Ανασκόπηση εβδομάδας #66

108

Στις 24 Νοεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν οι δραστηριότητες της Ημέρας Διακεκριμένων Επισκεπτών (DV-Day) στο πλαίσιο της Άσκησης ΝΗΡΗΙΣ 2017, στη θαλάσσια περιοχή Μάλεμε Χανίων, ν. Κρήτης. Τις δραστηριότητες της DV-Day παρακολούθησαν ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης ΠΝ, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου, η Πρέσβης της Μ. Βρετανίας στην Ελλάδα κα Kate Smith, Ακόλουθοι Άμυνας στην Ελλάδα των συμμετεχουσών κρατών καθώς και Ανώτατοι Αξιωματικοί. Το πρόγραμμα της DV Day περιελάμβανε επιχειρήσεις θαλάσσιας ασφαλείας και εκκένωσης περιοχής άμαχου πληθυσμού σε περιβάλλον πολλαπλής απειλής. Η πολυεθνική άσκηση Άσκηση «ΝΗΡΗΙΣ 2017», που σχεδιάσθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, διεξήχθη σε τρεις φάσεις.

  •   Η πρώτη φάση περιελάμβανε τη συγκέντρωση Πλοίων και προσωπικού στο Ναύσταθμο Κρήτης, την εκπαίδευση προσωπικού στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής – ΚΕΝΑΠ (NATO Maritime Interdiction Operational Training Centre – NMIOTC), και στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Μάλεμε Χανίων καθώς και τη διεξαγωγή συντονιστικών συσκέψεων.
  •  Η δεύτερη φάση περιελάμβανε την εκτέλεση των τεχνικών αντικειμένων και τη διεξαγωγή του τακτικού παιγνίου εν πλω, στη θαλάσσια περιοχή Κρητικού και Νότιου Αιγαίου Πελάγους.
  •  Η τρίτη φάση τον επανάπλου στο Ναύσταθμο Κρήτης στις 25 Νοεμβρίου 2017 και την απενημέρωση (HWU) στο ΚΕΝΑΠ.

Από ελληνικής πλευράς, συμμετείχε το Πολεμικό Ναυτικό με τις φρεγάτες ΑΔΡΙΑΣ (F459), όπου επέβαινε ο Διοικητής 1ης Μοίρας Φρεγατών με καθήκοντα Διοικητού της Ναυτικής Δύναμης, ΛΗΜΝΟΣ (F451), ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ (F466) και ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ (F461) με οργανικά ελικόπτερα, τα υποβρύχια ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S122) και ΠΟΣΕΙΔΩΝ (S116), τις πυραυλακάτους ΡΙΤΣΟΣ (Ρ71) και ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΔΗΣ (P69), το αρματαγωγό ΧΙΟΣ (L173), τα Πλοία Γενικής Υποστήριξης ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ (Α374) και ΑΛΙΑΚΜΩΝ (Α470), καθώς και με Υποβρύχιους Καταστροφείς και Σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου. Επιπρόσθετα συμμετείχαν η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών, η 1η Μοίρα Αλεξιπτωτιστών, η 5η Μεραρχία Κρητών του Στρατού Ξηράς και ελικόπτερα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού καθώς και αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Επιπρόσθετα, συμμετείχαν:

  • Η Συμμαχική Ναυτική Δύναμη Standing NΑΤΟ Maritime Group 2 (SNMG-2) με το πλοίο αμφίβιων δυνάμεων HMS OCEAN, πλοίο έδρας του Διοικητού SNMG-2, με μικτή ομάδα τριακοσίων πεζοναυτών από τις ΗΠΑ και τη Μ. Βρετανία.
  • Η Συμμαχική Αντιναρκική Δύναμη Standing NΑΤΟ Mine Countermeasures Group 2 (SNMCMG-2) με το αγγλικό πλοίο πολλαπλών ρόλων HMS ENTERPRISE, πλοίο έδρας του Διοικητού SNMCMG-2, και τα ναρκοθηρευτικά ΕΥΡΩΠΗ (M62), BGS SHKVAL (Βουλγαρία), ITS CROTONE (Ιταλία), και TCG ALANYA (Τουρκία).
  • Το Ναυτικό του Ισραήλ με τη κορβέτα INS EILAT, με οργανικό ελικόπτερο, όπου επέβαινε ο Διοικητής Ναυτικής Βάσης Χάιφας, η πυραυλάκατος INS HETZ και η πυραυλάκατος INS TARSHISH.
  • Το Ναυτικό της Αιγύπτου με δύο (2) Αξιωματικούς παρατηρητές.
  • Το Ναυτικό του Μαυροβούνιου με έναν (1) Αξιωματικό παρατηρητή.

Η Άσκηση εστιάστηκε στην εξάσκηση των συμμετεχόντων τόσο επί των κλασικών μορφών πολέμου όσο και επί των σύγχρονων μορφών απειλών, καθώς και σε επιχειρήσεις θαλάσσιας ασφαλείας και εκκένωσης περιοχής άμαχου πληθυσμού. Διαπιστώθηκε δε, η προαγωγή και ενίσχυση της συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και βελτίωσης της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συμμετεχόντων.

Στις 22 Νοεμβρίου 2017 αφίχθηκαν στη Στρατιωτική Διοίκηση Λιμένος Πειραιά 3 ελικόπτερα τύπου CH-47D Chinook και 2 εξομοιωτές πτήσης από τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο υλοποίησης σχετικής LOA. Tα ελικόπτερα συναρμολογήθηκαν στο λιμάνι και πέταξαν στη βάση τους, στο αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων. Με τα παραπάνω ελικόπτερα, ανέρχεται σε 9 ο αριθμός των CH-47D Chinook που έχουν αποκτηθεί από τον Στρατό Ξηράς, τον τελευταίο χρόνο, από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ. Ο σχεδιασμός της Αεροπορίας Στρατού προβλέπει την ανάπτυξη των 15 πρόσθετων ελικοπτέρων CH-47D Chinook στο αεροδρόμιο της Αλεξάνδρειας Ημαθίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΑ, κατά τη διάρκεια της πολυεθνικής άσκησης BLUE FLAG 2017, τα αεροσκάφη της 335 Moίρας συμμετείχαν αποστολές Σύνθετων Αεροπορικών Επιχειρήσεων (Composite Air Operations: COMAO) και σε ημερήσιες και νυχτερινές αποστολές προστασίας περιοχών, ενώ στις περισσότερες είχε αναλάβει την αρχηγία των σχηματισμών.

Στις 24 Νοεμβρίου 2017, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Χριστοδούλου επισκέφθηκε την Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος Εδάφους (ΜΕΑΕ) στην 115 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Σούδας, όπου ενημερώθηκε για το πρόγραμμα εκπαίδευσης των νεοτοποθετημένων Ιπταμένων σε αεροσκάφη F-16 Block 52+, συνομίλησε μαζί τους δίνοντας κατευθυντήριες οδηγίες που άπτονται της εκπαίδευσής τους αλλά και της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ συμμετείχε, με εκπαιδευόμενους της Μοίρας, σε πτήση ζεύγους αεροσκαφών F-16 Block 52+.

Nέες πτυχές του σκανδάλου πώλησης πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία παρουσίαζει αποκαλυπτικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας Inside Story, σύμφωνα με το οποίο το πρώτο εξάμηνο του 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ εξήγαγε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 1.000 βόμβες Μk-82 χωρίς σύμβαση και χωρίς έγκριση από το ΚΥΣΕΑ, υποχρεωτική για κάθε εξαγωγή οπλικών συστημάτων, η οποία ελήφθη εκ των υστέρων στις 29 Μαρτίου 2017. Για την επίλυση του προβλήματος της έλλειψης συμβολαίου, τα ΗΑΕ έκαναν δωρεά 78 εκατομμυρίων με τη μορφή υλικών για τις φρεγάτες τύπου S του ΠΝ.

Κύπρος

Στις 24 Νοεμβρίου 2017 συνήλθε στην Αθήνα το Διακυβερνητικό Συμβούλιο Άμυνας Ελλάδας-Κύπρου. Το Διακυβερνητικό Συμβούλιο συνέρχεται δύο φορές το χρόνο, μια στην Κύπρο και μια στην Ελλάδα και σε αυτό συμμετέχουν οι Υπουργοί, οι Αρχηγοί, οι Γενικοί Διευθυντές και επιτελείς της ανώτατης στρατιωτικής ιεραρχίας των ενόπλων δυνάμεων των δύο χωρών. Η πρώτη Σύνοδος πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία τον περασμένο Απρίλιο. Στο κοινό ανακοινωθέν σημειώνεται πως «της Συνόδου του Διακυβερνητικού Συμβουλίου προηγήθηκε συνεδρία της Μικτής Επιτελικής Ομάδας που εξέτασε σε βάθος και προετοίμασε όλα τα θέματα της σημερινής ατζέντας του Συμβουλίου. Κατά τη Σύνοδο έγινε ανασκόπηση του έργου που έχει επιτελεσθεί το τελευταίο διάστημα, στο πλαίσιο της μόνιμης, σταθερής και αναβαθμισμένης συνεργασίας Ελλάδας Κύπρου στον αμυντικό τομέα. Το Κοινό Μνημόνιο Χειρισμού Κρίσεων που έχει υπογραφεί και καθορίζει το πλαίσιο του κοινού επιχειρησιακού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση κοινών απειλών σε διμερές επίπεδο αλλά και η ολοένα στενότερη συνεργασία σε επιχειρησιακό και επιτελικό επίπεδο, αθόρυβα και συστηματικά, έχουν ενισχύσει σημαντικά την αμυντική σύζευξη Ελλάδας Κύπρου. Η αμυντική αυτή σύζευξη αποκτά σήμερα νέα στρατηγική διάσταση μέσα στο πλαίσιο που διαμορφώνει η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας και άμυνας της Ευρώπης, με την εγκαθίδρυση της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO). Κύπρος και Ελλάδα θα παραμείνουν στην πρώτη ταχύτητα των εξελίξεων προς την κατεύθυνση της κοινής ευρωπαϊκής άμυνας και θα αναλάβουν κοινές πρωτοβουλίες προκειμένου μέσα από τη συμμετοχή σε επιχειρησιακά προγράμματα αλλά και προγράμματα που αφορούν κοινούς εξοπλισμούς, σε συνεργασία με τους εταίρους μας, να προωθήσουν τα κοινά εθνικά μας συμφέροντα, αλλά και τα ευρωπαϊκά συμφέροντα, στην ταραγμένη και ασταθή περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Στο πλαίσιο αυτό, Ελλάδα και Κύπρος θα εντείνουμε τις προσπάθειες προς την κατεύθυνση των στρατηγικών συνεργασιών που αναπτύσσουμε με φίλες γειτονικές χώρες, τόσο σε διμερές, όσο και σε τριμερές επίπεδο. Μέσα από κοινές ασκήσεις και εκπαίδευση αλλά και κοινά προγράμματα συνεργασίας για αντιμετώπιση κοινών απειλών διαμορφώνουμε το πλαίσιο για την προώθηση συνθηκών ασφάλειας, σταθερότητας και ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή μας. Ιδιαίτερη έμφαση αποδίδουμε στην εμβάθυνση της συνεργασίας μας στο τομέα της ανταλλαγής πληροφοριών και της κυβερνοάμυνας. Σήμερα, υπογράφηκε Συμφωνία Ανταλλαγής Διαβαθμισμένων Πληροφοριών ενώ το Συμβούλιο αποφάσισε τη σύσταση ομάδας εργασίας για την παρακολούθηση και το συντονισμό της προόδου στο τομέα της Κυβερνοάμυνας. Επιπρόσθετα, στο πλαίσιο της Συνόδου υπογράφηκε επικαιροποιημένο Μνημόνιο Συνεργασίας σε θέματα Αεράμυνας και λήφθηκε απόφαση για συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης για μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAVs). Η συνεργασία στον αεροναυτικό τομέα αναμένεται να αναβαθμιστεί περαιτέρω στο επόμενο διάστημα και μέσα στο πλαίσιο της PESCO. Αποφασίστηκε επίσης η ενίσχυση της συνεργασίας σ’ ότι αφορά στην αμυντική βιομηχανία, με επιδίωξη συμμετοχής και τρίτων χωρων, και υπό το φως των προοπτικών χρηματοδότησης που δημιουργούνται μέσα από το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας. Η Επόμενη Σύνοδος του Διακυβερνητικού Συμβουλίου Άμυνας θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Απρίλιο στην Κύπρο».

