατιωτικής Συνεργασίας (ΠΣΣ) έτους 2018 μεταξύ της Ελλάδας και της πΓΔΜ. Το ΠΣΣ περιλαμβάνει εκπαιδεύσεις σε σχολεία επιχειρήσεων υποστήριξης ειρηνευτικών αποστολών και φυσιολογίας πτήσεων.

Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017, συνήλθε στην Αθήνα η Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Ελλάδας – Αλβανίας, στο πλαίσιο υλοποίησης συμφωνίας των δύο κρατών, που αφορά στην αναζήτηση, εκταφή, ταυτοποίηση και ταφή σε στρατιωτικά κοιμητήρια, Ελλήνων Πεσόντων κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο 1940-41. Η Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ολοκλήρωσε επιτυχώς τις εργασίες της και στο πρακτικό που υπεγράφη καθορίζεται ότι οι σχετικές εργασίες θα αρχίσουν στις 18 Ιανουαρίου 2018 από την περιοχή Dragot.

Ανατολικός παρατηρητής

Συνεχίζεται στην Τουρκία η πλειοδοσία προκλητικών δηλώσεων κατά της Ελλάδας για το θέμα των “18 νησιών του Αιγαίου” που υποτίθεται ότι κατέχει παράνομα η Ελλάδα. Μετά τον υπουργό Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου που δήλωσε ότι μία από τις πιθανές επιλογές είναι η στρατιωτική κατάληψη των νησιών αυτών, σειρά είχε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, που δήλωσε ότι το 2019 θα καταλάβει 18 νησιά και μια βραχονησίδα. Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του CHP δήλωσε ότι «η Ελλάδα έχει καταλάβει 18 νησιά του Αιγαίου, συν μία βραχονησίδα. Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας μου απάντησε »Έλα και πάρ’ τα» (μολών λαβέ). Θα έρθω το 2019 και θα πάρω όλα αυτά τα νησιά. Γιατί το λέω, ξέρετε; Αυτά τα έλεγαν μία περίοδο και για την Κύπρο. »Μολών λαβέ». Και ο αείμνηστος Ετζεβίτ τι έκανε; Πήγε και την πήρε». Σημειώνεται ότι το χρονικό ορόσημο που θέτει ο Κιλιτσντάρογλου αναφέρεται στις βουλευτικές και προεδρικές εκλογές που θα διεξαχθούν στην Τουρκία το Νοέμβριο του 2019. Καθώς θα πλησιάζουν οι εκλογές οι τόνοι κατά της Ελλάδας, από κυβέρνηση και αντιπολίτευση, θα οξύνονται στην Τουρκία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Hürriyet, το πρώτο πλοίο γεωτρύπανο της Τουρκίας αναμένεται να ξεκινήσει διερευνητικές γεωτρήσεις στη Μεσόγειο στις αρχές του 2018. Το πλοίο Deepsea Metro 2, κορεάτικων συμφερόντων, ναυπηγήθηκε το 2011, έχει μήκος 229 μ. και δυνατότητα διεξαγωγής γεωτρήσεων σε μέγιστο βάθος 40.000 ποδών. Το πλοίο απέπλευσε ήδη από λιμάνι της Νορβηγίας για να φτάσει στην Τουρκία στις 31 Δεκεμβρίου και να χρησιμοποιηθεί από την Turkish Petroleum Corporation (TPAO). Σημειώνεται ότι ήδη από τον Απρίλιο του 2017 η Τουρκία διεξάγει σεισμικές έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Μεσόγειο χρησιμοποιώντας το πλοίο Barbaros Hayrettin Paşa, αλλά το Deepsea Metro 2 θα είναι το πρώτο πλοίο γεωτρύπανο που θα χρησιμοποιήσει. Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε επιβεβαίωση της δήλωσης του Τούρκου υπουργού Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Berat Albayrak, που τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι η Τουρκία θα κάνει την πρώτη της γεώτρηση το 2018. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος των τουρκικών γεωτρήσεων είναι το οικόπεδο 6 της κυπριακής ΑΟΖ.

Επιπλέον, η Τουρκία εξέδωσε σειρά προκλητικών οδηγιών προς ναυτιλλομένους (NAVTEX) δεσμεύοντας περιοχές της κυπριακής ΑΟΖ για την εβδομάδα από 18 ως 25 Δεκεμβρίου με ασκήσεις και άλλες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα με τη NAVTEX 1350/17 εξαγγέλθηκαν «στρατιωτικές ασκήσεις, επιχειρήσεις υποβρύχιες και επιφανείας για την προστασία και ανακατάληψη κρίσιμων υποδομών» (“military trainings, underwater and surface operations for protection and re-securing of critical infrastructure), ενώ με τη NAVTEX 1352/17 δεσμεύθηκε μεγάλο τμήμα της κυπριακής ΑΟΖ για «ρυμούλκηση υποβρύχιας συσκευής από τουρκικό πολεμικό πλοίο» (“turkish warship tow underwater device”) και με τη NAVTEX 1357/17 εξαγγέλθηκαν «στρατιωτικές ασκήσεις, υποβρύχιες επιχειρήσεις και ασκήσεις με πραγματικά πυρά» (“military trainings, underwater operations and live firing exercises”) νοτιοδυτικά της Κύπρου. Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, στην άσκηση νοτιοδυτικά της Κύπρου συμμετείχαν οι φρεγάτες Gediz (F-495) τύπου Perry και Barbaros (F-244) τύπου MEKO, οι πυραυλάκατοι Kalkan (P-331), Mizrak (P-332), Bora (P-338) και Meltem (P-334) τύπου Kilic, το πετρελαιοφόρο Akar (A-580) καθώς και 4 ομάδες βατραχανθρώπων της SAT, ενώ πιθανολογείται και η συμμετοχή υποβρυχίων.

Κύπρος

Σχετικά με το ενδεχόμενο διεξαγωγής παράνομων γεωτρήσεων από τουρκικής πλευράς στην κυπριακή ΑΟΖ, ο Κύπριος αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι η Λευκωσία έχει σχέδιο να αντιμετωπίσει τις απειλές της Τουρκίας, στην κυπριακή ΑΟΖ, όπως έπραξε ως τώρα, με ψυχραιμία, νηφαλιότητα και αποτελεσματικότητα. Ερωτηθείς για τις παράνομες τουρκικές NAVTEX και το ενδεχόμενο τουρκικής γεώτρησης στο οικόπεδο 6, ο Β. Παπαδόπουλος απάντησε ότι «η κυβέρνηση θα ασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα ως το τελευταίο γιώτα, και ταυτόχρονα θα συνεχίσει την αποτελεσματική της πολιτική και με αυτήν θα πορευθούμε και στην συνέχεια» και προσέθεσε ότι η παράνομη τουρκική NAVTEX θα καταγγελθεί διεθνώς.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους τους φίλους μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό!
Καλά Χριστούγεννα ιδίως σε όσους περάσουν τις ημέρες αυτές “στις επάλξεις”!

  • Πάτε καλά;

    Χρόνια πολλά, με υγεία και αγάπη και είθε το 2018 να είναι καλύτερο για τη χώρα από ότι ήταν το 2017 και χειρότερο από ότι ήταν το 2019.

  • Χρήστος

    Σας ευχαριστούμε αγαπητό ΕΑ Για την εξαιρετική ενημέρωση που μας παρέχεται, Χρόνια πολλά και μακάρι το νέο έτος να μας βρει με υγεία και ευχάριστες ειδήσεις για τις ΕΔ

  • krunar thundero

    το σημαντικότερο πρόγραμμα της δεκαετίας και το ανέθεσαν στην ΕΑΒ…τι να πείς.
    2 χρόνια για τροποποιήσεις και 8 για 85 αεροσκάφη…
    Για αυτό εχω σταματήσει να διαβάζω τις ανασκοπήσεις. Ή δεν θα έχει τίποτα ή θα έχει κάτι για να σε εκνευρίσει..ή στην καύλύτερη θα επαναλμβάνεται..όπως πχ τα mark IV…ξανά…και πάλι…αλλη μια φορά…

    άντε καλές γιορτές

  • GeorgeT

    Απο οτι βλέπω στον χάρτη το οικόπεδο 6 ειναι ηδη προς εκμετάλλευση απο την ΕΝΙ.
    Θα τολμήσουν οι Τούρκοι τέτοιου μεγέθους πρόκληση; Απίθανο μου φαίνεται.
    Όπως και να εχει θα δούμε.

    65 κόμβοι ειναι πολύ μεγάλη ταχύτητα. Μακάρι να ειναι σε καλή κατάσταση και να τα πάρουμε.

    Καλές γιορτές σε όλους.

    • Η αναφορά σε 65 κόμβους είναι σφάλμα και διορθώθηκε. Η σωστή ταχύτητα είναι 50+ κόμβοι σε κατάσταση θάλασσας 3 ή 25-35 κόμβοι σε κατάσταση θάλασσας 2, αναλόγως φορτίου κλπ.

  • Dragon

    OH-58D στο ελικοδρόμιο πλοίου του USN κατά την διάρκεια της επιχείρησης Prime Chance.

    https://d26horl2n8pviu.cloudfront.net/pictures/images/000/095/060/for_gallery_v2/effeb50c.jpg?1466305582

    Ανάλογη ανάπτυξη μπορεί να γίνει και από πλοία του ΠΝ, σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος όπως στην περιοχή του Καστελόριζου. Οι S μπορούν να μεταφέρουν 2 ελικόπτερα.

    • manolis

      Ειναι πολλοι οι λογοι που δεν ειναι ουτε εφικτη , ουτε επιθυμητη η αναπτυξη τους σε φρεγατες. Απλες προσνηωσεις κανουν και τωρα ελικοπτερα της ΑΣ οταν χρειαζεται.

      • Dragon

        Ανάφερε μερικούς λόγους.

        • manolis

          1) Δεν μπορει να υποστηριχθει ο τυπος απο το προσωπικο του πλοιου πλην ισως καυσιμων. Xρειαζονται σοβαρες προσθηκες και αλλαγες.
          2)Δεν υπαρχει ενδιαφερον απο το ΠΝ για αποστολες που εκτελουν τα KIOWA. Εκτελουνται με το παραπανω απο τα πληρως ολοκληρωμενα επι των πλοιων S-70B, τα οποια φερουν θερμικα ΚΑΙ Hellfire.
          3)Τα ελικοπτερα αυτα εχουν μικρες ικανοτητες πτησης πανω απο θαλασσα διοτι αυτη δεν ηταν η κυριως αποστολη τους. Ο καιρος , ο μοναδικος κινητηρας τους και οι συνθηκες απο-προσνηωσης στα πλοια του ΠΝ (φρεγατες) θα επετρεπαν μονο περιορισμενες ικανοτητες επιχειρησεων.

          Μονο μερικοι απο τους πολλους λογους, που σκεφθηκα επι τροχαδην.

        • manolis

          Παρόλα αυτα, πιθανως να υπαρξει καποια χρησιμοτητα των ΟΗ-58 και για το ΠΝ: Αν η ΣΕΝ εξακολουθει να απαιτει αυτοδυναμη εκπαιδευση των χειριστων του ΠΝ απο το πρωτο σταδιο, τα ΟΗ-58 θα ηταν μια καλη λυση , παντα υπο προυποθεσεις (ακομα και για ελαφρο εκπαιδευτικο Ε/Π ηθελαν δικινητηριο).
          Ουτως ή αλλως, εαν ξαναξεκινησει το ΠΝ αρχικη εκπαιδευση ιπταμενων στην Σχολή Αεροπορίας Στρατού, στα ΟΗ-58 θα εκπαιδευονται.