Στο πλαίσιο συμμετοχής του Αρχηγού ΓΕΕΦ, Αντιστράτηγου Ηλία Λεοντάρη, στη 2η σύσκεψη του Διακυβερνητικού Συμβουλίου Άμυνας Ελλάδος-Κύπρου, υπήρξαν συναντήσεις με τους Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, τον Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγο Αλκιβιάδη Στεφανή, τον Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχο Νικόλαο Τσούνη ΠΝ και τον Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Χριστοδούλου. Κατά τις συναντήσεις συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος και διμερούς συνεργασίας και έγινε επισκόπηση των εν εξελίξει θεμάτων και συζήτηση για την βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των Επιτελείων με σκοπό οι πολιτικές αποφάσεις να γίνονται στρατιωτικές δράσεις.

Ανατολικός Παρατηρητής

Στις 21 Νοεμβρίου 2017 δημοσιεύθηκε στο Twitter φωτογραφία άρματος μάχης M60T Sabra του Τουρκικού Στρατού στην Συρία, το οποίο έχει υποστεί διάρρηξη του σωλήνα πυροβόλου 120mm. Υπενθυμίζεται ότι τα αναβαθμισμένα άρματα M60T φέρουν πυροβόλο MG251 44 διαμετρημάτων κατασκευής των Ισραηλινών IMI.

Στις 23 και 25 Νοεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν οι ορκωμοσίες των νέων Αξιωματικών και Μονίμων Υπαξιωματικών του Τουρκικού Στρατού, παρουσία του ισλαμιστή προέδρου της χώρας, Recep Tayyip Erdoğan. Σημειώνεται ότι πρόκειται για την πρώτη Τάξη νέων μονίμων στελεχών μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου 2016, οι οποίος περάτωσαν στρατιωτική εκπαίδευση διάρκειας μόλις 1,5 έτους.

Mε διαταγή του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών αντικαταστάθηκε η λέξη «Θεός» (Tanrı) από τη λέξη Αλλάχ στη στρατιωτική προσευχή πριν το γεύμα.

 

  • JohnnyBftw

    Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω το «θέμα» που προσπαθούν να δημιουργήσουν με τις 1000 Mk82.
    Αν κατάλαβα καλά σαν αποτέλεσμα του deal ήταν όλα τα ανταλλακτικά για τις Φρεγάτες S που ήρθαν τότε απο την Σαουδική Αραβία πράγμα που απεκατέστησε τις διαθεσιμότητες του Στόλου σε μια περίοδο κανιβαλλισμού και αποσύρσεων.
    Εφόσον το κράτος και η εθνική ασφάλεια ΔΕΝ βγήκαν ζημιωμένες απο το deal ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα εδώ? Μικροπολιτική της αντιπολίτευσης?
    Σαν κοινός πολίτης εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου το αποτέλεσμα ακόμα κι αν δεν ακολούθησε κατα μήκος την περίφημη Ελληνική Γραφειοκρατία.

    • Πάτε καλά;

      Το θέμα ειναι πως κανουν πραγματα διχως να ενημερωσουν κανενα. Εγω προσωπικα δεν εχω απολυτως κανενα προβλημα να πουλησουμε οπλα στη ΣΑ για τον πολεμο της Υεμενης (μου αρεσει που ο Κυναιγειρος αναρωτιοταν τι θα τα κανει τοσα βληματα η ΣΑ) ωστοσο ομως πρεπει να υπαρχει μια ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και οχι να κανουν ο,τι γουσταρουν στα κρυφα οι εκαστοτε ΥπΕξ και ΥπΑμ. Το ιδιο πηγαν να κανουν και στη ΣΑ (με το εκαστοτε «καπελο» του μεσαζοντα…) αλλα τους βγηκε στη φορα. Επαναλαμβανω: Κανενα προβλημα με το να συμμαχησουμε με τα ΗΑΕ και τη ΣΑ (απεναντι σε Καταρ-Τουρκια-Ιραν) αλλα να το μαθουμε επισημα και να εξηγηθει ο λογος και οχι απο διαρροες και τις εφημεριδες.

    • GRGR

      Οπως τα λες. Στην τελική τελική, αμα ειναι να βγουμε κερδισμένοι, ας ακολουθησει οποιες υπογειες διαδρομες χρειάζεται η πωληση. Δεν εχουμε την πολυτελεια αυτη την στιγμή να λέμε οχι ειδικά οταν κερδιζουμε απο κάτι που ηταν σιγουρο χάσιμο (γιατι και η καταστροφη πυρομαχικων κοστιζει ουκ ολιγα) Και μενα μικροπολιτικες ανοησιες μου φαινονται.

    • M.K.E

      Οταν δεν υπαρχει διαφανεια σε τετοιες διαδικασιες,πολες φορες υπαρχει η δυνατοτητα καποιοι να εκμεταλευτουν καταστασεις.Ξερουμε π.χ αν καποια χρηματα κατεληξαν καπου αλλου;Επισης,ποια η σπουδη να γινουν τοσο βιαστικα και απο πλευρας ελλαδος αλλα και ΗΑΕ η οποιας αλλης χωρας τετοιες αγοραπωλησιες;Δινουμε λιγο εικονα απο την καταρρεουσα Σ.Ενωση και τις ομορες χωρες που εμπαιναν dealers στις αποθηκες και τις αδειαζαν ανενοχλητοι.

      • Ivy Chris

        «Ξερουμε π.χ αν καποια χρηματα κατεληξαν καπου αλλου;…»

        Προφανώς δεν κατέληξαν, αλλά πιθανώς να κατέληγαν.
        Επειδή τα γεγονότα & οι αποκαλύψεις τρέχουν εμφανίζεται σε νέο πιστοποιητικό τελικού χρήστη, ο κατά δήλωση Καμένου, επίσημος αντιπρόσωπος του ΣΒΑ ως exporting entity δλδ εξαγωγέας των όπλων.
        Πως γίνεται αυτό?
        Ταυτόχρονα αντιπρόσωπος & εξαγωγέας…. Απίστευτα πράγματα.
        Μετά δε, ισχυρίστηκε χθες ο Καμμενος στον Νικολάκη… ότι ο Παπαδόπουλος θα πληρωθεί από το ΣΒΑ…
        Ε, φυσικά ποιος θα εκδώσει προφόρμα /προτιμολόγιο για να εκδοθεί η Ενέγγυος πίστωση απο το ΣΒΑ?
        Και ποιος θα εγγυάτο ότι θα πληρωθεί ο Παπαδόπουλος αν δεν έμπαινε «νομότυπα» στη διαδικασία, χωρίς να φαίνεται ότι είναι μεσάζοντας?
        Σε ποιου την κυριότητα ανήκουν τα όπλα?
        Στην εταιρεία του Αντιπροσώπου?????

    • GEORGE TSIBOUKIS

      ΟΙ ΒΟΜΒΕΣ ΠΩΛΗΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΗΑΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 2015

  • anaris

    Καλημέρα , με την φρεγάτα Κανάρης έχουμε κάποιο νεότερο?

  • mich

    «Τυροτρέλλα» ο σωλήνας του Sabra!

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Κεραίες δορυφορικών επικοινωνιών.
    Κατατοπιστικό γράφημα εδώ
    http://navalanalyses.blogspot.de/2015/03/elli-class-frigates-of-hellenic-navy.html

    • Γιάννης Κ.

      Ευχαριστώ! Το site είναι κατατοπιστικότατο !!

  • manolis

    Συμφωνα με φιλους «μαυρους» το πυροβόλο του Sabra , άνοιξε σαν τριαντάφυλλο κατα πασα πιθανοτητα μετα απο ταπωμα της καννης και παγιδευση με εκρηκτικα, ενω η φωτογραφια βγηκε απο τους κουρδους για τρολλαρισμα και την επακολουθη προπαγανδα – πολυ αποτελεσματικη ομολογουμενως. Εαν εσκαγε πραγματικο βλημα των 120χιλ. μεσα στην καννη, δεν θα εμενε τιποτε απο τον πυργο του αρματος. Αχερων κλπ ΤΘmaniacs τη γνωμη σας.

    • Πάτε καλά;

      Κατά 99% έχουν δίκιο. Αν σκάσει το βλήμα μέσα στην κάννη θα σκάσει κοντά στον πύργο άρα ή θα φύγει ο πύργος ολόκληρος ή θα κοπεί η κάννη από τον πύργο. Εδώ η κάννη έσκασε από έξω προς τα μέσα (από την έξοδο της κάννης προς τον πύργο) άρα τα εκρηκτικά έχει νόημα να ήταν κοντά στην έξοδο της κάννης.

    • Ευστάθιος Παλαιολόγος

      Μαλλον το μονο ταπωμα που εγινε ηταν απο το προχωμα εμπρος απο το αρμα. Και γιατί να μην έμενε τιποτα απο τον πυργο αν εσκαγε κανονικο βλημα 120χιλ; Δεν θα εσκαγε 1000 βομβα…

    • M.K.E

      Μπορει καποιος να εξηγησει το περιβαλλον και τι βλεπει γυρω στην φωτο;μιλουμε για κατεστραμμενο και εγκαταλελειμενο αρμα και λοιπα οχηματα;προσωπικα δεν μπορω να διακρινω.Προσωπικα δικαρινω λογω της συμμετριας να εγινε η εκρξη εν κινησει του οποιου βληματος,αμεσως μετα το συνδετικο κυλινδο(σορρυ για τον ορο).

      Παντως αν εφτασαν στο σημειο οι κουρδοι σε μαχιμο και λειτουργικο αρμα να φτασουν τοσο κοντα και να κανουν δολιοφθορα του ειδους,πολλα πολλα πολλα πραγματα καταρρεουν και ανατρεπονται.

      • manolis

        Το πιο πιθανο ειναι να προκειται για κατεστραμμενο και εγκαταλελειμενο αρμα.

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          http://www.postkarten-archiv.de/media/images/rohrkrepierer-08.1918.jpg
          Ἡ ρήξη σωλήνος μπορεί να γίνει από το στόμιο προς τα πίσω,ἤ και από πίσω προς το στόμιο,όπως παρακάτω.
          Πρέπει να τονισθεί ότι πίσω βρίσκεται το πλέον ενισχυμένο τμήμα των τοιχωμάτων,και στο τέλος βρίσκεται και το κλείστρο,το οποίο λόγω κατασκευής είναι το τελευταίο που θα «κλωτσήσει».

          Οπότε,ἡ μόνη εναπομένουσα κατεύθυνση προς την οποία μπρεί να διοχετευθεί ἡ υπερπίεση από πρόωρη έκρηξη οβίδος,είναι προς το στόμιο.
          Εάν όμως γίνει υπονόμευση,το προτιμώμενο σημείο είναι το στόμιο,επειδή είναι ευκολώτερο να υπονομευθεί,ακόμη και αφανώς,και αυτό με την μεγαλύτερη ευπάθεια,αφού περί το στόμιο ἡ πίεση στον σωλήνα είναι στο χαμηλώτερο σημείο της όταν γίνεται βολή,και μοιραία εκεί γίνεται ἡ κατασκευή ελαφρύτερη.
          Ένα τρόπος να ενισχυθεί το στόμιο χωρίς πολύ βάρος,είναι να του προστεθεί ένας «κώδων»,ζωναράκι στην καθομιλουμένη,όπως στο Μ-101Α1 και στο L-7/Μ-68.
          Θα πρέπει όμως να γίνει και μία παρατήρηση:στους ραβδωτούς σωλήνες,οἱ ραβδώσεις επιβάλουν κάποια ζώνη σφηνώσεως,ἡ χάλκινη ζώνη που διακρίνεται προς τα πίσω στις οβίδες πλήρους διαμετρήματος.
          Κακοτεχνίες στην ζώνη σφηνώσεως,ἤ στις ραβδώσεις,είτε κατάλοιπα προηγουμένων εκπυρσοκροτήσεων,σκόνη ἤ λάσπη,μπορούν να προκαλέσουν σφήνωση βολίδος ἤ οβίδος.
          Σε τέτοια περίπτωση,μπορεί να διαραγεί ἡ κάννη και μόνο από την υπερσυσώρευση πιέσεως,όπως γίνεται στα τυφέκια.
          Αυτό το σύμπτωμα,σφήνωση λόγω αντιστάσεως των ραβδώσεων,δέν ισχύει βεβαίως στα λειόκαννα όπλα,όπως το MG-253 του Μ-60Τ.
          Επίσης,και στην περίπτωση που έγινε έκρηξη οβίδος χημικής ενεργείας στο εσωτερικό του σωλήνος,λόγω της δυνατότητος διαφυγής της υπερπιέσεως προς το στόμιο,ἡ στρέβλωση των υπολειμάτων του σωλήνος δέν φτάνει στον βαθμό που βλέπουμε εδώ.
          Τέτοια στρέβλωση,εξ όσων γνωρίζω,μόνο από υπονόμευση μπορεί να προκληθεί.

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          http://www.lachschon.de/item/49216-Rohrkrepierer/
          Δέν ξέρω ἄν πρόκειται για αυθεντικό συμβάν ἤ hoax.

          • Πάτε καλά;

            Φυσικά και είναι αυθεντικό, έχω δει και χειρότερες φωτογραφίες στο νετ (πχ την κάνη σκασμένη στο πλάι)

    • manolis

      Η πτηση εβαλε και αλλη φωτο του τουρκικου «ανθους» χωρις αλλη επεξηγηση. Επειδη ομως φαινεται η καννη αφου αποσυνδεθηκε κανονικα απο το αρμα, πιθανως τελικα τους εσκασε βλημα μεσα: https://i2.wp.com/www.ptisidiastima.com/wp-content/uploads/2017/12/Banana-tank-1.jpg?resize=768%2C432&ssl=1

  • manolis

    Τoυς εχουν μονο οι «S» batch III.

  • manolis

    Eιναι δαπανηρο να φτιαχθει νεα μοναδα ΤΕΑΣ στην Κρητη. Λογικα δεν πρεπει να υπαρχει αλλος λογος. Η 1η ΜΑΛ ή/και η 5η αερομεταφερομενη μαλλον θα επιβιβαζονται στη Σουδα μετα απο ανεφοδιασμο των σινουκ.

    • Cynaegeirus

      και μετά έρχεται ο δράκος και ο καλός πρίγκηπας …. κτλ κτλ

      καράβι -> κάρπαθο ή κάτι τέτοιο -> ενίσχυση πεζικού

      • Πάτε καλά;

        Το be discussed. Ενα ελικοπτερο προς Ροδο/Κύπρο από Κύπρο (με ή δίχως ενδιάμεσο στάδιο την Κάρπαθο) μπορεί να είναι πολύ γρήγορο όσον αφορά το Α κύμα (μιλάμε για 2 ώρες το πολύ για Ρόδο). Ξέρεις πως είμαι αναφανδόν υπέρ των αμφίβιων δυνάμεων και πως δεν συμπαθώ τις αερομεταφερόμενες/αεροκίνητες δυνάμεις λόγω αδυναμίας μεταφοράς φορτίου αλλά εσύ πας να τις βγάλεις άχρηστες τελείως. Μπορούμε να συζητήσουμε για το αν ειναι υπέρμετρα πολλες (ΝΑΙ), για το αν έχουμε ανάγκη από αμφίβιες δυνάμεις στην Κρήτη (ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΝΑΙ και δε θα χρειαζοταν να μειωσουν και το «ειδικοσημο» στα στελεχη) αλλά όχι πως δεν αξιζει να εχεις αερομεταφερομενες/αεροκινητες δυναμεις στην Κρήτη όταν με 3 ελικόπτερα μεσα σε 2 ώρες έχεις έναν λόχο στο νησί…

        • Cynaegeirus

          βρε 1,000,000 φορές θα τα λέμε; έλα αθήνα να πάμε για μπύρες αλλιώς δεν ξαναπιάνω αυτήν τη κουβέντα μαζί σου

          • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

            Μπύρες;(σε πληθυντικό μάλιστα)
            Εσύ;
            Από πότε;

          • Cynaegeirus

            ;-)

  • Πάτε καλά;

    Ενίσταμαι.

    1.Η ΕΛΔΥΚ μια χαρά πιάνει όλα τα νατοικά πρότυπα, όσο αυστηρά και να είναι τούτα.
    2. Εγώ συμφωνώ πως τα νατοικά κριτήρια per se, ελάχιστες μονάδες τα πιάνουν εντός Ελλάδας. Αν πιστεύεις όμως πως τα πιάνουν και πολλές μονάδες στην Ευρώπη εκτός Ελλάδας (ή στην απέναντι όχθη του Αιγαίου), αγαπούλα είσαι βαθιά γελασμένος.
    3. Σχετικά με τις ΜΑΛ κοκ, είναι μια μεγάλη συζήτηση. Άδικο δεν έχεις για το τι είναι οι ΜΑΛ αυτή τη στιγμή αλλά μετά θα πρέπει να συζητήσουμε για το αν έχει νόημα να κρατάμε μονάδες απλού πεζικού και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να αυξήσουμε το στράτευμα. Επι παραδείγματι, θα μπορούσαν να μετατραπούν όλες οι μονάδες απλού ΠΖ σε ορεινό, εναέριο (ελαφρύ) ή αμφίβιο (δεν απαιτεί λεφτά) ακόμα και δίχως τα μέσα μεταφοράς τους μόνο και μόνο για να μας δίνουν ευελιξία σε επιχειρησιακή χρήση. ‘Οπως είπα και πριν μεγάλη κουβέντα.

    4.Υπάρχει μια χαρά πεζικό απλά στο Ελλάδα δεν έχουμε ΜΚ πεζικό, μόνο μηχανοποιημένο, ελαφρύ, αμφίβιο και αερομεταφερόμενο/αεροκίνητο.

  • Πάτε καλά;

    Πηγή για το «ελλας ειναι αδερφή»; ‘Οσο για τις νεες μοναδες, νομζω απαντα και γιατι φωναζω πως πρεπει πρωτα να γινουν βελτιωσεις στο στρατευμα και μετα να εφαρμοστουν προγραμματα «18+18». Αν δεν κλεισουν μοναδες πριν αυξηθει η επανδρωση, το μονο που θα γινει ειναι να αυξηθουν τα βυσματα και οι βυσματικες μοναδες.

  • Πάτε καλά;

    Ενδιαφερον. ‘Ισως πιστευουν πως ειναι πιο ευκολο να προμηθευθουν γερμανικα βληματα (Απότι ισραηλινά) παρα το «υποτιθεμενο» εμπαργκο;.

  • Πάτε καλά;

    Είναι το ΓΟΥΔΙ. Γουδι ΜΕ ΓΙΩΤΑ οπως Τατοι, Καπανδριτι, Περιστερι, Γαλατσι, Μαρουσι, Κουκακι, Πικερμι κοκ. Απλα μια Συριζαια θειτσα καποτε αποφασισε να αλλαξει μονη της την ορθογραφια 100 ετων (οι τοτε εφημεριδες γραφανε για το ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥ ΓΟΥΔΗ) και οι ηλιθιοι του Δημου Αθηναιων τη δεχθηκανε διχως αντιλογο. Αποδειξη του αν κανεις σαματα και επιμενεις, ακομα και αν εχεις αδικο, θα γινει το δικο σου.

    ΥΓ.Upvote θα παρεις οταν διορθωσεις την ορθογραφια.