  • xaris koul

    Θα ήθελα μια άποψη για τα Mark V.Η κριτική που υπάρχει είναι ότι έχουν μεγάλη κατανάλωση και ότι υπάρχουν πολύ καλύτερες ελληνικές κατασκευές.Επίσης για τα ελικόπτερα φαίνεται να είναι πολύ καλή αγορά με τα λεφτά που έρχονται αλλά υπάρχει ένας προβληματισμός για την τοποθέτηση τους στα νησιά επειδή μπορεί να υπάρχει εύκολη στοχοποίηση από τον αντίπαλο.
    Καλά Χριστούγεννα.

    • Εύστοχος ο προβληματισμός για τις βάσεις των ελικοπτέρων, όπως είπαμε θα ανέβει σχετικό άρθρο τις επόμενες ημέρες, που θα αναφέρεται και σε αυτό το ζήτημα.

      • Λάμπρος Ε. Π. – εις Η.Π.Α.

        Χρόνια Πολλά και Καλά Χριστούγεννα από την άλλη μερηά του Ατλαντικού. Στο προσεχές άρθρο σας για τα προς παραλαβή αναγνωριστικά Ε/Π Kiowa άν είναι δυνατόν δώστε μία διευκρίνηση εάν θα είναι εφοδιασμένα με βασικά συστήματα αυτοπροστασίας – αντιμέτρων, π.χ., προειδοποιητικές συσκευές καταύγασης από εχθρικά ραντάρ (RWRs), και άν η ύπαρξη ή εγκατάσταση τέτοιων συσκευών είναι δυνατή στα πλαίσια βάρους και κινητήριας ώσης των εν λόγω Ε/Π. Ευχαριστώ.

      • M.K.E

        Χρονια πολλα με τη σειρα μου σε ολους τους φιλους και στους συντελεστες του e-Amyna. και παντα με επιτυχιες και ποιοτικη αρθρογραφια και ενημερωση.
        Δεν μπορω να μην σχολιασω το θεμα των kiowa οσον αφορα την κατανομη που αναφερεται με βαση το αθρο και προφανως τις πληροφοριες που εχετε.24 ε/π ως εκπαιδευτικα για μολις 36 μαχιμα μου φαινονται παρα πολλα,ιδιως αν η ελλειψη αφορα μονο ασυρματους,μιας και καταληγουμε να εχουμε παλι λιγοτερα σε σχεση με τις αναγκες.Γιατι τοση απαξιωση την ωρα που παλευουμε με τους αριθμους;Πιστευω 4 οτι ειναι υπεραρκετα συν τα 10 που αχρηστευουμε εν γνωσι μας.

        • Mk

          Θα είναι όντως έτσι;;;
          :-)

        • πανος

          Η οροφη για τα επιθετικα ελικοπτερα που προβλεπει η Συνθηκη CFE για τον περιορισμο των συμβατικων εξοπλισμων στην Ευρωπη λογικα δημιουργει αυτο το θεμα.

          Αν συνυπολογισθουν τα OH-58D με τα 28 Apache τοτε για να ειναι ο αριθμος των Kiowa Warrior συμβατος με την CFE δεν θα πρεπει να υπερβαινουν τα 37.

          Τωρα βεβαια αν θα ναι 37 στα χαρτια η οχι δεν θα το μαθουμε και ποτε πιστευω..

          • Λάμπρος Ε. Π. – εις Η.Π.Α.

            Με όλο τον σεβασμό για τις πληροφορίες περί της Συνθήκης Conventional Forces in Europe (CFE). Έχω τις εξής παρατηρήσεις – ερωτήματα: (1) Ποιό ρόλο παίζουν οι ορισμοί CFE; Παράδειγμα, «ελαφρό-αναγνωριστικό» Ε/Π έναντι «επιθετικού» Ε/Π. (2) Η Ρωσία και τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ τηρούν «πιστά» την συνθήκη CFE; Παράδειγμα, η κίνηση σοβαρών Ρωσικών Μ/Κ και Τ/Θ σχηματισμών προς τα Βαλτικά κράτη είναι σύμφωνη με την CFE ή απλώς δεν «καίγεται καρφί» για τους Ρώσους (οπότε δεν «καίγεται καρφί» και για την Ελληνική Αεροπορία Στρατού εάν έχει «10 παραπάνω» Ε/Π); (3) Η Κύπρος εξαιρείται από την CFE και τα κατεχόμενα έχουν γίνει χώρος «στάθμευσης» διαφόρων Τουρκικών συστημάτων μάχης, π.χ., ΠΒ και Τ/Θ. Αυτό μετρά στο άν η Ελλάδα πρέπει να είναι «αυστηρώς υπάκοη» στα περί CFE. Κάποια «ανυπακοή» δεν βλάπτει όταν πρόκειται για την εθνική ασφάλεια της χώρας. Καλά Χριστούγεννα.

          • Β.Κ

            Από επίσημα χείλη δεν θα το μάθουμε ποτέ, αν όμως τα «24 εκπαιδευτικά» έρθουν με MMS κι όλο τον ήλ.εξοπλισμο, τοτε μάλλον όλοι μας καταλαβαίνουμε τι γίνεται…

    • Giorgos Tsagaris

      Ποιες ειναι οι πολυ καλυτερες Ελληνικες κατασκευες?
      Αυτες που περνιουνται για τετοιες,ειναι του μεγεθους για να φορτωθουν στις
      πρυμνιες γλυστρες των Μαρκ….

  • Mk

    Εύχομαι υγεία,ευτυχία και πρόοδο σε όλους και όλες!

    Συνοπτικά κάποιες παρατηρήσεις:

    Από τις επίσημες δηλώσεις για τα kiowa,τα νέα περί αριθμού πλήρως εξοπλισμένων ε/π είναι σαφώς ευχάριστα και καλύτερα από οτι είχε διαρεύσει στον τύπο.
    Νομίζω πως εκτέθηκαν οι επικριτές της εν λόγω προμήθειας.
    Στον αντίποδα έχω κάποιους προβληματισμούς/απορίες σε όλο το σκέλος των δηλώσεων περί υποστήριξης καστελόριζου και πως αυτός θα αξιοποιηθεί από τα kiowa.
    Εγιναν και κάποιες συγκρίσεις με τα Chinook….ok…?!

    Έχω την εντύπωση οτι εστιάζουμε σε έξυπνες φθηνές λύσεις,ώστε να ξεπεράσουμε τον σκόπελο της επόμενης δύσκολης δημοσιονομικής 5-10ετίας και…. βλέπουμε.

    Θα χε ενδιαφέρον να γνωρίζαμε τα ποσοστά των πολιτικών κομμάτων που προβαίνουν σε επιθετικές δηλώσεις.
    Πως τα εκλαμβάνει ο λαός της Τουρκίας και πως διαμορφορφώνονται αυτά μετά την εξαγγελία τους.Υπάρχει κάποια δημοσκόπηση πριν και μετα;;

    Αν γίνονται για εσωτερική κατανάλωση….προφανώς έχουν απήχηση.

    Το πλοίο γεωτρύπανο έρχεται.
    Όποιος θεωρεί τον Ερντογάν προβλέψιμο,
    απλά βιώνει ένα νέο 74,όπου τότε η απόβαση βαπτίστηκε άσκηση.

    Το έψαξαν,
    Το βρήκαν,
    Το πλήρωσαν,
    Ερχεται.

    Τόσο απλά και ρεαλιστικά.

    Εύχομαι το 2018 να μας βρει συνειδητοποιημένους και έτοιμους.

    Χρόνια πολλά!!!

    • GRGR

      Αυτό με τα Kiowa – Καστελοριζο και μενα μου προξένησε μεγάλη εκπληξη. Αν εννοουσε σε καιρο ειρήνης, απλή μετάβαση… πάσο. Σε καιρό πολέμου θα χουν καταρριφθει λιγο μετα την απογειωση τους.

      • Cynaegeirus

        Ελικόπτερα ξηράς πάνω απο θάλασσα δεν στέλνει κανείς. Ο αρχηγός προφανώς «προωθεί» το γνωστό δόγμα βραχονησίδας που τόσο γουστάρουν τα παλτά στα υπουργεία εξωτερικών και άμυνας

        • Dragon

          To έκαναν οι ΗΠΑ με τα MH/AH-6 & τα OH-58D, εναντίον του Πολεμικού ναυτικού του Ιράν, με τα ταχύπλοα σκάφη του. Κάτι που αναμένεται να αντιμετωπίσουμε κι εμείς με τους Τούρκους.

          OH-58D στο ελικοδρόμιο πλοίου του USN κατά την διάρκεια της επιχείρησης Prime Chance.

          https://d26horl2n8pviu.cloudfront.net/pictures/images/000/095/060/for_gallery_v2/effeb50c.jpg?1466305582

          AH-6F

          http://lh3.ggpht.com/_f8ldizutzFw/Sqay83jhjiI/AAAAAAAABlc/ES2k_7YDRA0/s800/AH-6F%20landing%20EGABRAG.JPG

          • Cynaegeirus

            Το ιράν δεν είχε σοβαρή αεροπορία – μην κοιτάμε απλά τα ξένα δεδομένα.

            Καμία δυτική χώρα δεν έχει πολεμήσει υπο σοβαρή εχθρική αεροπορική απειλή απο τον ΒΠΠ

          • Mk

            Ούτε η Τουρκία έχει σοβαρή αεροπορία.
            Χα..χα…χα…

            Τώρα τους έραψε και νέα κουστούμια ο Ερντογάν,νέα collection ολόσωμες,για τους φυλακισμένους.

            Για κανένα χειρισμό UAV από το κελί καλά είναι.

            Τα έχουμε ξαναπεί….

            Σε 5 χρόνια και βλέπουμε.

            Ανακαλεί συνταξιούχους να εκπαιδεύσουν τις νέες τους μαϊμούδες.

          • Dragon

            Ο ΕΣ και το ΠΝ δεν είναι χωρίς ΑΑ δυνατότητες, ούτε η Ελλάδα δεν έχει αεροπορία που θα παλέψει στους ουρανούς. Το Ελληνικό Θέατρο επιχειρήσεων είναι πολύ σύνθετο.

          • Cynaegeirus

            η α/α άμυνα εξασθενεί χρόνο με το χρόνο…

          • Dragon

            Το ίδιο και τα αντίπαλα αεροσκάφη. Θυμίζω ότι δεν έχουμε απέναντι μας τις ΗΠΑ ή την Κίνα, έχουμε τους Τούρκους.

          • Cynaegeirus

            Τα α/φ των οποίων είναι εκσ και αναμένουν και α/φ 5ης γενιάς υπο την κάλυψη S-400. πιλότους δεν έχουν. α/φ έχουν με το παραπάνω

        • stasou_mygdala

          Κρατα μια πισινη μηπως και τα δεις στην λεβεντογεννα παρεα με τα »καινουρια» Σινουκ και κλαιμε…

          ΥΓ: Η Κυπρος ψαχνει για 8 νεα Ε/Π αντι να κοιταει τα γκαζελ γιατι δεν στελνουμε Ινδιανους, τωρα που τα εχουμε καλα με τις ΗΠΑ;

  • SPY_GR

    «…σειρά είχε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κεμάλ
    Κιλιτσντάρογλου, που δήλωσε ότι το 2019 θα καταλάβει 18 νησιά και μια
    βραχονησίδα.»

    Ελθέτω πέρδειν τοις όρχεις ημών!

    Χρόνια Πολλά…

    • BABIS

      Το τελευταιο το κλεβω.
      Χρονια Πολλα.

  • oxia77

    Χρόνια πολλά σε όλους τους συντάκτες και αναγνωστες.

    Θα ήθελα να επαναλάβω το αίτημα μου προς τους συντάκτες του e-amyna για ένα άρθρο για τους πιθανούς τρόπους αντιμετωπισης τουρκικού γεωτρυπανου εντός των χωρικών μας υδάτων ή της Κύπρου, αν και όλοι πιστεύω γνωρίζουν τι θα πραξει τελικά το φοβισμένο ραγιαδικο κράτος μας.

    Στο προ μηνών μου σχόλιο για το ίδιο θέμα καποιοι αναγνώστες δε πίστευαν καν ότι οι Τούρκοι θα καταφερναν ποτέ να αγοράσουν γεωτρυπανο…

    • binio

      Να σου πω ένα : φορτώνεις ένα σάπιοκαραβο με ναρκωτικά το αμολας πάνω στο τρυπάνι. τρακαρουν και μετά το ρυμουλκό για τα περαιτέρω σε ιταλικό λιμάνι για τα περαιτέρω όπου ο νηογνωμον θα διαπιστώσει πρόβλημα και με αυτά θαπό περάσει κάνα 6μηνο η Ενι θα έχει βρει αέριο στο 6 και εσύ ερντο μπορείς να βράσεις στο ζουμί σου.

      • M.K.E

        Αν βλεπω καλα στο νουμερο 6 υπαρχουν και οι γαλλοι,οποτε ειναι μια καλη ευκαιρια τα γαλλοιταλακια να ερθουν προσωπο με προσωπο με τον σουλτανο και να δουμε ποσο ειναι διατεθειμενοι να το τραβηξουν μιας και μεχρι τωρα ολο χαμογελα,αγκαλιες και φιλια ηταν και παραινεσεις προς εμας να μεινουμε ψυχραιμοι.

    • Ελήφθη το αίτημα… αλλά μια διευκρίνιση: δε μιλάμε για χωρικά ύδατα (δηλαδή εντός των 6 μιλίων από τις ελληνικές ή κυπριακές ακτές). Τα χωρικά ύδατα είναι σαν το έδαφος μιας χώρας, χώρος απόλυτης κυριαρχίας. Αλλοίμονο αν έρχονταν κι εκεί να τρυπήσουν οι Τούρκοι.
      Και αν έρχονταν δε θα χρειάζονταν γεωτρύπανο που φτάνει στα 40.0000 πόδια βάθος, γιατί δεν είναι τέτοιο το βάθος.
      Τα σημεία που συζητάμε (τα «οικόπεδα» του χάρτη) βρίσκονται στα διεθνή ύδατα, αλλά εντός κυπριακής ΑΟΖ ή/και πάνω από κυπριακή υφαλοκρηπίδα. Εκεί είναι θάλασσα με μεγάλο βάθος, εξ ου και χρειάζονται τέτοιο γεωτρύπανο. Αλλά τυχόν τουρκική γεώτρηση εκεί θα ήταν ξεκάθαρη παραβίαση της κυπριακής κυριαρχίας.

  • lidonas

    Χρόνια πολλά σε όλους τους συντάκτες και αναγνώστες με υγειά και κάθε κάλο!

  • Cynaegeirus

    » 36 από τα Kiowa θα έρθουν πλήρη σε οπλικά συστήματα, αισθητήρες και μέσα επικοινωνιών, ενώ άλλα 24 θα έχουν έναν αντί για τρεις ασυρμάτους και προφανώς θα χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά. Τα υπόλοιπα 10 ελικόπτερα θα χρησιμοποιηθούν ως πηγές ανταλλακτικών εκτός αν υπάρξει νεώτερη απόφαση αξιοποίησής τους»

    Τα 24 με τα 36 είναι ίδιων δυνατοτήτων εκτός των 2 Σ/Α;
    αν ναι προσθέτουμε άλλα 8 στα 36 και κρατάμε 16 με TRC9200 ή ότι φτηνό βρούμε στην αγορά.
    Αλλά και 24 με 1 ασύρματο δεν είναι άσχημα καθώς το ε/π δκσης χρειάζεται 3 (γιατί 3 και όχι 2 όπως όλα τα οχήματα δκσης;;;) και αυτά που θα μπουν σε ρόλο κρούσης με ΑΤ και ρουκέτες με 1.
    οπότε μην βλέπετε 36+24 αλλά 60 ελικόπτερα έτοιμα για χάος

    τα 10 τα βλέπω για ανταλλακτικά και βασικά καθήκοντα πτήσης.

    αν είναι έτσι μιλάμε για την VFM αγορά απο τον ΒΠΠ.

    και όσοι το σκεφτόσαστε επαναλαμβάνω 28 apache με 16 hellfire ή 8 + 2 LAU-68, και 60 kiowa με 4 hellfire ή 2 + 1 LAU-68 είναι η ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ αντιαρματική δύναμη στην ευρώπη εκτός της ρωσίας και των ΗΠΑ.

    τα όποια εμπόδια και καλά υπάρχουν θα είναι για την προφανή διάλυση σχηματισμών μετά απο τέτοιο «χαρτί»

    η τοποθέτηση των επιθετικών ελικοπτέρων σε οποιοδήποτε άλλο οργανισμό εκτός του ΔΣΣ είναι στρατιωτικό έγκλημα. η διασπορά δυνάμεων είναι χαρακτηριστικό της συνοριοφυλακής και όχι στρατών.

    «Το πρόγραμμα, που στην παρούσα φάση αφορά μόνο τα 85 F-16 των εκδόσεων Block 52+ Block 52+ Adv, αναμένεται να διαρκέσει περί τα 8 έτη.»

    καλύτερα να μην προσχωρήσουμε με τον εκσ και να πουλήσουμε όλα. άκου 8 χρόνια…αν είναι δυνατόν… σε 24 μήνες έπρεπε να ήταν όλα στις μοίρες επιχειρησιακά.

    «Και ο αείμνηστος Ετζεβίτ τι έκανε; Πήγε και την πήρε»

    Την πήρε με τον 6ο στόλο και τους άγγλους στην μέση. Ας άφηναν τα F-4 ελεύθερα…
    οι ίδιες μλκς απο γέρους με παιδιά εκτός στράτευσης εδώ και απέναντι.
    σοβαρά ο χαζός είπε μολών λαβέ;;; που νομίζει οτι είναι σε γήπεδο;

    ===============

    Ο σκοπιανός λέει θα μας δώσουν και μας λίγο αλέξανδρο. για 10 σουπερμάρκετ και 5 τράπεζες είμαστε οι πόρνες των βούλγαρων και των αλβανών της fyrom…

    • Giorgos Tsagaris

      Mας τα μπερδεψε λιγο Α/ΓΕΣ ΚΑΙ στο θεμα των ασυρματων αφου τα περισσοτερα KW πετανε με 2 και οχι με 3 …

      COMMUNICATIONS
      C-15. The KW has two FM radios, one UHF radio, and one VHF radio.
      Provisions for an AN/ARC-199 or AN/ARC-220 HF radio with TSEC/KY-75
      or TSEC/KY-100 are in place; however, HF radios are not installed in most
      KWs. The KW has two TSEC/KY-58s; one is dedicated to the FM 1 radio,
      and the other can be used for the UHF, VHF, or FM 2 radio. A planned
      upgrade to the FM SINCGARS radio will contain an embedded KY-58 that
      will allow the remaining KY-58s to be used for the UHF and VHF radios.
      The crew can switch between the UHF, VHF, and FM 2 radios in the secure
      mode anytime during flight. The UHF is Have Quick II capable. The
      SINCGARS FM radios are FH capable.

      Στα »οπλα» των KW φιλε προσθεσε και την καταδειξη στοχων σε αλλα μεσα εκτος
      των Απατσι…
      LASER GUIDED MUNITIONS
      COPPERHEAD ARTILLERY PROJECTILES
      C-26. The KW may be the most effective target lasing system for the
      cannon launched guided projectile (Copperhead) because of the MMS and
      the aircraft’s maneuverability. Copperhead ranges are 3 to 16.1 kilometers
      from the gun tube. The KW crew can designate moving or stationary targets
      out to 10 kilometers. Designation ranges depend on the type of target,
      ambient conditions, and MMS performance. The maximum separation angle
      from the gun-target line is 45 degrees.
      LASER GUIDED BOMBS
      C-27. The USAF, USN, and USMC all employ laser-guided bombs. Because
      the laser code for these munitions are set on the ground prior to take off, the
      designator will be required to change his code to match that of the bomb.
      Therefore, greater coordination and longer lasing times are necessary. The
      CAS aircraft may ask for a laser spot to verify the target prior to dropping
      bombs. The spot is detectable by CAS aircraft to 20 km. The CAS aircraft
      will also generally call for spot on based on altitude and range to the target
      to ensure final guidance of the munition.

      http://library.ndmctsgh.edu.tw/milmed/avitation/file-med/Fm1-114/appc.PDF

      • Cynaegeirus

        «Στα »οπλα» των KW φιλε προσθεσε και την καταδειξη στοχων σε αλλα μεσα εκτος
        των Απατσι…»

        Ναι ναι

        Μιλάμε για τζόκερ. Η μόνη μου απορροία γιατί δεν πήραμε και άλλα και να τα χώσουμε στο ΛΣ ως αναγνωριστικά θαλάσσης…

    • Β.Κ

      Τους 3 Α/Σ τους θελει τον εναν για το δικτυο Δκσεως, τον 2ο για το δικτυο δκσεως Υπομοναδας(με τα αλλα ελικοπτερα) και τον 3ο για επικοινωνια με το ΠΒ/ΠΝ(Αξκος Συνδεσμος).Παντως και με εναν Α/Σ + εναν διπλο TRC-9200(VRC-9200 για την ακριβεια,οπου V=Vehicle), ανετα γινεται η δουλεια.

      Το θεμα για το οποιο εκτιμω πως τα 24 Ε/Π τα βαφτιζουν «εκπαιδευτικα», ειναι καθαρα θεμα οροφης.Τουλαχιστον αυτο ειναι το προφανες.Μην περιμενετε ομως να το πει καποιος αυτο.Τουλαχιστον επισημα δεν προκειται να σας το πει καποιος.