    • John Moustakas

      Μύιγα,τραίνο,αυγό και πόσα άλλα,τί ψάχνεις τώρα;Εννοείτε ότι είσαι απόλυτα σωστός.

    • Ανδρέας

      Από οικογένεια Γουδή βγαίνει.

      • Πάτε καλά;

        Οπως ολα ακριβως τα παραπανω τοπονυμια, εσυ τι λες, να μην ξερω απο που βγαινει; Δλδ το Περιστερι πιστευεις πως βγαινει απο το πουλι και οχι απο τη βιοτεχνια στρωματων ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ;

  • Antigonos Gonatias

    Ναι και σε αντάλλαγμα θα μας δώσουν mig 21!!

    • Ανδρέας

      Τότε το Ειδικό Δικαστήριο είναι σίγουρο. Δεν αφήνει το Υπουργείο Εμπορίου να κυκλοφορούν ληγμένα.

  • Antigonos Gonatias

    Οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν!

  • Φτωχός και μόνος κάου – μπόυ

    Και έτσι ένα ακόμα μυστήριο λύθηκε. Για καιρό σπάγαμε το κεφάλι μας για το τι δώσαμε για να μας χαρίσουν τέτοιο πακέτο οι κελεμπίες.

  • PetrosR

    Ετοιμαζουν «αναδιοργανωση» σε 13ΔΕΕ, ΔΔΕΕ κλπ.
    Κατσε να δουμε, θα υπαρχει η 1η σε λιγο καιρο??

    • Cynaegeirus

      όλοι μαζί δεν πιάνουν 2 συντάγματα. γιατί δεν ακολουθούμε το βρετανικό σύστημα και τα 3 συντάγματα εδ και τις 2 ταξιαρχίες ειδικών (πεζοναύτες, αλεξ);;;

      • PetrosR

        Και τα Αγγλικα ειναι «συνταγματα» κατ ονομα μονο.
        Δε λες συνταγμα το 22 με 300+ ατομα προσωπικο.
        Οπως και να εχει,κατι ακουγεται για καταργηση των βορειων μοιρων.
        Για να δουμε…

        • Cynaegeirus

          οι βρετανοί έχουν άλλο σύστημα απο μας οργάνωσης αλλά η οργάνωση σε 3+2 είναι άριστη.

  • PetrosR

    Και οι φιλοι σου εχουν να κανουν πολεμικο αλμα απο το 70 αλλα συνεχιζουν και εκπαιδευουν αλεξιπτωτιστες.
    Και φορανε και με μεγαλη περηφανια για να ξεχωριζουν τα μπορντω αρβυλα.

    Το να σταθεις στην πορτα ειναι ενας απο τους καλυτερους τροπους παγκοσμιως για να φτιαξεις πνευμα μοναδας.

    Και στην περιπτωση της Ελλαδας μαλλον ο μοναδικος.
    Αβε.

    • Cynaegeirus

      υπάρχει άριστο άρθρο στον βελισσάριο.

  • Mk

    Πολύ εύστοχο σχόλιο.
    Γεννάται το ερώτημα.
    Προς τι και γιατi η παράκαμψη της πεπατημένης;
    1)Αγνοια νόμου;
    2)Ελλειψη εμπιστοσύνης;
    3)Δόλος;
    4)Παράκαμψη γραφειοκρατiας για εξοικονόμηση χρόνου;
    (Ανωτέρας βiας)

    • Β.Κ

      Κανενα ή/κι ολα αυτα μαζι….
      Θα προσθεσω και το 5), που είναι η αίτηση για τήρηση σιγής ιχθύος απο την άλλη πλευρα για δικούς της λογους…
      Οταν μια αλλη χωρα σου ζηταει εχεμύθεια για δικούς της λογους, δεν της το χαλας… Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ενας μηχανισμός (με διακομματική ενημέρωση) για υλοποίηση τέτοιων «εχεμυθων» διακρατικών συμφωνιών…

  • Νικολάκη Εφέντης

    Συγνώμη, αλλά τι θα πει έδωσαν σε αντάλλαγμα το εξοπλισμό των φρεγατών(!!!!!!!!!!!!!!); Δηλαδή δεν μπορούσε να καταρτιστεί μια σύμβαση με τα 2 μέρη να δίνουν αυτά που έδωσαν; Μιλάμε σοβαρά; Προφανώς και τα ανταλλακτικά αυτά είναι υπερπολύτιμα αλλά ποιος ο λόγος να μην γίνει
    σύμβαση! Τί θα γινόταν αν όλα γίνονταν σύμφωνα με τον Νόμο;

    Δεν αντιλαμβάνομαι, δηλαδή οι βόμβες πως μεταφέρθηκαν, απλά κάποιος έδωσε ένα δελτίο αποστολής(!!!!!!!);

    • Cynaegeirus

      διαβάζω τώρα το θέατρο στην βουλή. ε ρε γέλια στην επόμενη και με βορίδη (χαχαχαχα κλαίω) να διαβάζει τις κατηγορίες

  • M.K.E

    »…Στις 23 και 25 Νοεμβρίου 2017 πραγματοποιήθηκαν οι ορκωμοσίες των
    νέων Αξιωματικών και Μονίμων Υπαξιωματικών του Τουρκικού Στρατού… οι
    οποίος περάτωσαν στρατιωτική εκπαίδευση διάρκειας μόλις 1,5 έτους…»

    Βιαζεται ο σουλτανος να δημιουργησει φιλα προσκειμενες μοναδες και πυρηνες στο στρατευμα οπως και ρουφιανους.Ελπιζω να εχουμε νεα λιαν συντομως για το τι κατασταση θα βρουν οι νεοσοι οπου τοποθετηθουν.

    »…Mε διαταγή του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών αντικαταστάθηκε η
    λέξη «Θεός» (Tanrı) από τη λέξη Αλλάχ στη στρατιωτική προσευχή πριν το
    γεύμα…»

    Εικονες και απο το παρελθον,η ιρανικη επανασταση αναβιωνει στα ματια μας με περισσοτερες πληροφοριες και υλικο.

    »…Ο σχεδιασμός της Αεροπορίας Στρατού προβλέπει την ανάπτυξη των
    15 πρόσθετων ελικοπτέρων CH-47D Chinook στο αεροδρόμιο της Αλεξάνδρειας
    Ημαθίας…»

    Η 1η ΜΑΛ και το 547 θα πεταξουνε με χαρτετο ετσι ?????????

    Γαιτι γκρινιαζεις;αφου εχουμε δογμα ταχειας μετακινησης και αναπτυξης δυναμεων,τι ειναι η αποσταση αλεξανδρεια- χανια;

  • M.K.E

    Ενω στα αρματα ειναι οι αθανατοι;ελα βρε τωρα,δεν υπαρχει συστημα στο απυροβλητο,ειτε εισαι σε απατσι,ειτε σε γερακι 52 ειτε σε φρεγατα,αν ξεκινησει η ιστορια,ο καθενας εχει το ζαρι του.αστο..
    Μην μπερδευεις επισης τα ΝΑΤΟικα προτυπα με τα αμερικανικα και τα βρετανικα,ιδιως αν τα τελευταια αποτελουν ειδικες δυναμεις.
    Δεν θα σου πω τα κλασσικα πατριωτικα τσιτατα οτι ειμαστε καλυτεροι και εμεινα ολοι με το στομα ανοικτο οπου μετειχαμε αλλα αν συγκριθεις με ιταλο,ισπανο,αυστριακο και λοιπα κρατη της συμμαχιας,μεταφερουμε στην οθονη τα κομικ του στουρμτρουπεν.

    • Cynaegeirus

      ότι και να μου πεις αδερφέ μου πεζικό δεν έχουμε. και αν αγαπάω κάτι στον εσ είναι το όπλο των μελλοθανάτων – ανήκω και εκεί εξάλλου με όλη μου την ψυχή.

  • M.K.E

    Σωστα το εθεσε το στελεχος.Ειναι σκεψη,αγνωστο αν υλοποιηθει ποτε και ιδιως υπο το πρισμα των οικονομικης καταστασης που βιωνουμε.

  • John Moustakas

    Πόσο μάλλον στον τουρκικό που έχει και κάμποσους Κούρδους.

  • Cynaegeirus

    1. τα έξτρα πτυχία ωφελούν τους τεχνικούς αξκους όχι τον πεζικάριο. το αν έχει MA + PhD στις διεθνείς σχέσεις είναι παντελώς άχρηστο. δεν είναι πολιτικός. είναι επαγγελματίας φονιάς.
    2. δεν έχω καταφέρει να το δω ακόμα δυστυχώς – ενημερώθηκα απο τον Βελισάριο στο τουίτερ
    3. αφού είμαι απόλυτος δεν το έμαθες πια;;;; :-D χαχαχα

    δεν με νοιάζει το ισραήλ. η ελλάδα με νοιάζει. όσο πληρώνουμε επαγγελματίες και κόσμος χάνει χρόνο για υπηρεσία δεν περιμένω τίποτα λιγότερο απο το καλύτερο.

  • Cynaegeirus

    θα μείνουν μόνο τα σινούκ στο μέλλον και τα άοπλα kiowa για απλές μεταφορές. τα nh90 αν πετάνε θα πάνε στις εδ. τα huey όσο πετάνε

    • Χρήστος

      Τα κιοβα κυναιγυρε δεν είναι για μεταφορές, και ποιος σου είπε πως θα είναι άοπλα?

      • Cynaegeirus

        θα κάνουν ότι υπάρχει στο πρόγραμμα – θα είναι άοπλα τα εκπαιδευτικά της σχολής. απο εκεί και πέρα….

      • Giorgos Tsagaris

        Συμφωνα με τισ εξελιξεις πληρως εξοπλισμενα θα εινα τα 39 απο τα περιπου 70.

  • ΧΡΙΣΤΟΣ Γ.