      Αυτο που πιστευω (κι ευχομαι) ειναι στα 24 να βαλουν μεσω Τεχνικης Οδηγιας εναν 2πλο VRC-9200, και σαν επιτελικο σχεδιασμο, με τους εκπαιδευομενους χειριστες-τεχνιτες, Ανθλγους και Μ.Λχιες του καθε ετους να γινονται επιχειρησιακα…

      • Ivy Chris

        Δεν τίθεται θέμα οροφής, γιατί προβλέπεται στη σχετική συνθήκη CFE (TREATY
        ON CONVENTIONAL ARMED FORCES IN EUROPE), ότι τα μη επιχειρησιακά δεν πρέπει να έχουν ούτε το hardware/software & τις σχετικές καλωδιώσεις.
        Εξ άλλου τα Kiowas κατηγοριοποιούνται ως (Β), «Multi-Purpose Attack Helicopters» μαζί με τα Gazelle, Lynx, Mi-8 & Alouette III και δεν συναθροίζονται με τα Apaches που ονομάζονται (Α), «Specialised Attack Helicopters» όπως και τα A-129 Mangusta, Mi-24, AH-1 Cobra…
        Εδώ μιλάμε για έλλειψη μόνο 2 ασυρμάτων

        • Β.Κ

          Εχω ενημερωθει προσφατα για την διαφορετικη κατηγοριοποιηση( δεν το’ξερα)…Αλλα και 24 εκπαιδευτικα ειναι μεγαλος αριθμος…Ισως ο λογος τοτε για την επιλογη αυτη, ειναι η ελλειψη προσωπικου, και τα βαζουν εκει ετσι ωστε σε περιπτωση αναγκης, να τα χειριστουν οι εκπαιδευομενοι Ανθλγοι και Μ.Λχιες του αντιστοιχου ετους….

          Οντως ο ενας ασυρματος δεν ειναι απολυτως τιποτα, ακομα και με τα υπρχοντα υλικα καλυπτεται η συγκεκριμενη αναγκη…

    • oxia77

      «καλύτερα να μην προσχωρήσουμε με τον εκσ και να πουλήσουμε όλα. άκου 8 χρόνια…αν είναι δυνατόν… σε 24 μήνες έπρεπε να ήταν όλα στις μοίρες επιχειρησιακά.»

      Αφού σώνει και καλά θέλουμε να κάνει τη δουλειά η ΕΑΒ, τι περιμένεις;

      • Giorgos Tsagaris

        Kαι μετα τα 8 χρονια θα παρουν σειρα τα -50 για να γινουν -52+ ???????????

        • Β.Κ

          Πιστευω οτι θα γινει καπου στη μεση, για ταυτοχρονο τελος….Παντως τα πολλα χρονια δεν ειναι λογω ΕΑΒ, αλλα λογω ελλειψης ρευστου (μεγαλο μερος του ποσου) μεχρι το 2020….
          Οταν θες δοσεις κι ευκολιες πληρωμης, πρεπει κι ο αλλος να καλυφτει…Αν τους τα σκαγαμε «τουκου» ,(οπως καναμε παλαιοτερα), θα τα εκαναν αναβαθμιση ολα σε 3 χρονια

    • xaris koul

      Η ερώτηση είναι η εξής.Τι περισσότερο μπορούν να προσφέρουν τα συγκεκριμένα ελικόπτερα από αυτό
      https://uploads.disquscdn.com/images/4286aec4141775f6f2d37a023d7c4391c2381e521fc2e7710f79d884bb5012ad.jpg
      και γιατί σιγά σιγά όλοι στρέφονται σε αυτή την τεχνολογία;Το συγκεκριμένο της φωτογραφίας μπορεί να μεταφέρει 4 πυραύλους και θα βγει και άλλο που μπορεί να μεταφέρει 8.

      • Δευκαλίων

        Μήπως ότι αυτού του είδους τα αεροχήματα (UAV,UCAV) μπορούν να παρεμβληθούν από συστήματα ΗΠ;

        • xaris koul

          Εκτός και αν είναι απόρρητο θα ήθελα να ξέρω αν στην Ελλάδα έχουμε την δυνατότητα να κατεβάσουμε τέτοια αεροχήματα με συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου. Αυτό που που κάνει εντύπωση είναι ότι στην συρία για παράδειγμα drones αλλά και (UAV,UCAV) χρησιμοποιούν τόσο το Ισραηλ όσο και η τουρκία το ISIS η αμερική και οι αντάρτες.Διαβάζοντας δηλώσεις Ρώσου αξιωματικού που υπηρετεί στην Συρία ανάφερε ότι τα pantsir και οι S-400 έχουν καταρρίψει αμέτρητα τέτοια αεροχήματα. Γιατί δεν χρησιμοποίησαν συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου για να τα κατεβάσουν ;Χωρίς να έχω ειδικές γνώσεις ρωτάω απλά αν έχουν ειδική προστασία έναντι παρεμβολών;Επίσης έχουν αναφερθεί πτήσεις drones πάνω από Ελληνικά φυλάκια στον Έβρο.Μπορούν να τα κατεβάσουν χωρίς να χρησιμοποιήσουν πυρά;

          • Cynaegeirus

            δεν διαθέτουμε τέτοια τεχνολογία παρεμβολών
            τα SA-8 μια χαρά κατεβάζουν ΜΕΑ

          • readerhistory

            Κατάρριψη χωρίς πυρά δεν είναι στις δυνατότητες του Ε.Σ. ούτε καν για απλης μορφής drone. ¨οσον αφορά κατάρριψη με πυρά αυτή είναι μια μεγάλη ιστορία, Πρώτα απ’όλα πρέπει να αναγγωρίσεις τον τύπο, αφού τον εντοπίσεις και αφού δείς αν είναι οπλισμένο ή όχι και τι δυνατότητες αναγνώρισης έχει. Τώρα νε χρησιμοποιείς S400 ή S 300 ή OSA ή CROTALE είναι υπερβολή και σπατάλη. Το πολύ πολύ να κάνεις χρ’ηση ASRAD.

          • Giorgos Tsagaris

            Θα επρεπεκανονικα να ημασταν οι πρωτοι διδαξαντες….αλλα οποιος δε θελει να ζυμωσει….
            http://www.businessinsider.com/dutch-cops-train-eagles-to-snatch-drones-2016-2

      • Cynaegeirus

        Μην συγκρίνεις επιθετικά επανδρωμένα μέσα με μη επανδρωμένα. Η ταχύτητα ενέργειας, το ανθρώπινο ένστικτο ή άμεση επαφή με το περιβάλλον είναι κατα κράτος υπέρ των επανδρωμένων οχημάτων.

        Τα μη επανδρωμένα είναι άριστα για Αναγνώριση, Τάνκερ, στόχους ευκαιρίας σε περιβάλλον χωρίς Α/Α

        Να τονίσω οτι η ελλάδα έχει 14 α/α συστήματα. και τα μισά να δουλεύουν…

    • Να διευκρινίσουμε μερικά πράγματα σχετικά με τα KW, για να μην περνάμε στη χώρα της ουτοπίας:
      1. Και μόνο η επιχειρησιακή ένταξη 36 νέων ελικοπτέρων είναι άθλος για τα σημερινά δεδομένα της ΑΣ με βάση τους διαθέσιμους πόρους, χρηματικούς και ανθρώπινους. Οι ενστάσεις του Τεχνικού, αν και ορθώς παραμερίστηκαν μπροστά στο ευρύτερο επιχειρησιακό όφελος, είχαν βάση και θα χρειαστεί να καταβληθεί σοβαρή προσπάθεια για την απορρόφηση των KW.
      2. Ο χαρακτηρισμός των 24 πρόσθετων ελικοπτέρων ως εκπαιδευτικών δεν είναι προσχηματικός. Η Σχολή Αεροπορίας Στρατού έχει σημαντικές ανάγκες που δεν καλύπτονται από το υπάρχον υλικό. Επίσης χρησιμοποιεί ήδη το ΑΒ-206 που είναι «αδέρφι» του KW. Εννοείται ότι ο σχεδιασμός μπορεί να προβλέπει την επιχειρησιακή αξιοποίηση των 24 Ε/Π σε περίπτωση σύρραξης, αλλά με τις παρούσες συνθήκες είναι απόλυτα λογική η οργανική ένταξή τους στη ΣΑΣ.
      3. Τα ελικόπτερα δεν είναι τζιπάκια με Milan/Fagot/Kornet, για να στείλεις τέσσερα εδώ και δώδεκα εκεί, σε υπάρχοντα τάγματα, και να καλύψεις κενά. Είναι πολύπλοκα αεροπορικά μέσα που απαιτούν χειριστές, μηχανικούς, καύσιμα, ανταλλακτικά και υποδομή υποστήριξης. Και αυτά με τη σειρά τους απαιτούν νέα οργανωτικά σχήματα. Επομένως η επιχειρησιακή αξιοποίησή τους πρέπει να λάβει υπόψη πολλούς παράγοντες.
      Τα υπόλοιπα προσεχώς σε αναλυτικό άρθρο.

      • Cynaegeirus

        1. Λογική η κατάργηση σχηματισμών όπως είπα πρώτος στην είδηση της πιθανής απόκτησής τους. Πρακτικά δεν χρειάζεται η 2η Μ/Κ ΜΠ (33,34), η 24ηΤΘΤ, το 30-50% των σχηματισμών της ΑΣΔΕΝ κτλ. Και αυτές που μένουν παίρνουν τεράστια οργανωτική αλλαγή με πλήρωση σχηματισμών στο 100%. Μόνο έτσι θα βρεθούν χρήματα για 100 επιθετικά / αναγνωριστικά ελικόπτερα.
        Μπαίνουμε σε δόγμα Air-Land Battle. Όσοι επιθυμείτε ρίξτε μια ματιά στην οργάνωση του ArmyOfExcellence ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή με καταπληκτική καταστροφικότητα στο ιράκ το 91.
        2. Στην αρχή ναι, 24 είναι και λίγα. Στην πορεία, και μιλάμε για 24 μήνες απο την ένταξη 6-12 ελικόπτερα για όλη την ΑΣ είναι αρκετά. Το τραγικό σφάλμα της ΠΑ με τα TEXAN που κάθονται άπρακτα ελπίζω να μην επαναληφθεί.
        3. Φυσικότατα. Είναι λογικός ο διαχωρισμός σε ΤΑΞΑΣ, μια με επιθετικά μέσα και μια με τα μεταγωγικά. Ελπίζω η πρώτη να ενταχθεί στο ΔΣΣ και η δεύτερη στην Στρατιά για χρήση από τις δυνάμεις ΔΤΑ.
        Παρακαλώ τον ΕΣ να αρχίσει να λογικεύεται στην παροχή μόνιμων υπαξιωματικών στην ΑΣ αντί να στέλνει 21χρονους στο ιστορικό και στις διαβιβάσεις. Η ΑΣ θα είναι το ΚΥΡΙΟ μέσο πολέμου και πρέπει να παίρνει και το καλύτερο προσωπικό.

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          «Πρακτικά δεν χρειάζεται η 2η Μ/Κ ΜΠ (33,34), η 24ηΤΘΤ»
          Έχεις λυσσάξει να με κάνεις αδελφοκτόνο.

          • Cynaegeirus

            Δεν χρειάζεται, ούτε έχουμε λεφτά να την διατηρούμε
            Λογικά θα πρέπει να υπάρξει τεράστια αναδιοργάνωση στο ΔΣΣ.
            η ένταξη των ε/π θα μας δώσει το χρόνο να την κάνουμε μόνοι μας.