    Συμφωνα με τον σημερινο Φιλελευθερο η ΕΦ προχωρει στην προμηθεια ακομη 4 ε/π GAZELLE και στον εκσυγχρονισμο των 4 που διαθετει.Θα ηταν ευχης εργο στα πλαισια του εκσυγχρονισμου ο HOT2 ν αντικατασταθουν απο τον Ισραηλινο SPIKE.
    H παραγγελια θα γινει εντος του 2017 και γι αυτο προοριζεται το επι πλεο κονδυλι 10 εκ που εγκριθηκε προσφατα και οχι για αγορα Τ80. Η αρχικη παραγγελια προ ετων αφορουσε 6 Γκαζελλ αλλα ο αριθμος μειωθηκε στα 4 και αγοραστηκαν 18 VAB με τετραπλους εκτοξευτες HOT2
    Αλλα 4 μεταφορικα Ε/Π θα παραγγελθουν με ανοικτο διαγωνισμο το 2018.Παρολο που η λογικη λεει οτι το AW 139 τρια απο τα οποια ηδη υπηρετουν σαν CSAR εχει το προβαδισμα

    • SPY_GR

      Προτιμότερο θα ήταν για λόγους ομοιοτυπίας να αναβαθμιστούν σε ΗΟΤ-3 τόσο αυτοί των Gazelle όσο και αυτοί των VAB-VCAC.Επίσης οπωσδήποτε θερμικό σκοπευτικό (πχ Viviane) για τα ελικόπτερα και αναλόγως του κόστους ένα απλό έστω σύστημα αυτοπροστασίας…

  • Πάτε καλά;

    Θες πολλά σινουκ για ενα τάγμα και παλι αυτο το ταγμα θα παει με τα μπερκιν του και ελαφρυ οπλισμο, σε αντιθεση πχ με αμφιβιες δυναμεις που με το πλοιο θα φτασουν πιο αργα αλλα μπορουν να φτασουν με τα οχηματα τους και μπολικα πολεμοφοδια (από τροφιμα και πετρελαιο έως πυρομαχικά). Είναι χρήσιμες οι αερομεταφερόμενες δυνάμεις αλλά καλό είναι να θυμόμαστε πως δεν αποτελούν βαρύ πεζικό σε αντίθεση με τις αμφίβια μεταφερόμενες, πχ ΠΖΝ.

    • Giorgos Tsagaris

      Συγκρινεις ανομοια πραγματα φιλε ΠΚ.
      Θα οργανωνες νηοπομπη να πλεει 2 μερες για να φτασει στην Κυπρο?

  • Πάτε καλά;

    Ιδανικό μέρος λοιπόν για να έχεις ένα σύνταγμα ΠΖΝ που μέσω πλοίων(=αυξημενη ικανοτητα μεταφορας στρατιωτων, οχηματων, πολεμοφοδιων) θα φτάσουν στη Ρόδο σε λιγότερο από 10 ώρες από τη στιγμή που θα πάρουν το σήμα :D.

    • Giorgos Tsagaris

      Τα οχηματα και τα πολεμοφοδια (εκτος αυτα που θα φερουν πανω τους)
      γιατι πρεπει να τα κουβαλησουν απο την αλλη μερια του Καρπαθιου πελαγους?
      Στον προορισμο τους δεν εχει προεγκατεστημενα τα παντα?
      Ριξε μια ματια στο χαρτη αδερφε και πες μου ποσες ωρες κατα το 10ωρο(που θα ειναι παραπανω απο 12) »η νηοπομπη»
      θα ειναι στοχοποιημενη απο καθε λογης οπλο.
      Το βρηκα!…και τις 12…

  • Antigonos Gonatias

    Προφανώς,θέλει και δεύτερο κινητήρα.Εδώ να σημειώσω ένα λάθος που έκανα.Εκ παραδρομής έγραψα huey II,ενώ το σωστό είναι twin huey.

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Δέν έκανες λάθος,Huey II είναι το εκσυγχρονισμένο UH-1D/H,και διατηρεί τον έναν κινητήρα T-53,αλλά ισχυρώτερο,βαθμονομημένο στους 1.800 ίππους (από 1.400).

    • Giorgos Tsagaris

      twin huey=αλλο ε/π

  • Νικολάκη Εφέντης

    Το πρόβλημα ήταν δικό τους. Ποιό ήταν πιο δύσκολο, να «ματσαριστούν» ή να τα δώσουν έτσι;
    Οι βόμβες ως τί έφυγαν δηλαδή; Εγώ δεν λέω με σύμβαση πώλησης, πες ότι είναι δωρεά προς τα ΗΑΕ. Αλλά χωρίς έγκριση του ΚΥΣΕΑ πώς εξάγεται οπλισμός;
    Εκτός αν η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ελπίζω το e-amyna να μας ενημερώσει!

  • Cynaegeirus

    «Η Κρητη εχει 650000 κοσμο…. αξιοποιηση?»

    Σχετικά απρόσβλητες απο τι; υποβρύχια; αεροπλάνα;

    οι κρητικοί έφεδροι – στους 180,000 έφεδρους είναι 12,000 – θα πάνε με τα καράβια στα νησιά όπως στα ίμια. Αν προλάβουν.

    «Κριμα να επαναλαμβανουμε οτι απο αερος αναπτυσονται ταχυτατα δυναμεις( με ε/π,ποσο μαλλον με αλεξιπτωτο) ΠΡΙΝ (πλεον) την εναρξη εχθροπραξιων δημιουργωντας τοπικη υπεροπλια ή ακομη και δυνατοτητα πρωτοβουλιας (λεμε τωρα) κινησεων…»

    Ωχχχχ θεέ μου τα ίδια και τα ίδια εδώ και 20 χρόνια απο την 71η και μετά….

    πάμε πάλι:
    1″αερος αναπτυσονται ταχυτατα δυναμεις( με ε/π,ποσο μαλλον με αλεξιπτωτο) »

    δεν φτάνουν τα υπάρχοντα μέσα για την μεταφορά απο το κιλκίς 4 ΤΣ μέσα σε 12-24 ώρες πόσο μάλλον να υποστηρίξουν: καταδρομείς, αμφίβιους, 2η μαλ, πεζοναύτες σε συνεχιζόμενες επιχειρήσεις 24/7.

    πες οτι αρχίσουμε να στέλνουμε κόσμο στα νησιά (εφ όσον συνεχίζουμε να είμαστε ΜΑΛΑΚΕΣ που δεν τους έχουμε πρω- τοποθετήσει εκεί), θα μας περίμένουν οι τούρκοι 3-4 μέρες να πληρώσουμε τα κενά;

    ΜΙΑ κατάρριψη στην αρχή των εχθροπραξιών – χωρίς να υπάρχει συνέχεια – θα μπλοκάρει όλες τις αερομεταφορές. ΜΙΑ βύθιση το ίδιο στην θάλασσα. ποιος θα ρισκάρει;;;;

    2. «δημιουργωντας τοπικη υπεροπλια»

    Σε καμία περίπτωση δεν έχεις τοπική υπεροπλία. Για κάθε νησί στόχο υπάρχουν 2 ταξιαρχίες (1 αλεξ, 1 πζν), 2 εφεδρία (καταδρομών α/κ) και δύο ενισχύσεων (ταξπζ με πλοιάρια). άλλες 4-6 για τα άλλα νησιά ως φόβητρο.

    με ένα τάγμα δεν κάνεις κάτι. με ένα τάγμα απο την ειρήνη ΟΧΥΡΩΜΕΝΟ κάτι κάνεις σε θέμα άμυνας, αλλά και αυτό με χρονικά όρια μέχρι να ΠΕΣΕΙ το νησί

    3. «ή ακομη και δυνατοτητα πρωτοβουλιας (λεμε τωρα) κινησεων…»

    με α/φ δεν.
    πρωτοβουλία στην ασδεν δεν.
    αν η κρήτη είχε μια ταξπζ σε RO-RO για κύπρο ή νησιά κάτι θα έκανε αλλά:
    α. οι έφεδροι είναι ανίκανοι για οποιαδήποτε επιχείρηση εδώ και 10 κλάσεις τουλάχιστον
    β. είναι αδύνατο να έχεις κίνηση είτε α/φ είτε αμφίβια τέτοιας μάζας χωρίς ολική αεροπορική κυριαρχία.

    εδώ πζν και λοιποί θα πάνε διάσπαρτοι και μόνο αν η ΠΑ αφιερώσει χρόνο για προστασία. θα τον έχει;

    4. γιατί κολλάμε στην ΑΣΔΕΝ για άμυνα και όχι στο ΔΣΣ για επίθεση; γιατί;;;;;;;;; μαζινώ ξανά; ξεχάστε την ΑΣΔΕΝ επιτέλους. Ας πέσει. έλεος πια. θέλουμε να κερδίσουμε πόλεμο ή να «μην χάσουμε πολύ»;;;;

    5.»Αν εχεις υπερσυγχρονα μεταγωγικα (C-27) μη πιστοποιημενα για ριψεις φταινε οι ΜΑΛ ετσι?»

    DEATH STAR πιστοποιημένο να έχεις για ρίψεις δεν θα κάνεις ρίψη το 2017
    οι αλεξιπτωτιστές είναι το ιππικό του 2ου μισού του 2ου αιώνα. ξεπεράστε το.

    «Επισης να μην επαναλαβω οτι αν στην Κυπρο…η ιστορια θα ειχε γραφτει ΠΟΛΥ διαφορετικα.»

    ΑΝ – και το ΑΝ το αποφάσισαν οι στρατιωτικοί της εποχής όχι εγώ.
    επίσης ΑΝ έφταναν 2-3 σμήνη μαχητικών και κατέβαζαν το 90% των μεταγωγικών και έριχναν ναπάλμ στους άλλους κάτω θα είχαμε ευτυχώς τελειώσει με τις αποστολές αυτοκτονίας.

    ============================

    το ιππικό ήταν το καλύτερο πιο Luxury όπλο μέχρι την έλευση του Maxim. χρειάστηκαν οι εκατόμβες του ΑΠΠ για να βάλουν μυαλό και οι πιο κολλημένοι

    ξεπεράστε τις ρίψεις – το κύκνειο άσμα τους τέλειωσε με το ελικόπτερο και το V-22 Osprey τις έχωσε 10 μέτρα μέσα στο χώμα.

    η κρήτη έχει προσφέρει κάτι μοναδικό στον κόσμο όλο: την λήξη των α/φ επιχειρήσεων.

    • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

      Ηρέμησε,αδελφούλη,πιές καμμιά μπυρίτσα.

      • Cynaegeirus

        Δεν μπορώ να ακούω μαζί σε μια πρόταση κρήτη – αερομεταφερόμενοι / αλεξ – εφεδρεία ρε αδερφέ.

        • Giorgos Tsagaris

          Χαχχαχ αυτο ανηκει στην κατηγορια των συνδρομων…ψαξτο….

        • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

          Όλοι ζούμε την κόλαση μας αδελφέ.
          Απλώς ορισμένοι το αντιλαμβανόμαστε κιόλας.

    • SPY_GR

      «…ξεχάστε την ΑΣΔΕΝ επιτέλους. Ας πέσει. έλεος πια…»

      Bro αν πέσει η ΑΣΔΕΝ έπεσες και εσύ ετοιμάσου να μετοικήσεις στην…Κέρκυρα, αν περιμένεις να σε σώσει το Δ’ ΣΣ με κεραυνοβόλα ανεπίθεση συντρίβοντας την 1η ΤΣ φθάνοντας στα περίχωρα της Πόλης και ξαποσταίνοντας στην Κόκκινη Μηλιά θα περιμένεις πολύ, απελπιστικά πολύ!!!

      • Cynaegeirus

        Διαφωνώ όσο πάει.
        Δυνάμεις έχουμε για μια ενέργεια. Τίποτα παραπάνω

        • SPY_GR

          Μαλλον πρεπει να υπηρετησες σε νησι, δεν πρεπει να ηταν η καλυτερη σου και σου βγαινει… :-)

          • Cynaegeirus

            Σε νησί υπηρέτησα.
            Και επειδή πονάω και το συγκεκριμένο, λέω ότι λέω

            Πρώτα η νίκη. μετά όλα τα άλλα. Ελλάδα δεν είναι τα χώματα ενός νησιού αλλά η επιβίωση του ελληνικού έθνους. ΠΡΕΠΕΙ να νικήσουμε. όχι ισοπαλία, όχι μικρή ήττα.

            Μόνο νίκη. Και νίκη με το 1/3 των δυνάμεων σε προφυλακή δεν κάνεις.

          • SPY_GR

            Παρομοίως, συμφωνώ στα περισσότερα!
            Σε ότι αφορά την άμυνα νήσων όμως είσαι αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να έχεις ενισχυμένες μονάδες πάνω τους, άφθονο αποθηκευμένο υλικό, επαρκή οχύρωση, σαν ένα είδος περίκλειστου αυτόνομου οχυρού με τις κατάλληλες βέβαια δυνάμεις κινητής άμυνας και αντεπίθεσης.
            Πολύ δε περισσότερο όταν η απόσταση τους από την ηπειρωτική σου χώρα, είναι πολλαπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη απόσταση από τις ακτές του αντιπάλου και όταν η προσπάθειά σου βάσει των δυνατοτήτων σου, επικεντρώνεται ουσιαστικά στην απόκτηση τοπικής αεροπορικής και ναυτικής υπεροχής για να σταματήσεις ή εξοντώσεις απόβαση/αεραπόβαση.
            Αν είχες μια γαμάτη αεροπορία που θα σου πρόσφερε αεροπορική πλέον κυριαρχία συζητάγαμε για μείωση δυνάμεων στα νησιά αλλά τώρα άστο καλύτερα, στο κάτω – κάτω άν η κατάσταση εξελιχθεί άσχημα είναι ευκολότερο να ανακτήσεις τυχόν χαμένο έδαφος στην Θράκη παρά να ανακαταλάβεις πεσμένο νησί.
            Αν και οι αναλογίες δεν είναι ακριβώς όμοιες ρίξε όμως μιά ματιά στο τι τραβήξανε οι Αμερικανοί πεζοναύτες στον Πόλεμο του Ειρηνικού και θα καταλάβεις πολλά…

          • Cynaegeirus

            Καλημέρα

            «Σε ότι αφορά την άμυνα νήσων όμως είσαι αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να έχεις ενισχυμένες μονάδες πάνω του… δυνάμεις κινητής άμυνας και αντεπίθεσης»

            Κοίτα κάτι – δεν μπορείς να τα έχεις όλα και με 30,000 κληρωτούς με 9μηνο.
            Εδώ και 3 χρόνια είχα πει να μεταφέρουμε όλες τις μονάδες ενίσχυσης στα νησιά απο τον καιρό της ειρήνης. Συγκεκριμένα είναι τα 3 ΤΠ της 71, 4 Μ/Κ ΤΠ των 33/34 και ότι μαζέψεις απο τις Μ/Π μονάδες. είναι 8+ τάγματα. οι 2 εμά της 2ης μ/κ μπ πάνε έβρο μέσα στην 24η ΤΘΤ που είναι η μόνη ΤΘΤ με παλιά άρματα (τουλάχιστον θα έχει 4 εμα)
            σε γενική ΔΤΑ μετασχηματίζεται η ταξπν

            άλλη λύση ήταν να πάει η 71 στην 32 και οι πεζοναύτες να γίνουν μεραρχία ΔΤΑ (μαζί και οι βόρειες μοίρες και οι αμφίβιοι) ώστε να είναι πιο μεγάλη και έτοιμη η δύναμη ενίσχυσης

            δεν μπορούμε όμως να έχουμε στρατό μεγέθους ταξιαρχίας και μεραρχίας στα νησιά – είναι αυτοκτονία όταν το ΔΣΣ δεν έχει καν 30,000 κόσμο.

            «Αν είχες μια γαμάτη αεροπορία που θα σου πρόσφερε αεροπορική πλέον κυριαρχία συζητάγαμε για μείωση δυνάμεων στα νησιά αλλά τώρα άστο καλύτερα, στο κάτω – κάτω άν η κατάσταση εξελιχθεί άσχημα είναι ευκολότερο να ανακτήσεις τυχόν χαμένο έδαφος στην Θράκη παρά να ανακαταλάβεις πεσμένο νησί.»

            Κοίτα κάτι:
            1. αν κερδίσει η ΠΑ ότι έχασες το πήρες όπου και αν είναι
            2. αν χάσει η ΠΑ έχασες έτσι και αλλιώς

            λες οτι είναι δυσκολότερο να πέσει ένα κατεχόμενο νησί; γιατί να πέσει; άστους 1 βδομάδα με αποκλεισμό χωρίς ανεφοδιασμό πυρομαχικών και καυσίμων και θα σηκώσουν λευκή σημαία.
            αν το μχ κάνει καλά την δουλειά του ούτε νερό δεν πρέπει να μείνει – και φυσικά οι πολίτες είναι καταδικασμένοι.

            το κεφάλαιο των αμερικανών στον ειρηνικό το είχα πολλά χρόνια αμελήσει – με τράβαγε η ρωσία. τα τελευταία χρόνια όμως διαβάζω τακτικότατα γι αυτό. ωραία δουλειά έκαναν και οι παλιοί πεζοναύτες στην κορέα μέχρι την απόβαση. διάβασε αν έχεις χρόνο είναι έπος νίκης με ελάχιστες δυνάμεις αλλά συντονισμένα πυρά απο πβ και αεροπορία (https://books.google.be/books/about/The_New_Breed.html?id=9tsuDwAAQBAJ&redir_esc=y)

    • Giorgos Tsagaris

      Σχετικά απρόσβλητες απο τι; υποβρύχια; αεροπλάνα;

      »Απο οτιδηποτε..you name it….»

      οι κρητικοί έφεδροι – στους 180,000 έφεδρους είναι 12,000 – θα πάνε με τα καράβια στα νησιά όπως στα ίμια. Αν προλάβουν

      »»Aν προλαβουν!!!!!!!
      Το σχεδον 1/10 της εφεδρειας σου.
      Πολυ large σε βρισκω !!!!!
      Καραβια? Στοχοι εν πλω για 12-24 ωρες?
      Μπαααααααα…………καλυτερα με τα φουσκωτα που υπαρχουν στο νησι».

      δεν φτάνουν τα υπάρχοντα μέσα για την μεταφορά απο το κιλκίς 4 ΤΣ μέσα σε 12-24 ώρες πόσο μάλλον να υποστηρίξουν: καταδρομείς, αμφίβιους, 2η μαλ, πεζοναύτες σε συνεχιζόμενες επιχειρήσεις 24/7.

      »…23 μεταγωγικα,τα επιταγμενα πολιτικα,30 Σινουκ,20 ΝΗ-90 και καμια 30αρια Χιουι δε φτανουν.Μαλιστα…Αναλογικα η Μ.Β. θα επρεπε να εχει
      100 Σινουκ κτλ…Και στο κατω -κατω ποιος ειπε οτι οι ΚΔ εχουν αναγκη απο υποστηριξη για τις πρωτες μερες απαραιτητα?»

      πες οτι αρχίσουμε να στέλνουμε κόσμο στα νησιά (εφ όσον συνεχίζουμε να είμαστε ΜΑΛΑΚΕΣ που δεν τους έχουμε πρω- τοποθετήσει εκεί), θα μας περίμένουν οι τούρκοι 3-4 μέρες να πληρώσουμε τα κενά;

      »…Στα νησια (τα περισσοτερα) υπαρχει κοσμος και υλικο ηδη.Το θεμα ειναι να ξερουν τι θα κανουν οταν ερθει η ωρα…»

      ΜΙΑ κατάρριψη στην αρχή των εχθροπραξιών – χωρίς να υπάρχει συνέχεια – θα μπλοκάρει όλες τις αερομεταφορές. ΜΙΑ βύθιση το ίδιο στην θάλασσα. ποιος θα ρισκάρει;;;;

      »…Οποιος φοβαται πεφτει και κοιμαται… Α! και Ο ΤΟΛΜΩΝ ΝΙΚΑ…»

      Σε καμία περίπτωση δεν έχεις τοπική υπεροπλία. Για κάθε νησί στόχο υπάρχουν 2 ταξιαρχίες (1 αλεξ, 1 πζν), 2 εφεδρία (καταδρομών α/κ) και δύο ενισχύσεων (ταξπζ με πλοιάρια). άλλες 4-6 για τα άλλα νησιά ως φόβητρο.

      »…Σοβαρα τωρα?
      Πες μου ενα μεγαλο-μεσαιο νησι που θα γινει οτι πρεπει και θα πεσει
      απο μια ΤΞ -ελαφρου πεζικου οπως απαξιωτικα χαρακτηριζεις τις αντιστοιχες Ελληνικες μοναδες.
      Εχασα το υπνο μου φιλε μου…»

      με ένα τάγμα δεν κάνεις κάτι. με ένα τάγμα απο την ειρήνη ΟΧΥΡΩΜΕΝΟ κάτι κάνεις σε θέμα άμυνας, αλλά και αυτό με χρονικά όρια μέχρι να ΠΕΣΕΙ το νησί

      »..Αυτο ειναι το λαθος στην αντιληψη και υποδηλωνει οτι καποιος δεν εχει περασει ουτε απέξω απο μοναδα Κ/Δ.
      Αμυνα?Ποια αμυνα?
      Οι Κ/Δ δεν ειναι για αμυνα.
      Επιθετικο πνευμα ΚΑΙ ΜΟΝΟ!!!!!!!!!…»

      με α/φ δεν.
      πρωτοβουλία στην ασδεν δεν.
      αν η κρήτη είχε μια ταξπζ σε RO-RO για κύπρο ή νησιά κάτι θα έκανε αλλά:

      »…Δυο μερες ταξιδι το μισο στολο να σε προστατευει και ολη την ΤΗΚ να σε κυνηγαει….Μπα…ψαξε αλλου για μελλοθανατους….»