            φέτος μπήκαν λιγότερα απο 300εκ ευρώ στον στρατό. αυτό για να μην έχουμε αυταπάτες

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Και έχεις την εντύπωση ότι χωρίς αεροπορική κυριαρχία,που στο κάτω-κάτω την είχαν και οἱ Αμερικάνοι το 2003 στο Ιράκ,αλλά την μεραρχία Μεντίνα δέν την βρήκαν τα 3 συντάγματα ελικοπτέρων που στάλθηκαν,εμείς θα κάνουμε παπάδες;;;
            Να σε ρωτήσω πόσο θα κοστίσουν οἱ προωθημένες υποδομές που δέν υπάρχουν όχι μόνο για τα Κάϊ-Κάϊ-Κάϊοουα,αλλά ούτε για τα Απάτσι;;;
            Να σε ρωτήσω,πόσο θα ανακουφίσουν το Δ΄ΣΣ τα κάϊ-κάϊ,όταν τα μισά δέν θα είναι μάχιμα,και από όσα κουτσά-στραβά αξιοποιηθούν ὡς τέτοια,τα περισσότερα θα τρέχουν στο Καστελόριζο και τις βραχονησίδες;;;
            Σοβαρά τώρα,δέν χρειαζόμαστε την 2η Μ/Κ ΜΠ και την 24η ΤΘΤ,τίς μόνες εφεδρείες του Δ΄ΣΣ δυτικά του Νέστου;;;
            Για νιοστή φορά σου επισημαίνω,ότι ἄν θέλεις να κρατήσεις στρατό με λιγώτερα από 300Μ€ τον χρόνο,κλείστο το ρημάδι,να μήν αυτοπαραμυθιάζεσαι ότι «κάτι μπορεί να γίνει».
            Ἤ σωστός παπάς,ἤ σωστός ζευγάς.
            Και ολίγον έγκυος δέν υπάρχει.

      • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

        Δεδομένης της ύπαρξης των ΑΒ-206, 24 εκπαιδευτικά ακόμη και για μια διακλαδική σχολή και μία ακόμη κλαδική δεν είναι πολλά; Δεν θα είναι προτιμότερο να συμπληρωθούν οι ασύρματοι και να αξιοποιηθούν και τα άλλα 10 ε/π; Υπηρετούν εκατοντάδες στρατιωτικά και πολιτικά ΑΒ-206 σε όλον τον πλανήτη, δεν νομίζω να λείψουν τα ανταλλακτικά.

        • Χρήστος

          Πολύ σωστός

        • manolis

          Οχι , δεν ειναι πολλα, εξαλλου η εκφραση «εκπαιδευτικά ΟΗ-58D» , δεν ειναι και τοσο απολυτο. Η σχολη της ΑΣ ειναι στο Στεφανοβικειο. Διπλα στο 1ο ΤΕΕΠ των ΑΗ-64Α. Ακομα και χωρις οπλισμο , μονο με τον ιστο ηλεκτροπτικων, τα ΟΗ-58 θα ειναι χρησιμοτατα για τα Απατσι στην καταδειξη στοχων και η γειτνιαση βοηθα την συνεκπαιδευση. Τα ΑΒ-206 εχουν πολλες διαφορες απο τα ΟΗ-58D.

          • ΠΡΟΜΑΧΟΣ

            Πολλά γιατί δεν είναι; Και τι ψυχή έχουν 48 ασύρματοι, τους οποίους αν δεν έχουμε ήδη, τους προμηθευόμαστε πάμφθηνα;

  • manolis

    Χρονια πολλα σε ολους τους φιλους και στους συντελεστες της e-Amyna με υγεία , δύναμη και αισιοδοξία για ολους , αντιδοτα για τις προκλησεις της καθημερινοτητας στην πατριδα μας.

  • Γιώργος
  • Ivy Chris

    Χρόνια Πολλά σε όλους, με υγεία πάνω απ΄όλα.
    Το ότι έρχονται με 1 ασ. και κατηγοριοποιούνται ως εκπαιδευτικά -παρ΄ότι επιχειρησιακά – δεν είναι τυχαίο…
    Δεν τίθεται καν θέμα έλλειψης Ασυρμάτων.
    Είναι όπως στο τελωνείο,
    Βάζουμε σιδερένιες ζάντες εκτελωνίζουμε και μετά βάζουμε τις αλουμινένιες & τα δερμάτινα…
    Καλή χρονιά

    ΥΓ: όσο για το αν υπάρχουν χρήματα στο λογ/σμό του ΥΠΕΘΑ στο ΓΛΚ για τις άμεσες εξοπλιστικές ανάγκες και το δούλεμα που πέφτει… απόλυτα διαφωτιστικό το σχετικό άρθρο https://defencegreece.wordpress.com/2017/12/18/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-2016-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%88%CE%AD%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9/

    • thracian hawk

      Το διάβασα και εγώ προχθές. Είπα να ποστάρω το link αλλά με πρόλαβες..
      Λεφτά υπάρχουν.. χαχαχαχ (που θα έλεγε και μια ψυχή) αλλά κατευθύνονται ανερυθρίαστα για εξαγορά ψήφων. Οι τύποι κινούνται στα όρια της προδοσίας.

      Χρόνια πολλά σε όλους!

      • nonfactor

        Ένα up vote για την λέξη «ανερυθρίαστα»!

  • yen leveraged

    Πολύ καλά νέα απο τη συνέντευξη του αντιστράτηγου, τα υπονοούμενα οτι τα οπλισμένα κιόβα μπορούν να γίνουν εύκολα 50+ και οχι μονο 36. Ισως 20 στον έβρο και απο 10 σε 3 μεγάλα νησιά να ήταν ένας καλός καταμερισμός ώστε να καλυφθεί γεωγράφικα ολη η χώρα.
    Τι γίνετε με το θέμα των φ16 block 30 και το ενδιαφέρον των εμιράτων να τα πάρουν όλα για εκπαιδευτικά? Γιατί εδώ υπάρχει μια τεράστια ευκαιρεία, «ανταλλαγής» μαζί τους.
    Στο ντουμπάι air show ανακοίνωσαν οτι θα αναβαθμίσουν επιπλέον τα μιράζ τους (2000-9),
    42 συγκεκριμένα και εχουν 65 συνολικά. Αλλάζουν τα ραντάρ RDY-2 σε RDY-3, τα RDY-2 που θα τους περισσέψουν είναι ιδια αυτά που φοράν τα δικά μας 2000-5 μκ2, έυκολα μπαίνουν στα δικα μας, 16-17 μονοθέσια μη αναβαθμισμένα δίλιτρα, και αν μας δώσουν και 5-10 απο τα 9αρια τους που δε θα αναβαθμίσουν μας βγαίνουν 22-25 σχέδον πανομοιότυπα μιράζ 2000-5, το υπόλοιπο της αναβάθμισης των δικων μας δίλιτρων περα του ράνταρ (κεντρικοι υπολογιστες, χειριστήρια, ναυτιλία) δε νομίζω να περάσει τα 10 εκατομύρια ανα αεροσκάφος οπότε θέλουμε 100-150 για τη συνολική αναβάθμιση. Αν είναι να μας δώσουν 300 εκατομμύρια για το συνολο των φ16 μπλόκ 30, μας δίνουν τα 5-10 2000-9 απ αυτά που δεν αναβαθμίζουν + τα περισσεούμενα ραντάρ τους και καλύπτουν και το κόστος των 100-150 για την περαιτέρω αναβάθμιση των δικών μας δίλιτρων, και έχουμε κάνει μια νέα μοίρα 25 αναβαθμισμένων μιράζ που μας είναι τοσο πολύτιμα για να ρίξουν τους μίκα τους σκάλπ και τους έξοσετ, χωρίς να δώσουμε σχεδόν ένα ευρώ.

    • jim_97

      Καλά Χριστούγεννα σε όλους τους φίλους.
      Πολύ σωστή η παρατήρηση με τα Μ2000 των ΗΑΕ. Και με τον τρόπο που η αναβάθμιση των F-16 έχει περιοριστεί η απόκτηση των mirage που τους περισσεύουν και των υποσυστημάτων τους είναι μια από τις ελάχιστες λύσεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για την ενίσχυση της αεροπορίας. Νομίζω η βασικότερη διαφορά των Mirage 2000-9 με τα δικά μας -5 είναι το σύστημα αυτοπροστασίας. Δεδομένου ότι υπάρχει σημαντική συνεργασία με τα ΗΑΕ στον αμυντικό τομέα δεν είναι αδύνατον να επιτευχθεί κάποια συμφωνία.
      Και αν ξεφορτωθούμε τα block 30 και σύντομα θα αποσυρθούν τα F-4 τότε θα υπάρξει και κάποια σημαντική τυποποίηση στο στόλο και δεν θα είναι η σημερινή κατάσταση με 4 διαφορετικές εκδόσεις F-16 και 2 Mirage.

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Ὁ παράγων ΕΑΒ όμως,δέν ενθαρρύνει προς αυτήν την κατεύθυνση,ακόμα και ἄν γίνει το ντήλ με τα Εμιράτα,και μάλιστα ανεμπόδιστα από τους Γάλλους.
        Δέν είναι καθόλου υποθετικό το σενάριο,δίπλα στα δεκάδες F-4 και F-16,να συνωθούνται επί χρόνια στην ΕΑΒ περισσότερα Μ-2000 απ᾿ότι στις μοίρες.

        • nonfactor

          Γατάκι…θα μετονομαστεί η ΕΑΒ σε Επιχειρησιακή Αεροπορική Βάση και λύθηκε το πρόβλημα.

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Εργοστασιακή Αεροπορική Βάση,ακούγεται πιό μεταμοντέρνα.(και σηκώνει και περισσότερες ερμηνείες)
            Νιάου.

          • nonfactor

            Είσαι πολύ μπροστά! Μόνο αυτό. Δεν περιγράφω άλλο!

  • GR P

    Τελικά το έργο της αναβάθμισης F-16 θα προβληθεί σε πολύυυυυυυ slow motion. Και αυτό για 85 μόνο αεροσκάφη. Οπότε αν καταλαβαίνω καλά (ελπίζω απλά να βάρυνα από το φαγητό) σε 8 χρόνια η ΠΑ θα είναι με 85 σύγχρονα αεροσκάφη από τα οποία θα πετάνε τα 50-60, και τα υπόλοιπα μη εκσυγχρονισμένα F-16 για σκραπ και ανταλλακτικά….
    Με λίγα λόγια ούτε αεροπορία, ούτε στόλος.

    Καλά Χριστούγεννα και καλές γιορτές σε όλους!

  • SPY_GR

    Απομακρυσμένο σενάριο αλλά όχι απίθανο:

    Στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ που σημειωτέον προκλήθηκε με πρωτοβουλία της Τουρκίας, καταψηφίστηκε συντριπτικά η απόφαση του Τράμπ για αναγνώριση της Ιερουσαλήμ.
    Ελλάδα και Κύπρος (ναι, αυτές οι χώρες τα πρότυπα δημοκρατίας, συνέπειας και αλληλεγγύης στους αδυνάτους) σαν τα ζώα – αντί να απέχουν – καταψήφισαν, κατάφεραν να δώσουν πόντους στην Τουρκία και να εκνευρίσουν ΗΠΑ – Ισραήλ, τουλάχιστον όμως έχουν την εύνοια – και την βοήθεια στην κατασκευή αυτοσχέδιων ρουκετών – των Παλαιστινίων!
    Θα έχει άδικο ο θείος Ντόναλντ να παίξει καθυστερήσεις με τα Kiowa και τα F-16; Θα έχει άδικο το Ισραήλ να το παίζει δύσκολο με Κύπρο;

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Τέλεια.
      Ενώ επί της ουσίας είμαστε άψογοι κλητήρες,δίνουμε και μία κλωτσιά στην καρδάρα με το γάλα.
      Με μία χειρονομία μηδενικής προοπτικής κέρδους,
      α)υποβάλουμε τα σέβη μας στον σουλτάνο,
      και
      β)δίνουμε το τέλειο άλλοθι σε ΗΠΑ-Ισραήλ να «εκφράσουν την απογοήτευση τους εμπράκτως».
      Όπως επί Καραμανλή Α΄βγήκαμε από το ΝΑΤΟ και μετά παρακαλούσαμε να επανενταχθούμε, κάνοντας όμως την Τουρκία ρυθμιστή της διαπραγματεύσεως.
      Ἤ όπως επί Αντρέ,όταν και βάσεις δίναμε,και F-16 ψωνίζαμε,καί σε μαύρες λίστες μπαίναμε.
      Μαγκιά της Φυλής.

  • SPY_GR

    Το νόημα να βγαίνει!

  • Εδώ και αρκετές ημέρες δεν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα.
    Μάλλον έχει μείνει η «κακή» διεύθυνση» στην κρυφή μνήμη (cache memory) του προγράμματος περιήγησης (browser) που χρησιμοποιείτε.
    Κάντε εκκαθάριση της cache για να λυθεί το θέμα.

  • Νεώτερα από την Φ/Γ Κανάρης υπάρχουν, αλλά δεν είναι ανακοινώσιμα. Καλές γιορτές.

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      «αλλά δεν είναι ανακοινώσιμα».
      Βρυχώμενη σιωπή,ἤ αιδήμων σιωπή;

      • Βρυχώμενη…

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          Θαυμάσια…

      • Β.Κ

        Ερωτηση:Αιδήμων ή αιδήμονα;;
        Νομιζω το 2ο ειναι σωστο…
        :)

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          Δέν βαριέσαι,ἡ αιδώς έχει ούτως ἤ άλλως αποδράσει από την Χώρα.

  • SPY_GR

    Οχι ακριβώς φίλε M.K.E
    Οπως φαίνεται στην φωτό Καναδάς, Αυστραλία, Πολωνία φέρθηκαν έξυπνα και απείχαν, έτσι έπρεπε να έκαναν Ελλάδα και Κύπρος πολύ περισσότερο που δεν έχουν δυστυχώς το μέγεθος και την επιρροή των Αγγλων, Γάλλων, Γερμανών που επίσης καταψήφισαν…Που πάς ρε Καραμήτροοο!

    https://uploads.disquscdn.com/images/8e8d9fc6f68f4d1549f5e641c06e38b02c63f5cf1a81f0679528803417f9847c.jpg

    • Larisaios

      Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας δειχνουν ότι ακόμη και φανατικοί σύμμαχοι των ΗΠΑ όπως η Ν.Κορέα και η FYROM ψήφισαν κατά. Ενώ συμφωνώ ότι η αποχή θα μας είχε αποφέρει κάποιο κέρδος, δε νομίζω ότι χάθηκε ο κόσμος. Σχετικά με την ψηφοφορία αυτή έγραψε ένα εξαιρετικό άρθρο ο γνωστός Ινδός εδώ: http://blogs.rediff.com/mkbhadrakumar/2017/12/23/india-is-on-the-right-side-of-history-over-palestine/

      αυτός φυσικά αναφέρεται στην ψήφο της Ινδίας, αλλά η ανάλυσή του νομίζω ότι ταιριάζει γάντι και στην Ελλάδα.

      • SPY_GR

        «Good diplomacy is about maneuvering and negotiating to safeguard interests, but without jettisoning principles»

        Η αποχή μας απο την επίμαχη ψηφοφορία θα εξυπηρετούσε με τον καλύτερο τρόπο αυτό ακριβώς!!!
        Επιτέλους κάποτε θα πρέπει να μάθουμε να μην ψηφίζουμε (και όχι μόνο) αποκλειστικά με το συναίσθημα…

    • M.K.E

      Νομιζω οτι η ΗΠΑ δεν ξεγελιουνται με τετοια τεχνασματα.Την στιγμη που δεν υποστηριζεις το μεγαλο αφεντικο,ειτε απεχεις ειτε λες οχι ειναι ενα και το αυτο.
      Μαλλον ολος ο πλανητης διαισθανθηκε οτι δεν ηταν ο,τι καλυτερο να ανοιξει το πορτακι του φρενοκομειου,με τετοιο ατσαλο και αστοχο τροπο.
      Διαφαινεται επισης μια μεγαλη διαμαχη αναμεσα στο deep state και την προεδρια τραμπ,με τους μηχανισμους εξωτερικης πολιτικης να αφηνουν ακαλυπτο τον προεδρο.

  • SPY_GR

    Μέσα, το πρόβλημα είναι σε ποιό από τα 18!

    • Ανδρέας

      Σε όλα θα έρθεί κάπου θα τον πετύχουμε.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Χά,χά,χά,χά!!!

  • nonfactor

    Τι μου θύμησες…γκατζολόπτερα;;;
    Βγαίναμε εξοδούχοι και ο καθένας είχε την προσωπική του μοίρα/σμήνος πάνω από το κεφάλι του.

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      «γκατζολόπτερα;;;»
      Κλαίω…

      @ΜΚΕ
      Σόρρυ,ἔ;

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Εμένα γιατί κάτι μου κραυγάζει ότι -ανομολόγητα- έχουν ξεγράψει και τα Block-50;

    • Giorgos Tsagaris

      Θα ολοκληρωθει ετσι το εγκλημα της απαξιωσης/ξεπουληματος των -30.

  • Cynaegeirus

    υπερβάλουν οι ρώσοι αλλά μην ξεχνάμε οτι η πληροφορία κερδίζει μάχες και πολέμους

  • Giorgos Tsagaris

    Nα μην ξεχναμε και την (περιορισμενη) εμβελεια των ε/π αυτων. 250 km.

    • argitheatis

      ‘Αν βάλεις από δύο, τρία ζευγάρια σε καθήκοντα επιφυλακής σε Χρυσούπολη, Σκύρο και Σαντορίνη καλύπτεις όλο το Αιγαίο και τον Έβρο μαζί . Και έχεις και α/α κάλυψη σε αρκετά μεγάλο βαθμό από τους Πάτριοτ της Σκύρου και της Χρυσούπολης στη Θράκη και στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο. Έτσι καλύπτεις άνετα τις όποιες αποστάσεις. Ενδεικτικά: Σκύρος Οινούσσες 142 χλμ, Σκύρος Σάμος 232 χλμ, Σαντορίνη Σάμος 201 χλμ, Σαντορίνη Κως 174 χλμ, Χρυσούπολη Ορεστιάδα 170 χλμ.

    • JohnnyBftw

      Δεν είναι τόσο πρόβλημα η εμβέλεια εφόσον μπορούν να προσγειωθούν προς ανεφοδιασμό σε οποιαδήποτε σημεία έχει προβλέψει η ΑΣ.
      Ένα πρόχειρο ελικοδρόμιο για ανεφοδιασμό στήνεται σχετικά εύκολα αν υπάρχουν τα μέσα.

  • Giorgos Tsagaris

    Με την πωληση των -30 στα ΗΑΕ θα γινει ο εκσυγχονισμος των 85 αρχικων…

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Με την πώληση των -30,μήπως «βγεί» το κοινωνικό μέρισμα του 2018,και με την πώληση των -50,μήπως «βγεί» το κοινωνικό μέρισμα του 2019;

      • Antonius Block

        Αχέροντα μη δίνεις ιδέες!

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          Δέν υπάρχει «φαεινή» ιδέα,που να μήν τους έχει επιφητήσει.
          Εγώ απλώς προσπαθώ να τους ξεβρακώσω προκαταβολικά.

  • Β.Κ

    Η προαναφερομενη μπροσταντζα δεν υπαρχει, γιαυτο και γινονται διαπραγματευσεις…Το προγραμμα για να τελειωσει σε 3 χρονια για ολα τα α/φη(123), θα εχεις ανενεργες τουλαχιστον 2 Μοιρες για αυτο το χρονικο διαστημα.Επισης, η αναβαθμιση των αφων στις ΗΠΑ, θα ειχε τεραστιο κοστος μεταφορικων. συν τω οτι θα επρεπε να ριχες ανενεργο μεγαλυτερο αριθμο αφων απο 2 Μοιρες.

    Οποτε, ο μεγαλος χρονος περατωσης του εργου, συν η εγχωρια αναληψη της αναβαθμισης, και τα διαθεσιμα μαχιμα αεροσκαφη ανεβαζουν, και μειωνει και το κοστος(και στα ισια να ερχεται, ειναι προτιμοτερο να τα παιρνει μια Ελλ.Αμυνυικη Βιομηχανια, παρα οι μεταφορεις και οι Αμερ.Εταιρειες.

    Για την προτεραιοτητα των BLOCK 50, συμφωνω εν μερει, αλλα για να γινουν κι αυτα Block 52Adv, θα χρειαστουν τα απαρτια των 52+,52+Adv.Γιαυτο κι εκτιμω οτι η αναβαθμιση τους θα γινει στο μισο της αναβαθμισης, οταν και θα υπαρχουν τα απαρτια απο περιπου 42 αεροσκαφη.

    • Giorgos Tsagaris

      ΔΕν διαφωνω στο οτι δεν υπαρχει μπροσταντζα.Ουτε στο οτι η αναβαθμιση πρεπει να γινει εδω,αλλλοιμονο,και η αιτια δεν ειναι τα »μεταφορικα» οταν μιλαμε για ενα κοστος ανω του ενος δισ ευρο.
      Νομιζω οτι δεν με καταλαβες ως προς την προτεραιοτητα των -50.
      Θεωρω οτι στο παρον προγραμμα επρεπε να γινουn ‘V» τα -50 και οχι τα -52+Adv.
      Συμφωνα με σκεπτικο σου που προυποθετει ρυθμο σαφως μεγαλυτερο του 12-14 αφη/ετος δεν συμβαδιζει με τα 8χρονια οταν μιλαμε για 123 α/φη.Και παλι θα ειχε πολλα α/φη στα »πιτς» ταυτοχρονα.
      Δε βγαινουν τα νουμερα,ιδιως για αυτους που ανυπομονουν να διωξουν τα (πολυτιμα προς το παρον) F-4.
      Πρεπει να βγαινουν πανω απο 15 αφη/ετος με σταθερο ρυθμο για να τελειωσει το προγραμμα στη 10ετια.
      Με το 12-14 της ΕΑΒ (που ειναι ΕΑΒ και δεν θα ειναι 12-14) βλεπω δυστυχως τα τελευταια α/φη να βγαινουν το 2030 !!!!!!!!!!

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        @Giorgos Tsagaris,@BK,@Ανδρέας
        « βλεπω δυστυχως τα τελευταια α/φη να βγαινουν το 2030 !!!!!!!!!!»
        Καί,ὦ του θαύματος,εκεί γύρω στο 2030,θα «ανακαλύψουμε» ότι είναι πολύ αργά για τα BLK-50.
        Στρίβειν δια του αρραβώνος,εις τον αιώνα.
        Δέν είναι μεγαλοφυές;
        (για τους ασπόνδυλους διαχειριστές του προτεκτοράτου,τουλάχιστον;)

        • Ανδρέας

          Ελπίζω το λόμπι των Φάλκον στο ΓΕΑ να αντιδράσει.
          Εξάλλου έχουμε παράδειγμα τον εκσυγχρονισμό των F-4.

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Αυτά τα λόμπυ είναι για εσωτερικούς ανταγωνισμούς,οἱ Μαυρογιαλούροι ίσως και να τα χρησιμοποιούν για να διαιρούν και βασιλεύουν.
            Και ὁ εκσυγχρονισμός των F-4,ίσως ήταν άλλη μία έμμεση επιχορήγηση στην ΕΑΒ.