      α. οι έφεδροι είναι ανίκανοι για οποιαδήποτε επιχείρηση εδώ και 10 κλάσεις τουλάχιστον

      »…Ξερω οτι δεν θα αρεσει σε πολλους, αλλα μιλαμε για εφεδρους απο την Κρητη.Το 1/5 εχει υπηρετησει σεΚΔ,αγροτες,κυνηγους,κτηνοτροφους
      (και με συνεχη τριβη με το αντικειμενο ;-) δεν ειναι ολα τα δαχτυλα ιδια…)

      β. είναι αδύνατο να έχεις κίνηση είτε α/φ είτε αμφίβια τέτοιας μάζας χωρίς ολική αεροπορική κυριαρχία.

      »…αυτο ισχυει για τις νηοπομπες που ετοιμαζετε που χρειαζονται 10-18 ωρες για να φτασουν στον προορισμο τους.Κυπρο απλα το ξεχνας…δυο μερες μονο φαπες…
      Για την αερομεταφορα 1-2 ωρες αρκουν.
      Δεν ειναι σε καμια περιπτωση το ιδιο..»

      4. γιατί κολλάμε στην ΑΣΔΕΝ για άμυνα και όχι στο ΔΣΣ για επίθεση;

      »…Δεν διαφωνω…απλα δεν γινεται να κερδισεις στο ΔΣΣ και να χασεις στην ΑΣΔΕΝ…δε θες να το πας στα πεναλτυ οταν μπορεις να το τελειωσεις απο το ημιχρονο…Τους κοβεις το χερι με την ΑΣΔΕΝ και τους αποτελειωνεις με το ΔΣΣ…»

      ΑΝ – και το ΑΝ το αποφάσισαν οι στρατιωτικοί της εποχής όχι εγώ.
      επίσης ΑΝ έφταναν 2-3 σμήνη μαχητικών και κατέβαζαν το 90% των μεταγωγικών και έριχναν ναπάλμ στους άλλους κάτω θα είχαμε ευτυχώς τελειώσει με τις αποστολές αυτοκτονίας.

      »…Δεν αλλαζω τους ορους του τοτε παιχνιδιου,μιλαω για διαφορετικη χρηση ΙΔΙΑΣ μοναδας…»
      Μια Μοιρα θα κερδιζε τον πολεμο…timing το λενε στο χωριο μου…»

      Φιλικα οπως παντα.

      • GeorgeT

        Πες τα ρε φίλε. Πολύ απαξίωση έχει πέσει τελευταία για τον εφεδρο Κ/Δ, ΠΖΝ. Όποιος δεν εχει περάσει απο εκει δυσκολα θα καταλάβει.
        Ακου ελαφρύ Πεζικό….

  • Cynaegeirus

    Έχουμε διαφορετική άποψη για το τι εστί επαγγελματίας φονιάς.

    Στο μυαλό σου έχεις ένα αγράμματο επιθετικό βλάχο. Εγώ έχω πλήρως καταρτισμένο στον πόλεμο αξκο.

    Δεν μιλάω για επιτελικούς αξκους.

    Κανένας αξκος ΠΖ, ΤΘ τουλάχιστον δεν χρειάζεται εξω-στρατιωτικές σπουδές. Χρειάζεται σπουδές εδώ και στο εξωτερικό πάνω στο αντικείμενο του.

    Εδώ μιλάμε οτι Τχες κάνουν διδακτορικά σε φιλοσοφία και δεν έχουν δει μονάδα με 200 άτομα απο κάτω τους.

    χέστα τα πτυχία. δώσε μονάδες, πεδίο ασκήσεων διπλής ενέργειας, αξιολόγηση, κοινές ασκήσεις με ξένους κτλ κτλ απο δρια μέχρι ΣΣ.

    Στο άνω παράδειγμα ο Δκτης σου έπρεπε να κάνει το εξής:
    1. να πηδήξει τον αξκο και τον ομαδάρχη
    2. να επαναλάβει την άσκηση
    3. να αξιολογήσει και βάση των συμπερασμάτων να επαναλάβει την άσκηση στο κοντινότερο χρονικό διάστημα

    έχουμε περάσει όλοι απο την άνω φάση – και εγώ – και δεν είδαμε κάτι να γίνεται. σε διαβεβαιώ οτι με πτυχίο νομικής (υποδιοικητής μου) πάλι δεν θα άλλαζε κάτι.

    ο στρατός που έχουμε στο μυαλό μας θέλει πού μυαλό και ΣΩΣΤΕΣ σπουδές.

    • M.K.E

      ….και πιο ρεαλιστικες ασκησεις.Το ξερω οτι ειναι μια σπαζοκεφαλια,ας βαλουν τα μυαλα εντος και εκτος να δουλεψουν,να βρουν ενα τροπο.Ασκηση παντως με ζοντιακ και καπνογονα μονο δεν γινεται,ουτε με το χρωματιστο μουσαμα για διακριση στα αρματα.

      • Cynaegeirus

        ΔΕΚΑ+ χρόνια λέω για πεδίο ασκήσεων διπλής ενέργειας. θα πεθάνω και ακόμα θα κάνουμε ασκήσεις με αντίπαλο μόνο επι χάρτου.

    • PetrosR

      Οι 3 στρατοι που εχεις στο μυαλο σου εχουν ενα κοινο παρονομαστη.
      Πολεμανε απο τοτε που ιδρυθηκαν.
      Και επειδη το αιμα τρεχει σε ζουγκλες,ερημους και πολεις βαζουν και μυαλο,κατεβαζουν σωστες ιδεες και πανω στις εμπειριες τους καθοριζουν ποιες θα ειναι οι σωστες σπουδες.
      Και οι 3 ( με πρωτοπορους τους Αμερικανους πεζοναυτες και τους Ιουδαιους ) προετοιμαζονται για τον «επομενο’ πολεμο.

      • Cynaegeirus

        όταν πολεμούσαν οι έλληνες ο αβραάμ καλλιεργούσε κολοκύθια στον ευφράτη.

        μετά την αντιπολίτευση αντιμετωπίσαμε το κράτος και τον στρατό ως εχθρό. αυτή είναι η πικρή αλήθεια.

        • M.K.E

          Λαθος φιλε μου.Ηταν στα αναγκαστικα resort της Αιγυπτου εκτελωντας κοινωνικη εργασια.
          Ενα πολυ ωραιο ρητο του Χαλιλ Γκιμπραν:καθε εθνος σαν το σταχυ φυτρωνει ,μεγαλωνει,καρποφορει και μετα μαραινεται,ριχνοντας τον σπορο στο εδφος μεχρι να κανει τον επομενο κυκλο.

        • Larisaios

          «μετά την αντιπολίτευση αντιμετωπίσαμε το κράτος και τον στρατό ως εχθρό». Συμφωνώ, αλλά φταίει και ο στρατός γι αυτό λιγουλάκι. Λίγο ο Εμφύλιος, λίγο η Χούντα, λίγο η Κύπρος…όσο νάναι ένας θεσμός που έχει τόσες «επιτυχίες» χάνει σε πρεστίζ…Στις ΗΠΑ και Ισραήλ ο στρατός πρώτον νικάει που και που, και δεύτερον δε στρέφεται ενάντια στους πολίτες της χώρας του.

          • PetrosR

            Στις ΗΠΑ,στα γρηγορα, θυμαμαι τουλαχιστον 3 περιπτωσεις που ο στρατος/εθνοφρουρα στραφηκε εναντιων Αμερικανων πολιτων. ( Φοιτητων,απεργων,βετερανων,μαυρων)
            Την εποχη του Βιετναμ μεγαλο μερος του Αμερικανικου λαου,και οχι μονο οι πρεζωμενοι χιπηδες,εβγαζαν το μενος τους εναντια σε απλους στρατιωτες κατηγοροντας τους για baby killers.

            Στο Ισραηλ,με θητεια για αντρες/γυναικες, με εφεδρεια καθε εβδομαδα και με μπομπες να πεφτουν απο παντου, αναγκαστικα ειναι ολοι με ενα οπλο στο χερι η’ εμπλεκονται σχεδον ολοι σε μεγαλο βαθμο με τις ενοπλες δυναμεις.
            Παρολα αυτα υπαρχει μια δυναμικη μειοψηφια της εβραικης κοινωνιας (και οι ορθοδοξοι εβραιοι με τις μπουκλες και τα γουνινα καπελα) που δεν θελουν το στρατο ουτε ζωγραφιστο.

            Στα δικα μας τωρα….. Οι πραξικοπηματιες ηταν πραγματι αξκοι του ΕΣ που κατελυσαν τη δημοκρατια και για αυτο πεθαναν στη φυλακη. Τελος.
            Ολη η μεταπολιτευση και οι απατεωνες της ( απο τους «εκφωνητες» μεχρι τους «αντιστασιακους» στο Παρισι ) βασιστηκε,και βασιζεται, σε αυτα τα 7 χρονια και στη γελοιοτητα του Παπαδοπουλου και του αλλου με το μυστρι.
            Και εχεις φαινομενα σαν αυτο της φωσφοριζε δικηγορου να κατηγορει πιτσιρικαδες καταδρομεις για «φασιστες».

      • Πάτε καλά;

        Ο Κυναιγειρος δεν τα λεει εδω ολα. Τα εχει ξαναπει για τους Αμερικανους και του εχω ζητησει πηγη πως οι περισσοτεροι αξιωματικοι δεν προερχονται απο την ακαδημια Γουεστ ποιντ και ακομα να μου τη δωσει.

        Αγγλοι Γαλλοι Αμερικανοι που πολεμανε σε ολα τα πλατη δινουν εμφαση στην ακαδημαικη εκπαιδευση των αξιωματικων. Απλα ο Κυναιγειρος διαφωνει και δε θελει να το πιστεψει.

    • Φτωχός και μόνος κάου – μπόυ

      Οι αξιωματικοί που περιγράφεις θα διασώσουν μερικές μονάδες από το χάος που θα έχουν δημιουργήσει οι επιτελικοί, όπως συνέβη το 22 με τους άχρηστους και άβουλους στην ηγεσία του στρατεύματος, όπως θα συνέβαινε το 40 όταν ο κοντός δικτάτορας ήταν με διαφορά ο καλύτερος επιτελικός αξιωματικός από το στρατιωτικό επιτελείο του (και σώθηκε η παρτίδα επειδή μερικοί καραβανάδες στήλωσαν τα πόδια, κράτησαν όσο χρειάστηκε και ο κόσμος έσφιξε τα δόντια). Το 74 τα είδες…δεν ξέρανε πού πάνε τα τέσσερα. Θα το αφήσουμε πάλι στην τύχη; Τρικούπη και Χατζηανέστη; Για να μην αναφέρω τους άλλους που έκαναν και κυβέρνηση με τους Γερμανούς από πάνω.

      • Cynaegeirus

        Οι επιτελικοί της αυλής που περιγράφεις δεν υπάρχουν πια.