          • Ανδρέας

            Aν είναι να εκσυγχρονίσουμε και τα Block 50 ας την επιχορηγήσουμε. Το λόμπι έχει ισχύ. Μπορεί να κάμψει και υπουργό. Εξάλλου τότε δεν θα είναι ΥΕΘΑ ο στρατάρχης.

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Μπορεί να κάμψει και υπουργό;;;;

      • fulcrum

        Πάντως, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, όταν χρειάστηκε να τηρήσουν αυστηρες προθεσμίες το έκαναν – απλά ήταν για την αναβάθμιση των Αμερικανικών F-16 της USAFE!
        Και αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί τόσες καθιστερήσεις για προγράμματα της ΠΑ;
        Ίσως να μην υπάρχει σταθερή χρηματοδότηση και έγκαιρη τροφοδότηση της ΕΑΒ με τα απαραίτητα απάρτια/ανταλλακτικά, ίσως να είναι πιο χαλαρή όταν εργαζεται για την ΠΑ και όχι την USAF. Δεν ξέρω.

  • Β.Κ

    Τα KIOWA WARRIORS, εμπιπτουν σε επιθετικα ελικοπτερα.Τα KIOWAS οπως σωστα λες, σε Γ/Χ ΥΠ.

    Ολα γνωστα και συμφωνοι μεχρι εδω.

    Τα περι φωτογραφιων μεσα-εξω και επιτοπιων ελεγχων τα γνωριζω απο πρωτο χερι.
    Δεν θα γινει κατι τετοιο ομως, διοτι το 307 ΤΣΥΑΥ θα αναλαβει την συντηρηση 5ου κλιμακιου.5ο κλιμακιο σημαινει οτι μπορει να κανει ολο το ελικοπτερο βιδες και να το ξανασυναρμολογησει.Τα βαζει και τα βγαζει δηλαδη ολα τα συστηματα, που μεταμορφωνουν τα KIOWAS σε KIOWA WARRIORS.
    Το θεμα ολο ειναι να ερθουν και τα 70 ολοκληρωμενα, κι οχι τα 24+10 ξηλωμενα απο καλωδιωσεις φορεις κτλπ.

    Αν ερθουνβολα ολοκληρωμενα, τοτε, αν και ανεπισημα, να προσμετρας ολα τα OH-58s,σαν OH-58 KWs.

  • Cynaegeirus

    Στα χαρτιά θα ήταν στο ΛΣ. Στην ΑΣ θα ήταν στην πράξη ως λόχος αναγνώρισης της ΑΣΔΕΝ και με βάση μια ΤΑΞΑΣ.

  • Tasos Prasinos

    Καλησπέρα και χρόνια καλά στην παρέα.
    Θα εστιάσω στην επικείμενη δημιουργία τετελεσμένων από την Τουρκία μέσω του πλωτού γεωτρύπανου εντός της Κυπριακής ΑΟΖ.
    Πηγαίνουμε για βαθιά ελληνοτουρκική κρίση και θερμό επεισόδιο με:
    α. Ναυαρχούκο ΑΓΕΕΘΑ.
    β. Αιθεροβάμονα, στην καλύτερη, ΑΓΕΑ.
    γ. Παντελώς ακατάλληλο ΥΠΕΘΑ.
    δ. Άκρως επικίνδυνο για τα εθνικά συμφέροντα ΥΠΕΞ.
    ε. Π/Θ τον Τσίπρα.
    Εάν υπάρχει ο θεός της Ελλάδας ας βάλλει το χεράκι του άμεσα.
    Εξαιρώ τον Στεφανή γιατί έχει δώσει δείγματα χρηστής κι ορθολογικής διοίκησης, βλέπε kiowa, μεταφορά πεζοναυτών στον Αυλώνα κ.α.
    Πραγματικά ελπίζω το 2018 να βγει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για το Έθνος.

    • Cynaegeirus

      «Εξαιρώ τον Στεφανή γιατί έχει δώσει δείγματα χρηστής κι ορθολογικής διοίκησης, βλέπε kiowa, μεταφορά πεζοναυτών στον Αυλώνα κ.α. »

      Ο στεφανής θα ήταν καλός α/γες σε 5 χρόνια απο τώρα όταν θα είχε κάνει ΔΣΣ και Στρατιά.
      στην καλύτερη είναι άπειρος. κανείς δεν διαφωνεί για την προσωπικότητά του αλλά η έλλειψη εμπειρίας είναι εμφανής στο βιογραφικό του.

    • Spock

      Από την άλλη βέβαια και οι Τούρκοι έχουν προβλήματα μετά τις εκκαθαρίσεις του Ερντογάν.

  • Γορτυνίος

    To Deep Sea Metro II ήταν του Θεόδωρου Αγγελόπουλου το οποίο είχε ξεκινήσει να χτίζει το 2008 (το είχε βαφτίσει μάλιστα και η σύζυγος του Γιάννα) αλλά το έχασε το 2012 -αν δεν κάνω λάθος- αφού δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει το δάνειο. Έτσι, το βαπόρι βρέθηκε στα χέρια του σουλτάνου.

  • Spock

    Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους τους σχολιαστές και τους διαχειριστές! Τώρα που φαίνεται ότι οριστικοποιείται η αγορά των S-400 πόσο πιθανόν θεωρείται το σενάριο που λέει ότι η αγορά τους μπορεί να οδηγήσει στην ακύρωση της συμφωνίας για τα F-35; Υπάρχει κάποια δόση αλήθειας σε αυτό το σενάριο;

  • Giorgos Tsagaris

    Eγω λεω να εκπαιδευσουμε Γερακια…
    https://www.youtube.com/watch?v=Lea_4gGlKB4

    https://www.youtube.com/watch?v=kAYVyj6vf3Y

  • Σηρτημηδ

    Φιλοι αναγνωστες του εΑ.
    Ο ερντογαν δεν θα διοικηση μέχρι το 2028 ;
    Τι εννοει οτι αν θα ψηφιστεί ο Kemal cilicdaroglu θα επιτεθεί ;
    Δεν κυβερναει ο Ενροτγαν;

    Ποιες ειναι οι ανησυχίες σας ; αν υπάρχουν ;

    • Mk

      Εσύ φίλε Σηρτημηδ όταν βλέπεις σύσσωμη την αντιπολίτευση να απειλεί με κατάληψη ελληνικών νήσων,τι ανησυχίες σε περιβάλλουν;

      Καθησυχαστική η ετυμηγορία και η απλούστευση «λόγοι εσωτερικής κατανάλωσης»;

      Ποια ανάγκη γεννά αυτά τα πολιτικά κόμματα και που απευθύνονται ωστε να ανεβάσουν τα ποσοστά τους;

      Οι εξοπλισμοί της γείτονος,το πλωτό γεωτρύπανο,η απομακρυνσή της από την Δύση και οι συνεχείς αμφισβητήσεις και διεκδικήσεις της επί σειρά ετών έναντι των κυριαρχικών σου δικαιωμάτων,απαιτούν εγρήγορση και ανησυχία.

  • Σηρτημηδ

    Η ασηκηση μακεδονομάχος οταν λεει πως ειναι Ανοιχτή για ολους τους Έλληνες/Ελληνιδες εννοει να συμμετάσχουν και αυτοι στην ασκηση και να εκπαιδευτούν ,ανεξάρτητους ηλικιας ή καποιο αλλο κριτήριο;

    Ή απλα μπορούν να παρακολουθήσουν ;

    • Giorgos Tsagaris

      Δεν ειναι εκπαιδευτικη,αλλα διαγωνιστικη…

      • Antigonos Gonatias

        Δηλαδή;

        • Giorgos Tsagaris

          Φτιαχνεις μια ομαδα 8 ατομων και ακολουθειτε ενα σεναριο οπου γινεται αξιολογηση και βαθμολογηση με »διαγωνιστικη νοοτροπια» σε διαφορα σεναρια.
          Απαιτειται σοβαρη προετομασια και σε αντικειμενα οπου η γνωση δεν ειναι ευκολα προσβασιμη….

          • Antigonos Gonatias

            Κατάλαβα, έχει ενδιαφέρον σαν ιδέα. Μπορεί να συμμετέχει ο οποιοσδήποτε έχει υπηρετήσει την θητεία του;

  • Giorgos Tsagaris

    Δεν αστειευομαι ΚΑΘΟΛΟΥ.
    Γιάυτο λεω παρακατω οτι θα επρεπε να ειμαστε οι 1οι διδαξαντες.
    Εχουμε εμπειρια και οπως ακριβως εκτρεφουμε στρατιωτικους σκυλους πλεον,ισως θα μπορουσαμε να εκτρεφουμε και στρατιωτικα γερακια…

    ΕΠΙΣΗΣ θα μπορουσαμε μάυτο τον τροπο να »κατεβαζουμε» και οσα κανουν πλεον υπερπτησης νησιων και ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΕΙΡΗΝΗΣ…

    Δηλαδη (αστειευομενος) αν ενας ξιφιας τρυπησει ενα φουσκωτο της Τουρκικης ακτοφυλακης θα φταιμε εμεις?

  • Πλους

    Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους τους φίλους και τους συντελεστές της e-amyna. Ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Εύχομαι ό,τι καλό στο καθένα ξεχωριστά και σε όλους τους ‘Ελληνες όπου γης.
    Να αναμένουμε κάποια στιγμή κάποιο φρέσκο άρθρο με τα τεκταινόμενα με τα Σκόπια και τι μέλει γενέσθαι…;
    Γειά σας!!

  • Giorgos Tsagaris

    Ειχε γινει γνωστο οτι και η ΠΑ και η ΑΣ εκπαιδευει χειριστες στην προσνηωση.
    ΟΙ Φ/Γ επιχειρουσαν με δυο ΑΒ212.Δεν ειναι αναγκη να αποχωριστουν το Σιχωκ.Ομως οντως δημιουργουνται παραπανω προβληματα απόσα λυνονται.Αλλωστε εχουμε τοσες χιλιαδες σημεια σε ολο το Αιγαιο που τα ΟΗ-58 μπορουν να χρησιμοποιησουν ως ορμητηριο ή χωρο ανεφοδιασμου…

  • John Moustakas

    Άσχετο αλλά εκείνα τα Griffon που αποσύρουν οι Καναδοί δεν μας έρχονται γάντι;Θα συμπληρώσουν ιδανικά τα ΝΗ 90, αν δεν τα στείλει ο αχώνευτος.

    • SPY_GR

      Καλά ελικόπτερα, σίγουρα όμως αποσύρονται; πρέπει να είναι και ταλαιπωρημένα!

      • John Moustakas

        Αποσύρονται το 20-21 εκτός και αν αλλάξει κάτι στον προγραμματισμό των Καναδών.Ταλαιπωρημένα σε σχέση με τα δικά μας δεν είναι σίγουρα.

  • SierraZulu

    Μάλτα γιοκ: @AegeanHawk’s Tweet: https://twitter.com/AegeanHawk/status/946403185505292288?s=09

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Εγώ απλά θα σου υπενθυμίσω ότι ιστορικά ὁ «πολιτκός προϊστάμενος» επιβάλει τις επιλογές της κυβερνήσεως,αγνοώντας αυτές των επιτελείων.
    Εάν συμπτωματικά οἱ επιλογές είναι ταυτόσημες,τότε έχουμε διθυράμβους περί «ικανοποιήσεως των επιτελείων»,ἄν όχι,έχουμε την «ηθικοφιλοσοφική τεκμηρίωση» σχετικά με το πόσο πιό προσγειωμένες είναι οἱ επιλογές της πολιτικής ηγεσίας.
    Ὁ δέ Καμμένικωφ έχει καρατομήσει Αρχηγό ΓΕΣ λόγω αντιθέτων απόψεων.

  • Giorgos Tsagaris

    Ολα αυτα ειναι πολλοι ωραιοι στοχοι για τους Χελφαιρ,ακομη-ακομη και για laser guided ρουκετες (VFM) και πολυ εξω απο το α/α πυρ των π/β τους…
    Η ιδια δουλεια γινεται απο οπου και να σηκωθουν τα KW….
    Oi τυποι θα χασουνε τον υπνο τους αφου το πλεονεκτημα τους (μικρο μεγεθος/ευελιξια/σχετικα μεγαλη δυναμη πυρος) γινεται μειονεκτημα(λιγοτερο ευελικτα και γρηγορα απο τα ε/π διωκτες τους.ευκολα βγαινουν εκτος μαχης ακομη και με πληγμα μιας ρουκετας λογω μεγεθους και ετσι ακυρωνεις ενα πλανο και μια επενδυση τους,με πραγματικα ΕΛΑΧΙΣΤΟ κοστος.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Γενικώς δέν ξέρουν την τύφλα τους,ἤ εξαργυρώνουν την τύφλα μας.

    • Ανδρέας

      Και τα δύο. Σε αλλη συζήτηση σου είχα πει οτι δεν στερούνται πατριωτισμού αλλα είναι τραγικά χαμηλού επιπέδου. Όλη η πορεία τους εξαρτάται από την πελατειακή δραστηριότητα τους. Δυστυχώς ο κομματικός σωλήνας δεν επιτρέπει την είσοδο ειδικών. Ετσι, δεδομένης της κατάργησης το 82 των γενικών διευθυντών των υπουργείων, αυτοσχεδιάζουν.
      Για την τυφλα τη δική μας caveat emptor διότι volenti non fit injuria.

  • Richard Cœur de Lion

    Η δήλωση με το «τελευταίο γιώτα», τι σημαίνει?

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Ι5,μήπως;

  • Mk

    Σκέφτηκα πολλές φορές αν πρέπει να σου απαντήσω,αλλά ξέρω οτι αγαπάς τον αμυντικό χώρο και θέλω να ξέρεις την αλήθεια.
    Εξάλλου δεν είναι διαβαθμισμένη πληροφορία.

    Πολύ πολύ φιλικά,Δεν ισχύει.

    Super puma σε διαδικασία S.A.R με κάλαθο on top και σε αιώρηση,ναι.

    On deck και δεμενο ή σε υπόστεγο και ασφαλισμένο,ποτέ ως τώρα.

    Ουτε Απατσι,ουτε χιουι,ουτε ΝΗ,ουτε…ουτε….ουτε….

    Ως τώρα τουλάχιστον.
    Θα μπορούσε όμως.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    «η ΑΣ έχει 4-8 ώρες να κάνει παιχνίδι, το ίδιο και η απέναντι»
    Πού το στηρίζεις;

    «όσο το 50% της υπάρχουσας υποδομής που είναι πια άχρηστη»
    Έκανες οικονομοτεχνική μελέτη,ρε αδελφούλη;
    Και επιμένω,στην ερώτηση μου,υπάρχει υποδομή;
    Και επεκτείνω την ερώτηση,υπάρχει βούληση για δημιουργία υποδομής;

    «ελπίζω να μην πάνε πουθενά αλλού – επιμένω πάντα σε αυτό. »
    Πόση επιρροή μπορείς να ασκήσεις;

    Εν κατακλείδι,Κυναίγειρε,επειδή εδώ γράφουμε δημοσίως,ἤ εν πάση περιπτώσει όχι κατ᾿ιδίαν,όταν δέν θέλεις να επεκταθείς επί οποιουδήποτε ζητήματος,μήν το θίγεις στον σχολιασμό,διότι ἡ μυστικοπάθεια σου δέν θεωρείται απάντηση για όσους συμμετέχουν ἤ απλώς παρακολουθούν.
    Αδελφικά,πάντα.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Κυναίγειρε,δέν έχουμε ταξιαρχίες 3ης γραμμής,έστω απλώς και μόνο επειδή από τον Νέστο και πίσω δέν υπάρχει 2η…μέχρι τον Αξιό.
    Και επιτέλους,αντί να πάρουμε με τις πέτρες τα παρτάλια που πρακτικώς κατήργησαν την θητεία,μαζευόμαστε σάν σκαντζόχοιροι για να χωρέσουμε στο κλουβί που μας στριμώχνουν;
    Σου το έχω ξαναπεί,γίνεσαι συνένοχος αυτών που περιφρονείς με την επίμονη προσαρμογή σου στα «δεδομένα» τους.
    Δώσε πόνο,όχι άλλοθι.

    • Δευκαλίων

      Θα ήθελα να εκφράσω τη γνώμη μου σχετικά με την ύπαρξη των παραπάνω σχηματισμών 33,34 Μ/Κ ΤΑΞ και 24 ΤΘΤ.

      Πιστεύω ότι είναι αδύνατο για τους σχηματισμούς αυτούς να φτάσουν στην περιοχή που θα εκτελέσουν επιχειρήσεις σε λιγότερο από 3-4 ημέρες( με την προϋπόθεση ότι βρίσκονται στο 100% της επάνδρωσής τους)

      Άποψη μου είναι
      1. η μεταφορά των σχηματισμών εγγύτερα του Δ ΣΣ
      2. η μετάπτωση τους σε επιστρατευόμενες Μονάδες (με την ύπαρξη επιτελείου και Δριών συντηρήσεως). Οι οποίες σε περίπτωση επιστρατεύσεως θα δεχθούν εφέδρους από Στρτη έως και Ανθλγούς. (Η αξία βέβαια των εφέδρων είναι ανάλογη της εκπαιδεύσεως κατά τη διάρκεια της θητείας τους)

      Γενικά πιστεύω πως ότι δεν βρίσκεται στην περιοχή των επιχειρήσεων προ της ενάρξεως αυτών, πολύ δύσκολα θα φτάσει εκεί κατά τη διάρκεια ή λίγο πριν τις επιχειρήσεις.

      • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

        Ἡ ύπαρξη εφεδρειών είναι θεμελιώδης απαίτηση για την άμυνα αλλά και την επίθεση,
        Στην περίπτωση της Ἑλλάδας,με τους αριθμούς να ευνοούν τον αντίπαλο,θα έπρεπε να κόψουμε τον λαιμό μας να τις εξασφαλίσουμε.
        Ἡ θέση των ανωτέρω σχηματισμών,είναι κατάλοιπο των δομών δυνάμεων του 1976 και λίγο αργώτερα.
        Με την εξαίρεση της XXXIV MKT,που μετακόμισε από την Θεσσαλονίκη στην Άσσηρο,πρώην έδρα της ΧΧΙΙ ΤΘΤ,που οἱ φωστήρες διέλυσαν.
        Ενδιαμέσως,με τις κοπτικές-ραπτικές των φωστήρων,έχουν εκλείψει 3 μεραρχίες πεζικού,ἡ VI (6η),X (10η),XI (11η)σε Κιλκίς,Σέρρες,και Δράμα αντιστοίχως,και μία τεθωρακισμένη ταξιαρχία,ἡ ΧΧΙΙ αλλά ἡ απίσχναση του Ε.Σ κρίθηκε προφανώς ότι ήταν αρκετή ευεργεσία προς το Ἕθνος,και δέν χρειαζόταν ενοχλητικές αγγαρείες όπως αναδιάταξη και τα τοιαύτα.
        Τώρα,ἄν επιβάλλεται ἡ αναδιάταξη ανατολικώτερα,δέν είμαι σε θέση να δώσω σαφή απάντηση,διότι ἡ 24η ΤΘΤ πολύ δύσκολα θα βολευτεί αλλού όπως στο Λιτόχωρο,με τις απέραντες για τα ἑλληνικά δεδομένα εκτάσεις και το πεδίο βολής.
        Για τις 33 και 34 δέν ξέρω,αλλά πολύ κοντά τους,στην Νέα Χαλκηδόνα βρίσκεται το αποκαλούμενο «Στρατηγικό Συγκρότημα Μεταφορών» του Σώματος Εφοδιασμού Μεταφορών,που υποτίθεται ότι θα φορτώσει τουλάχιστον την μία από τις δύο,για να τις μεταφέρει ανατολικά.
        Εν πάση περιπτώσει,να κόψουν τον λαιμό τους οἱ «αρμόδιοι»,να καταστήσουν τις ταξιαρχίες ετοιμοπόλεμες,και εγώ προσωπικά δέν πρόκειται να αναζητήσω καμμία,μα καμμία λύση με μεταπτώσεις μονάδων σε επιστρατευόμενη κατάσταση,ἤ διάλυση τους,επειδή οἱ από πάνω έχουν καταστήσει την θητεία αποδιοπομπαίο τράγο της αμυντικής πολιτικής.
        Όπως και να το δείς,δέν γίνονται «πέντε βούδεα,ἔξ ζευγάρεα»,που λένε οἱ Πόντιοι.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Ἄν εννοείς τον σχολιασμό,δέν είναι θέμα δικής μου ρέντας,αλλά δικής τους αναπηρίας,και όχι μόνο των -σημερινών ἤ χθεσινών- κυβερνώντων.
    Ἡ δέ χρονιά που απέρχεται,αφήνει τις υποθήκες της στην επόμενη,υπομονή,άλλες 97 μείνανε.
    Σε κάθε περίπτωση,ευχαριστώ και εύχομαι το καλύτερο.

    • Ανδρέας

      Εμπνευση φίλε. Δύο στα δύο σχόλια αλλά το «κοινωνικό μέρισμα» το βλέπω και γελάω ακόμη.

  • Mk

    Στον έντυπο τύπο η εμβέλεια με οικονομική ταχύτητα κάνει λόγο για 550χλμ(2 ωρες πτησης) και μέγιστη δυνατή ταχύτητα τα 240χαω.

    Ο Giorgos στο παραπάνω σχόλιο
    αναφέρει την μέγιστη εμβέλεια στο μισό της παραπάνω αναφοράς.

    Τι ισχύει;
    Ευχαριστω.
    Καλή χρονιά σου εύχομαι ολόψυχα!!

    • Β.Κ

      Η μεγιστη (ιδεατη) εμβελεια του ελικοπτερου ειναι 500-550 χλμ.Προφανως ο φιλος Giorgos μπερδεψε την ακτινα δρασης(259χλμ) με το μεγιστο βεληνεκες..

  • Antigonos Gonatias

    Το ωραίο, στην οργάνωση ομάδας των 8 είναι οτι μπορούν να δοκιμαστούν και «φρέσκες» ιδέες στο πεδίο.
    Αυτό που έχω παράπονο από την θητεία μου είναι ότι είτε δεν περάσαμε στίβο μάχης είτε το κάναμε κακήν κακώς. Οπότε θα ήταν καλή ιδέα, να υπάρχει η δυνατότητα κατά τόπους, σε όσους δεν έχουν περάσει ή θέλουν να κρατιούνται σε φόρμα.

  • COMMON LOGIC 28

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.