    • Πάτε καλά;

      Κσλσ αστο γιατι εχεις αδικο. Γαλλοι, Αγγλοι και ΑΜερικανοι μια χαρα δινουν βαρος στην ακαδημαικη εκπαιδευση.

  • Β.Κ

    Ο, τι ηθελα να πω και δεν μπορούσα να το κανω λογω σχολιασμού απο κινητό… Ολοσωστος…

  • Β.Κ

    Μπορεί… Παντως υπάρχουν πάρα πολλά σενάρια και αιτίες για την μη δημοσιοποίηση μιας «αμυντικής σύμβασης»…
    Το θεμα μου δεν ειναι το τι θελει η αλλη πλευρα… Αλλα τι διαδικασίες ακολουθούμε εμεις για να τους εξυπηρετήσουμε…

    • Ivy Chris

      Οι διαδικασίες που ακολουθούνται συνήθως είναι 2 διαφορετικών προσεγγίσεων, αν θέλουμε να ακριβολογούμε.
      Η μεν 1η ακολουθεί την πεπατημένη δλδ. LOR, πραγματογνώμονες, εξουσιοδοτήσεις, συμβάσεις, άδειες εξαγωγής, πιστοποιητικά καλής λειτουργίας κλπ, κλπ και η 2η…
      Φαίνεται ότι εμείς μπλέξαμε την 1η, την νομότυπη & Διεθνώς επίσημη διαδικασία με την 2η, την οποία ως συνήθως ακολουθούν Κράτη ανεπτυγμένα, με στεγανές υποδομές & γεωστρατηγικά συμφέροντα με διαδικασίες fast-track τις οποίες διεκπεραιώνουν έμπειρα committed στελέχη ( άλλων υπηρεσιών) τα οποία, προφανώς δεν τα διαθέτουμε ( ή δεν τα εμπλέκουμε), γιατί πολύ απλά δεν τους έχει κοινοποιηθεί η στρατηγική απόφαση ή δεν τους έχουμε εμπιστοσύνη…
      Υπάρχουν 2 τινά, είτε μέσα από αυτή την επιπόλαιη διαδικασία προσπάθησαν κάποιοι Ιδιώτες και μη… να πλουτίσουν παράνομα, είτε ακουλουθήθηκε μια υβριδική διαδικασία (1η +2η μαζί), που έφερε αυτή την τραγική κατάληξη.
      Πρέπει να είσαι παντελώς ηλίθιος, να συμμετάσχεις ως Κράτος σ΄ένα ακήρυχτο πόλεμο με νόμιμες διαδικασίες.
      Είτε εμπλέκεις μυστικές υπηρεσίες και αναθέτεις την διεκπεραίωση, ή δεν ξεκινάς ευθύς εξ αρχής.
      Αρκούσε ένα απόρρητο meeting Παυλόπουλου-Τσίπρα-Μητσοτάκη χωρίς φυσικά ΓΔΑΕΕ, με συναπόφαση a la carte , εφ΄ όσον δεν υπάρχει διαχρονική τεκμηριωμένη ακολουθούμενη γεωστρατηγική πολιτική.
      Και φυσικά οι γελοίοι, αμαθείς & γλοιώδεις δημοσιογράφοι, αυτή η γάγγραινα της δημόσιας ενημέρωσης, που μπαινοβγαίνουν στις Υπηρεσίες των ΕΔ… αποτελούν τον Δούρειο Ιππο, διογκώνοντας τη προβληματική διαδικασία σε σημείο που να μην είναι διαχειρίσιμο.
      Ας σοβαρευτούμε λοιπόν, κυρίως ο Πρωθυπουργός, ο ΥΠΕΞ και ο Καμμένος γιατί αυτή αυτή η υπόθεση δεν έπρεπε καν να φτάσει τη Βουλή. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης έκαναν αυτό που ξέρουν να κάνουν και ευτυχώς που ακυρώθηκε όλο αυτό το τσίρκο.
      Δεν έχει κάποιος να κερδίσει από ότι συνέβη, αλλά όλοι θα βγούμε χαμένοι.
      Αν δεν ξέρουν πως γίνονται αυτές οι δουλειές, Δόξα τω Θεό, υπάρχουν αρκετοί που θα μπορούσαν να τους διδάξουν…
      Έλεος με τους ερασιτεχνισμούς & τις επιπολαιότητες.
      Και γι αυτό και τους ψέγουμε.

      • Larisaios

        Συμφωνώ σε όλα εκτός από την τελευταία παράγραφο, οπου απαλάσσεις την αντιπολίτευση απο τις ευθύνες της, που είναι βαρύτατες: Προσπάθησαν να μεγαλοποιήσουν μια όντως περίεργη υπόθεση και να τη μετατρέψουν σε σκάνδαλο, με σκοπό να ρίξουν την κυβέρνηση. Όλα για την καρέκλα. Η ζημιά που μπορεί να προξενήθηκε στις σχέσεις μας με τους Άραβες, η κακή εικόνα που δημιουργείται για τη χώρα, και χίλιες δύο άλλες αρνητικές συνέπειες δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου. Μην ξεχάσω και το Λοβέρδο που ανεμίζει Άκρως Απόρρητα έγγραφα στα κανάλια και τις κωλοφυλλάδες. Δυστυχώς η ποιότητα των κυβερνόντων δεν είναι το μόνο πρόβλημα της χώρας, και οι αντιπολιτευόμενοι είναι ίδιοι και χειρότεροι.

  • ΑΧΕΡΩΝ ΣΤΥΜΦΑΛΙΟΣ

    Τί στον !@##$%^^^! θέλουν για να γίνει εγγραφή;

  • M.K.E

    Στα υπερ σου να σημειωσω οτι το μ/κ πεζικο θα φτασει πολυ λιγοτερο εκει που πρεπει λογω βλαβων και διαθεσιμοτητας στα παπακια και σταγιερ.Υπερθεματιζω επισης την παρατηρηση σου οτι τοσο τα ΑΤ οσο και τα Α/Α ειναι στατικα και δεν ακολουθουν τα αρματα με αποτελεσμα να εχουν οριακες εμβελειες και παραλληλα στηριζομαστε στο αμφιβολου αποτελεσματικοτητας δογμα τυπου «ομπρελλας» με τα χωκ για τις εμπλεκομενες μοναδες.
    Την ωρα που χαρμ,καταδρομεις και ΜΕΑ θα εξαπολυονται,χρειαζεσαι ενα δογμα λιγο καλυτερο απο αυτο του Σαντατ το 1973.

    • Cynaegeirus

      Αδερφέ μου αυτήν τη στιγμή γίνονται μελέτες απο τους μισούς στρατούς στον κόσμο πως θα πάνε πεζικό μπροστά με 40 τόννους οχήματα και όχι με 15 ή φορτηγά.

      Παρακαλώ όλους σας ρίξτε μια ματιά στον αυστραλιανό διαγωνισμό για τομα και τροχοφόρα τοαν.
      δείτε αυτήν τη φώτο (με τα ελαφρύτερα τροχοφόρα του 2017 να ξεπερνούν σε όγκο το abrams) και σκεφτείτε οτι θα είστε ένας εκ των μελλοθανάτων στα παπιά.
      http://www.contactairlandandsea.com/2017/06/21/land-400-scale-things-come/

      επίσης α/α και α/τ έχουν μείνει στα (θωρακισμένα στην καλύτερη) τζιπ λες και δεν έχουμε λεωνίδας να βάλουν πάνω τετραπλούς εκτοξευτές.
      τα παλιά μας τομπ είναι ιδανικά για βοηθητικά τεθωρακισμένα πια εφ όσον δεν υπάρχουν χρήματα για νεες πλατφόρμες

      και οι μετατροπές αρμάτων σε βαρεά τομπ είναι μονόδρομος. όσο δεν δρομολογείται η αναβάθμιση του πεζικού τόσο δυσκολότερα γίνονται τα πράγματα μετά.

      • M.K.E

        Δωσε πονο!! απο τα ΠΑΟ μεχρι τους στινγκερ και βομβιδοβολα θα μπορουσαν να μπουν επανω σε παπακια.Τωρα βεβαια παρασυρομαστε παλι σε νοητικες βαλκυριες,την στιγμη που εν ετει 2017 ειδαμε ασπιδια σε μερικα Μ113 αλλα ενταξει.
        Η απορια μου ειναι η εξης:σε ημιορεινο η πεδινο ακατοικητο περιβαλλον,οταν θα εχεις τα ΑΤ και ΠΑΟ συν πολυβολα/βομβιδοβολα πανω σε Μ113 ο φανταρος τι χρειαζεται για να εχεις ΤΟΜΠ εκει;για να εκτειθεται σε ασκοπους κινδυνους η για να αυξανονται οι απωλειες;

  • Ανδρέας

    Ψυχολογικό είναι. με ομάδες στρατιών αισθάνονται Πάττον και Μανστάϊν ( μακάρι να τους ξεπεράσουν την ώρα της κρίσης).
    «Ελπίζω να λήξει με εκλογές.» Χαρά στην αισιοδοξία σου αδερφέ!

  • Ανδρέας

    Σαν τα Μιραζ Φ 4 που είχε ανακαλύψει μια εφημερίδα πολύ παλιά!

    • SPY_GR

      χα χα χα που το θυμήθηκες;

      • Ανδρέας

        Τακτοποιούσα το αρχείο μου, ήθελα και κάτι να γελάσω, ε δε θέλει και πολύ.

  • ΜανόληςΚ

    Στην ΝΗΡΗΙΣ 2017 κατεβάσαμε 4 φρεγάτες S, οι ΜΕΚΟ που είναι πιο ικανές απουσίαζαν, υπάρχει εξήγηση ή είναι τυχαίο γεγονός;

  • manolis

    Ακουσα πριν απο λιγο τον Τελλογλου στον Σκαι να λεει οτι οι Μκ-82 παροτι ειχαν κατασκευαστει στην Ελλαδα, χρειαζοταν καποια αδεια απο ΗΠΑ για εξαγωγη στη Σ. Αραβια.

  • Mallias Mal

    Πίσω από το τριαντάφ….εεεεε το άρμα φαίνονται και άλλα άρματα. Δεν νομίζω να το βρήκανε παρατημένο και να το ανθίσανε με την ησυχία τους οι Κούρδοι. Πάντως από την φορά που έχουν λυγίσει τα κομμάτια φαίνεται η έκρηξη να έγινε στην έξοδο της κάνης.

  • Markos G.

    Το όνομα της η 5η Μεραρχία Κρητών το διατηρεί για ιστορικούς και τιμητικούς λόγους. Η μεραρχία ουσιαστικά αποτελείται από ένα τάγμα το 547 Α/Μ ΤΠ και τη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών πεζικού.